Aligatorii invizibili ai US Navy SEALs

os8qortpijmkt818qyve

De mai bine de o decada au existat observari ale unor speed-boats de patrulare destul de ciudate de-a lungul raului Columbia, intre Portland si Vancouver. Dupa unele informatii se pare ca aceste vase fantoma cu capacitati stealth fac parte din noile jucarii ale US Navy SEALs.

Originea acestora ramane oarecum in umbra, dar se pare ca ele au evoluat dintr-un concept initiat de comunitatea israeliana de operatiuni speciale la sfarsitul anilor ’80. Brevete de inventii depuse in anii ’90 arata designul ce va deveni « Aligatorul », vas semi-submersibil, de transport in viteza, extractie si cercetare ale fortelor speciale ce are ca principala caracteristica de design o sectiune radar extrem de redusa. Informatiile stranse pana acum arata ca Aligatorul a fost lansat la jumatatea anilor ’90 si se spune ca ar fi fost testat pentru scurta durata de comunitatea americana a fortelor speciale inainte de a fi trimise in Israel, numarul acestor speed-boats construite fiind necunoscut.

wzo0b7399hc3e7uzdfii

Prezentand un profil foarte jos, aligatorul are abilitatea de a-si cobori corpul pana la nivelul unde hublourile cabinei de observatie raman doar cu putin deasupra liniei de plutire, datorita unor tancuri de balast localizate pe lateralele si sub cabina principala a navei. Rezultatul il reprezinta o aproape imposibilitate de observare radar cat si vizuala. Forma aerodinamica a corpului si designul low drag, impreuna cu motoarele puternice de tip water-jets ii permit sa se miste la viteze mari, in special cand tancurile cu balast sunt golite.

Desi exista unele informatii contradictorii ce nu pot fi confirmate cu siguranta, se pare ca Oregon Iron Works, o firma locala cunoscuta specializata in fabricarea a diferite componente industriale din metal, este implicatea in construirea Aligatorului inca de la inceput si continua sa fie pricipalul contractor pentru nu numai clasa respectiva dar si pentru modelele ulterioare Sealion I si II.

nxdflu5sknzixman6gy6

Detaliile cu privire la aceste clase (Iranul fiind in mod special interesat de ele datorita zonei Golfului Persic si avand propriile modele) cat si imagini gasiti pe blogul FoxtrotAlpha.

Cat despre mititelul nostru Stealth Interceptor 700, ii uram La „o clasa” Mai Mare!

Razvan Mihaeanu

3 comentarii:

  1. Asta cu tancurile de balast pentru reducerea siluetei navei mi-a trecut prin cap cand faceam articole cu flexul prin monitoarele patriei dar am zis sa n-o mai bag ca deja imi facusem stocul de : „BOOOOOOOOO !”
    La Kogalniceanu nu ar face mare diferenta dar la Brutar, sa te poti deplasa cu nava scufundata cu puntea principala la nivelul apei sau macar sa ai posibilitatea sa tragi nava la mal si s-o asezi pe fundul apei, pentru mascare, ar fi ceva.

  2. eroule

    nu ne-ar prinde rau sa avem si noi niste nave destea pe dunare

  3. Hm , simpatica treaba . Am mai vazut fotografii cu navele astea , dar erau legate ca story mai degraba de freelanceri decat de programe militare serioase .

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *