SAUR 2, place Armatei din ce in ce mai mult! Doamne-ajuta!

In ultimul sau numar, Observatorul Militar ne anunta, cu destula mandrie, ca revista americana Jane’s Defence vorbeste despre SAUR 2! Ba mai mult decat atat, il compara cu alte transportoare din familia sa aflate pe piata, sau doar in curs de dezvoltare.

Astfel Observatorul Militar comenteaza: „ Un transportor blindat de trupe (TBT) este atât de puternic cât îi permit armamentul si sistemele cu care este dotat si calitatea militarilor pe care-i transporta pe câmpul de lupta. Pentru caacestea sunt variabile si disponibile, în egala masura, oricarui tip de vehicul, diferenaa dintre TBT-uri o face sasiul, capacitatea de transport, puterea motorului, autonomia data de capacitatea rezervorului si consum si, eventual, blindajul, dar si acesta este variabil, în functie de necesitatile operationale ale misiunii.

Într-unul din numerele din luna noiembrie, revista Jane’s Defence Weekly face o prezentare a celor mai relevante transportoare blindate de trupe disponibile pe piata, în functie de sasiu (4×4, 6×6, 8×8). Deloc surprinzator, TBT-ul SAUR II, aflat în dezvoltare la Uzina Automecanica Moreni, face parte din transportoarele prezentate la categoria 8×8, unde detine suprematia la capacitatea de încarcare cu cele 15.741 kg de încarcatura pe care o poate transporta. Si celelalte caracteristici, urmarite prin comparatie, îl promoveaza ca pe un vehicul destul de eficient, iar varianta SAUR III, deocamdata doar în stadiu de proiect, este si mai promitatoare.”

 

Nu vreau acum sa va plictisesc cu descrierea celorlalte TBT-uri prezentate, le puteti gasi cu un simplu CLICK, incurajator este fatul ca Observatorul Militar lauda un produs romanesc, cand stim cu totii, la noi traditia este sa ne defaimam singuri produsele. Daca cuplam aceasta stire cu declaratia fostului Ministru al Apararii, facuta intr-un dialog cu RoMilitary, conform careia SAUR 2 ar avea o sansa foarte buna si reala de a imbraca uniforma Armatei, de indata ce omologarile se vor incheia, putem macar specula/spera, ca in sfarsit MApN-ul s-a intors cu fata catre industria militara romaneasca.

Si de asemenea mai putem fi mandri, macar un pic de tot, de faptul ca cei de la Jane’s au aruncat un ochi, sau daca vreti, au considerat necesar sa includa SAUR 2, pe lista unor TBT-uri cu nume si multe zeci de milioane de dolari in spate, ale unor producatorii cu mare nume in industria de armament, desi SAUR-ul nu se afla nici macar in dotare, fiind construite pana astazi doar doua exemplare.

 

Multumim celor de la Jane’s si multumim Observatorului militar!

 

GeorgeGMT cu sprijinul foarte important al lui WW si Ionicaf, carora le multumesc foarte mult!

22 de comentarii:

  1. Domnule George este incurajator articolul celor de la Jane’s si Observatorului militar dar in purul obicei romanesc se va face cea mai proasta alegere.Pentru ca au fost alegeri parlamentare si au costat bani si vor veni alegeri prezidentiale care vor costa si ele bani.Iar Moreniul nu plateste acele comisioane de care are atata nevoie politica romaneasca.

    • PS.Astazi fiind aniversarea fratilor Grimm povestea ar suna cam asa…Fat Frumosul romanesc,recte Saur,desi curajos,puternic,brav este sarac.Iar Cozanzeana,recte politica romaneasca,vrea bani nu vorbe.Astfel va calca in picioare mitul si va alege zmeul,care desi rau este bogat si va plati nevoile Cosanzenei.Fat Frumosul…desi erou va muri in mizerie.
      Fara suparare Domnule George dar sunteti optimist incurabil…

  2. Mi-ar placea sa vad 2-3 bucati de Saur 2 in Afganistan la teste.
    Sper sa nu ramana doar cu laudele.

  3. impartasesc spusele Dl-ui PAVEL despre comisioane ieri ma uitam cu jind military photos la polonezi cu rosomakul lor si cu krab si imi venea o furie de cum noi nu putem si aia pot ca la dracu si noi am fost sub comunism nu au ei sau cel putin nu au avut un avantaj prea mare in fata noastra …… RESPECT POLONIA

    • @ Silvio Barri

      „si noi am fost sub comunism nu au ei sau cel putin nu au avut un avantaj prea mare in fata noastra ”

      Don Silvio, noi si polacii om fi fost „fratzi intru comunism” dar ei au o istorie putin mai diferita decat a noastra 😉

      In 1980 polonezii incepeau sa o rupa cu comunismul, ajutati fiind de 2 personalitati marcante: papa Ioan Paul a2lea si Zbigniew K. Brzezinski 😉 La noi 10 ani mai tarziu tovarashu` Ilici Iliescu semna tratate de aliantza cu URSS-ul 😉 e o diferentza de „nuantza” nu-i asa? 😀

  4. da asai cum zici dl jimmy intru totul de acord

    • Subscriind la ce zice nea Jimmy, mergând mai adânc în problema de mental/mentalitate, trebuie să spun că istoria lor este MULT altfel. Polonia, pe vremea când era regat, era superputerea militară a Europei, bătea teutoni, turci, tătari, moldoveni, nemți (din imperiu), ruși… și asedia Moscova. Asediile Moskvei erau un fel de tabără de vară pentru polaci.
      Sigur că, în timp, le-a venit vremea să fie boxați și rupți, în mod repetat, ca stat unitar (regat și republică) de către vecini precum nemții, habsburgii și desigur rușii.
      Polacii nu au uitat nimic, iar acum fac posibilul să nu pățească la fel, respectiv să moară cu dușmanu de grumaz, în caz că oricare dintre vecini mai pune la îndoială suveranitatea și independența politicii polone. Știu că sună ciudat și cu cuvinte mari, dar ce descriu este cât se poate de real și cunosc situația direct. De-a lungul anilor am perseverat în deschiderea și întreținerea unei bune relații cu polonezii măcar și pentru că sunt chestiuni importante unde interesele noastre sunt convergente. Clar trebuie să ne punem în acord și în sincron cu ei, atât pe partea de apărare cât și conexe (politica energetică, diplomație etc).

      • Ei ar prefera sa mearga cu ungurii contra noastra decat cu noi impotriva rusilor…..

        • Este o vorbă în maghiară și în polonă (fix la fel în ambele limbi):
          „Polak, wengher – dwa bratanki, i do spati i do sklaki” – care s-ar traduce cam așa: Polonezul și ungurul sunt frați, atât la (spadă) război cât și la (pahar) băut.
          DAR, polonezii nu sunt proști și cunosc pericolul mai mare + că au și ei planuri pt Lwiw/Lwow… lucru despre care nu voi vorbi, însemnând că nu au cu cine să se apere decât cu noi. La fel, în diplomație, eu doresc (întrevăd) o realiniere – ceea ce ar trebui să ne apropie.
          Ar ai fi și politica energetică (independență și dezvoltare), care dacă ați urmărit firimiturile, este identică și nu întâmplător.

      • Cateva adaugiri, regatul polonez mai si primea bataie, nu numai dadea, inclusiv de la moldoveni (batalia de la Codrii Cosminului a mai fost numita si „ziua in care nobilimea poloneza a disparut”), mai platea tribut tatarilor care mai si calcau pe acolo din cand in cand, etc.
        Moscova la acea vreme, ma rog, rusii, nu erau nici pe departe o mare putere, tot tatarii mai dadeau foc Moscovei tot cam prin acele vremuri.

        Sa nu uitam nici ca in WW 2 polonezii stiau ca au de luptat doar cu nemtii si ca aliatii anglo-francezi vor interveni si ii vor ataca pe germani din spate, incheind astfel conturile. Oricine ar fi luptat in acele conditii, chiar si Cehoslovacia (numai vorbesc de mitul acela, fals desigur, cu cavaleria poloneza care a atacat tancurile germane). Nu stia nimeni de pactul R-M la acea data, si nici nu credeau ca francezii si englezii nu vor fi in stare de nimic. Asta aviz amatorilor, cum ca existenta unei aliante inseamna totul.
        In acelasi timp SUA nu sunt Franta si Anglia din acele vremuri, dar cred ca toata lumea si-a invatat si lectia. Si anume ca daca nu respecti alianta si il lasi pe ala mai mic sa fie „mancat” atunci, mai devreme sau mai tarziu te vei trezi cu propia capitala ocupata sau bombardata.

        Destul de recent polonezii au mai primit o palma serioasa si au fost trimisi la colt, spune o teorie mai conspirationista asa. Adica presedintele lor punea bete in roate la un contract barosan germano-rus, ceva cu tranzitul de gaze prin niste zone teritoriale poloneze, chestii socoteli care faceau Germania mult mai putin dependenta de gazele si petrolul din Orient (controlat de americani) si punea Gazpromul (unde un fost cancelar german are nu stiu ce functie inalta parca) si Rusia in pozitie foarte avantajoasa.
        Asa ca pac, a avut un accident aviatic iar aia care i-au urmat (atat premierul care era contra lui oricum, cat si noul presedinte) au semnat acordul imediat, fara discutii.

        Bravo lor insa ca au facut mai mult decat noi si ca incearca cel putin aparent sa faca mai mult (ma refer in domeniul inzestrarii).
        Sunt si intr-o zona mai dificila, prinsi intre doua mari puteri.

        Mai ontopic acum, Saur-2 arata bine, cu ceva imbunatatiri si o publicitate mai agresiva ar putea fi un succes si pentru noi si pentru export chiar.
        Dar in Romania de azi nu poti fi sigur ca exista oameni (din conducere) cu capul pe umeri si un pic mai patrioti, care sa profite de ce avem si ce putem si sa duca tara pe un drum mai bun

        • Prin Polonia, venind din Rusia catre Germania, trece conducta Drujba/Przyjazn („prietenia” in rusa/poloneza). Mai este bineinteles si North Stream construita special de Rusia-Germania (si francezii) ca sa ocoleasca Polonia. La ce acord de taxare/tranzitare „conspirationist” polonez te referi?

          • http://en.wikipedia.org/wiki/Nord_Stream#Economic_aspects

            „As the Nord Stream pipeline crosses the waterway to Polish ports in Szczecin and Świnoujście, there were concerns that it will reduce the depth of the waterway leading to the ports.[102][103][104] However, Polish prime minister
            Donald Tusk as also several experts have confirmed that the Nord Stream pipeline does not block the development plans of Swinoujscie and Szczecin ports.[104][104]”

            Nu mai stiu unde am citit, a fost mai demult dar parca era ceva legat de asta de mai sus.
            Presedintele polonez si cei apropiati se opuneau proiectului si asta era una din cauze. Conducta ocoleste Polonia pe pamant, dar se intersecteaza cu apele teritoriale sau asa ceva, si incurca traficul in porturile lor. Spunea presedintele, premierul insa si (noul presedinte, ambii adversari politici ai fostului, si „pro-europeni”) si-au dat imediat acordul dupa ce a murit asta si au fost alegerile.

            Sigur, e de discutat ce si cum a fost cu accidentul ala. Dar cand e vorba de zeci si sute de miliarde si pozitii strategice de nivelul asta nimic nu e exclus.

            Uite ce mai spune altii (apropiatii fostului presedinte)
            http://en.wikipedia.org/wiki/Lech_Kaczy%C5%84ski#Domestic_policy

            „Defense Minister Radosław Sikorski compared the planned Russia to Germany gas pipeline to the Ribbentrop-Molotov Pact and Foreign Minister
            Anna Fotyga stated that the pipeline was a threat to Poland’s energy security.[18]”

            „In November 2006 in Helsinki, at a European Union—Russia meeting, Poland vetoed the launch of EU-Russia partnership talks due to a Russian ban on Polish meat and plant products imports.[19]”

            „As a reaction to claims by a German exile group Preussische Treuhand, which represents post-1945 German expellees from Eastern Europe, the Polish Foreign Minister Fotyga mistakenly threatened to reopen a 1990 Treaty fixing the Oder and Neisse rivers as the border between the two countries instead of the Neighborhood Treaty signed in the same year.[20][21]

            Following the military conflict between Russia and Georgia in 2008, Kaczyński provided the website of the President of Poland for dissemination of information for blocked by the Russian Federation Georgian internet portals. During a state visit to Serbia in 2009, Kaczyński said that the Polish government, on the basis of its constitutional competences, decided to recognize Kosovo and emphasized that he, as the President of the state, did not agree with that.[22]”

            Cu alte cuvinte a cam a suparat pe toata lumea prin jur. Ala de l-a urmat (si premierul care ii era adversar politic) au schimbat insa foaia imediat si Polonia s-a aliniat cuminte la cerintele vecinilor nemti si rusi.
            Daca totusi chiar a fost un accident provocat, nu e exclus sa se fi facut si cu participarea unor polonezi „binevoitori” si mana in mana (sau aflati la mana) cu fortele straine.

            Se poate si sa fie un simplu accident, cum zice si Gsg9 (care folosind un asa nume german probabil spune aia ca sa abata atentia haha, glumesc desigur). Dar suspiciunea planeaza oricum

            • „Conducta ocoleste Polonia pe pamant, dar se intersecteaza cu apele teritoriale sau asa ceva, si incurca traficul in porturile lor. ..” Aha, deci probabil e vorba de zona economica pe unde trece North Stream-ul, nu neaparat ape teritoriale, merci. Cat despre conspiratii, pacat ca nu o sa le mai ceara nimeni socoteala smecherilor care s-au imbogatit scriind carti despre apocalipse maiase (saracu’ Johm Major Jenkins, cred ca i-ar lua la palme pe toti maimutoii aia creduli), e misto din cand in cand sa recitesti teorii pe care timpul le-a dovedit ca fiind fabulatii 🙂
              Oricum, in orice accident aviatic e mereu vorbade nenorocita aia de teorie „neoficiala” care spune ca trebuie minim 3 factori fara legatura,odata pusi la un loc duc la catastrofa..asa ca merg pe cam aceleasi idei cu gsg9: pilot fara cojones care a plecat urechea la dorinta Presedintelui presat de evenimentul la care trebuia sa asiste-comemorarea a 70 ani de la masacrul Katyn, vreme cainoasa, aeroport de doi bani…si-au facut-o cu mana lor, de la vladica pana la opinca…

        • Asta cu teoria conspirationista, cu accshidentu’ aviatic: usor cu conshpiratzia pe scari.

          Am rasfoit raportul anchetei publicat online si dupa ce am citit zeci din sutele de pagini pe threadul de pe pprune.org, unde posteaza piloti de linie si ingineri etc, nu-i chiar asa. I-a omorat pilotul avec les manushitele lui, o buna parte din vina avand presiunea presedintelui ‘terorist’ asupra echipajului, presedinte care vroia neaparat sa se aterizeze ‘atunci si acolo’. Presedintele era un ‘terorist’, a se vedea zborul in care vroia sa aterizeze din senin in Georgia, pe timpul razboiului cu rusii, cand aia puteau sa doboare avionul in zona de razboi, si pilotul l-a refuzat(pilot trimis in fata curtii martiale si achitat, in final a trebuit sa se retraga). Copilotul la zborul in Georgia a fost pilotul in ultimul zbor al presedintelui si stia de ce e capabil tipul.

          Ultim zbor in care pilotii au ignorat ‘minima’ si TAWS warnings si s-a aterizat. Pe bucati, dar s-a aterizat. Ancheta partii poloneze a gasit nu stiu cate nereguli in pregatirea si executarea zborului, astfel incat unitatea care deservea zborurile prezidentiale a fost desfiintata de catre polonezi. Zborurile oficiale urmand a fi executate de piloti si avioane civile ai companiei nationale LOT. Care au o mai buna pregatire si care sunt mai putin susceptibili la presiuni.

          Ca se puteau face conditiile propice accidentului, gen ceata artificiala sau bruiaj, caco-nducatorul de zbor de la sol nu i-a ajutat cu nimic(s-a pensionat imediat) dar parca le-a recomandat sa aterizeze in alta parte, ca era aerodrom militar fara ultimele dotari ILS astea se mai pot discuta.

          Dar in pamant i-a bagat pilotul polonez cu manutzele lui.

          • Varianta mea sună cam așa:
            A fost odată și de-atunci tot așa un popor tare tare cocoș – numiți polaci. Ei fac multe tâmpenii, dar și mai multe bune din orgoliu și încredere în putințele lor. Tura asta, ca și ture trecute cocoșu a mușcat din tărnă… Chilotul a fost supus presiunii preșului de a fi ăl mai cocoș în fața rusnacilor să vadă ei ce pot polacii… și am văzut ce pot și ce nu pot (trist, dar așa stă treaba).
            Căpitanul trebuia să își exercite atribuțiile și să zică nu, dom-le președinte (sunteți țăcănit prea) nu vom ateriza acum și aici, ci vom supraviețui „rușinii” de a nu ne da cocoșus maximus.
            Ale dobrze, nie jest dobrze… i tak dalei. To jest Polska i polacy!

  5. pt cei care ne obosesc cu presa de turele ia sa vedem noi baietzii din turcia ce presa de turele au ia sa vedem……..hmmmmm nu au (bineinteles pt ca este un t155 firtina) iar o freza portal credetima sunt de astea prin romania ( chiar avand ocazia sa pun si eu manutza sa vad cum se lucreaza pe una) iar fabrica aceea(a turcilor)nu mi se pare chiar asa dotata.credetima o freza portal ajinge undeva pe la 2 mil de euro deci ceva nu asa semnificativ in comparatie cu beneficiile pe care le aduce.aptopo sa la linkul pe care sunt sigur ca multi dintre voi l-au vazut :

    http://www.youtube.com/watch?v=KmOJP5MdKVY

    astept comentariile celor mai avizati ca mine si slava Domnului ca sunt destui pe siteu asta

    • mmmmm…salam,halva,rahat,covrig,turban…frumoasa limba turca, dar mai trebuie sa o mai si intelegi, ca sa iti dai cu parerea de ce spune nenea ala acolo…un obuzier autopropulsat care seamna cu PZH-2000 de la KMW…parerea mea…pentru ala nu e nevoie de presa de turele…referitor la SAUR-2…sa traim si sa vedem, a zis orbul…

      • se cam bate apa in piua cu presa de turele.

        Laminorul de 20000 de tone nu era folosit pentru turele ci pentru profile laminate.care sunt toata ziua niste profile plate.
        Masina folosita pentru turele aparea intr-o foarte scurta filmare in Pentru Patrie cu vreo 16 sau 18 ani in urma si era cu mult mai mica.

        Tinand cont ca la demontarea laminorului erau doar alte 3 laminoare similare in lume, am niste dubii serioase ca ai nevoie de asemenea echipament pentru a face turele.

  6. sa fie intr-un ceas bun

  7. pt sharhy………Aaaaaa cam seamana cuuuuuuuuuuuuuuuu………………….k9 thunder poate si pt ca e o licenta cumva???? Nicidecum cu PZH 2000 Doamne apara si fereste!!!!!

  8. daca la ala(t155 firtina…aka k9 thunder) de ce dracu sa folosesti la tancuri presa ce suntem in anii 60 cumva???? bun ca la unele gen sa zicem ghepard trebuie niscaiva matrite asta asa aete da la k9 ???sa fim seriosi cine ia linkul ala care l-am dat mai sus poate vedea ca baietii doar sudeaza niste placi de otel debitate si alea cu laser………………….chiar as vrea o dezbatere privind obuzierele autopropulsate da fara nexter caesar atrom va rog

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *