Francezii promit belgienilor offset 100% si parteneriat pentru Rafale

In timp ce in Romania se sustine ca offsetul nu mai e la moda, ci chiar interzis mai ales in UE, transferul tehnologic fiind interesant doar pentru fraieri, pe cand desteptii cumpara produse vechi cu banii jos, francezii de la Dassault promit offset de 100% pentru Rafale in Belgia, daca acestia il vor cumpara pentru a inlocui vechile F-16, in locul prognozatului F-35 Lightning II. In plus belgienii vor castiga statutul de parteneri in programul Rafale pentru urmatoarele decenii, pe toata durata de exploatare.

Acesta este un raspuns cererii adresate de ministerul apararii belgian catre 5 mari agentii de stat aeronautice : Joint Program Office pentru Lockheed Martin F-35, US Navy PMA 265 pentru Boeing F/A-18E/F Super Hornet, Direction générale de l’Armement pentru Dassault Rafale, Swedish Defence and Security Export Agency pentru Saab JAS-39E si UK Trade and Investment Defence and Security Organisation pentru Airbus Group Eurofighter Typhoon) de a furniza un succesor al F-16 in cadrul „Belgian Defence – Air Combat Capability (ACCap) Successor Program”, achizitie estimata la peste 4 miliarde de euro.

Termenul limita de depunere de catre agentiile de mai sus a ofertelor documentate cu cifre si cu estimari ale numarului de aparate necesare asigurarii tipurilor de misiuni cerute, in Belgia si in strainatate, alaturi de antrenamentul pilotilor, este sfarsitul lunii noiembrie a.c. Belgienii spera sa semneze un contract in 2018 pentru a putea apoi asigura inlocuirea intre 2023 si 2028 a actualelor F-16.

???????????????

Si acum comentariile vis-avis de oferta franceza mai pe larg…

Grupul de interes economic (GIE), al producatorului Dassault, s-a angajat in 25 noiembrie a.c. sa furnizeze importante investitii industriale surorii Belgia precum si o cooperare durabila daca alesul competitiei pentru inlocuirea vechilor F-16 (Doamne pazeste, sa batem in lemn, sa nu ajunga la noi si un lot belgian!) va fi progenitura Rafale. Propunerea a fost facuta guvernului belgian garantand un «transfer de tehnologie de 100% » si o colaborare industriala care va asigura Belgiei un beneficiu economic cel putin echivalent investitiei facute la achizitie. Acestea au fost afirmate ieri seara, in cadrul unei receptii la ambasada Frantei in Belgia, de catre vice-presedintele Dassault Aviation si directorul biroului din Bruxelles al GIE Rafale, Yves Robins.

Transferul tehnologic va permite similitudinea intre avioanele Rafale belgiene si cele frantuzesti, astfel ca industria belgiana va fi implicata din plin la sprijinul tehnic al flotei de Rafale a celor 2 tari.

Cooperarea industriala cu GIE (compusa din Dassault Aviation, Snecma – grup Safran si Thales) si cei aproximativ 500 de subcontractanti nu va fi una de forma, pur contabila, ci se intentioneaza implementarea unei strategii de cooperare pe termen mediu si lung cu industria belgiana de profil. Aceasta strategie contine si integrarea completa a belgienilor ca si parteneri in definirea viitoarelor standarde si programe de evolutie ale Rafale pe orizontul urmatorilor 40 de ani.

Robins a subliniat ca Rafale este actualmente nu doar singurul avion polivalent omnirol matur existent astazi pe piata, déjà testat si imbunatatit in urma experientelor de lupta din Libia, Mali si Afganistan ci si un produs al carui costuri de achizitie si exploatare sunt « cunoscute, moderate, demonstrate, garantate si fara deriva », ca si aluzie la rivalul F-35 Lightning II, cu dezvoltare intarziata si inca nefinalizata dar si cu costuri depasite repetat si care fluctueaza in continuare.

Ambasadorul Frantei la Bruxelles, Bernard Valero, a afirmat la randul sau ca spera intr-o competitie « cat mai loiala » si ca este fericit ca poate contribui la o astfel de « aventura ».
20090907PHOWWW00316[1]

Sa speram ca vechile avioane belgiene nu vor ajunge tot la noi !

Bine ca noi am reusit sa sarim cu succes acest capitol al offsetului la achizitia aeronavelor multirol, care au fost pana la urma F-16 la mana a 3-a… i-am ciuruit, ce mai! Sau altfel spus- ne-a trecut glontul pe la ureche, vorba unui mare decident in CSAT-ul mioritic!

 

Marius Zgureanu

 

Sursa:

Le Vif

http://www.levif.be/actualite/belgique/remplacement-des-f-16-rafale-promet-des-retombees-industrielles-en-belgique/article-normal-354975.html

 

 

55 de comentarii:

  1. Romania nu e o tara francofona, mon ami Hollande ? 🙂
    De cate ori s-a scris pe aici „Dassault fa ca Renault” ? 🙂
    In fine, trecand la lucruri serioase, contractul e cu ochi dulci si cireasa e pe tort. Cu toate acestea, exista o problema, posibil importanta:
    „Benelux Deployable Air Task”, o colaborare militara intre Belgia, Olanda si Luxemburg.
    In actul acesta apare o conditie privind inter-operabilitatea dintre fortelor aeriene olandeze si belgiene. Cum Olanda a optat deja pentru F-35 Belgia se gaseste in postura dificila de a lua o decizie.
    Despre actul cu pricina, aici:
    http://www.airpower.maxwell.af.mil/airchronicles/apj/apj03/fal03/orr.html

  2. „Sa speram ca vechile avioane belgiene nu vor ajunge tot la noi !”
    Pai si la cine vrei sa ajunga bre, la albanezi? Tre sa le vanda si belgienii cuiva daca trebuie ajutati sa-si cumpere F35, suna telefonul la Victoria Socialismului si sa vezi ce marcam noi inca 700 bulioane pe inca 12 🙂 le alegem pe alea mai coapte dar sa nu fie prea crapate.

  3. Normal ca ofera offset belgienilor , o tara stabila economic POLITIC si social , la noi cine se risca sa-ti ofere tie offset cand tu peste 2-3 zile devi comunist cu acte in regula ?? Cand prim sinistrul tarii face vizite peste vizite in China ??? Cine te crede pe cuvant pe tine un mincinos si plagiator sef ??? Sa fim seriosi Belgia face parte din BENELUX inspira alta incredere fata de Romania , francezii sund disperati sa faca bani cu Rafale si poate chiar vor reusi sa vanda avionul lor pana la urma

    • China’s Vice Premier Xi Jinping has been to Belgium in October 2009 to enhance bilateral cooperation in terms of trade, human and cultural exchanges.[3][4][5]

      The trade between the two countries (Belgium and China) in 2002 came to a value of US$4.898 billion.[1] China is Belgium’s sixth biggest trading partner which makes up 4.1% of Belgium’s trade.[6] The trade between the two countries in 2008 exceeded 20 billion and growing on average 20% every year.[7]

      http://pl.china-embassy.org/pol/xwdt/t1143221.htm

      cum mananca unii rahat cu polonicu`

      • Ilie la cine te referi ca mananca rahat cu polonicul ??? Nu putem avea o dicutie decenta sa nu spun de bun simt ?? Nu ma astept la asa ceva din partea celor care sunt pesedisto comunisti , si America are afaceri cu China , dar sunt convins ca americanii nu au fost nu sunt si nu vor fii comunisti , noi nu suntem americanii in rest iti doresc numai sanatate domnu Ilie

        • Pai daca te simti inseamna ca am avut dreptate. Ceea ce am scris nu a fost o discutie – doar comentariu. Nu vad ce nu e decent in fraza „a manca rahat cu polonicul” ?
          mai uita-te si-n dex :
          a mânca rahat cu lingura / cu polonicul – expr. a vorbi într-o manieră demagogică.

          • Atunci ******************* , in rest cum spuneam noi am fost comunisti Romania si serviciile alea secrete care sprijina PSD pe fata sunt compromise , nu se risca nimeni sa aduca tehnologie de ultima generatie in Romania , nu de alta dar ajung la Rusi si Chinezi si nu este bine

            • Wazzup boys? Sedeti mumos…”dar el a inceput”! Mi se rupe…

            • esti dus cu capul rau omule
              daca tu transformi o expresie intr-una ad literam se vede cam ce nivel ai

            • Desigur comunistii, fugiti vin comunistii….
              Acum trebuie sa facem afaceri numai cu cine o sa ne dea Santa (mai curand Grinch) sau cu cine o sa ne dea voie das Liebe Angela 🙂 .
              Campania electorala s-a terminat..numai pentru unii pentru ca altii sunt inca bantuiti de fantome comuniste. Ca treaba asta cu pericolul comunistilor a devenit un fetis nu doare, trebuie sa fim Kasapiti cu astfel de aberatii in continuare.

              • „nu se risca nimeni sa aduca tehnologie de ultima generatie in Romania , nu de alta dar ajung la Rusi si Chinezi si nu este bine”

                Cam ca Mistral-urile rusesti?

                • Din cate se scria aici pe site Mistralul nu va fi inarmat de catre Francezi ci rusii se vor ocupa de asta , acum ce tehnologie va dezvalui mistral rusilor nu stiu nu ma pot pronunta , dar avioanele fac parte din alta categorie , rafale este un avion bun , ultima generatie pt Francezi poti fi sigur ca nu va oferii offset tarilor fost comuniste sau in legatura directa de prietenie cu Rusia si China , cum nici America nu ofera la vanzare f22, si nici offset pt f35 decat tarilor care sunt controlate de ei

                  • Da francezii ne-au oferit offset de suta la suta dragule, in anul de gratie 2008 sau 2007 cand se vorbea inca de achizitie de 48 de multirol-uri nou-noute . La fel si Eurofighter iar Gripen promitea 150%

                  • @Tovarase Kasapu

                    Vezi ca Franta a oferit Romaniei licenta de productie a elicopterului SA-330 Puma in anii 70′, fara sa le fie frica de posibilu spionaj al sovieticilor. Si romanii chiar nu au dat nimic rusilor atunci iar la vremea aia SA-330 Puma era un elicopter de top la nivel mondial.
                    In plus francezii au acum contractul Rafale cu indienii, au tot cu aia ceva contract legat de submarine, si de acolo chiar ar putea rusii ciupi una alta.
                    E vorba de bani aici, si de piete de desfacere, deci unii nu prea vor concurenta, de aici mai usor cu offsetu si transferu de tehnologie la niste posibili concurenti ori la unii mai fraieri care pot fi doar piata de desfacere captiva.

                    Vorba cuiva, campania electorala s-a terminat, ar fi cazu sa terminati si voi cu prostii d-astea care doar polueaza discutiile mai serioase

                    • Franta a avut un parcurs sinuos in NATO…

                    • Ai gresit cu tovarasu , in rest ai dreptate pe langa Politic mai conteaza si economicul , iar faza cu concurenta de piata este adevarata , din aceasta cauza la Dacia francezii ai audus in prima faza motoare cu generatie mai veche , nu fac reclama Rusiei si nici PSD-ului deci tovaras este exclus din fraza

              • Asta este parerea mea , daca te deranjeaza imi cer scuze , eu nu cred ca este aberatie , Romania se indrepta spre un singur partid o singura iubire un singur conducator , suna a ceva cunoscut nu ??? Avand in vedere ceea ce sa intamplat cu MAE si Diaspora avand in vedere actiunea Udrea a SRI , normal ca te trage gandul ca Romania este condusa de PSD fostul FSN , tovarasul Ilici …. In Romania inca traiesc cei care activau la securitate , plus ca au destula influenta , se transmite din tata in fiu aceasta dragoste de comunism ,

                • Pardon PSD e fostul FDSN desprins din FSN care FSN a deveni PD 😛

                  • Hai ma ca ati dat-o in balari….adica tot ce se aduce in RO se va sifona catre Rusia si China pe concept de prietenie si de aia nu o sa ajunga Rafale in RO…..poate explica cineva de ce va ajunge Rafale in India, care saraca de ea nu stiu de unde are avione Suhoi, care mai opereaza si T-90 si multe altele (ca de marina sa nu mai vorbin….)……
                    Treziti-va oameni buni, este vorba doar de „dinero”, daca RO ar avea asa ceva ar putea cumpara ce vrea (poate cu exceptia lui F-22 si B-2)

                • Faina argumentatie desi un pic defazata. Acum ca noul presh’ care s-a declarat iubitor de Constitutie viseaza sa rastoarne guverne si sa aiba propriul guvern cu pene(le) nu mai conteaza. Conteaza ca pericolul comunist a trecut si ca la putere au venit comunistii de dreapta ca daca te uiti in background-ul capitalistilor de la PNL sub spoiala de dreapta zac tot comunisti ca spirit si trup. Aia cu diaspora este misto. Pariez ca in cativa ani vor deveni publice detalii despre cum unele sectii de votare au fost blocate intentionat cu activisti de partid tocmai pentru a crea melanjul emotional necesar unei rasturnari de situatie. Ghinionul celoralti alegatori care au nimerit acolo si au perceput din plin umilinta dand vina evident pe autoritati, in final asta era si obiectivul.
                  La partea cu Udrea tu chiar mai crezi ca daca nu erau puse pozele era mai putin vinovata?Deci de vina sunt aia care au fotografiat-o si nu ea ca avea intalniri private cu sefa unei institutii la care madam Udrea avea dosar.

                  • nimic de zis cu privire la mostenirea comunista din PNL, dar asta cu blocarea sectiilor de votare de catre activisti in diaspora… 🙂

                  • Da si eu am fost acolo au adus cu remorcile oameni sa blocheze sectiile de vot din diaspora , cum spuneam sunt multi tovarasi in zona care incearca se ne explice noua , celor care am fost acolo cum au fost adusi oameni sa blocheze sectiile de vot :)))) cel putin hilar , da PNL este peste 50% comunist cica cu apucaturi de dreapta dar sa manevrezi SRI MAE cu intentia de a castiga unicul partid unicul conducator alegerile pt presedentia tarii este cel putin periculos ,

                    • Lasa ca v-au manevrat altii cu facebookul si cu minciunile din presa, de ati ales tot un baron local, cu pete la dosar.

                      O sa creasca taxele si impozitele, creste deficitul, TVA de 100% – poporu’ anticomunist, patriot si vigilent pune botul, si voteaza nu pe fapte, ci cum e impins de la spate de catre un mare evazionist care vrea sa scape….

                      Dar uite ca au trecut alegerile, si minciunile sunt demontate, si se constata ca economic treaba merge mai bine – 3% crestere, Hidroelectrica la profit maxim, cresc pensiile, creste salariul minim (asa ca patronii care exploateaza sclavagist forta de munca pentru 700 RON/luna o sa trebuiasca sa le plateasca scrasnind din dinti 1075 RON/luna), datoria publica se finanteaza cu 3%/an, si nu cu 7-8% ca pe vremea alorlalti, CFRurile au intrat pe profit, etc. etc. etc.

                      In schimb, prima grija a lui Klaus e sa schimbe guvernul …..

                  • Bah prietene nu te mai uita la OTV, Romania TV si alte osturi care iti spala creierul, este prima data cand te aud cu inemptii de asta….imi pareai tare bine informat si se putea purta o conversatie intelectuala cu tine.

                • In rezumat, inteleg ca ceea ce conteaza cu adevarat este radarul si rachetele. De exemplu, un Mig 25 adus la zi ar face fata unui fighter de gen. 4?

                  • Lucrurile nu sunt atat de simple. Mig-25, in varianta moderna – MIG-31 este un vanator de mare altitutdine si viteza mare.

                    Daca insa lupta se duce la altitudini mai mici si e si manevriera, MIG-31 pierde din atuuri.
                    Contracandidatul sau, dar nu chiar la toate punctele, ramane F-15 Eagle.

                    • „De exemplu, un Mig 25 adus la zi ar face fata unui fighter de gen. 4?”

                      Nu. MiG 25 si MiG 31 au fost concepute sa vaneze bombardiere. Rachetele lor sunt mult prea greoaie ca sa poata urmari un avion de vanatoare care face manevre evazive, asa ca intr-o lupta dupa ce ar rata cu toate rachetele unica sansa a Mig 25/31 ar fi fuga, dar si aici depinde cat combustibil mai are. E foarte posibil ca Rafale sau F-22 sau Eurofighter care au motoare mai eficiente concepute pentru super-croaziera sa-l poata ajunge din urma daca nu are destul combustibil pentru a mentine o viteza mai mare. Si atunci nu mai are decat o sansa, cele 20 de tone de otel din care e facut, ceea ce inseamna ca s-ar putea sa fie nevoie de vreo 3,4 rachete ca sa fie doborat.

      • Ilie … deci Belgia e calul troian al Chinei in EU. lol. cred ca ar trebui sa dam un examen inainte de a ni se permita sa postam pe blogul asta.

    • Franta are parteneriat strategic cu China. Asa ca Hai sictir!

    • Frate, da’ parca vazui si pe altii in vizita in China. Or’ la ei e voie?

  4. Pentru nevoile reale ale belgienilor si Gripen E ar fi super ok.Daca se va cumpara un avion fabricat de europeni, achizitia se va face pe criterii strict politice iar favoriti ar fi Rafale si Eurofighter.Gripen ar ocupa pozitia 3 insa nu se stie niciodata ce aduce viitorul.

  5. OFF-TOPIC (amuzant)
    In EVZ apare un articol cu titlul „ÎN SFÂRȘIT! Avem doi piloți români care au zburat singuri pe un F 16. Sunt ardeleni!”
    Dar in poza este un Typhoon 🙂
    http://www.evz.ro/in-sfarsit-avem-doi-piloti-romani-care-au-zburat-singuri-pe-un-f-16-sunt-ardeleni.html

  6. Nu va faceti griji, noi ramanem tot la HS/TH……si musai fara Off-set, ca noua nu ne place! 🙂

  7. A doua poza din articol…tot nu pricep de ce francezii au ales ca Rafale sa ejecteze flares-urile alea pe „extrados”

    • Simplu dragul meu. Rachetele IR au ghidaj proportional. Asta inseamna ca nu urmaresc avionul ci anticipeaza, pe baza miscarii, unde o sa fie in momentul interceptie si se indreapta spre punctul respectiv Asta inseamna ca daca Rafale-ul face un viraj strans, ca in cazul in care incearca sa scape de o racheta, racheta va tintii un punct inaintea avionului iar capului ei de cautare va vedea extradosul avionului si cam atat. Daca flares ar fi lansate pe intrados mai mult ca sigur ca racheta nu le-ar vedea pentru ca ar fi acoperite de corpul avionului, pe cand lansarea pe extrados pune flare-urile fix in centrul campului vizual al capului de cautare al rachetei, orbindu-l. Lansare spre intrados a flare-uirle are sens la aparate nemanevrabile sau in cazul in care anticipezi ca racheta va urmari avionul caz in care vede intradosul.

      • 🙂 Mda, nimic nou…probabil si-au zis :”bre, rachetutele IR s-au invatat cu expulzarea de flares pe intrados, hai sa fim originali, nu ca fraierii aia cu Typhoon si restul jetfighterurilor”…cu exceptia lu’ Gripen – asta e mai smecher, da cu ele si sus si jos…
        Ok, da-mi alt exemplu de flares lansate pe xtrados ca la Rafale

        • Poti sa-ti dau exemplu de multe chestii pe care Rafale le face diferit. Motivul nu este ca francezii sunt prosti ci din contra, Rafale este din punct de vedere ingineresc cel mai cu cap realizat avion. Pana si limitarea de 11,5 g la varianta C a fost facuta pentru ca varianta M sa poata rezista pana la 9g. O decizie un pic ciudata dar garanteaza ca Rafale M e mult mai manevrabil ca alte avioane ambarcate care in general sunt limitate la 8g sau 7,5g din cauza ca sunt derivate din variante neambarcate limitate la 9g. Vezi F-18 derivat din YF-17, F-35 C derivat din A, Suhoi-urile si Mig-urile navalizate etc.
          Typhoon in schimb e un avion facut nu cu grija ca Rafale ci cu compromis-uri s-a incercat impacarea a 4 birou-uri de proiectare cu mentalitati diferite si multe decizii probabil ca au fost luate la intamplare. Probabil ca nimeni nu s-a gandit la flares si la ce va vedea o racheta IR moderna in timpul unei manevre si le-au pus pur-si-simplu in aceeasi pozitie in care au fost puse intodeauna fara sa tina seama de avansurile in tehnologia rachetelor.

          • 🙂 vanzi castraveti gradinarului? Cunoastem chestiile astea, dar nu sunt convins de logica cu flares doar pe extrados; in lupta (mansa trasa – „nose up”) mi se pare ca se cam interpun intre capul de cautare IR al rachetei si motoare, parca prefer lansarea clasica pe intrados, cat mai departe de motoare…

            • Pai da frate da pe intrados le lansezi degeaba, racheta nu le va vedea pentru ca ea va „privi” extradosul si motoarele. Pe cand daca le lansezi pe extrados flare-urile se vor interpune intre motoare si racheta si in felul asta creste sansa ca racheta sa piarda motorul si sa se ia dupa flare. Bineinteles ca trebuie sa faci lansare in timpul unui viraj strans in care avionul este practic complet pe o parte si „extradosul” sau e indreptat spre centrul cercului.
              Probabil ca tu te ganesti ca intai schimbi brusc directia si dupa aia dai cu flares, dar in realitatea procedura e virezi strans dai cu flares si dupa aia schimbi directia, cand caldura motorului este „acoperita” de flare.

              • „Pai da frate da pe intrados le lansezi degeaba, racheta nu le va vedea pentru ca ea va “privi” extradosul si motoarele..”

                Hai bre, da-o naiba, chiar daca luam in considerare si „momentum” la flares datorat vitezei avionului, tot sunt vizibile instantaneu pentru IR (chiar daca racheta vine teoretic din spate-sus aproximativ), nu le acopera suprafata avionului nici macar pentru fractiuni de secunda…

                Ma rog, tot ideea celor de la Gripen – si-au acoperit ambele variante – mi se pare mai buna…”they’ll confuse them” 🙂

                • Hai s-o iau asa:
                  -in varianta extrados la Rafale, mie mi se pare ca solutia aleasa usureaza „munca” rachetei, pentru ca flares intra pe acelasi „camp vizual” al capului IR al rachetei, care, aflata ca si avionul in nose-up, deja e pe „traiectorie”;
                  -in varianta clasica pe intrados (Typhoon, F-15, F-18, F-16 etc….), racheta deja trebuie sa aleaga fie flares care SE DEPARTEAZA de motoare, fie motoarele, insa la Rafale racheta e deja „tintita” pe clusterul ala de flares care se intercaleaza si cu jetul motoarelor – deci capul IR are mai multe optiuni APROPIATE (deci rapide) de unde sa aleaga…prin comparatie cu lansarea intrados clasica.

                  • Idee este ca lansarea de flares este todeauna insotita de o manevra nu continui pur si simplu pe acelasi drum. In primul rand.
                    In al doilea rand rachetele moderne cu capete de cautare moderne pot sa faca distinctie intre motor si flare. Daca s-a tintit pe motor nu va abandona motorul pentru un flare. Ca sa se duca dupa flare trebuie sa piarda motorul din vedere si sa i se ofere imediat alta tinta, de-aia este mai eficient sa interpui flare-ul intre motor si racheta, racheta nu mai vede motorul, vede in schimb flare-ul si il ia ca tinta si intre timp pilotul schimba brusc directia si motorul se duce intr-o directie si flare-ul in alta.

                    • Dezavantajul insa e faptul ca daca flares lansate pe extrados se interpun intre motor si capul de cautare IR al rachetei, o fac..prea repede! Racheta pur si simplu e posibil sa rateze flares din aceasta cauza…ramanandu-i insa caldura jetului motoarelor..aflate pe aceeasi traiectorie de coliziune.

                      Oricum o iei, e cu dus si intors problema, fiecare solutie are avantaje si dezavantaje…

                  • Va omorati cu flares alea pe intrados/extrados 🙂
                    In anumite scenarii au rost si pe intrados, sa zicem cand racheta vine de jos (MANPADS). Dupa aia flares or sa conteze din ce in ce mai putin, capetele de ghidare sunt din ce in ce mai sofisticate. DIRCM here it comes…and so on…ce-o mai aparea

              • uite că am dat de una din f. puținele dăți când domnia sa d-nul injinier și domnia mea sîntem în acord, anume căci Rafaleza (fem. oblige) e cam cel mai mișto platform actual. Mai util decât EF sau F-22, fiind omnirol, excelent în lupta manevrieră, supercoazieră (nu după dex-ul yancheu, evidament), senzori extra, tot ce vrei… doar că la un preț/cost pe care nu îl putem suporta. Altfel, pe el aș pune banii în acest moment, dacă nu ar fi F-16 (totuși zero virgulă șaptezeci și cinci de generații mai vechi).
                Aș adăuga că, deși lansarea pe extrados nu aduce așa mult precât zici (e mai mulți factori decât cădura și poziționarea geometrică fixă), ideea ar fi căcapetele căutătoare ale misilelor (chiar Sidew.9emul clasic) sesizează rata de scădere a vitezei și nu agrează a se lăsa păcălit – presupun că se înțelege de ce „filtrul” acesta crește mult procentajul de „atingere” a țintei. Oricum, tehnologia e veche și rachetele noi ignoră cea mai mare parte din semnalele care manifestă dinamică improbabilă (ca accelerație-decerație, unghi alfa, viteză de manevră etc) pt ținta respectivă. Ceea ce însemnează că capul de căutare va merge pe contactul cel mai probabil și va ignora capcanele termice (radar după caz).

                • Uau e de acord domnul Flogger cu mine. Sa-mi notez in calendar.

                  „Aș adăuga că, deși lansarea pe extrados nu aduce așa mult precât zici ” Eu n-am zis ca aduce mari benficii, flares nu prea mai ajuta impotriva rachetelor moderne, incercam sa zic doar ca francezii au incercat sa evite tocmai ce spui mataluta mai jos „dinamică improbabilă (ca accelerație-decerație, unghi alfa, viteză de manevră etc)” adica au incercat ca flare-ul sa ramana pe o traiectorie cat mai paralela cu avionul pentru a creste sansa de a pacali racheta. Nu ca asta ajuta prea mult la rachetele noi cu fixed stering array si capete infrarosu ce disting forme si recunosc diferenta intre un avion si un flare, ghidandu-se nu dupa caldura motorului ci dupa imaginea avionului cu totul in spectrul infrarosu.

  8. Este adevarat ca sistemele de pe Lancer sunt compatibile cu cele de pe F16?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *