Boeing si Saab fac echipa in programul T-X

descărcare

T-38 Talon

Boeing si Saab au semnat un acord comun de dezvoltare (ACD) pentru dezvoltarea in comun si construirea unei solutii noi de sisteme de avioane de antrenament avansate, si eficiente din punctul de vedere al costurilor, din Familia T-X, pentru viitoarea competitie care are in vedere inlocuirea batranelor avioane de antrenament T-38 ale Fortelor Aeriene ale SUA. ACD, in care Boeing este prim contractor, iar Saab AB este partener primar, acopera domeniile de design, dezvoltare, productie, suport, vanzari si marketing.

„Facand echipa impreuna cu Saab se aduce laolalta experienta tehnica extraordinara a companiilor noastre, prezenta lor globala, precum si ambitia de a prezenta o solutie adaptabila si eficienta de sisteme avansate pentru antrenament al pilotilor,” a declarat Chris Chadwick, Presedinte Boeing Military Aircraft. „Boeing si Saab au pus bazele a ceea ce va fi cea mai puternica si mai eficienta echipa industriala din punctul de vedere al costurilor. Abordarea noastra temeinica a unei Familii de Sisteme ofera un avion nou T-X, construit la comanda, prin antrenament inovativ si suport logistic, pentru a oferi beneficii de cost pe intreg ciclul de viata pentru Fortele Aeriene SUA si pentru contribuabili.”

„Saab este mandru sa face echipa cu Boeing in competitia pentru T-X, creand astfel o echipa foarte capabila sa ofere o valoare fara precedent pentru client. Suntem siguri ca aceasta este modalitatea cea mai buna de a oferi avioane de antrenament de prima clasa la un cost convenabil, pentru Fortele Aeriene ale SUA,” a declarat CEO al Saab, Hakan Buskhe. „Vom investi in dezvoltarea acestui design complect nou de avion in anii urmatori. Cooperarea cu Boeing face aprte din dezvoltarea noastra strategica si ne confirmam tintele financiare pe termen lung.”

Programul T-X al Fortelor Aeriene ale SUA va include avioane si antrenament care sa ii pregateasca pe combatanti in viitorii 40 de ani. Fortele Aeriene intentioneaza sa inlocuiasca avioanele T-38 cu o familie noua de Sisteme de Antrenament Avansat pentru Piloti si circa 350 de avioane, plus sistemele de la sol asociate si logistica si suportul necesar.

 

7 comentarii:

  1. Razvan Mihaeanu

    Plecand de la premisa ca ceilalti 3 competitori (General Dynamics/Alenia Aermacchi cu M-346 Master, Northrop Gruman/BAE cu Hawk, si Lockheed Martin/KAI cu T-50 Golden Eagle) sunt bine-merci cu modelele lor si deci unul comun Boeing/Saab in mod normal n-ar pleca de la zero, intrebarea ar fi: sa fie oare… Gripen, pur si simplu? Neah…

    Mai prin septembrie aparusera zvonurile: http://www.flightglobal.com/blogs/the-dewline/2013/09/could-gripen-spawn-usaf-trainer

    Luandu-ne dupa o imagine aparuta cu cativa ani inainte, se pare ca in cadrul Phantom Works „se lucra” la asa ceva : http://www.flightglobal.com/blogs/wp-content/uploads/mt/flightglobalweb/blogs//the-dewline/2011/09/19/Boeing%20TX%20thumb.jpg

    …putem presupune ca s-ar putea sa fie un Gripen cu 2 derive in loc de una? In fond, Boeing si Saab au ceva in comun, e vorba de cateva tehnologii similare dintre F/A-18 Super Hornet si JAS-39…

    Deocamdata, faptul interesant ramane declaratia tot prin septembrie a reprezentantilor Saab, care spuneau Gripenul nu va fi un trainer…vreodata: http://www.aviationweek.com/Article.aspx?id=/article-xml/asd_09_13_2013_p02-01-616047.xml

    ..Dar atunci cum ramane cu utilizarea de pana acum a Grifonului de catre Royal Air Force?

    • Ma intreb daca nu cumva asta e o miscare si pentru a obtine un pas inainte la 6th generation-ul ala de care vorbeam acum trei articole. Boieing si SAAB vorbesc de o familie de sisteme nou concepute. Iar Boeing/US Navy cand vorbesc de Next Generation Air Dominance voirbesc de costuri scazute arhitectura deschisa posibilitatea de a schimba nu numai armamentul ci si echipamente si electronica, ceea ce sugereaza marime mica si modularitate. Ma gandesc ca un trainer de generatie viitoare hiper-manevrabil ar fi un inceput bun, ok ar putea porni de la Gripen da si Gripen-ul a pornit de la Viggen si a iesit cu totul altceva. Cred ca s-ar putea sa vedem lucruri interesante de la alianta asta.
      Pe de alta parte iarasi vreo sa observ ca suedezii baieti destepti. Nu se mai asteapta de la comenzi de la Fortele Aeriene Suedeze pana in 2035, dar asta nu ii opreste din a fi ocupati, au cu Dassault cooperarea cu Neuron la cere sunt partener principals, si de unde invata multe despre UCAV-uri highend, fac cu Boeing cooperarea T-X la care iar sunt parteneri principali si unde o sa invete multe la generatia urmatoare de avioane cu pilot, mai au vreo cinci programe experimentale pentru diverse clase de UAV-uri usoare.

  2. „In plus, cat o sa mai traga de F-5/T-38? Stiu, s-a mai discutat pe aici, dar Lockheed nu prea are trecere la “Poarta” in ultimul timp…”

    Lockheed Martin ar trebui sa fie interzis peste tot. In ultimul timp dau tunuri peste tunuri. De pilda. Citeam intr-un Aviation Week din oct sau nov despre dedesubturile achizitiei de F-35 in Coreea de Sud. Coreenii au abandonat ideea sa faca ei chiar si cu ajutor generatia a 5-a, asa ca, conditia pentru achizita celor 60 de aparate care apoi au ramas 40 (pentru ca era prea scump F-35), era…castigatorul sa proiecteze 5th gen pentru coreeni asa cum s-a intamplat si cu T-50-ul care a fost proiectat de Lockheed dupa achizitie de F-16. Au ales Lockheed Martin ca vezi doamne astia au mai mare experienta la stealth. Stiu cu ce s-au ales drept concept pentru 5th gen? Era o poza in aviation week. Cu un F-16 cu doua derive si aripile si ampenajele mai trapezoidale ca la F-22. Bineintels ca au urlat Coreeni cat colo ca ce e asta. Da sa fim seriosi ce se asteptau de la LM astia n-au mai proiectat un avion nou de la F-117. (F-22 si F-35 sunt prea asemantoare ca „planforma” cu conceptul Lancer derivat din F-104 care pierdut in fata lui F-16 ca sa le consider cine stie ce munca de proiectare)

  3. Hmmm…
    Ce bine ne-ar fi prins acum sa fim in aceeasi barca cu Saab macar, in urma achizitiei multirolului nou cu offset… Cu Avioane Craiova privatizat cu ei, unde sa primim si noi o felie din job-ul trainerului, ca aveam si noi o experienta trecuta in domeniul asta 🙂

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *