Oportunitati usor ratabile cu putina consecventa

Blestemele celor de la Moreni i-au lovit pe ucrainieni de le-au crapat tablele de rusine, dupa cum au constatat inspectorii irakieni.

147833_600

Cat dai, atata face – Sursa: iraqimilitary.org

Al treilea lot de circa 40 de bucati de transportoare BTR-4, dintr-un total de 420 comandate in 2009, a fost refuzat de irakieni dupa ce au fost descoperite probleme majore de calitate a asamblarii, transportul fiind intors in Ucraina. (Sursa: Jane’s)
Asta dupa ce si primele doua loturi au avut probleme tehnice, rezolvate insa in cele din urma.

btr-4_wheeled_armoured_vehicle_personnel_carrier_Ukrainian_army_Ukraine_Morozov_001

BTR-4 (sursa Armyrecognition.com)

Nu numai Irakul a avut experiente proaste cu ucrainienii, azerii refuzand la randul lor livrarea BTR-4 pe aceleasi motive, acestia chiar evaluand BTR-4 ca inferior unor versiuni de BTR-70 modernizate local.

De cealalta parte sint Kazakstanul si Thailanda, si ei cumparatori de BTR-uri ucrainiene, care nu par sa aiba aceleasi probleme sau au pretentii mai scazute.
Tinand cont de situatia interna din Ucraina, degradarea industriei militare va continua si asta pornind de la un standard destul de scazut, ucrainienii nefiind faimosi pentru standardele de calitate in productie. Un competitor mai putin pe piata transportoarelor blindate ieftine.

 146916_600

Sursa: iraqimilitary.org

 Ar fi momentul perfect pentru o vizita in Irak a reprezentantilor de la Moreni, de data asta poate sprijiniti si de oficiali romani.

Daca interesul irakienilor ar fi ferm si Saur-2 nu ar corespunde tuturor cerintelor, desi nu ar trebui sa fie mari diferente comparativ cu BTR-4, atunci ar fi un motiv foarte serios pentru urgentarea dezvoltarii TBT-ului.

Altfel programul TBT va continua ca si pana acum, tarandu-se fara vreo perspectiva clara, mai degraba departandu-se de momentul aparitiei prototipului decat avansand pe un calendar clar.  Avand in vedere ca nu au fost luate inca deciziile referitoare la componentele majore (de exemplu trenul de rulare), intervalul 2014-2015 anuntat initial pare nerealist.

Fara o comanda  interna ferma, singura sansa ar fi reprezentata de gasirea unor clienti externi, contractul irakian fiind inca o oportunitate de salvare. Sau inca o ocazie de ratat.

Sursa : Tehnomil

 

RumaniaMilitary :

Desi aceasta stire nu a facut suficiente valuri in randul decidentilor nostri, exista o alta la fel de interesanta, si anume ca ambasadorul Irakului in Romania – Omer Ahmed Karim Berjinzi, alaturi de o delegatie consistenta din tara sa, a efectuat la sfarsitul lunii mai o vizita in mai multe facilitati industriale din Romania, in special in zona Craiovei.

Excelenta sa a declarat: „Vă asigur că în acest moment Irakul are nevoie de tot felul de produse şi activităţi economice, pentru că cererea este foarte mare în toate domeniile, începând cu infrastructura şi continuând cu celelalte domenii. Avem nevoie în Irak de ceea ce produceţi dumneavoastră aici, la Craiova, şi mă refer la avioane, trenuri şi maşini şi utilaje agricole. Am discutat cu doamna primar despre aceste oportunităţi, dar şi despre posibilităţile de a pune în practică aceste oportunităţi”

Saur2_n

Saur2 – BSDA2014 – sursa MApN

Irakul chiar este un partener traditional al Romaniei, si ar fi pacat sa-l ratam pentru a 3-a oara, mai ales ca si contractul pentru TAB-urile ucrainene scartaie rau de tot, iar SAUR2 era construit cu dedicatie pentru irakieni!

BTR-3U_8x8_armoured_vehicle_personnel_carrier_Myanmar_army_640_001

 BTR-3U ale Myanmar

In paralel, a aparut o stire din indepartata Asie, mai precis din Burma. Da, este vorba tot de un export de transportoare blindate ucrainene, BTR-3U – o ruda a B-33 Zimbru datorita stramosului comun BTR-80, dar care se pare ca a fost concretizat in asamblarea locala, in zona localitatii Meiktila, a acestui tip alaturi de MTLB-uri de aceeasi provenienta. Contractul estimat 500 mil.$ a fost initiat in 2004 printr-o livrare a 10 transportoare catre Burma, inventarul total prevazut ridicandu-se la 325 de vehicule. Informatiile nu au fost confirmate de catre oficialitati.

 Myanmar_to_manufacture_locally_Ukrainian-made_BTR-3U_8x8_armoured_vehicle_personnel_carrier_640_001

„Fabrica” de BTR-3U si MTLB din Myanmar

Pakistan Defence blog sustine ca Myanmar ar fi asamblat local pana acum, din kit-uri provenite din Ucraina, aproximativ 600 de vehicule BTR-3U si 200 MT-LB MsH, dintr-un inventar de aproximativ 1000 de vehicule.

Sursa : Armyrecognition

 

Intrebare – noi chiar nu reusim sau nu vrem sa vindem nimic, desi produsele noastre sunt cel putin la fel de capabile ca si cele ucrainene, ca sa nu mai vorbim de calitate ?!

Marius Zgureanu

 

 

 

35 de comentarii:

  1. Nu „vrem”.
    Ca „Cineva” ramane la fel de convins si azi ca in 90 ca romanu este destinat sa stea la coada dnei Vaci si a tusei Sapa. Ca industria este „comunista” si trebe dat cu ea de pamant (ca sa iaba ce topi turcii) . Iar industria de „aparare” (pe naiba! de razboi!!) este pur comunista chintesenta a nationalismului ceuasits deci …
    La care se mai aduga ca productia locala este „autarhiecomunist-ceausita” si ca oricum sunt destui producatori pe lume ce sa ne mai incurcam cu productia.. Noi cu sapa si cu poezeau ..

    Ce e mai greu de distins este cine este/sunt acel/acei „Cineva” si cat din convingerile lui/lor sunt ingenuitate idioata si cat sunt .. pe sleau coruptie si tradare.

  2. Eu am mai zis ca pe colo-colo, pe la Ministerul Economiei, pe la MApN si la regiile care patroneaza industria de aparare sunt unii, probabil mai multi, care trebuie aruncati pe geam.
    Se roaga irakienii de noi si noi nimic.

    • Matale tot fantazezi sa arunci maimutzele alea pe geam sau sa le tragi gloantze in capatzani 🙂

      Dar si maimutzele alea ce vina au, ce crezi ca sunt de capul lor?
      Probabil au primit vreun un telefon de la unul care a primit vreun telefon international…

      • Bre speranta nu moare niciodata dar se pare ca nici iluziile…

        In rest inca nu am inteles prea bine ce inseamna sa fim colonie… da avem timp.

  3. BTR-urile din poza a patra parca sunt Zimbru cu turela OWS-25R. Noi am zis ca-s prea inalte.

  4. cu putin noroc poate reusim sa batem palma cu Irak

  5. Sa inteleg ca irakienii vor IAR 99 Soim ca avion de trecere pentru F 16, antrenament si atac la sol? Pe undeva ar fi logic, ca doar americanii nu-i trimit pe araboii aia, cu care s-au mai si luat de par de atatea ori, sa cumpere arme de ultima generatie. Mai sunt si pe bune cu iranienii…. Poate asa reusim sa punem in practica proiectul ala creat de INCAS…IAR 99 DT/XT. Posibil sa fie si o sparla ceva la mijloc. Sa implementam/concretizam proiectul ala pe banii arabilor. Daca nu vor Soimul actual, asa cum este el acum, platesc pentru proiectul XT/DT(motor nou, radar integrat si avionica/electronica noua). Asa cum se procedeaza prin vest…suna interesant treaba asta. Important penttru noi este sa nu pierdem si aceasta ultima oportunitate de a ne salva industria de profil si nu numai. Nu este greu de imaginat faptul ca putem vinde ulterior arabilor si alte produse romanesti. Important este sa-ti creezi relatia, sa fii serios si sa livrezi lucruri de calitate, apoi se vor dezvolta si alte afaceri! 🙂 Lucrurile vor veni de la sine….

      • Acesta, probabil in versiunea TA-50, este atat trainer avansat cat si cu capabilitati de multirol usor, supersonic, cu o avionica similara cu a MIG-21 Lancer…

        Singura sansa pentru IAR-99 ar fi sa se incadreze ca si trainer subsonic usor, complementar unuia supersonic, pe o nisa similara binomului Alenia M-346 – Alenia Aermacchi M-311/M-345.

        • Nu iese fum fara foc…si cred ca ceva interes au ei acolo, ca doar nu veneau degeaba la Craiova si nu-i interesau ‘avioanele noastre’ daca nu au ei un plan al lor vis a vis de ce cream noi, ca doar nu s-or gandi la IAR 93!? Dar mai sti! 🙂 PS Oare israelienii nu au ei un dinte ceva impotriva vanzarii de armament romanesc catre arabi, modernizat cu ajutorul lor? Oare pe langa TA 50, in aviatia irakiana nu ar avea loc un IAR 99 DT/XT? Ma refer strict dpdv al necesitatilor!?

        • Irakieni mai au si Texan II… acum poate vor sa iabe avioane pe toate palierele cu elice, supersonice au le mai trebuie subsonice (cu ceva modificari IAR99 de ce nu – antrenament, COIN, CAS, AA) si transsonice….

          Posibil ca lucrurile sa se precipite in Moldova si nu numai:

          „Odată cu apropierea semnării de către Republica Moldova a acordului de asociere cu UE, sudul şi nordul republicii este cuprins de un val de acţiuni menite să genereze escaladarea unor tensiuni între populaţia care sprijină vectorul european şi care promovează vectorul eurasiatic. O dovadă în acest sens, este şi iniţiativa Başcanului UTAG, Mihail Formuzal cu privire la constituirea „gărzilor populare” în autonomie, prin intermediul cărora factorul extern pregăteşte o intervenţie militară în Republica Moldova.

          Astfel, o bună parte din localnici din raioanele componente ale UTAG, susţin că în mai multe localităţi din Găgăuzia este pregătită pe larg activitatea unor detaşamente de cazaci din Federația Rusă şi Crimeea veniţi prin regiunea Odesa, care vor activa sub acoperirea așa-numitelor „gărzilor populare” din Găgăuzia. Detaşamentele gărzilor populare urmează să fie antrenate la escaladarea unor conflicte interne serioase, care să degenereze într-o revoltă a minorităţilor etnice de la Comrat şi Bălţi împotriva guvernului de la Chişinău

          Urmare a acestor întrevederi, sub protecţia anonimatului, surse care au participat la şedinţă ne-au spus că în cadrul întrevederii a fost elaborat un plan detaliat orientat spre destabilizare situaţiei din ţară, ce va fi urmat de o rebeliune armată contra puterii legale a Republicii Moldova.

          Acţiunile destabilizatoare urmează a fi redirecţionate spre răsturnarea prin violenţă a orânduirii constituţionale şi violarea integrităţii teritoriale a Moldovei cu posibilitatea constituirii unor enclave separatiste cum ar fi: “Republica Populară Găgăuzia” – ce va întruni regiunele Bolgrad şi Izmail din Ucraina şi raionale de sud a ţării și “Republica Moldovenească de Nord” – constituită din regiunele Cernăuţi din Ucraina şi din raioanele de nord ale ţării.

          După realizarea primei etape se va iniţia formarea unei structuri statale sub formă de federaţie, constituită din patru subiecţi ai viitoarei “Federaţii Modoveneşti”: Republica Moldova, capitala Chişinău, Republica Moldovenească Nistrenă, capitala Tiraspol, Republica Populară Găgăuză, capitala Comrat, Republica Moldovenească de Nord, capitala Bălţi.

          La implementarea acestui plan vor fi antrenate şi anumite grupuri conduse de personaje politice şi religioase, printre care se regăsesc Igor Dodon, Episcopul Markel și Victor Şelin. Aceste grupuri au ca sarcină să contribuie la escaladarea disensiunilor din societate.”
          http://deschide.md/ro/news/politic/2177/SURSE–Întâlnire-SECRETĂ-la-Bălți-Ce-lovitură-pregătește-Formuzal.htm

  6. Ar fi buna o doza de speranta , dar la cat i vad io de lihniti pe altii , care mai si au vehicule in stoc sau conservare , si la cat de blegi si lacomi is aia de sus , mai degraba cred ca singuru lucru care se va produce deocamdata , va fi vreun nou turnulet pe viluta ”alesului ” …oricum poezia din zilele astea nu e chiar ”romania construieste sau se ridica ” ci ”dormiti linistiti , Nato vegheaza …”

  7. cam ciudat sa crape o placa de blindaj asa din senin.

    Nu stiu exact ce tratament o fi facut aia la placi (carbonitrurare, cementare in mediu gazos, cianizare-mai degraba asta ) dar probabil or fi insistat prea mult sau nu au facut nici o normalizare dupa laminare si a pocnit placa la tensiunile aparute la sudare?
    Fras sa-i pieptene, nu-mi dau seama.
    Oricum arata penibil!

  8. Gata bre s-a rezolvat suntem parteneri strategici avem cu ce… aur si gaze de sist
    http://www.cotidianul.ro/stratfor-ne-spune-cand-si-de-ce-vom-incepe-sa-fracturam-si-sa-cianuram-239361/

    Ei cu resursele noi cu redeventa si parteneriatul… :))

  9. Cateva intrebari si idei.

    Daca Irak este interesat de Saur 2 poate ca Uzina Moreni ar trebui sa invite cativa reprezentanti la o demonstratie/discutii preliminare. Ei au un produs finit ce poate fi testat iar Irakienii vor avea anumite cerinte pt. nevoile specifice armatei si climatului lor. Stafful tehnic poate raspunde intrebarilor delegatiei ce se poate face/modifica si ce nu, de ex nu stiu ce grad de protectie Stanag are in varianta de serie a fabricii dar se pot monta module placi exterioare care il va face probabil ne-amfibiu. In privinta echipamenteleor electronice si armamentului marea intrebare este daca vor monta produse Israliene (f. bune) nu vor avea nmic impotriva Irakienii tinand cont de rivalitatea araba-israeliana ??. Tunul de 25mm e bun dar poate ei doresc de 30mm iar in privinta rachetelor ghidate Spike, sunt concepute sa strapunga armura nu neaparat anti personnel. Aici poate vor putea oferi rachete ghidate termobarice mai eficace importiva personalului. Daca aceste rachete pot fi detonate si in aer deasupra tintei ce aste ascunsa in spatele unui obstacol, movila/zid/saci nisip atunci ar fi un mare avantaj. Stiu ca Romania a produs proiectile reactive AG 7 termobarice, o colaborare cu o firma vestica poate rezulta intr-o racheta ghidata termobarica ce ar face ravagii in mediul urban/antipersonnel. Imagine termala/infrared si gps tot de la firme consacrate ca nu fac ai nostri high-tech. Se poate daca se vrea, Moreni ar putea fi ceva mai agresiva cu marketingul si ar putea oferi pt teste masina de lupta pt o luna de zile de ex.

  10. TRĂDĂTOR DE ȚARĂ? Steagul secuiesc flutură liniștit în județul ministrului Apărării, Mircea Dușa

    http://www.dantanasa.ro/2014/06/06/tradator-de-tara-steagul-secuiesc-flutura-linistit-in-judetul-ministrului-apararii-mircea-dusa-fotodocument/

    În județul ministrului Apărării, România împarte SUVERANITATEA NAȚIONALĂ cu Ungaria! Un drapel al UNGARIEI de mari dimensiuni arborat pe un imobil în centrul municipiului Miercurea Ciuc

    http://www.dantanasa.ro/2014/06/10/exclusiv-in-judetul-ministrului-apararii-romania-imparte-suveranitatea-nationala-cu-ungaria-un-drapel-al-ungariei-de-mari-dimensiuni-arborat-pe-un-imobil-in-centrul-municipiului-miercurea-ciuc-foto/

  11. la cum se misca lucrurile, cred ca Romarm va incepe sa vanda transportoare numai dupa ce ramane singurul producator din lume…

    vorbind serios, e cazul sa faca investitii in marketing, sa-i invitam pe irakieni in Romania sa viziteze, etc, sa se joace cu prototipurile.

  12. Salut baieti, am scris un comentariu aseara despre subiectul de mai sus, referitor la SAUR 2 dar nu imi apare in josul paginii alaturi de celelalte comentarii.
    Inteleg ca dureaza ceva timp cat este verificat de altfel a aparut mesajul awaiting moderation, dar de ce nu este publicat. Si pagina a cazut astazi. Va vrea careva raul ???

  13. Sunt adeptul unui Saur-3, atat pt. armata noastra, cat si pt. export, de 40-45t, proiect complet nou, dimensiuni mai mari bineinteles, lungime ~9m, latime 3,6m, inaltime 2m(blindaj ingrosat, pe cat de mult posibil turnat, nu sudat… capabil sa reziste la calibre de 65+mm de jur-imprejur(frontal, lateral, spate si acoperis), explozii sub roata si carena de 12+kg TNT, (IEDuri ori mine AT), 8×8, echipaj 2 oameni(sofer+operator tureta), capacitate transport trupe minim 12 soldati, tureta anti-infanterie si anti-blindate(cel mult 45t)/fortificatii improvizate, motorizare pe masura bineinteles… si a unui TABC-79(TABC-80) regandit, usor modificat(configuratia actuala e superok), destinat patrularii zonelor urbane si suburbiilor si luptei anti-infanterie si strapungerii fortificatiilor improvizate usoare, greutate 20-25t, blindaj ingrosat, capabil sa reziste pana la calibre de 35-40mm de jur-imprejur(frontal, lateral, spate si acoperis), motorul in partea frontala, 4×4, sa reziste la minim 8kg TNT explozie sub roti si carena, echipaj 2 oameni(sofer+operator tureta), capacitate transport trupe, exact 6 combatanti(trupele de interventie), nu mai mult, nici mai putin… cu portiere laterale ceva mai largite, doar o portiera de acces spate lata si bineinteles una sau doua trape pe acoperis… si o tureta automata cu mitraliera Gatling, calibru 9mm(concept nou) si rachetele anti-fortificatii si rachetele AA de raza scurta, poate si un aruncator de grenazi de 60mm…

    • Gigele, tu vorbesti de tancuri sau de transportoare? La 45 de tone o sa aibe neboie de motor de peste 2500CP ca sa se poata deplasa cu 100km/h
      PS: blindajele turnate s-au facut in WW2 si de atunci se merge pe laminare (net superior).
      sa reziste la 12kg+ de TNT ??? MUAHAHAHAHAHA
      juma de kil de trotil rupe o sina de cale ferata. La 9 kg de TNT (mina antitanc) dedesubt nu rezista nimic in ziua de azi.

      reconsiderati va rog caietul de sarcini ca incepem in curand sa vorbim de Landkreuzer sau macar de Maus si le vom folosi doar pt transport naval iar nemtii se gandeau sa puna tun naval pe Landkreuzer..

      • Eu vorbesc de transportoare… Boxer are 33t… ce ti-e 7t in plus pe niste roti mai late?? Transportoarele nu trebuie sa poata atinga neaparat viteza maxima de 100 km/h… la vehicule cu o inaltime de 2m+, viteza economica ideala e de 80-90km/h… Eu aveam in vedere un transportor 8×8 greu, care sa ofere protectie reala echipajului + celor transportati, in principal impotriva IED si AG-7, mine, calibre medii, rachetelor anti-blindate… ai nevoie de blindaj gros… Namer pe senile are 50t si cred ca poate fi adus usor la 55t… 40-42t pt. 8×8 ar trebui sa fie totusi posibil…

    • @Gigel asa cum s-a scris ce vrei tu este un corp de tanc cu un tun de 30-40mm+ rachete pt. IFV sau mitraliera pt. APC. Nu se merita sa fabrici pt. ca iti trebuie in nr. relativ mic (ar costa destul de mult sa le operezi), Le folosesti in situatii critice.

      Am putea folosi T55 desi ideal ar fi fost TR85 (avem prea putine din pacate. Daca ar fi dupa mine as vinde T55-problema este cine le cumpara si cu cat- cu banii obtinuti + de la buget ar incepe fabricarea de Tr2000+) sau T72 (cei 280mm de blindaj ai turelei sunt penibili chiar si Tr85 M1 are 320+20mm) care sunt mai bine protejate ca T55. Ii mai adugi un kit de blindaj contra RPG-urilor (eventual un sistem de protectie contra AT individual cam asta ar fi cel mai mare pericol. La arme de pana la cal. 25mm – in Ucraina am vazut ZU-23-2 la separatisit – rezista fara probleme ) si ai un deschizator de drumuri si distugator de secesionism.

      Protectie mina STANAG lvl 3 presupune rezistenta la explozia unei incarcaturi de 8kg , lvl 4 – 10kg iar lvl 5 explozia unui obuz de 155mm la 25metri.

      • Nu vreau corp de tanc deloc, eu vreau corp de SAUR2(similar)… 40t e mai mult decat posibil… Boxer e 8×8 si cantareste 33t standard(neincarcat cu trupe si echipament)…

  14. Din pacate, ce ateptam sa se intample s-a intamplat Ucraina, conform RT, ar fi pierdut controlul in Kharkov. Asta inseamna ca nu mai pot proiecta si produce BTR4 si tancurile T80 si T84 (mai exista o uzina de tancuri la Kiev). Au mai pierdut sisteme de artilerie, senzorii radar pasiv (uzina Topaz), blindaje, (cine mai are info sa complecteze).

    Daca situatia se mentine acesta ar fi oportunitatea nu numai pt. SAUR2, TBT dar si pt. a analiza mai serios posibilitatea construirii in tara a unui tanc. Daca am fi avut macar acum un prototip de Saur3 sa il aratam celor interesati…
    Pacat ca nu producem o turela cu un tun de 30mm +rachete AT si/sau STAR80L (sau ceva asemanator), asta ar trebuii rapid, rapid creata si integrata in productie.

    Propun exportarea cat mai departe de tara sau in Rusia a tuturor expertilor si decidentilor care au ajuns la concluzia ca trebuie sa inchidem toate facilitatile de productie si axarea pe nimic. Ideea cu producerea de soft e penibila, cine poate imagina ca firme straine o sa le dea lor acces la date care sa le pemita crearea unui soft de avionica sau de gidaj sau de orice (si de unde spacialisti pt. asa ceva)?.
    Ajunge. Valiza, gara, Rusia.

  15. Asta se intampla in Irak… au cam intrat in haos – or sa aiba nevoie de arme la greu:
    http://www.ziuaveche.ro/international/externe/haos-in-nordul-irakului-237375.html

    Secretarul general al ONU, Ban Ki-moon, a cerut comunităţii internaţionale să se unească pentru a-şi exprima solidaritatea faţă de Irak, contruntat cu o gravă provocare. Consiliul de Securitate al ONU se va reuni la 18.30 pentru a discuta situaţia din Irak.

    S-au dat lupte grele la periferia oraşului Kirkuk, până când armata a reuşit să respingă atacurile insurgenţilor. Islamiştii au atacat şi un centru industrial cu 200 de mii de locuitori, bogat în petrol, unde sunt cele mai mari rafinării din Irak şi numeroase centrale electrice.

    Gruparea afiliată Al-Qaida a cucerit şi Tikritul şi se îndreaptă spre Samarra, oraş de care numai câţiva kilometri îi despart de Bagdad. Speriat de amploarea ofensivei, Guvernul irakian a cerut Parlamentului instaurarea stării de urgenţă în nordul ţării şi a ameninţat cu înarmarea populaţiei. „Nu vom îngădui ca această situaţie să continue, indiferent care vor fi costurile. Ne pregătim, vom reorganiza forţele armate. A avut loc o conspiraţie, dar îi vom face faţă”, a declarat premierul irakian, Nouri al-Maliki.

    Între timp, cel puţin 500.000 de oameni au fugit din Mosul, primul oraş ocupat de insurgenţi, de teama violenţelor. Soldaţii şi poliţiştii au plecat primii. Au lăsat în urmă arme şi vehicule blindate pe care le folosesc acum militanţii islamişti. La ieşirile din oraş s-au format cozi uriaşe de maşini şi familii întregi aşteaptă să se îmbarce în autobuze şi să ajungă în locuri mai sigure.

    • Tare ciudati islamistii astia. Parca vad ca, peste cateva zile, aflam ca printre ei sunt multi voluntari ceceni veniti sa inflameze lucrurile in Irak si sa-i tina ocupati pe americani pana se rezolva treaba din Ucraina…….. zic si eu, nu dau cu parul.

  16. Bai oameni buni, voi nu intelegeti ca nimeni cu cumpara o arma pana n-o vede in dotarea armatei din tararespectiva? Cum sa-ti cumpere Saurul daca nu e in dotarea niciunei armate? Si mai e o problema: daca cu ajutorul divin, reusim sa producem in cele din urma Saurul, noi nu suntem in stare sa oferim suport tehnic, de abia ne ducem zilele de azi pe maine, uzina de la Mizil are o mana de oameni, care muncesc acolo aproape pe degeaba.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *