Punct final conversiei MLI-84 la M1

ows25_prwepl2

OWS-25R – Sursa: army-guide.com

O afacere interesanta este modernizarea MLI-84 la standardul M1, este de notorietate ca au fost comandate mai multe turele decat era necesarul pentru conversie.

Pana acum acestea au fost stocate, probabil in speranta unor noi comenzi din partea Armatei. Romtehnica a anuntat insa scoaterea la vanzare a 67 de turele OWS-25R si a celor 67 de tevi pentru tunurile KBA de 25mm aferente, toate noi-noute, bineinteles.

Cu ocazia asta se pune punct oricarei comenzi aditionale pentru modernizarea MLI-84 iar achizitia viitorului MLI nu se anunta intr-un orizont de timp foarte apropiat, tinand cont de prioritatile actuale si de faptul ca M1 este fizic inca relativ nou.

La fel, este anulat si proiectul de modernizare a MLVM care implica aceleasi turele.

MINOLTA DIGITAL CAMERA

MLVM cu turela OWS-25R – Sursa: Wikipedia.org

 

 

Si tot Romtehnica anunta intentia de a vinde un numar de 23 de tancuri T-72. Se mentioneaza ca ar avea nevoie de reparatii deci se poate trage concluzia ca intretinerea a fost problematica, lipsa pieselor de schimb din import avand probabil un impact.

 

Tehnomil.net

 

Initial Romania a cumparat 180 de astfel de turele, din care au fost foloiste pentru modernizarea MLI-84 la standardul M1 doar 99, armata razgandindu-se in ultimul moment asupra numarului total de masini de lupta (MLI si MLVM) care vor fi modernizate. Totusi este o diferenta substantiala intre cele 99 de turle folosite deje si numarul initial de 180 cumparate. Iar acum aflam ca 67 dintre ele au fost scoase la vanzare.

Rezulta o diferenta de 14 bucati care cel mai probabil au fost folosite pentru diverse incercari: TAB 33 Zimbru, SAUR 2, etc.

15 comentarii:

  1. De parca ar fi fost un capat de lume sa mai modernizeze un batalion de MLI cu ele si ce ramane sa monteze pe cateva Saur2 (sau chiar un batalion), pe care fusese deja integrata!
    Turela e deja arhicunoscuta din punct de vedere al mentenantei la noi in tara, deci nu ar fi fost mare lucru sa foloseasca la ceva si ultimele bucati, cu toate neajunsurile lor in comparatie cu variante mai moderne.

    Si asta din cauza faptului ca MAPN, dincolo de razgandeala initiala, nu a mai prea fost interesat de nimic in ultimii ani, lipsa banilor fiind doar o fateta a problemei.
    Vanzandu-le, nu vor recupera decat o mica parte din bani, lotul fiind mic iar modelul din anii ’90.

    Asa ne batem noi joc de orice!

    1
  2. Poate nu-i Dracu’ atat de negru si vor sa faca bani ca sa achizitionee turele teleoperabile, tot de la Rafael, cel denumite Samson 30mm+7.62mm+2xSpike. Cam toata lumea se orienteaza catre ele pentru ca lasa un spatiu mai mare in interiorul transportorului si asigura o protectie mai buna echipajului.
    Mai mult, la modelul MkII, tavanul transportorului este prevazut cu o trapa prin care poti alimenta tunul cu munitie, fara sa iesi din transportor.
    Sa mai asteptam.

  3. Doar sa nu faca achizitia la bucata la alea noi…
    Adica cu maruntisul luat pe turelele vechi (eu nu cred ca vor gasi cumparator), sa ia 5-10 Samson, dupa care sa se razgandeasca si sa ia 10 de alt tip… ca la noi cam asa se procedeaza: loturi infime, comisioane maxime 🙁

    1
  4. TOT VORBEAI DE T72 CARE SUNT SCOASE LA VANZARE – UITE AICI O CHESTIE TAAARE !
    Xu Bin-shi, a high ranking Chinese military engineer, revealed during an interview that China obtained a T-72 from Romania in the 1980s, in exchange for plasma spray technology.[25]

  5. Turelele si tancurile sunt la vanzare de cativa ani

  6. Bun.E rezolvata de tot treaba.

  7. Ar fi bune cateva instalate la Palatul Victoria…in curand Guvernul o sa aiba nevoie de ele…

  8. Un alt program de modernizare de echipamente militare a vizat masina de lupta a infanteriei. Cunoscut sub numele de „JDERUL”, programul a demarat in anul 1994. MLI 84M (masina de lupta a infanteriei) a fost testata in mai multe randuri, ultima oara zilele trecute in Poligonul Malina. Pentru aceasta, in poligon a fost organizat un exercitiu militar denumit . Ziaristii civili nu au fost invitati la test, primind doar un comunicat de presa. Potrivit acestuia, seful SMG, ar fi declarat ca „ROMEX 06 si-a atins scopul propus”. Ca si in cazul altor programe de inzestrare a Armatei, si contractul de modernizare a MLI84M s-a intins pe o perioada foarte lunga de timp. Decizia de modernizare a MLI s-a luat in anul 1994. Pana anul trecut se cheltuisera pentru acest program 155 de milioane de dolari, dar Armata nu avea in dotare nici un vehicul modernizat. Potrivit estimarilor din anul 1999, un singur MLI 84M trebuia sa coste 1,9 milioane de dolari, dar in final a ajuns sa coste 3,2 milioane de dolari. Primul lot de 33 de masini MLI 84M a intrat in dotarea Armatei Romane abia in anul 2005. Initial se stabilise ca trebuie modernizate 175 de masini de lupta, dar pana la urma s-a decis ca Ministerul Apararii va primi doar 99 de MLI 84M. Deoarece importurile de componente au fost realizate pentru 175 de MLI 84M, Ministerul Apararii a ramas in stoc cu 76 de turele si de tunuri, devenite inutile. Problemele din contractul MLI 84M au fost confirmate, acum cativa ani intr-un raport al Corpului de Control al Guvernului. Teodor Atanasiu, ministrul suspendat al Apararii, declara anul trecut ca a ordonat o ancheta a Corpului de control al Ministerului Apararii si a dispus sesizarea Parchetului asupra contractului MLI 84M. Despre rezultatul acestor anchete nu s-a mai spus nimic. In schimb, dupa o agresiva campanie publicitara a principalei firme care se ocupa de modernizarea MLI84M, Atanasiu si-a schimbat si el viziunea despre acest contract si a declarat ca e unul foarte bun pentru armata. Ca sa nu existe niciun dubiu in privinta firmelor care au incasat bani grei de pe urma acestui program le vom enumera fara a face niciun comentariu: ACTTM (MApN), CN ROMARM SA Bucuresti, Production Center Clinceni, S.C. Arsenal Resita S.A., UPS Dragomiresti, S.C. Electromecanica Ploiesti S.A., SC Pro Optica SA Bucuresti, SC ARTEGO SA Targu Jiu, SC Anticorozivul SA Bucuresti, SC AEROSTAR SA Bacau, SC ROCAST SA Pitesti, SC ICPE SA Bucuresti, SC Interactive SA Bucuresti, OERLIKON CONTRAVES, CATERPILLAR PERKINS, HARRIS, L’HOTELLIER, SFIM/ODS si RAFAEL.
    parca am mai scris despre acest subiect http://stiri.rol.ro/print/jaful-armat-20042.html
    se poate verifica ce cost total a avut acest proiect de modernizare/per unitate….rezultatul este socant-cu aceeiasi bani se putea cumpara un tanc decent(nu o MLI)

    • ACCTM-ul n-a incasat nimic, este doar agentie de cercetare a MApN, ei s-au ocupat de integrarea proiectului cel mai probabil. dar a iesit intradevar cam scump fata de pretul initial. Coruptie, ne-coruptia bine ca le-au facut si pe alea.

      1

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *