Turcia cumpara o nava LHD din Spania

800px-Spanish_ship_Juan_Carlos_I_entering_Ferrol

Juan Carlos I, Navantia-class

Dupa Australia si Turcia s-a hotart sa cumpere din Spania o nava de asalt amfibiu-LHD, din clasa “Navantia”. Aceasta clasa de nave de asalt, cu un deplasament de 27000 tone, este destul de similara cu San Antonio class-LPD din US Navy.

Desi arata destul de asemanator, principala diferenta este data de modul cum cele doua nave isi debarca trupele la tarm; in timp ce LHD-ul se bazeaza mai mult pe elicoptere, LPD are la baza navele de debarcare pe perna de aer, desi ambele nave folosesc in tandem, atat elicopterele cat si navele de debarcare. Navantia class are o lungime de 230 de metri si poate trasporta 1100 de militari si 100 de vehicule, nave de debarcare  si pana la 12 elicoptere de transport.

Navele de debarcare includ: doua LCVP (cu o capacitate de pana la 40 de militari) si patru LCM (capacitatea 80 de infanteristi sau un tanc sau doua vehicule), totul completat de vehicule AAV (amphibious tracked infantry carriers). Nava dispune si de 40 de paturi de spital si are o punte de decolare cu trambulina care-i permite sa foloseasca in caz de necesitate si avioane de tip Harrier sau F-35B.

Australienii au deja in dotare doua nave Navantia, numite Canberra class, pretul unei nave fiind de 1,2 miliarde de dolari.

GeorgeGMT

LHD „Juan Carlos” L-61 – video

http://www.youtube.com/watch?v=cR5h11TZlSk&feature=youtu.be

18 comentarii:

  1. ‘Doo’ observatii:

    Una ca nava aia este mai MULTIROOOOOOOOOL decat altili.
    A se observa ski jump for STOVL operations.
    Adecatelea la o adica se pot imbarca si lansa Harrier sau F35, adeca ce portavion mumos.

    A ‘dooa’ este ca cica se zice ca s-ar povesti cum ca Turcafletzii nu o cumpara ci o vor produce local:
    „Navantia will provide design, technology transfer, equipment and technical assistance for local construction of a derivative of the Juan Carlos class LPD. The Turkish variant will be built in Turkey by SEDEF and feature Turkish command and control systems.”

    Si a treia observatie 🙂 🙂
    Daca isi produc una nu-i impiedica nimeni sa-si produca mai multe.
    A se observa ambitiile Turciei de putere locala.

    Si sa vezi cand or debarca 5 din astea la Constanta cu spahii si ieniceri ca sa islamizeze Tara „Rromaneasca” 🙂 Sa te tii cand or canta muezinii din Catedrala aia a Neamului ratat 🙂

    • mai mult ca sigur o sa fie stationata in mediterana…in Marea Neagra in caz de bubuiala o scufunda rusii imediat…sa debarce la bulgari ca sa le fure castravetii nu cred…la noi oricum pot sa ia ce vor, nu trebuie sa debarce…deci si prin urmare o sa fie in mediterana…de ce? ca sa ii mai tina Grecia/Cipru la respect…oricum..nu ar fi avut sanse impotriva noastra…nu ai auzit ca face deception submarinu? cica o sa cumpere vazle din lemn de stejar sh…sa fiti pe faza

    • @gsg9
      pana or construi turcii inca 5, terminam si noi de vopsit fregatele si de revitalizat Delfinul. o sa tragem dupa ei cu stixuri, de o sa moara aia …de ras.

    • Da, am uitat sa precizez ca nava va fi produsa in Turcia. Si da, poate opera Harrier/F 35B pentru ca spaniolii au in dotare Harrier. Din cate stiu eu aceasta clasa de nava amfibie este singura cu punte de decolare inclinata. Mistralul n-are, San Antonio n-are, nici Valadivostok nu va avea.
      Poate din acest motiv au cumparat-o si australienii.

      • @George GMT
        Spaniolii si-au retras pe „Principele Asturias” les porte-avions din dotare, din motive de sa ne-o mai taiem un pic acuma ca-i recesiune. Deci au ramas in dotare numai cu nava asta, Juan Carlos I (L61), care va fi folosita in principal ca aircraft carrier. Si secundar ca nava de asalt, daca mai vor sa ocupe Anglia.

  2. Io in locul gretilor m-as simti foarte onorat 🙂 , pt ca este foarte clar ca pentru ei se „chinuie” turcii de-si fac mini-portavioane, pentru ei si insulele lor. 🙂

  3. Nu sunt sigur daca autorul face confuzie sau nu intre San Antonio LPD [ http://en.wikipedia.org/wiki/USS_San_Antonio_(LPD-17) ] si America LHA [ http://en.wikipedia.org/wiki/America-class_amphibious_assault_ship ] (sau mai vechiul Wasp LHD) ca sursa de comparatie. Nota: primele doua nave din clasa America LHA nu au doc intern.

    Navantia-class si SanAntonio-class sunt prea differite (forma/tip/rol) pentru o comparatie corecta.

    In Australia, prima nava Canberra-class va fi operationala anul acesta. A doua nava este inca in constructie. Nu sunt inca in dotare.

    Avantajul clasei Navantia este flexibilitatea. CV Cavour-ul Italian nu are doc intern iar Mistral LHD francez nu are puntea suficient de robusta pentru aterizarea STOVL (chiar daca s-ar instala o rampa). Pentru marinele mici, sunt ideale… poti avea un LPD, LHA, CV in functie de nevoi sau o configuratie de mijloc (motivul succesului la export pentru tipul navei).

    • Nu fac bre confuzie, cunosc cele doua tipuri de nave, dar nu toata lumea le stie, si am simtit nevoia sa fac precizarea.

      • „Aceasta clasa de nave de asalt, cu un deplasament de 27000 tone, este destul de similara cu San Antonio class-LPD din US Navy.”

        Cred ca inteleg, cand spui ca este „similara” te referi doar la deplasament.

  4. navantia o fabrica
    in general numele seriei o da prima nava
    clasa juan carlos 1 la spanioli
    canberra la australieni
    nu e similara cu san antonio ,cu san antonio se poate compara galicia
    au vreo 4 roluri ptr ea
    ptr care se preteaza foarte bine
    unul din ele prevede sa fie „echipate” cu f 35 b in locul harrier
    oricum e o nava foarte flexibila ,are un sistem de propulsie inovator care ii va permite sa manevreze in ape litorale mult mai usor ca altele similare

    • Pai scuza-ma, dar cat de idiot sa fii sa ceri mita numai 5 milioane 🙂 si de la cine nu trebuie …bai astia nici nu stiu cum sa fure 🙂
      Sa-i trimita-ncoa la scolarizare!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *