Suedia si KC-390

descărcare

Daca suedezii se bucura ca au sanse reale sa vanda 36 de avioane Gripen E/F Braziliei intr-o afacere estimata la 4,5 miliarde de dolari si brazilienii la randul lor isi fac socoteli si sperante pentru ca Suedia sa cumpere proaspatul lor avion de transport militar KC-390.

Fortele Aeriene Braziliene au anuntat de curand ca pachetul de offset oferit de catre Saab pentru achizitia de Gripen E/F include si cumpararea de catre guvernul suedez a unui numar de avioane KC-390, avioane pe care constructorul brazilian Embraer il descrie ca fiind mai ieftin si mult mai eficient decat C-130J Hercules al Lockheed Martin.

Pana in acest moment Embraer are o cerere pentru 60 de avioane din partea Braziliei, Argentinei, Columbia si Chile, iar din Europa Portugalia si Cehia sunt atat partenere in dezvoltarea aparatului cat si posibili clienti pentru acesta. Piata potentiala vazuta de catre compania Embraer ar fi situata la un total de 700 de aparate pentru urmatorii 10 ani, la o valoare estimata de 50 miliarde de dolari.

De asemenea tot in cadrul acordurilor de offset, surse din cadrul Fortelor Aeriene Braziliene au declarat ca Suedia este interesata sa cumpere si avioane pentru antrenament Super Tucano. Daca ne referim acum la oferta Saab, aceasta include pe langa trasferul in proportie de 100% a know-how-ului pentru productia Gripen NG in Brazilia si promisiunea ca 80% din avioanele destinate Braziliei vor fi construite in Tara Cafelei de catre aceeasi companie Embraer.

Astfel in Brazilia se vor construi: fuzelajul (partea din spate), aripile, trapele de acces. Avionica aparatelor va fi dezvoltata si produsa de catre compania braziliana  AEL Sistemas, o subsidiara a Elbit Systems Ltd.

 Reuters.com

GeorgeGMT

10 comentarii:

  1. auzi, da’ Brazilia asta de ce nu cumpara F-16 second hand de la fostii lor stapani din Portugalia, ca cica e mai bune si e la oferta si sunt sigur ca Barroso le poate aranja un deal nemaipomenit.

    si ca offset se poate aranja un selfie cu Obama la vreo inmormantare.

  2. partial off…am o intrebare care ma cam roade…cum putem sa avem batalion de parasutisti la bacau daca toate avioanele de transport sunt la bucuresti? m-am uitat pe google maps, la bucuresti sunt toate https://www.google.ro/maps/@44.5617615,26.0874198,750m/data=!3m1!1e3

    mai sunt si niste antonov an-26 cred pe acolo…asa ca intrebarea mea prosteasca…cum ar actiona parasutistii de la bacau fara avioane? nu ar trebui sa fie dislocate cateva permanent acolo? sau sunt? intreb si eu…

    • Nu este o regula ca parasutistii si avioanele sa fie in acelasi loc, ba dimpotriva. Singura conditie este ca baza parasutistiilor sa aiba pista de aterizare. Acest lucru se intampla pt ca majoritatea zborurilor avioanelor de trasport n-au nici o treaba cu desantarea trupelor ci cu trasportul.

      • daca sa zicem ca ar fi urgenta nevoie de ei pentru o operatiune, baietii ar pierde o gramada de timp pana ar ajunge avioanele de la bucuresti la bacau, si dupa pana ar incarca, pana ar decola iar etc…mie mi s-ar parea logic sa fie unde sunt parasutistii si avioane cu capacitatea sa ii transporte pe toti

    • si baietii de la FOS sunt plasati la targu mures…si din cate vad nu e nici un aeroport pe acolo…nu de alta, dar mi se pare ciudat…nu mai repede ii puneau la cluj, unde aveau si aeroport…ca ma gandesc, practic cele trei batalioane care alcatuiesc brigada mihai vitezul ar trebui sa fie capabile sa ajung foarte repede oriunde e nevoie…dar unii nu au aeroport, altii nu au avioane…nu prea inteleg logica…nu trebuie sa fi la statul major general sa realizezi astea…la fel cum a fost faza cu batalionul de tancuri de la targoviste….

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *