F-16 cocar romeno…”air refueling”!?!

Programul F-16: realimentarea în aer

Realimentarea avionului F-16 în aer – aspecte de la instruirea piloților români detașați în Portugalia pentru a parcurge programul de trecere pe avionul F-16.

Conform etapelor de pregătire, piloții trebuie să parcurgă programul de trecere pe aeronavă „Initial Qualification Training – IQT”, în cadrul căruia se familiarizează cu caracteristicile de zbor ale avionului F-16 și execută primele zboruri în simplă comandă.

După finalizarea programului de trecere pe aeronavă, piloții români parcurg programul „Initial Mission Qualification Training – IMQT”, în cadrul căruia sunt instruiți pentru executarea misiunilor de apărare aeriană și de atac a țintelor terestre cu toate categoriile de sisteme de armamente ce vor intra în dotarea Forțelor Aeriene Române.

Ulterior, în funcție de nivelul de experiență și de calificările obținute, sunt pregătiți piloți lideri de formație, piloți instructori și piloți pentru executarea zborurilor tehnice.

 

Cer Senin via Marius Zgureanu

79 de comentarii:

  1. Noi am achizitionat cisterne pentru realimentarea in aer a F 16, daca tot am cumparat aparate cu asemenea capabilitati? 🙂

    • Am putea sa facem un bruderschaft ca in stilul lui Papa SAC (Strategic Airlift Capability) cu cele 3 C-17 Globemaster III…”unguresti”

      • Sa suga F16 romanesc de la ala unguresc?Piei satana!

        • Pai la SAC noi avem cota de zbor de 6% , ungurii doar 1,6%..numai ca MApNul nostru inca ne vinde gogosi ca cica nu pot hateriza la Campia Turzii (dar la Sibiu cum puii mei pot?)…vedeti „incidentul” cu Dragonii Transilvani de data recenta…

          • Lasa ca o sa poata, pe pista de 2800m asfaltata 😉

          • Sa fim cinstiti si unii soldatii americani au dormit pe jos in aeroporturi dar e o chestie de numar,citi baietii avem noi si citi au ei.Acu stau si io si ma intreb,tot ca Moromete,da niste paturi intr-o unitate militara nu gasira?

          • Nu stiu cine a spus ca nu pot ateriza dar imediat dupa ce au plecat migurile de la Campia la Bacau, la Campia a fost un exercitiu mixt roman american cu parasutisti care ghici… au sarit din C 17-cred ca au pus foto si pe pagina de FB a RoAF. Eu personal l-am vazut cand a venit la aterizare … si e chiar spectaculos sa vezi dihania aia pe panta de aterizare

          • Ha ha, imi aduc aminte de C 17 Globemasters III in Romania, a fost un exercitiu cu parasutari si aia de la ProPatria credeau ca este C 130 Hercules 🙂 . Imi aduc aminte…

          • Adica un pilot civil aterizeaza in 500-600m cu A320 plin cu pasageri (70-80 persoane in avion) pe Otopeni si astia nu pot ateriza la Campia Turzii?

            Dar ce lungime are pista de la Campia Turzii???

    • Fiind in Nato nu cred ca asta e problema,nu putem baga gaz de la alea ale americanilor?

    • da, cisternele sunt la sol, pe aeroport… ramane sa vedem cum le ridicam in aer 🙂

    • Misto CGA da si mai misto pasare.Parca urla „Muricaaa!….Fuck yeah!”

    • in sfarsit si videoclip pentru C2040… pacat ca nu au introdus mai mult stealth ca pt. varianta Silent Eagle:
      http://www.rumaniamilitary.ro/f-15-un-obiectiv-nerealist-pentru-fortele-aeriene-romane

      • ai dreptate, nimic din SIlent Eagle afara de interior, unde e IRST-ul? Unde sunt radarele de frecventa joasa din aripi? unde sunt motoarele econome cu care poate sa faca supercruise? ce e cu bacul cela enorm tot nu-i ajunge range pentru misiune?

      • ca sa fie rentabil pt productize in cam cate exemplare trb produs un avion de vanatoare? merci de raspuns !!!

        • Intrebarea nu are un raspuns simplu fiindca depinde de cateva detalii. Daca se face cercetare si proiectare de la zero, pt un avion complet nou, atunci dureaza cam 30 de ani si costa multe zeci de miliarde, asadar ar trebui vandute sute si sute de exemplare pentru a se recupera costurile si intra pe profit, ceea ce e aproape imposibil pentru tari ale caror nume nu incep cu „Statele Unite ale…” 🙂

          Daca e vorba de cumparatul unei licente si fabricarea in tara, iarasi depinde daca ai deja o fabrica, cate de inapoiata este, cati oameni ai si ce calificari au, etc, fiindca nu e totuna daca o tara gen Italia sau Romania ar dori sa produca ceva sau daca Tunisia ar dori acelasi lucru. Apoi mai depinde si la ce cumperi licenta, daca e un avion aflat inca in dezvoltare sau care abia a intrat in serviciu si are multe probleme, va trebui sa pui umaru’ (adica, contu’ bancar) la rezolvarea acelor probleme care nu stim cat costa si cat va dura. Daca cumperi o licenta de avion aflat in dotare si cu toate problemele rezolvate, gen F-18, F-16 sau F-15, costurile sunt deja mult mai usor de apreciat.

          Asadar eu as zice, daca vrei ceva de la zero, astepti 30 de ani, bagi 50 de miliarde si va trebui sa vinzi macar 500 de aparate daca nu 700 sau 1000 ca sa iti recuperezi banii,

          daca vrei licenta de avion aparut alaltaieri, macar 120 sau mai mult,

          daca vrei licenta de F-16, atunci ar fi cam pe la 60-80 de aparate.

          La noi ies din calcul toate variantele 🙂 🙂

        • probabil peste suta (vezi JAS-39 Gripen)… iar in functie de cat e de sofisticat… posibil mai multe sute. Daca vrei sa-ti acoperi investitia initiala, cat de cat si sa ai un cost acceptabil/exemplar.
          Vezi cazul Dassault, care abia acum incepe sa-si recupereze investitia initiala in Rafale.

    • I-ar trebui shi lu FARo din Armata romana vreo 24 de F-15 Eagle. shi variante AB modernizate sa fie la fel ca F-16 Falcon shi tot ar fi bune !!! shi ar mai fi bune pt FARo : F/A-18 Hornet tot asha ABM(modernizat/e). vreo 36 de bucatzi + in total 48 F-16 Falcon !!!

      • Corectez 36 de F-15 ABM Eagle ar fi bine sa aiba FARo in dotare ca per total sa fie 120 avioane supersonice de lupta multirole. iar frumos ar fi ca in timp sa se cumpere licentzele de fabricatzie pt aceste 3 tipuri de avioane. F-16 Falcion shi F-15 Eagle pot folosi acelash tip de motor.ele vor fi suplinite de 48 IAR-99 B SoiM. shi dc nu reluat in Romania fabricarea shi productzia lui F-20 Tigreshark cu acelash motor de pe F/A-18 Hornet. shi in timp reluarea in fabricatzie shi productize IAR-93 Vultur modernizat, redesemat, cu avionica noua shi sisteme performante de armament shi remotorizat cu RR-Turbomec Adour MK.811 produs sub licentza la Turbomecanica Bucureshti, motor care poate fi pus shi pe IAR-99 B SoiM !!!

        • Chiar n-are rost sa cumperi licenta de F-15 A/B, la fel si cu F-16 A/B.

          La fel n-are rost sa fii singura tara din lume care produce F-20, ca si in cazurile de mai sus, ar trebui sa produci toate componentele fiindca nu le mai produc altii si sa platesti pentru testare si integrare la orice armament pe care vrei sa-l pui pe ele.

          IAR-93 ar fi meritat acum 20 de ani, azi traim in era in care avioane net superioare lui, si anume A-10 sau Su-25 sunt perimate ca si concept din cauza MANPADS. Tu bagi miliarde sa reproiectezi si reconstruiesti IAR-93, alte miliarde sa le produci, pe urma sute de milioane in antrenamente si alte sute de milioane in bombe si rachete pentru ele, dupa care vine un analfabet din Odessa cu o racheta de 100 000 de euro si ti-l doboara… Pai nu prea renteaza, nu? 🙂

          Decat zeci de avioane A/B de acum 40 de ani, luate de din desertul american sau mai rau, fabricate la noi cu licenta (ceea ce ar fi si imposibil dpdv economic), mai bine 12 sau 12 F-16V Viper. Ar fi de o suta de ori mai ieftin, de o mie de ori mai usor de intretinut, dotat si modernizat pe viitor, iar pe campul de batalie ar valora mai mult decat cele 36 sau 48 de A/B-uri fara piese de schimb si cu rachete Sparrow.

          E simplu, iei 3 miliarde de euro, te duci la magazin, cumperi 24 de Vipere si ai rezolvat problema.

          • @Sorin2 – Total impotriva

            Decat 12 avioane F16 viper prefer 36 sau 48 avioane F16 MLU dar sa fie functionale.

            IN caz de razboi (Doamne fereste) e nevoie de avioane multe. Nu de 12 aparate.
            Alea 12 aparate de care zici tu…. sunt FIX NIMIC.

            sa zicem ca incepe un razboi major in zona noastrra….
            si noi ne declaram neutralitatea ca in ww1.

            Cum iti protejezi spatiul aerian cu fix 12 avioane f16-V???
            ADICA CATE TII IN DOBROGEA?
            cate trimiti in Banat? Si cate trimiti in Nordul Moldovei?

          • merci mult pt raspunsuri #sorin 2 !!! faza este totushi ca am avea nevoie de mai multe avioane de lupta supersonice multirole atat mono cat shi bi motoare-turbofan low by pass. se spunea de mult aci pe site ca un numar de 120 ar cam fi necesar. poate Romani shi inustria ei aeronautica sa se implice intr-o coproductzia unui avion : Dassault Rafale ca parca ziceau francezii ca nu vor putea face fatza la comenzi deoarece trb sa livreze repede avioane multe, iar noi sa le punem la dispozitzie capacitatzile de productize, normal remodernizate shi ce muncitori calificatzi om mai avea. plus poate ne -om face shi noi macar cu 48 de Rafale. de bani nu trb sa ne facem griji ca la cat se scurg anual in Romania prin evaziune fiscala=40 miliarde de euro,ar fi bani pt toate. in caz de razboi am avea nenoie de nishte licentze pt avioanele pe care le avem in dotare pt piese de schimb macar !!! in alta rdine de idei in razboiul contemporan cu ce se face CAS ul? cu drone shi cu rachete de artilerie? americani in final au decis sa pastrezeinca in dotare A-10. IAR-93 daca printr-o minune ar fi reluat eu l-ash vedea ca un avion din clasa M-346/YAK-130,L-15 F-CK-1.dar cum nu cred in minuni ma abtzin !!!!

    • Daca cineva scrie o prostie nu trebuie preluata automat ci trebuie oleaca judecata.

    • Come on.
      1. Stirea/filmul e de un an
      2. Exista o retea intreaga de senzori la nivel mondial, folosind mai multe metode de a detecta o explozie. Pina acum ar fi fost haos, panica si dezordine.
      3. Daca te uiti atent vei vedea intii o explozie mai mica urmata de cea mare. E drept, este foarte intensa, dar mai degraba este o explozie a unui amestec aer-combustibil.

      • As vrea sa fie altceva. Stirea nu conteaza ca e veche de un an daca nu e mediatizata… Bomba e de mici dimensiuni, tactica cum scrie in video, si are toate caracteristicile unei explozii atomice… nu trebuie sa fii expert pentru asta ca sa vezi ca e ceva diferit fata de o bomba conventionala (daca vreti).

    • Daca aia-i bomba nucleara 🙂 😉 …

    • Da au dat jidanii o nucleara și au mai dat rușii doua în Siria.

    • asta ii eruptie vulcani in peretele lateral al muntelui
      de asta sant 2
      si ciuperca care se formeaza la o explozie este mult mai rapida
      in schimb aici ii lenta

  2. Boeing KC-46 Pegasus pentru Romania ?
    Opriti-va oameni buni, ca ajungem sa innebunim 🙂

    • @Gabriel. Frumos ar fi…Dar nu, nu-i cazul, invata doar procedura in caz de nevoie. Or sa realimenteze de la italieni, astia au cateva tankere! Au si altii, francezii spre exemplu…Nu ne-am permite astfel de aeronave, si la ce ne-ar folosi, doar nu plecam in „expeditie”.

    • NU prea avem ce sa facem cu un KC 46. Chiar n-avem ce face…

      • Ma gandeam ca pentru antrenament n-ar strica 🙂

      • Chiar asa nu avem ce face cu un KC-46? Nu uita ca si altii trebuie sa alimenteze in aer nu doar noi… Nu luptam doar noi, mai sunt si altii care lupta alaturi de noi ….
        Mie chestia asta cu KC-46 imi spune extrem de multe….
        -de pilda ca vom avea mai mult de 24 F16 pe care sigur ai nevoie sa le alimentezi in aer… daca stai sa aterizezi toata ziua ca sa alimentezi sigur pierzi timp…
        -nu trebuie neaparat sa stea acest KC deasupra teritoriului nostru… poate ca in momentul ala toate aerodromurile noastre sunt deja pitrocite cu bombe ce fac inutilizabile pistele… sa te vad unde mai aterizeaza F-urile sa alimenteze… KC-ul ala trebuie sa zboare in acele momente in afara zonelor de lupta… Daca ramai fara piste eu zic ca deja F-urile nu mai valoreaza cat o ceapa degerata… Poti sa ai F22/ F35 ca tot al draq este daca nu ai piste pe care sa le poti utiliza…
        In razboiul modern pistele de aviatie (ca sunt civile / militare / scoase din uz) sunt tinte de prima marime, daca nu reuseste sa-ti distruga avioanele sigur le distrugi tu aterizand lucruri fine si scumpe pe … aratura… Un stat majorist adevarat deja nu mai ia in calcul nicio pista de aviatie dupa prima zi de macel… Inclusiv alea scoase din uz sunt pasibile de a fi bombardate in primele ore de razboi… Chiar si aia pe unde isi facea Marin Preda veacul cand era copil… acum 15 ani inca mai avea depozit CL…ca tot era declarat aerodrom de rezerva…Nu uita ca si infrastructura moderna este pe post de tinta in primele ore daca te gandesti sa aterizezi cu un F pe actualele si viitoarele autostrazi…

        • @Dany. Pai si ce faci bre in caz ca ramai fara piste, alimentezi din KC si cu kersosen si cu rachete aer-aer si cu piloti 🙂 ?! Ar fi o cheltuiala fara rost la teritoriul nostru, iar daca am trimite avioanele mai departe s-ar crea poduri aeriene formate din cisterne, asa cum sunt peste Atlantic.

          • Adica matale vrei sa spui pana la urma ca un KC nu isi are rostul nici la noi nici la altii dupa logica cu rachete aer-aer… Io* zic sa te mai gandesti…
            O dai pe cheltuieli in conditiile in care astia cheltuiesc pe panselute bani pt escadrile intregi de F-uri… sau batalioane intregi de tancuri…
            Las’ sa aduca astia macar doua KC, poate asa invata si astia ai nostri ce inseamna armata moderna… Si pe langa KC-urile alea inca vreo 48 de F16 si macar 12 F35…
            Daca nu sunt bani, las’ ca vor confisca averea astora de la Hexi Farma sau cum draqu’ se numesc…odata ce ai dublat cu apa lichidul respectiv se cheama ca ai castigat sume de bani in mod necinstit…Exact ca ,,, carciumarii aia de toata jena care magaresc sticlele cu alcool… Iar daca sunt castigati necinstit acei bani trebuie confiscati…
            Apropo… vaz ca nu ai bagat niciun articol referitor la confiscarea averilor care nu se pot justifica … chestie votata recent in UE…. Sa vezi atunci bani pentru educatie, aparare, industrie de armament…Si sa vezi cum vin unii aici pe blog si scheauna de focul miliardarilor de carton…

            • @dany: adica noi nu am dat banul pentru upgradare la standardul V, chestie care s-ar putea face la noi, nu la Lockheed, iar bani pentru KC-46 am avea de risipit?
              Cum se poate face upgradarea la noi? Ei bine, daca am avea o facilitate de tip „depot level maintenace”, care oricum e necesara daca vrei sa ai disponibilitate de 75% si nu sub 60%, cum ma tem ca vom avea.
              Indonezia a primit 24 F-16 C/D block25 din excess defense article, a platit circa 750 mln $ pentru upgradarea la block52, care s-a facut nu la Lockheed ci la Ogden Air Logistics Complex.

            • @Dany. Habarnuam la ce confiscare a averilor te referi. Dar un KC este cu totul si cu totul inoportun pt RoAF. Cisterna aeriana are sens in doua cazuri: zboruri lungi dintr-un loc in altul sau patrule foarte lungi deasupra frontului.
              De prisos sa mai spun ca Romania, la 235 mii km2, nu indeplineste nici unul dintre criteriile de mai sus.

              • Io* am mai zis aici ca sunteti multi care nu ganditi decat pentru ziua de maine si cam atit…
                -vreti sa fim putere regionala cu 12-24 F-uri… io* zic sa va luati gandul de la putere regionala in conditiile astea…daca ai macar 50 de F-uri parca incepe sa se contureze ceva, ori la minim 50 de F-uri iti trebuie macar un KC…
                -Daca depinzi tu de altii in privinta realimentarii in aer io* cred ca nu este un lucru prea bun, iar in cazul asta eu vreau SA DEPINDA ALTII DE MINE IN PRIVINTA REALIMENTARII IN AER!
                -Puterea inseamna intre altele un intreg lant de dependente, in momentul cand tu depinzi de cineva se cheama ca nu esti prea puternic, in momentul cand altii depind de tine se cheama ca tocmai ai inceput sa devii puternic…
                -Prefer sa ne trimita bulgarii cereri de realimentare in zbor, la fel ca si ungurii decat sa trimit eu cereri de realimentare in zbor altora de la cuca macai…
                -Daca se cumpara macar 2-3 KC -uri eu zic ca avem sanse in viitorul apropiat sa avem o flota de F16 / F-35 decenta, eu zic ca asta este semnalul ca Unchiul Sam ne baga in seama si ne ridica din mocirla in care ne facem veacul… daca Unchiul Sam propune sa le cumparam iar noi zicem ca nu le vrem ca nu avem ce face cu ele, atunci pot sa spun clar ca o sa ramanem cu maxim 24 F16… Unchiul Sam trebuie sa ridice pe cineva in zona asta, sa-l doteze si sa-l instruiasca… daca noi o dam cotita in dulcele stil romanesc, atunci Unchiul Sam o sa ridice pe altcineva in locul nostru… in momentul ala puteti sa puneti cruce si la economie si la lupta anticoruptie…

                @Tzupisor… incepi cumva sa plangi ca nu avem bani de panselutze ???
                Adica am avut bani de risipit in fel si chip pe panselutze, pe Hexi Farma, sa-i aruncam in buzunarele rusilor via Patriciu si altii si ne plangem ca nu avem bani de 2-3 KC-uri? Nu vedeti fratilor ca ganditi de azi pe maine???
                In curand o sa inceapa confiscarea averilor care nu se pot justifica… cartof fierbinte despre care nu prea se vorbeste in RO….

                • Care sunt adversarii potentiali ai Romaniei?! Dintre vecini…cred ca toti, inclusiv Republica Moldova. Intr-un conflict cu acestia avem nevoie de alimentarea in zbor a avioanelor de lupta? Depinde de modul in care privim lucrurile. Daca razboiul se va duce pe teritoriul national, poate ca nu avem nevoie de avioane cisterna. Daca e vorba sa purtam razboiul pe teritoriul adversarului, atunci vom avea nevoie si de acel tip de avion. Aici ma gandesc strict la Ucraina. Avionul de lupta nu-l folosesti numai pe linia frontului, ci si mult in spatele acesteia (poduri, noduri de cale ferata, centre de comanda, comunicatii etc.). In plus, nu vom avea la dispozitie un numar mare de avioane de lupta, ceea ce conduce la necesitatea forjarii la maxim a aceea ce avem/vom avea ca dotare.
                  Luati ca exemplu Israelul: numar mare de aparate, teritoriu minuscul, vecini ostili la greu. Din cate stiu, in timpul conflictelor au fost ajutati de americani cu alimentarea in zbor a aparatelor si au mai mesterit ei ceva (un avion burtos modificat local pentru asemenea cerinte).

                • Poate are de cand Uncle Sam sa avem mai mult de 235 de mii de km patrati de teritoriu, pe care trebuie sa-l aptrulam cu alea multe F 16 si ceva cisterne de la americani. Hai ca nu mai e mult, vedem noi dupa summit-ul de la Varsovia care e bataia pestelui in zona asta de lume. Am o presimtire ca pa pa Ucraina in viitor si vor aparea ceva capuri de pot mai spre Bug incolo! 🙂

          • cat pot sta pilotii in aer, capabili sa lupte, ??

            adica trebuie sa manance si sa bea, sa mearga la buda ca F 16 n are veceu de bord.

            exact o cisterna zburatoare ne lipseste 🙂

    • Eu zic sa nu ne facem planuri, pana si pilotii cehi si unguri s-au pregatit pentru realimentare in aer pe Gripen, asta nu inseamna ca cele doua tari planuiau vreodata sa cumpere avioane cisterna.

      Face parte din procesul standard de invatare si cam atat.

  3. Mihai-Cristian

    S-a întâlnit vreodata un F-16 cu vreun sistem AA ciolovec? Sper ca nu supără pe nimeni întrebarea mea de „noob”.

    • Two F-16s from the 555th Fighter Squadron based at Aviano Air Base, Italy, were patrolling the skies above Bosnia on June 2, 1995.
      On the ground, a Bosnian Serb Army 2K12 Kub surface-to-air missile battery near Mrkonjić Grad was readying to fire its missiles on NATO aircraft. The Serbs had moved the mobile tracked missile battery and laid a trap. They switched on their missile radars sparingly, giving F-16 fighters little warning. Waiting until a plane was directly overhead, where the aircraft’s warning and countermeasures would be at their weakest, they fired two missiles. In the cockpit, O’Grady’s instruments alerted him that a missile was coming but, because he was flying through an overcast, he could not see it. The first missile exploded between the two aircraft. The second struck the F-16 piloted by O’Grady. His wingman, Captain Bob Wright, saw O’Grady’s plane burst into flames and break in two. Wright did not see a parachute, but O’Grady survived by ejecting from the aircraft.

      • Mihai-Cristian

        Mulțumesc, îmi amintesc că am văzut un documentar despre acest incident, când eram mai prunc şi când aveam încă discovery. Dar uitasem, si eram prea mic să îl înțeleg. Sper sa îl pot viziona din nou.
        Au mai fost si alte ocazii? Amu disecham cazul primului invizibil doborât, mamă cât s-a scris despre asta…

          • *editat.. bietu de tine

            • Mihai-Cristian

              Vedeți-vă domne de treaba voastră, mă gândesc că aveți lucruri mai bune de făcut decât să păpați produs turcesc din plictiseală…
              O faceti din pasiune? Prea căutați a vă suduii cu toată lumea.

              • am boala pe postacii rusi.. plus am si ceva personal de impartit cu rusii ..probleme?

                • Mihai-Cristian

                  Eu, postac rus ?! :))))
                  Hai domne că deja cădem in altă extremă cu vânătoarea asta de vrajitoare.
                  Desi mi-aș dorii poate să fiu mai moderat, sunt rusofob.
                  Suntem in aceeasi tabără si n-avem nimic de împarțit, nu înțeleg de ce m-ați atacat, și apropo, nu am soție dacă contează pt dumneata 🙂 ) , deși mă găndesc că nu sunteți de-alui Remusică.

                  • Ii detesta pe rusi, dar merge des in Makaristan…
                    Mie, acest individ mi-a transmis recent ca ar trebui sa nu am drept de vot si nici urmasi.

                    • Mihai-Cristian

                      Cred că nu-i păcat mai mare decât să dorești cuiva să nu aibă urmași…
                      Mă găndesc c-o fi perioada aia a lunii pt. stimabilul urmaș al lui Simion Bărnuțiu, că înainte mie-mi părea băiat fain.

                    • Mihai-Cristian:
                      „stimabilul urmaș al lui Simion Bărnuțiu”
                      Dumneata vorbesti serios sau faci misto?

                • @Mihai-Cristian, cu tine nu am nici o treaba doar ti-am spus motivele mele pentru care ma iau de postacii rusi .

                  • Mihai-Cristian

                    @RD
                    Vorbeam serios. Acum nu știu ce și cum, doar l-am citat pe dumnealui dintr-un comentariu vechi de-acum 3-4 ani, în care afirma treaba asta.

                    @Barny
                    Păi eu am spus că disec subiectul cu f117 și ați zis ceva legat de asta si de soție, am crezut ca mie-mi este adresat reply-ul, la fel și cel cu postacul rusnac.
                    Mea culpa

                    • „doar l-am citat pe dumnealui dintr-un comentariu vechi de-acum 3-4 ani”
                      Apai dumneata ai memorie de elefant.
                      Pe de alta parte, sa fie urmasul lui Barnutiu si sa-i poceasca numele in halul acesta (barny)…cam nasol. Nu de alta, de exemplu, fostul Institut de Istorie Nationala din Cluj poarta acum numele lui Simion Barnutiu, lucru foarte onorant pentru ambele parti. Pocirea unui nume cu un asemenea prestigiu mi se pare greu de tolerat. Dar na, avem de-a face cu epigoni, vorba lui Eminescu. Noi sa fim sanatosi, in rest le-om suporta pe toate.

                    • barny vine de la numele meu Barnut= ban- si y-ul de la un alt nume de al meu, e porecla pe care o am din liceu si chiar multi fosti colegi de facultate si acuma imi zic barny

                    • In cazul asta si eu am memorie de elefant si tin minte ca a declarat ca e urmas de-al lui Barnutiu de mai multe ori.

                    • @sorin2 pai daca sunt..nu pot fi urmasul lui Atilla sau Lenin..

                    • Si familia Gojdu (de Emanoil Gojdu a auzit toata lumea) are actualmente o ramura maghiara. Asa ca…e posibil orice, atata timp cat un Gojdu e urmasul lui Arpad.

                    • @barny n-am zis ca nu esti, doar confirmam 🙂 te salut

                      @RD Gojdu chiar avea o ramura maghiara? Sau era „maghiar” din ala convertit in secolul nu stiu care, asa cum sunt 99%?

                    • Sorin, din cate imi aduc aminte, ramura de pe fratele lui Emanoil Gojdu s-a maghiarizat. Cautati pe net Gozsdu.

          • razvatree: nu o da pe aia cu nuculara in Yemen. 🙂

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *