Super Venezuela II

poza1

 

Venezuela merge mai departe si fara Chavez!

Un proverb american (ce ironie ca il invoc in cazu’ de fata) spune: ,,O afacere buna este atunci cand ambele parti castiga”. Se pare ca producatorii de armament rusi au gasit o iesire din depresia ce macina pietele internationale.  America Latina este piata mult ravnita de rusi, iar clientii par sa fie foarte incantati, dovendind acest lucru prin cererea enorma. Venezuela si Brazilia s-au remarcat prin comenzi ,,sanatoase”.

poza2

poza3

Mil Mi-17 V-5 Panare

 

Mil Mi-17 V-5 Panare este un superb elicopter dezvoltat din batranul Mi-8, aparate de zbor ce au facut istorie in Afganistan si continua sa conteste si azi suprematia Blackhawk-ului. Unii experti considera acest aparat echivalentul AK-47 Kalashnikov.

Mi-8/17 a avut un succes enorm pe piata internationala, impunandu-se multumita pretului scazut si manevrabilitatii crescute. Guvernul afgan si-a luat gandul de la Blackhawk si a ales ca aceste ,,bestii” sa brazdeze din nou cerul tarii dupa 2 decenii. Alti analisti sustin ca ANA (Armata Nationala Afgana) ar fi primit indicatii de la americani sa cumpere acest tip de elicopter deoarece NATO nu isi mai permitea sa mentina CH-47 Chinook pe teritoriul afgan. Pierderea unui singur Chinook golea zeci de milioane $ din contul Pentagonului.

O alta controversa a aparut atunci cand mai multe surse anonime au declarat ca pilotii NATO se plang de faptul ca elicopterele americane sunt foarte greu de manevrat, comparativ cu cele rusesti in zone muntoase precum Afganistan.

 

 

Revenind in Venezulea, este evident ca aici vorbim de un lot ce cuprinde marfa superioara fata de ce a primit ANA. 35 de Mil Mi-17 V-5 Panare sunt deja operationale in Venzuela + 3 giganti Mi-26 T-2 Pemon.

 

Jose M Ybarra

poza5

Arpia

 

Ne indreptam atentia spre colaborarea cu Iran si vorbim despre Arpia, un model de drone produs in Venezuela similare cu Mohajer II dar camera foto-video provin de pe modelul Mohajer IV. „Arpia” zboara  90 de minute, timp in care poate parcurge 100km, altitudinea maxima la care poate opera este de 3.000m

Presa sustine ca in baza acestui proiect Venezuela a scos din buget ~28 milioane $, mare parte din suma ajungand in Iran.

 

 

poza6

Tor M1 – Rusia

 

Continuam cu sistemul AA Tor M1. Acest sistem este conceput pentru a intercepta multiple tinte zburatoare la altitudine joasa. Venezuela nu publicat pana in prezent imagini cu aceste interceptoare, dar unele surse sugereaza ca 12 sisteme au fost deja livrate.

 

poza7

SNR-125M Low Blow pentru Pechora 2M ,,impachetat” pentru transport

 

poza8

Statie mobila de comanda si control pentru Pechora 2M + 3 lansatoare mobile neinarmate

 

poza9

Lansatoare mobile Pechora 2M complet echipate

 

Oboronitelniye Sistemi este o companie belo-rusa {Belarus & Rusia} ce a ridicat S-125 la standardul Pechora 2M, instalatie ce face parte din categoria low cost. Desi multi experti militari considera racheta un produs depasit, rusii au adus o serie de imbunatatiri: implementarea lansatoarelor mobile a redus timpul de instalare de la 3 ore la ~25minute, fibra optica, aparate digitale si elemente ce cresc rezistenta la bruiaj.

S-125-2D este standardul oferit pe piata de Ucraina. Producatorii de aici sustin ca au adus o serie de imbunatatiri rachetei, dar mobilitatea lasa de dorit. Oficial doar Armata Ucraineana opereaza doua instalatii S-125-2D in porturile strategice de la Marea Neagra.

 

Video AICI

 

Venezuela a comandat 11 sisteme Pechora 2M, fiecare continand 8 lansatoare.

 

poza10
OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Buk-M2EK

 

poza11

Convoi venezuelean cu rachete Buk

 

Venezuela a comandat 3 instalatii cu sasiu  MZKT-6922 6 x 6, masina cantareste 30t, motorul este 420 SHP YaMZ-7513.10 diesel, viteza maxima pe asfalt 80km/h. O parte din comanda a fost onorata de rusi.

 

poza12

poza13

2S19 Msta

 

Venezuela a comandat 47 de Msta, cantitate mai mare decat cea a Urainei (40) si Belarus (13), latinii ocupand locul 2 dupa Rusia (~800). 2S19 Msta a fost introdus in 1989, foarte apropape de colapsul Uniunii Sovietice si probabil acest lucru justifica numarul redus al acestui obuzier in fostele state sovietice.

 

poza14

 

12 sisteme BM-30 Smerch (300mm) ,,Tornada” sovietica.

 

poza15

poza16

S-300VM

 

Cel putin 2 sisteme au fost livrate pana in 2013.  S-300VM este un sistem anti-blasistic cu raza de actiune medie-lunga. Raza de actiune este de 200km si altitudine de 30.000m. Alti posibili cumparatori ar putea fi Turcia si India, pretul in 1999 era estimat la 120 milioane $.

In prezent Rusia dezvolta standardul S-300V4 cu raza de actiune extinsa la 300km.

Video AICI

 

NeroFlash

5 comentarii:

  1. Mi-8/17 nu contestă supremația lui Blackhawk. Sînt aparate din categorii diferite. Iar probleme în zonele înalte din Afganistan a avut și Mi-8, de fapt foarte multe aparate de zbor au avut probleme acolo, lucru care a dus la modificări de motoare sau la limitări ale sarcinilor utile.

  2. Su-30 cele mai importante livrari nu au fost mentionate. Astea de care zicea raposatu’ ca-s de 100 de ori mai bune decat harburile pe care vrem noi sa dam atata amar de bani. Nici daca le-am primi pe gratis in contul tzepei Bechtel nu as fi multumit. Sa revenim.. Su-30. Sunt curios de eventuale tatonari intre bolivari si US&A.

  3. Radarul 3D de raza lunga JYL-1, mentionat in prima parte
    video aici

    http://www.youtube.com/watch?v=653a_OCC7iw

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *