Un canadian de origine română a intrat în Cartea Recordurilor cu o scenă inspirată din filmul SF „Înapoi în viitor”

Un canadian de origine română a intrat în Cartea Recordurilor pentru cel mai lung zbor cu un hoverboard. Cătălin Alexandru Duru, un inventator din Canada, a reuşit să se ridice 5 metri deasupra apei lacului Ouareau din Quebec şi să înainteze 275 de metri, de cinci ori mai mult decât era necesar să atingă acest record.

Am vrut să demonstrez că un zbor stabil poate fi obţinut şi cu un hoverboard, ce poate fi controlat doar cu ajutorul picioarelor”, a spus Duru, care a obţinut performanţa cu ajutorul unui aparat proiectat chiar de el, dar inspirat de invenţia celor de la Hendo, scrie revista Times. Hoverboardul, invenţia anului 2014 Hoverboardul este un skateboard zburător, idee ce şi-a făcut debutul încă din 1989, în filmul „Înapoi în viitor II”. Acum însă, compania Hendo şi-a propus să transpună această idee în realitate, construind un astfel de mijloc de transport care se poate ridica doar câţiva centimetri deasupra solului şi a căui bateria durează circa 15 minute. Însă cu cei 500.000 de dolari pe care i-au strâns cu ajutorul Kickstarter, cei doi antreprenori de la Hendo îşi doresc să aplice tehnologia şi în alte domenii.

Adevărul – Roxana Garaiman

16 comentarii:

  1. 🙂 superba stabilitate

    Practic 2 quad coptere unite ( 8 brate rotoare cu cite 2 pale ) :

    http://montreal.ctvnews.ca/montrealer-sets-world-record-for-distance-hovering-1.2387308

    • Buzu, zi-i ma octacopter.
      Banuiesc ca doar a pus un controler de zbor ca sa tina altitude si leveling si in rest ii da el directia.
      Nu prea inteleg ce este atat de ground breaking pentru ca aplicatia asta incepe sa fie din ce in ce mai aplicata de la hoverbike la multicoptere de transport.
      La cum arata mai au multisor de lucru pana il face sa fie si sigur pentru restul lumii si sa nu fie de unica folosinta.

      Hoverbike facut din quadcopter:
      https://www.youtube.com/watch?v=bpko3CPHonQ

      volocopter model 1
      https://www.youtube.com/watch?v=L75ESD9PBOw
      volocopter model 2 🙂 VC200 chiar transporta un om:
      https://www.youtube.com/watch?v=CzP0Zqxam7E

      mai nou se baga si DHL:
      https://www.youtube.com/watch?v=ue6btY-g1qc

      • e groundbreaking pentru ca e instare sa ridice de la sol un om de 70-80 de kilograme. si asta nu e putin pentru chestia aia pe baterii.
        si stabilizarea nu e usoara tinand cont de greutatea utila pe care o cara.

        volocopter e mult mai mare iar hoverbaiku ala e inca o jucarie.

        sincer sunt curios ce baterii si ce motoare a folosit romanul ca sa reuseasca asa tractiune.

      • @ lucian74

        🙂 …. da bre … ai dreptate … un octocopter , nu circular ci ovalizat …..

        ” Banuiesc ca doar a pus un controler de zbor ca sa tina altitude si leveling si in rest ii da el directia. ”

        Banuiesti bine … observa ca mina dreapta e la centura unde are controlul pe o telecomanda clasica iar stinga e libera utilizata pt a saluta … 🙂

        Mie imi plac cele 2 elicoptere bipale + sarcina utila :)))))))))) … mai ales :

        https://www.youtube.com/watch?v=77uK19KxMuI

        cu patru, sase sau 8 rotoare faci un vehicol de sta pisica in coada .

        si Lady Gaga le-a dat clasa la toti cu al ei VOLANTIS … un hexacopter :

        https://www.youtube.com/watch?v=RjrhxNsxq60

        romanu-canadianul nostru a adoptat solutia cu rotoarele jos …. insa mai problematic echilibrul fara un control electronic de asistare .De fapt solutia cu rotoare jos este veche , probata de americani

        http://www.aerospaceweb.org/question/design/personal-flyer/platform.jpg

        /////////////////////////////////////////////////////////

        insa platformele zburatoare nu au viitor …. aerodinamica este dezastroasa 🙁 … iar la vehicolele zburatoare electrice conteaza fiecare amper utilizat pt ridicare

        Insa eu am o solutie tehnica mai buna care deriva din aerodina Coanda hipersonica ( termica ) power- izata de Edf-urile ( electric ducted fan ) la a caror proiectare am tot lucrat de citiva ani incoace … si asa am scos cel mai reusit profil de pala din lume … de ce sa nu fie utilizat pt un vehicul electric pt a ridica o persoana ???? :

        adica … un corp fusiform ( picatura ) vertical transparent , plexi sau altceva usor , „imbracat ” de un jet Coanda amplificator de portanta , vehicol in care sa poata intra o persoana , tren de aterizare retractil in conul terminal , conul terminal mobil pt manevrarea pe 2 axe , oarecum pe principiul coleopterelor fratuzesti , asa numitul vehicol ” tail sitting ” ……

        vizualizind :

        o picatura transparenta verticala care sta pe conul segmentat in 4 „picioare ” retractile ( 4 segmente de con mobil ) , inalta de 3 m si diametrul de 1 m

        decolare verticala , intoarcere cu aproape 90 de gr pt deplasarea pe orizontala , inainte de aterizare reintoarcerea la verticala si aterizare pe verticala …..

        controlul este absolut deoarece se bazeaza pe manevrarea stratului laminar din jurul ” picaturii ”

        autonomia ar fi mult mai mare iar viteza si mai si …… avind in vedere ca un edf ejecteaza aerul cu peste 100 m/s … mai pune la socoteala ca forma este in ” invizibilitate aerodinamica ” datorita stratului Coanda…… viteza maxima in zbor ar fi in jur de 250 km /h … autonomie de o ora ( 12 seturi acumulatori a cite 5 min fiecare … aprox 60 kg baterii lipo ) ….. masa totala a aerodinei electrice cam 90 kg .

        in caz de pana de curent … parasuta balistica , un airbag interior complet ( cocon ) …. si aterizare usoara 🙂

        solutia mea e cea mai buna 🙂

        P.S. ” ground breaking ” ….. inseamna ce exact ? … sorry , nu sint familiarizat cu anumite englezisme 🙁

        • Buzu, soluția propusă de tine ar avea interesante aplicații militare.

          Ce-ar putea face niște omuleți tricolori călărind pe așa ceva…

        • „viteza maxima in zbor ar fi in jur de 250 km /h … autonomie de o ora ( 12 seturi acumulatori a cite 5 min fiecare … aprox 60 kg baterii lipo ) ….. masa totala a aerodinei electrice cam 90 kg .”

          ai reusit sa construiesti chestia asta macar scara redusa macar sau e doar in faza de proiect?

          • @ unu

            doar faza de proiect si ma bazez pe datele tehnice a nivelului actual de tehnologie electrica

            grupurile de acumulatori pot fi inlocuite si de o turbina de gaze – generator si care sa furnizeze curentul direct … in acest caz viteza si autonomia ar fi si mai mari

      • Pai asa nici zborul cu un aparat mai greu ca aerul in 1907 nu a fost nimic groundbreaking – iei o bicicleta, pui 2 aripi si un motor si gata, ai zburat. Toate componentele le aveai dinainte, deci nu ai facut decat sa combini 3 chestii…

        • nu tine! 🙂
          nu a existat nimic care sa zboare similar.
          Si in plus fratii Wright si-au construit atat avionul (forma unica a aripilor) cat si motorul si i-au adaugat o elice care a fost eficienta si nu in ultimul rand au fost primii care au construit un sistem de control a zborului.

          Daca platforma aia zburatoare avea ceva construit de la zero sau macar modificat radical atunci as zice ca ai dreptate.
          Pe moment zic doar ca este o aplicare a unui multicopter.

          Daca pe unul din multicopterele mele pun un soarece anesteziat si-l zbor de colo pana colo nu inseamna ca am facut, pardon…inventat, o platforma zburatoare pentru rozatoare. Si nici macar nu as fi original 🙂 pentru ca tipul asta mustacios mi-a luat deja ideea si el planeaza unde vrea:
          http://www.dailymail.co.uk/news/article-2167362/Incredible-images-flying-squirrel-leaping-150-feet-night-sky.html

  2. Felicitari Alexandru Duru !

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *