Rheinmetall Lynx


Rheinmetall Lynx

MLI Lynx pe coperta brosurii Rheinmetall

La Eurosatory de anul acesta a debutat vehiculul usor de lupta al infanteriei Lynx, dezvoltat de Rheinmetall Defense. Vehiculul prezentat in expozitie este versiunea KF31 dotat cu arma cal. 35 mm / Wotan 35 in turela de tip Lance, acelasi model cu cea instalata déjà pe Boxer CRV, avand si o versiune teleoperabila.

Noua platforma este o evolutie a sasiului Marder 1 si a trenului de rulare aferent calat pe noile cerinte de protectie ale Bundeswehr, incorporate deja in MLI Puma. Lynx se vrea o alternativa mai ieftina si modulara (similara cu Boxer) la Puma, mai usor configurabila si design monococa. Intentia Rheinmetall este de a concura, cu versiunea dotata cu tun cal.30mm MK-30/2ABM, in faza a 3-a a programului australian Land 400 (vizand inlocuirea a 431 de transportoare senilate de trupe M113AS4), alaturi de Boxer 8×8 MRV.

Rheinmetall Lynx mli

Look-ul «plouat»: coafura rezista 

Lynx poate fi configurat, in versiunea lunga a sasiului, ca si transport de infanterie, vehicul de lupta al infanteriei, recunoastere, punct de comanda, respectiv in versiunea scurta ca si vehicul de reparatii si evacuare tehnica, genisti si evacuare medicala. Motorul este amplasat frontal, iar datorita raportului putere-masa si transmisiei performante vehiculul poate urca pante de pana la 60 de grade, obstacole de peste 1m inaltime si suporta inclinari transversale de pana la 30 de grade.

Trenul de rulare este alcatuit din cate 6 galeti pe fiecare parte, cate un galet de antrenare in partea frontala si cate un galet de intindere in partea din spate. Lynx poate folosi fie senile metalice, fie de cauciuc, putand traversa santuri de 2,5m latime si cursuri de apa cu adancime de pana la 1,5m.

rheinmetall Lynx

Vedere frontala Lynx

Exista 2 versiuni majore ale sasiului KF (‘Kettenfahrzeug’ = vehicul senilat), cu un procent ridicat de piese comune:

  • KF31, mai scurta, cu dimensiunile 7220 x 3600 x 3300 mm, o masa intre 38-42 de tone si capacitatea de a transporta o grupa de 6 militari complet echipati, alaturi de cei 3 membri ai echipajului. Vehiculul este motorizat de un PowerPack diesel de 754CP (563kW) ;
  • KF41, versiunea cu sasiu mai lung, cu dimensiunile 7730 x 3600 x 3300 mm, masa intre 44-49 de tone si capacitate de a transporta o grupa de 8 militari. Motorizarea este asigurata de un motor diesel de 940/1050CP (700/800kW);

Turela Lance

Turela Lance – un profil amenintator

Tunul automat cal. 35mm (disponibil si in cal.30mm), stabilizat, are distanta de tragere eficienta de pana la 3km (si din miscare), inclusiv cu munitie « airburst » si este suplimentat in turela LANCE de o mitraliera coaxiala RMG762 cu cadenta ridicata de tragere si teava inlocuibila atunci cand senzorul detecteaza depasirea temperaturii maxime admise. Pentru lupta antitanc, turela LANCE este dotata cu un lansator cu 2 rachete Spike-LR. Magaziile de munitie pentru arma principala se afla intr-un compartiment care inconjoara lateralele si spatele turelei, crescand protectia totala a turelei. Turela Lance dispune de o celula interna pentru echipaj, dotata cu protectie balistica, in interior nefiind stocata munitie. Arma principala si cea secundara sunt fixate in afeti aflati in exteriorul celulei, oferind flexibilitate si spatiu pentru montarea de armament diferit (arma principala interschimbabila cal. 30/35mm), dar si pentru evolutii viitoare. In cazul tunului cal.30mm MK30-2/ABM, alimentarea este cu sistem dual, astfel ca permite selectarea munitiei inaintea plecarii loviturii.

Sistemul are un mod de lucru hunter-killer, iar in cazul in care este echipat cu o turela teleoperata secundara MSSA (de exemplu Electro Optic Systems R-400, echipabil cu mitraliera grea M2QCB 12.7mm, mitraliera cal. 7,62mm MAG-58 sau aruncator grenade cal.40mm) conectata la optronica principal a comandantului, poate lucra in mod  killer-killer, in acest ultim mod comandantul si tragatorul putand ataca tinte diferite, independent.

lynx

Se observa lansatorul antitanc pe lateralul turelei dar si lungimea tunului cal.35mm

Sistemul de arme poate fi inlocuit cu tunuri cal. 105mm respectiv 120mm in diverse configuratii de turele, sistemele Oto-Melara déjà existente fiind printre optiunile posibile, unele variante fiind deja integrate pe demonstratorul anterior Marder Evolution MBT.

lynx mli

Optronica Lynx si sistemele de arme

Comandantul si tragatorul au acces fiecare la cate un sistem electro-optic stabilizat (Stabilized Electro Optical Sight System/SEOSS), un vizor digital TV – IR cu telemetru laser incorporate si calculator balistic. SEOSS-ul comandantului este unul panoramic si retractabil, fiind aflat pe partea stanga a turelei, in spate si deasupra celui al tragatorului, aliniat cu armamentul. Ecranele din compartimentul de lupta furnizeaza vedere panoramica la 360°. Pentru cresterea vitezei de reactie si a eficientei in lupta,  sistemul de constienta situationala (Situational Awareness System/ SAS), include detectare si urmarirea automata a tintelor, marind capacitatea hunter-killer (tintele selectate si prioritizate de commandant sunt atacate rapid, in succesiune, de tragator).

Marder light MBT

Marder light MBT (cu tun stabilizat cal.105mm Oto-Melara)

Sistemul de lupta contine si avertizori de iluminare LASER dar si sistem de detectie acustica a tirurilor de arma (Acoustic Sniper Locating System/ASLS), precum si sisteme de management al luptei si comunicare tactica prin intercom.

Fiecare dintre membrii echipajului are propria trapa de acces iar in spatele compartimentului trupei se afla o trapa in plafon pentru 2 militari, trapa care poate fi folosita si pentru observatie, aranjamentul semanand cu cel al Marder.

1

Trapa spate pentru desant – pe lateral evacuarile de gaze

Accesul trupei se realizeaza printr-o trapa actionata hidraulic si aflata in spatele vehiculului, fiind incadrata de trapele de evacuare de gaze. Sistemul de racire a evacuarii motorului este compus din doua racitoare dispuse in sponsoanele lateral-spate ale compartimentului trupei, acestea evacuand aerul racit prin fantele care incadreaza parte de jos a trapei echipajului, reducand semnatura IR si asigurand protectie balistica sporita si un centru de gravitatie coborat. Sistemul de filtrare NBC este combinat cu sistemul de control al circularii aerului, aflat pe partea stanga in fata sistemului de racire, conducte de aeratie fiind prevazute pentru podea dar si pentru zona plafonului.

Pentru cresterea izolatiei termice si reducerea semnaturilor termice si IR, corpul vehiculului poate fi acoperit cu Rheinmetall Solar Sigma Shield Mobile Camouflage System.

Soferul este asezat in partea stanga fata a vehiculului, iar compartimentul echipajului este echipat cu sine-C si puncte de fixare pe pereti si podea, pentru maximul de felxibilitate in configurare.

Protectia vehiculului la explozii si proiectile porneste de la nivel 4a/4b STANAG 4569 in zona frontala, iar alte zone pot fi aduse la nivel 4 cu blindaj suplimentar, interiorul fiind captusit cu spall-liner. Echipajul si grupa sunt astfel protejati de arme antitanc, bombleti, proiectile de calibru mediu, srapnele de artilerie, mine si DEI (dispozitive explozive improvizate). Protectia la explozii este crescuta datorita scaunelor decuplate de podea. Instalarea unui sistem de protectie activa hard-kill / ADS (Active Defence System) este de asemenea inclusa in optiunile de echipare.

2

Vedere de ansamblu spate-dreapta a Lynx-ului

Programul de dezvoltare si integrare al Lynx va fi accelerat incepand cu luna august 2016. In cazul in care polonezii ar alege Lynx pentru unul dintre programele lor de inzestrare, Rheinmetall ar fi dispusi sa mute in intregime productia in Polonia. Ma gandesc ca probabil o oferta similara pe acest produs sau altul din catalog ar fi putut face cei de la Rheinmetall catre guvernantii romani acum ceva timp cand ne-au vizitat.

 

Specificatii Lynx (preluate de aici):

SYSTEM LYNX KF 31 LYNX KF 41
Crew: 3 + 6 dismounts 3 + 8 dismounts
Length/Width/Height: 7.2 x 3.6 x 3.3m 7.7 x 3.6 x 3.3m
MLC/GVM: 42 at 38 tonne 49 at 44 tonnes
Engine Power: 563kW (750hp) 800kW (1,050hp)
Max Speed: 65km/h 70km/h
Powerpack Design: Front engine, rear cooling, rear exhaust system
Running Gear: Segmented rubber band or lightweight steel tracks; torsion bar based suspension system with swing arms and dampers
Protection: Ballistic, mine, IED and bomblet protection, ADS, combined NBC and air-conditioning system, blast attenuating seats, optional Rhein­metall ADS
Main Armament (IFV variants): Lance manned/unmanned turret fitted with 30 or 35mm cannon, 200rds/minute rate-of-fire; 45º/-10º elevation/depression
Secondary Armament: 7.62mm co-axial; remotely-controlled weapon system, ATGM
Sighting Systems: 360° independent digital commander’s sight (SEOSS-P) and digital gunner’s sight (SEOSS-S)
Situational Awareness: 360° TV/IR cameras networked with SEOSS-P and SEOSS-S, Automatic Target Recognition and Tracking, Laser Warning and Acoustic Shooter Locating System, Battle Management System and Tactical Communications

 

marder bmp evolution

Marder BMP Evolution varianta transportor de trupe cu mitraliera cal. 12,7mm

Lynx-ul, ca si design al carcasei si tren de rulare, este o evolutie, mai grea, a liniei Marder, ceea ce ar putea explica costul mai redus, completat cu modularitate. « Stramosul » Lynxului pare a fi  demonstratorul BMP Marder Evolution prezentat in 2014, iar turela Lance a fost deja prezentata integrata pe veriunea IFV CCV a modernizarii Marder.

 

10

 

Marder IFV CCV („close combat vehicle” cu Lance RCT  si tun cal.30mm)

Marder Evolution era propus de catre Rheinmetall ca si pachet de modernizare pentru lotul de 43 de blindate Marder 1A3 cumparate din stocul Bundeswehr de catre guvernul de la Jakarta in 2013.

BMP Marder Evolution 2

BMP Marder Evolution la IndoDefence Jakarta 2014

Din modernizare facea parte un pachet de blindaj suplimentar si scaune cu protectie la explozie apartinand Rheinmetall Chempro pentru a asigura protectia crescuta a echipajului impotriva minelor, grenadelor reactive, munitiilor antitanc cu cap penetrant tandem APFDS-T, pachetul putand fi montat ca si retrofit fara a afecta simtitor mobilitatea blindatului. Blindatul modernizat atingea o masa de 33 de tone, incluzand un plafon inaltat pentru compartimentul de trupe si oferind o protectie balistica STANAG Nivel 4+ si una antimina nivel 3a/3b.

lynx 3

Lynx la plimbare…

Diferente majore ale MLI Lynx fata de mai batranul Puma, deja in dotarea Bundeswehr:

– in jur de 15 ani diferenta intre cele 2 concepte (Puma a fost definitivat prin 2000-2001);
– Puma este Rheinmetall+KMW in timp ce Lynx este doar produs Rheinmetall;
– Lynx foloseste materiale de ultima generatie (+15 ani diferenta fata de Puma);
– Lynx este modular;
– Lynx ofera 2 platforme, cea mai compacta fiind pentru cei care doresc costuri mai mici de achizitie si mentenanta. Pentru versiunea compacta este disponibil un motor mai slab, de doar 750CP, ion timp ce Puma ofera doar 1100CP.
– Lynx refoloseste o parte din logistica Marder, mai ieftina si capitalizeaza efortul de modernizare a Marder, transpunandu-l intr-un proiect nou (costuri mult mai mici de R&D, deci amortizare mai rapida a costurilor, deci posibil pret mai redus al produsului);

 

Marius Zgureanu

 

Surse:

dtrmagazine.com/wp-content/uploads/2016/06/Lynx-IFV-Special-Supplement.pdf
http://www.miltechmag.com/2016/06/eurosatory-2016-world-premier-of-lynx.html
http://armyrecognition.com/eurosatory_2016_official_news_online_web_tv_television_defense_security_exhibition_paris_france/rheinmetall_undiscloses_the_lynx_light_armored_infantry_fighting_vehicle_at_eurosatory_2016.html

http://defence-blog.com/army/rheinmetall-unveils-new-lynx-light-armored-infantry-fighting-vehicle-at-eurosatory-2016.html

http://defence.pk/threads/rheinmetall-unveils-new-lynx-light-armored-infantry-fighting-vehicle-at-eurosatory-2016.434843/

http://www.altair.com.pl/news/view?news_id=19657

http://www.rheinmetall-defence.com/media/editor_media/rm_defence/publicrelations/pressemitteilungen/2016/2016-06-07_Rheinmetall_at_Eurosatory_en.pdf

http://forum.worldoftanks.eu/index.php?/topic/219877-best-modern-tracked-fighting-vehicles/page__st__180

http://beyondthesprues.com/Forum/index.php?topic=1074.45

http://www.miltechmag.com/2016/06/eurosatory-2016-world-premier-of-lynx.html

 

Citeste si:

http://www.rumaniamilitary.ro/marder-2-o-masina-de-lupta-a-infanteriei-de-categorie-grea

http://www.rumaniamilitary.ro/mli-84-m2-posibilitati-de-modernizare-suplimentara

Noi concepte de vehicule blindate de cercetare si lupta a infanteriei

Rheinmetall Lynx video

 

63 de comentarii:

  1. Mama ce scula mishto.

  2. chiar imi place ,super bine arata?

  3. Are cineva vreun cutaway sa vedem cum ajung gazele sa fie evacuate prin spate?

  4. Ghita Bizonu'

    Cam greu

  5. Sa faca si germanii un clip ca asta:

  6. Cu asa ceva te mai duci la razboi. Pare ca ai o sansa buna sa scapi fara sa mori.

  7. Sper sa vedem candva si o achizitie pt o noua MLI.

  8. Mai usor pe la noi cu tehnica nemteasca. Ca nemtii nu le prea au cu spaga. :). A nostri nu sunt in stare sa puna turelele ramase de la „jder” pe carcasele nemodernizate. Inexplicabil pentru mine. Ai tot prin ograda si nu utilizezi, ciudat.
    Arata bine cutia. Si protectie maxima pentru categoria asta. Varianta cu 105 ar fii ideala pt unitati rapide.
    Offftopic: stie careva cine a cumparat de la sarbi „lazar 2”? Vreo 20 de buc?

    • Pakistan a luat 3 bucati de evaluare, posibil sa urce la 20 in total.

      De 20 de bucati stiu ca au fost discutii pentru Irak, dar cu Lazar1… apoi ceva Bangladesh si Kenya, dar tot pt. V1.

      • Au anuntat ca au vandut 20 de buc v2. Dar nu au zis la cine.

        • Pakistan a semnat pentru un posibil de 20 de bucati… dar le evalueaza deocamdata pe alea din primul lot.

          • Mda. De asteptat. India si pakistan cumpara in nestire. Pakistan parca un pic mai organizat, oricum. Si mai si primesc gratis de la chinezi si americani. Numai noi, aliati de prim rang, primim cam nimic. Sau nu cerem.
            Imi place lazar2 si lazar1. Au trecut de la un mrap la o combinatie de mrap/tab. Daca nu era pe sasiu de kamaz il apreciam mai mult. De ce nu l-au pus pe sasiu de fap nu stiu. Ca aia fac camioane bune, si sumt ale lor. Au ajuns asa ca roman, la nivel de editie limitata, dar au calitate ok.

    • Gogu' de la cazane

      Nemtii nu prea le au cu spaga in Nemtia, pentru ca in afara ei si mai ales in afara UE sunt printre experti! Voi chiar credeti ca nivelul urias al exporturilor germane se datoreaza excusiv „calitatii germane”? A „lucrului bine facut” da, dar intr-o interpretare foarte larga….

  9. Oare renunta plonezii la proiectul lor de tanc usor pentru asta ? Ar fi interesanta o comparatie.

  10. Video mai general care contine si dezvelirea Lynx-ului, cred ca acelasi postat de MirceaS acum cateva zile:
    https://www.youtube.com/watch?v=YeTOBmZ5Kjg

  11. Dau si nemtii spaga dar nu cred ca da Mapn comenzi

    • @RTI, n-or fi astia de la MAPN eminente cenusii, dar ii duce si pe ei capu’ sa astepte mai intai sa vada cum se prezinta pe camp si dup-aia eventual sa viseze la el.
      Anul asta si anul trecut s-a tot scos pe piata tehnica de lupta din muhuhuuuulte tari si cu ultimele gadgeturi (gen sistem post automat pe FB poza inainte de tragere si dupa tragere turete :D). In afara unor conditii de laborator, nema teste in teatre razboi.
      Dc vrea careva sa stie de unde scepticismul (ca tot s-a pomenit de Bradley la un moment dat), cautati „The Pentagon Wars” pe youtube 😀

  12. mai oameni buni, da niste sute de bradley m2a2/3 nu sunt bune ptr noi? in plus americanii au stocate si ceva m163, anti aerian, m113, bradley versiuni mai vechi. poate negociem cu ei sa cumparam x sute bucati plus cateva zeci donate.

  13. Nu e rau deloc, dar eu prefer cea si mai greu, gen Namer. Daca tot nu e amfibiu, atunci mai bine sa-l protejezi la maxim, ca pe un MBT.
    Iar tunul pare sa traga cu doar 200 rpm, ceea ce pentru mine ar putea fi insuficient (suficient contra infanteriei si blindatelor usoare) contra ATGM.
    Am mai scris ca viitorul ATGM este de a lansa precursori / decoys care sa pacaleasca APSurile blindatelor inamice.
    Adaptarea la acesti precursori poate fi doborarea la distanta mai mare a ATGM, peste circa 100 m, care este raza maxima de actiune a APSurilor actuale.
    Un ATGM este de 10 – 20 ori mai usor decat o racheta anti-nava, pentru care se cunosc efectele unui AHEAD de 35 mm, dar e si o tinta mai mica.
    Ar trebui facute teste pentru a afla de ce cadenta are nevoie un tun de 35 sau 40 mm pentru a dobori ATGM (presupunand ca exista senzori si FCS capabile).

  14. lol au coborat klingonienii..pe pamant? sf uri frate..pt armata romana..nu suntem in stare sa punem niste lunete pe pm urile nostre..chiar am vaz..toate armatele vestice +usa..au in dotare..nu suntem in stare sa scoatem o arma de asalt demna de an 2016..+multe altele..si noi visam la tehnologie klingoniana:))suntem..nationala romaniei de aseara..in lupta cu albania..sub piciorul broastei..immi pare rau sa afirm asta..in rest..toate cele bune..spor la rfi uri sau cum le zice..doatea armatei in urmatorii 25 de ani..:))

  15. Armata nu e de vina,conducătorii,americanii știu de corupție și de aceea luam de la portughezi avioane și nu direct de la ei tocmai sa nu fie asociați cu noi corupții.

  16. Off:Preşedintele Germaniei, Joachim Gauck: Diplomaţia germană, văzută cu ochi critici în Est pentru că încearcă să menţină dialogul cu Rusia/ Klaus Iohannis: Nu ne simţim lăsaţi singuri.

  17. Salutare…super ar fi si pentru noi lynx-ul acesta

  18. Salut, o intrebare, daca s-ar intalnii TR-85 M1 Bizonul cu acest Rheinmetall Lynx , cine ar iesii invingator ?

    • Este ca și cum s-ar întâlni un boxer la categoria mijlocie cu unul la categoria ușoară.

    • TR85 fara probleme.

      Sa nu uitam ca tancul a fost creat special ca sa distruga alte vehicule blindate pe cand tunul de 30/35mm de pe IFV e gandit sa distruga orice alt vehicul blindat cu exceptia tancului. Asa ca dpdv practic ifvul nu are ce sa ii faca lui TR…

      • doar ca folosind Spike-LR, s-ar putea sa reuseasca sa loveasca TR-85 inainte ca acesta sa-l poata angaja cu tunul cal. 100mm.

        • Eu pariez pe tun 🙂

        • Daca detecteaza TR-85M la 3 km, iar acesta nu poate dobori Spike cu un APS, nu poate bruia Spike cu un laser, nu poate nici macar detecta apropierea Spike pentru a lansa fumigene, atunci e victima sigura.
          Daca distanta la care se detecteaza reciproc e sub 2 km, atunci castiga TR-85M.

          • gogu de la pascani

            Lynx vs. TR-85. Hmm…cred ca unii vad razboiul ca pe un fel de olimpiada sau ceva de genul. Unde sunt aia obligati sa concureze cu acelasi tip de „adidasi”, sa nu se dopeze, samd. Copii lasati „joacele”. In 90% din cazuri castiga ala cu cei mai buni ofiteri de front si cooperare inter-arme, cu cele mai bune, mai motivate si mai si agresive echipaje, cu cea mai buna logistica (care inseamna munitie, piese de schimb si carburanti suficiente, soldati bine hraniti si sanatosi) si abia pe urma conteaza si masinariile. Orice masinarie, cat de buna, daca nu are piesele schimbate la timp, are munitie insuficienta sau are echipajul bolnav sau flamand sau dezinteresat sau demoralizat poate ajunge la jumatate din performante sau mai jos. Yemenul ne-a aratat cum poate fi ucis un echipaj de tanc ultramodern navalind peste ei cu Kalashnikoavele in timp ce stateau la masa. Nici o arma nu lupta in locul soldatului.

            • Fiecare masina are rolul ei, deci nu prea poti pune Lynx contra TR-85 \ alt tanc.

              Ce scot cermanii de la Rheinmetall acum, nu stiu cum se va aseza pe campul de lupta. Eu vad lynx-ul mai mult ca un scout hevicle la cei 8 ronini pe care-i cara in habitaclu. Pui camuflaj bun si e ok.
              Spike poti pune cam pe orice jucarie mai veche, daca vrei sa atentezi la tancuri, n-ai nevoie de ceva nou si scump. Acuma, depinde si de tancuri, ca se lauda la greu ciolovecii cu T-14 Armata si sistemele lor defensive minune.

              Un lucru care a contat in al 2-lea razboi a fost si inca poate sa ramana numarul, asa ca la sol o solutie buget cu armura upgradata si putere de foc se poate dovedi superioara unei arme noi si scumpe.

              Un apache longbow cred ca e mai interesant si mai versatil in lupra antitanc daca vorbim de distante.

            • Ghita Bizonu'

              Ptea multe jocuri electronice …

    • Cum naiba pui la bataie un tanc cu un ML?
      Lynz este de linia a doua , ca si MLI si TAB.
      Nu se compara

  19. Ar fi cam 50-50 șansele…Sunt mulți factori de analizat. De obicei , cine vede primul, trage primul, și s-a cam terminat discuția.Depinde cine atacă, pe unde, cine așteaptă în ambuscadă,etc…Tot așa a înregistrat și 85-ul victorii împotriva Abramsului, deși nimeni nu îi dădea nici o șansă…
    Părerea mea, hîc…

  20. Pana una alta nu ar trebui ridicat nivelul de protectie la MLI-urile noastre cu ceva kituri de blindaj suplimentar ? Se poate face asemenea operatie (nu ma pricep) ?

  21. Se vede calitatea.Nu degeaba tin americanii cea mai mare baza din Eu in Germania. Astia scapati din lant, fac prapad.

  22. Intre timp in romania aruncam in aer 4 table si ii zicem tbt

    • capatu' satului

      Oamenii aia care au facut TBT l’au facut din banii lor
      Asa ca nu poți sa spui in fata lor decat respect si sa straiti
      Ca are 2 3 sau 4 table nu are relevanta
      Era relevanta discutia daca statu ar fi bagat bani seriosi in Tbt
      Ce fac oamenii si firmele cu banii lor este treaba lor
      Ca statu nu face decat sa distrugă explicit sau implicit cu acord conducerii de partid si de stat este evident

      Daca fiecare fabrica din industria de aparare si’ar fi dat interesu sa lipească 2 table si sa producă ceva noi nu ne-am fi aflat in situatia de azi

  23. Eu tare as vrea sa vad in brosurile acestea de la Rheinmetall comparatii intre simularile de protectie balistica vs. PUMA daca totul ar fi asa de roz nu cred ca nemtii nu si-ar echipa propriile forte cu Lynx in proportie de 50/50.
    Trebuie sa existe protectie sporita la PUMA si mai trebuie sa fie si alte sisteme „state of the art” care pot face diferenta.
    Tot pe felia Lynx este si CV 90-ul care este un vehicul matur dar care inca nu a ajuns la capat de drum si care este azi practic benchmark-ul pentru IFV-urile occidentale la fel cum F 16 este benchmark–ul la avion multirol.

    • Pai nemtii au ales deja Puma inaintea aparitiei Lynx, care este o evolutie a Marder…

      De pe Wiki, despre Puma:

      „With modification, the Puma satisfied the technical requirements of the BCT Ground Combat Vehicle Program and was offered by SAIC and Boeing.[5] The SAIC-Boeing team was not awarded a technology development contract for their Puma-based vehicle in August 2011, and then filed a protest. The protest was denied in December 2011 based on concerns over the vehicle’s force protection features, primarily the proposed active protection system and underbody armor, and 20 significant weaknesses which had potential solutions offered that were judged as inadequate.[20] On 2 April 2013, the Congressional Budget Office released a report that advised purchasing current infantry fighting vehicles instead of developing a new vehicle for the GCV program. Buying the Puma would save $14.8 billion, and was called the most capable vehicle.[21] The Army responded by saying no existing vehicle could match requirements to replace the Bradley”

      • Din ce stiu Puma a iesit foarte bine in testele balistice si a asigurat un nivel de protectie a trupei. Unul dintre cele bine protejate vehicule asa a iesit in testele US Army – tot din ce stiu US Marines au apreciat acest vehicul IFV la superlativ.
        Este de vazut care sunt preturle pentru cele 2 vehicule respectiv Puma vs. Lynx.
        Si sunt convins ca deoarece livrarea de Puma este „ongoing” ar putea face cineva o shiftare spre Lynx in cazul in care acesta s-ar dovedi foarte bun la raportul calitate pret.

  24. de 2 zile ma uit continuu la poze si nu-mi vine a crede ce bine arata Lynxul…ce bine ne-ar sta si noua cu 100 de bucati in Transilvania, 100 de bucati in Tara Romaneasca si 100 de bucati in Moldova…alaturi de vreo 300 de Leoparzi noi nouti…cred c-am luat-o razna cu visele mele, probabil de la caldura de afara, 35 grade Celsius…

    • Cred ca este mai realist sa te gndesti la 54 x 2 Leoparzi 2 si la 100 de Lynx sau de ce nu CV 90 -35/30 nu prea ne permitem mai multe bucati din cauza preturilor de mentenanta si antrenamnt.
      Cam asta o sa isi perimta Fortele Terestre.

  25. A gasit cineva informatii despre nivelul de protectie STANAG al Lynx/Boxer? In Afghanistan si irak, americanii impusesera un nivel minim 5 pentru toate vehiculele care ieseau in misiuni si ce am gasit despre Boxer sugereaza 4+, iar Lynx este prea tanar pentru a sti detalii de acest gen… sunt curios ce factor de protectie vor avea (Lynx sau modelul fabricat la Moreni).

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *