Vladivostok class

Vladivostok_LHD_BPC_Russian_Navy_Bow

Mistral_Tonnerre_BPC_LHD_French_Navy_Bow

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Vladivostok class, stanga si Mistral class, dreapta

Marina Rusa s-a hotarat, dupa tevatura cu navele de asalt franceze Mistral, sa-si construiasca proprile sale nave de asalt amfibiu. Astfel Vladivostok class, va avea o capacitatea aproape dubla fata de Mistral, putand opera 30 de elicoptere fata de 16 pe Mistral. Protectia impotriva rachetelor (CIWS) va fi asigurata de sistemul AK 630 de 30 mm cu sasa tevi si de asemenea nava va avea in dotare si rachete AA cu raza scurta, 5 kilometri, grupate in doua lansatoare multiple, cate unul in fiecare bord.

Vladivostok va avea posibilitatea sa opereze la intreaga capacitate si in conditii arctice, in acest sens coca navei va fi intarita pentru a face fata navigatiei pe ape inghetate si toate deschiderile de pe puntea de lansare sau de pe cea a hangarelor se vor putea inchide si climatiza, avand astfel posibilitatea de a fi opera periode lungi in mediul arctic.

AIR_Ka-52_Landed_on_FS_Mistral_lg

Ka-52K

Inaltimea puntii hangarului va fi mai mare decat la Mistral si asta pentru a opera mai usor elicoptere de tip Ka-52K si Ka-29. Ka-52K este o variant navalizata a Ka-52, gandita sa fie operata in conditii de salinitate crescuta si avand la bord noul radar AESA Zhuk-AE, radar folosit pana acum pe avioanele de lupta rusesti. Pentru a putea intra in dotarea Ka-52K radarul a trebuit sa fie cat mai usor si astfel, fata de cele 225 de kilograme standard, aparatul montat pe elicoptere catareste doar 80 de kilograme. Dotarea cu acest tip de radar de inalta rezolutie va permite folosirea rachetelor anti-nava Kh-31 de la bordul elicopterului.

large-Kamov-Ka-29-(Helix-B)-0

Ka-29

La randul lui, Ka-52 este o adaptare a mai cunoscutului Ka-50 Alligator, elicopter folosit deja de fortele armate ruse. Desi aparatul este apt pentru rolul de elicopter de atac, Rusia il foloseste mai mult pe post de elicopter de cercetare, insa la 11 tone, Ka-50 este destul de similar AH-64 american.

800px-Russian_missile_-MAKS_Airshow_2003

Kh-31A

Al doilea tip de elicopter, avut in vedere sa fie folosit pe Vladivostok, este elicopterul de asalt Ka-29, o aeronava care poate transporta pana la 12 militari echipati complet, la o autonomie de patru ore. Acest elicopter este folosit inca din anii “90 de Rusia pentru transport sau in scop ASW.

Deocamdata insa Rusia va achizitiona cele doua nave de asalt Mistral franceze, urmana ca mai apoi sa-si lanseze proprile nave de asalt din clasa Vladivostok, nave care asteapta sa-si faca debutul in Flota Rusa undeva prin anul 2015.

 

Sursa: strategypage

 

 GeorgeGMT

9 comentarii:

  1. unde va fi construit, la santierul naval nr. 444 Nicolaev-sud ? unde rusii au construit pină în 1991 toate cele 8 + portavioane si portelicoptere ?

  2. rusii au 8 portavioane, sau 8 portavioane si portelicoptere sau au facut pana acuma 8 bucati? Doua vechi sunt vandute (China si India), dar totusi cate au in prezent? Eu stiam de unul bun care a fost scos la plimbare (era prin portul Tartarus).

    • Au avut mai multe astfel de nave, numite de ei „crucisatoare purtatoare de aviatie”. Cel mai mare proiect este Amiral Kuznetov, doua astfel de nave fiind operationale astazi: unul in Rusia si cel chinezesc, India cumparand unul din alta clasa decat Kuznetov, ceva mai mic.
      Intradevar au avut 8 astfel de nave operationale, niciodata insa in acelasi timp si inca unul Ulyanovsk, care a fost dat la fier vechi dupa caderea URSS, dar care era in constructie.
      Kuznetov si Kiev pot fi considerate portavioane rapide sau usoare, datorita numarului mic de avioane avute la bord, in schimb Moscova si Kiev s-ar apropia mai mult de port-elicoptere, desi au avut si ele avioane la bord de tip Yak-38.
      Doar Ulyanovsk se apropia de un portavion adevarat, in sensul vestic al termenului, avand propulsie nucleara si un numar semnificativ mai mare de avione.

  3. „Vladivostok class”-ul rusilor, cel putin al din poza, mi se pare neam cu Dokdo-ul sud-coreenilor, si, mai putin, ce-i drept, cu Hyuga al japonezilor. Cum sta treaba? Aia-i viziune artistica, sau photoshop gen cum avea China o droaie de avioane puse cu copy/paste pe Liaoning acum vreo cateva luni, inainte sa bage J-15?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *