Lasati mai feciori ca si la altii e greu, va dati seama cat de greu este sa administrezi atatea propietati: https://beta.dela0.ro/fabrica-de-bani-publici-a-bisericii/
” Departamentul pentru Românii de Pretutindeni a devenit în doar câțiva ani una dintre cele mai generoase instituții guvernamentale, acordând finanțări nerambursabile de circa 300 de sute de milioane de lei din 2021 până în prezent.”
” BOR cumpără pe bandă rulantă clădiri și terenuri în Italia, Franța, Marea Britanie, Irlanda, Belgia, Spania, Portugalia sau Germania. Iar guvernul, prin DRP, plătește cu bani publici înmulțirea averii imobiliare a Bisericii. În același timp românilor li se vorbește despre grija deosebită pentru vistieria goală a statului.”
„Cel puțin 30 de clădiri și terenuri din străinătate au fost propuse spre achiziționare de BOR, care în ultimii doi ani și jumătate a depus la DRP solicitări de finanțare pentru achiziții imobiliare de minim 75 de milioane de lei (15 milioane de euro). Aproape jumătate dintre bunurile imobiliare vizate sunt în Italia. Alte țări în care BOR a cumpărat sau va cumpăra clădiri sunt Franța, Marea Britanie, Irlanda, Belgia, Spania, Portugalia și Germania. „
Cât de vulnerabilă este Moldova în fața unui conflict armat dinspre est din perspectiva (lipsei) infrastructurii? Nu cumva construim prin A7 doar un coridor de evacuare?
Hahaha…Buna gluma 😉
De cand va tot spun…moldovenii din dreapta Prutului o vor duce bine cand PSD va disparea la groapa de gunoi a istoriei. Prea mult timp a fost fief rosu si a dus la dinozaurizarea unor politicieni de nici cu mama crizei nu-i poti misca.
Dar, inainte de acest wishful thinking, e mai cert sa se intample ca episodul viiturii de acum din nordul Moldovei sa devina ceva sezonier si anual – Asta e, cand vrei sa bei viitorul si siguranta copiilor si nepotilor – adica si-au taiat padurile si vandut pe 3 lei cinzeaca.
Asa ca ASUMARE ca nistte barbati si urmasi si lui Stefan…si mana la reimpadurit si la munca cu valoare adaugata mai mare nu acceptat de a face sluj la niste nemernici.
As reported by Defence 24 on July 28, 2025, Poland is currently analyzing a proposal from the United States concerning the acquisition of 25 M1150 Assault Breacher Vehicles (ABVs), with the potential transaction to be formalized through an annex to the existing Letter of Offer and Acceptance (LOA) agreement PL-B-UEC. https://armyrecognition.com/news/army-news/2025/poland-eyes-25-us-made-m1150-assault-breacher-vehicles-to-clear-paths-for-tanks-through-minefields
Și noi ar trebui să suplimentăm comanda, doar patru vehicule mi se pare foarte puține pentru un batalion, trebuie luat în calcul și eventuale distrugeri de echipament în luptă
Citez motivarea studiului care a dus la aceasta decizie, e in articol: „Un model multi-camuflaj («multicam», «model multi-teren» etc.) nu este cel mai bun model în cât mai multe medii operaționale posibil, dar nici cel mai rău în cât mai multe medii operaționale posibil”, se arată în studiul WIWeB menționat anterior. 😎
Sincer, la ce vegetatie cacalau e in Germania, trebuiau sa pastreze Flecktarn.
„Inițiativa se concentrează pe producția locală a vehiculului de luptă pentru infanterie Lynx la Rheinmetall Automecanica, cu un lanț de aprovizionare robust și o dependență redusă de furnizori externi. Rheinmetall Munitions Romania va produce muniție de calibru mediu pentru vehicule de luptă pentru infanterie și apărare aeriană, în timp la Victoria se va realiza productia de pulbere, pentru care Rheinmetall furnizează know-how și tehnologie pentru o fabrică de propilenă. Facilitățile locale de service vor fi responsabile de întreținerea și asistența continuă a echipamentelor militare, asigurând astfel în permanență disponibilitatea operațională.”
De unde a început isteria Iron Dome în România? Sistemele Spyder personalizate pentru România vor fi o versiune hibridă cum nu s-a mai văzut
Zilele trecute în o parte din media românească s-a declanșat ceea ce putem numi „isteria Iron Dome” după ce unele publicații au scris despre faptul că în programul SHORAD/VSHORAD țara noastră va achiziționa celebrul sistem israelian, informație preluată și de unele publicații internaționale. Dar lucrurile au devenit și mai interesante în contextul în care Ministerul Apărării Naționale a transmis că nu e nici Iron Dome și nici Spyder. Așadar ce achiziționează România?
Cehia intenționează să solicite un credit din programul european SAFE (Security Action for Europe) pentru a finanța achiziția a 44 de tancuri Leopard 2A8 și 17 vehicule de sprijin, după ce a recunoscut oficial că nu dispune de resursele necesare pentru această investiție strategică.
Valoarea totală estimată a comenzii este de 52 de miliarde de coroane cehe (aproximativ 2,5 miliarde de dolari), o sumă considerabilă chiar și pentru cele mai dezvoltate state NATO.
Diehl Aviation a început oficial construcția pe 30 iulie a noii sale unități de producție din Craiova, situată în județul Dolj din România. https://www.defenseromania.ro/gigantul-german-diehl-construieste-la-craiova-o-fabrica-de-componente-pentru-industria-aeronautica_634812.html
Fabrica Diehl de la Craiova va produce în principal produse și componente pentru aeronave comerciale de pasageri, asigurând livrări fiabile pe măsură ce ratele de producție continuă să crească.
De asemenea, divizia de apărare, Diehl Defense, este specializată în producția de rachete și muniții. Cel mai cunoscut echipament produs de companie este IRIS-T
It’s official: tomorrow, a contract will be signed for Poland to purchase M1150 ABV (Assault Breacher Vehicle) tanks from the United States.
The purchase price for the M1150 ABV, including the support equipment, will be $115 million. The vehicles are scheduled to be delivered to Poland in 2029.
În ultimele zile s-a vorbit mult despre câteva numiri pe care ministrul Economiei Radu Miruță (USR) le-a făcut în Consiliul de Administrație al societății Avioane Craiova S.A.
Este vorba despre Nicu Fălcoi, Claudia Gasparini și Iulia Dudu. Toți trei însă, persoane cu vastă experiență în zona de management antreprenorială privată sau în zona militară.
Nicu Fălcoi spre exemplu, fost membru în Comisia de Apărare din Camera Deputaților și vicepreședinte al Adunării Parlamentare la NATO, dar și fost pilot militar cu peste 20 de ani de experiență pe supersonice, a fost numit președinte al Consiliului de Administrație la Avioane Craiova.
Ministrul Radu Miruță, într-un drept la replică transmis către Gândul, a subliniat că alegerea nu s-a făcut pe considerente politice ci pe competențe profesionale.
„La Avioane Craiova procedura de selecție pe întreg mandatul a managementului corporativ a fost declanșată, însă nu a fost finalizată, iar vechile mandate au expirat.
Conform art. 29^1 din OUG 109, suntem în situația unor numiri provizorii, iar aceste numiri provizorii se fac de către autoritatea publică tutelară.
Indemnizația brută stabilită este la valoarea de 4.645 RON/lună. Da, ca ministru, nu am propus sumele văzute la televizor pentru alte companii ale statului.
Vă las mai jos profilul fiecărui membru al CA:
– Bogdan Craciunas – director financiar una dintre cele mai mari companii private din România, în trecut senior manager KPMG, responsabil pentru investigarea fraudelor în cadrul PricewaterhouseCoopers România, absolvent de Finanțe Bănci la Babeș Bolay;
– Nicu Fălcoi – pilot de avion supersonic, vicepreședinte al AP NATO, președinte al Comisiei SIE și al Comisiei de Apărare din Camera Deputaților;
– Monica Roșca – absolvent de ASE București, contabil șef și auditor intern in sectorul public;
– Gasparini Claudia – economist, expert tehnic judiciar, membru ANEVAR și formator de auditori;
– Iulia Dudu – economist, manager cu experiență de 20 de ani în companie privată.
Dacă ar exista în toate consiliile de administrație ale companiilor de stat doar astfel de oameni, care să vină din mediul privat cu astfel de CV-uri pentru 2774 RON net, am vedea mai multă performanță și mai multă eficiență.
Chiar nu știu apartenenta politică a fiecăruia, selecția a fost făcuta pe baza de CV-uri și vă invit prin comparație să verificați CV-urile celor numiți anterior în alte companii de stat, pe sume din 5 cifre”, a transmis Radu Miruță, ministrul Economiei în subordinea căruia se află industria de apărare din România.
Ce e cert e că Avioane Craiova chiar are nevoie ca de aer de o conducere competentă care să resusciteze.
Într-o reacție pe pagina sa oficială, Nicu Fălcoi anunță schimbarea la Avioane Craiova. O companie care trăiește din contracte cu Ministerul Apărării, pe care nici măcar nu le poate respecta. Căpușată politic și ținută la aparate de statul român, Fălcoi spune că dacă nu va reuși să resusciteze Avioane Craiova va fi primul care va demisiona.
„S-a tot vorbit în ultimul timp, pe la unele televiziuni, despre numirea mea ca președinte al CA la Avioane Craiova SA ca și când chestia asta ar fi un eveniment epocal, care mă va transforma dintr-o dată într-un nabab, indemnizația pentru această funcție fiind imensa sumă de 2770 de lei net.
Vreau să vă spun că, atunci când mi s-a propus să fac parte din acest CA, am stat mult pe gânduri dacă să accept sau nu. Propunerea nu prea corespundea cu planurile mele de viitor, dar mi-am dat seama că, până la urmă, nu se exclud. Iar atunci când Radu Miruță, ministrul Economiei, mi-a propus să fiu și președinte, am acceptat fără să clipesc, poziția fiind o adevărată provocare pentru mine. De ce?
De-a lungul timpului, am tot vorbit de incompetența cu care această societate strategică a României a fost condusă. De faptul că, de 35 de ani, lucrurile au mers din ce în ce mai rău acolo, chiar dacă statul român a tot ajutat compania să nu intre în faliment, și că ar fi nevoie de o cu totul și cu totul altă abordare. Am făcut întotdeauna o paralelă între Aerostar Bacău și Avioane Craiova. Una cu management privat și alta cu management stabilit politic. Una care este centru regional de mentenanță pentru F16 și tot felul de alte contracte, și una care trăiește exclusiv din contractele pe care Ministerul Apărării i le dă și plină de datorii.
E cât se poate de clar. Acolo este ceva putred, și provocarea mea este să fac ca lucrurile să se schimbe. Asta pe termen scurt, pentru că pe termen lung, eu cred că soluția general valabilă, pentru toate aceste societăți de stat, care merg pe pierdere, este privatizarea. Și argumentul este chiar Aerostar Bacău.
Ce mă recomandă pentru această poziție? Vă rog să citiți CV-ul meu și poate veți găsi și explicația. (Și poate citiți și CV-urile mulțimii de președinți de CA-uri numiți de fostul ministru, nu de alta, dar poate găsiți mici diferențe)
Voi reuși?
Eu așa cred, și dacă nu voi reuși, să fiți siguri că voi fi primul care-și va da demisia. Oricum, prezența mea acolo este provizorie și unul dintre scopurile acestui CA este și acela de a organiza cât mai repede un concurs prin care să se stabilească atât directorul cât și CA-ul , conform OUG 109/2011 completată in 2025 privind guvernanța corporatistă”, a transmis Nicu Fălcoi.
Avioane Craiova are un „palmares” de invidiat în ceea ce privește întârzierile în programul avionului de antrenament IAR-99, program pentru care MApN a făcut plățile și care trebuia deja finalizat.
Așa cum analiza și DefenseRomania în primăvara acestui an, după ce acumulase deja întârzieri serioase în programul de modernizare a avionului de antrenament IAR-99, în octombrie anul trecut directorul Avioane Craiova informa printr-un SMS că până la finalul anului va preda Armatei 5 din cele 10 avioane de antrenament.
Se întâmpla în contextul în care jurnalistul Adelin Petrișor, cel care s-a interesat intens de programul IAR-99 de-a lungul timpului, publica un material despre situația celor 10 avioane care trebuiau modernizate. La luni distanță, surpriză, niciun avion modernizat.
în 2020, când s-a semnat contractul între Avioane Craiova și Ministerul Apărării pentru modernizarea a 10 avioane IAR-99 Standard la versiunea Standard Modernizat (Șoim), era stipulat că acordul se întinde pe 4 ani iar ultima aeronavă modernizată urmând a fi livrată în termen de 48 de luni de la semnarea documentului.
Valoare contractului e de 275 de milioane de lei fără TVA iar plăți s-au efectuat către fabrică.
Un prim contract, semnat în 2020, prevede modernizarea a 10 aeronave IAR-99 Standard la configurația IAR-99 SM, iar un al doilea, parafat în 2022, prevede eliminarea obsolescenței sistemelor pentru alte 10 aeronave IAR-99 Șoim.
România deține 21 de aeronave IAR-99. Din acestea, 11 au fost deja modernizate, sunt IAR-99 Șoim, în timp ce celelalte 10 au rămas la versiunea Standard din fabrică.
Având în vedere că România va avea anul acesta trei escadrile complete de F-16 Fighting Falcon, Forțele Aeriene Române vor trebui să formeze mulți piloți pentru acestea într-o perioadă scurtă. Întârzierile mari de la Avioane Craiova complică foarte mult lucrurile.
INTERVIU „Drone pe toate planurile”. Șeful Marinei detaliază noua strategie a României. „O schimbare majoră” / Lecțiile învățate din războiul din Ucraina
I haz catnip.
Test, Johnny Test.
https://monitorulapararii.ro/romania-achizitioneaza-prima-nava-de-lupta-noua-dupa-35-de-ani-de-asteptare-1-58654
Stie cineva daca upgrade-urile fregatelor vechi este in lucru? Sistemele de armament de pe nava turca sunt bune si ei zic ca le pun pe toate.navele de lupta. Intrebarea mea este, se intampla anul asta sau cel tarziu finalul anului viitor upgrade ul?
de ce, ne grabim la fortele navale? 🙂
Rheinmetall’s Romanian Gambit: How Localized Defense Manufacturing is Reshaping European Industrial Investment
https://www.ainvest.com/news/rheinmetall-romanian-gambit-localized-defense-manufacturing-reshaping-european-industrial-investment-2507/
Lasati mai feciori ca si la altii e greu, va dati seama cat de greu este sa administrezi atatea propietati: https://beta.dela0.ro/fabrica-de-bani-publici-a-bisericii/
” Departamentul pentru Românii de Pretutindeni a devenit în doar câțiva ani una dintre cele mai generoase instituții guvernamentale, acordând finanțări nerambursabile de circa 300 de sute de milioane de lei din 2021 până în prezent.”
” BOR cumpără pe bandă rulantă clădiri și terenuri în Italia, Franța, Marea Britanie, Irlanda, Belgia, Spania, Portugalia sau Germania. Iar guvernul, prin DRP, plătește cu bani publici înmulțirea averii imobiliare a Bisericii. În același timp românilor li se vorbește despre grija deosebită pentru vistieria goală a statului.”
„Cel puțin 30 de clădiri și terenuri din străinătate au fost propuse spre achiziționare de BOR, care în ultimii doi ani și jumătate a depus la DRP solicitări de finanțare pentru achiziții imobiliare de minim 75 de milioane de lei (15 milioane de euro). Aproape jumătate dintre bunurile imobiliare vizate sunt în Italia. Alte țări în care BOR a cumpărat sau va cumpăra clădiri sunt Franța, Marea Britanie, Irlanda, Belgia, Spania, Portugalia și Germania. „
Cu Dumnezeu înainte, ficiori! 😉
Nu știi tu, Lt.!
BOR si-a făcut serviciu de informații externe, așa ca are nevoie de case conspirative de rugăciune. 🙂
Asa e coane, nu stiu ce sa-i faci. Cred ca la unii vechile metehne trec greu.
vazut clip cu ND la nusce ceremonie a scolii de politie
urmata de slujba religioasa
toti isi scot chipiele.incepe omu in halat auriu.
asta e rutina la militarie azi in RO?
baa, nici pe vremea lu ceasca nu te asasina cu citate cand erai in careu. socialism stiintific la interior
https://www.ziaruldeiasi.ro/stiri/cat-de-vulnerabili-suntem-in-fata-unui-conflict-armat-dinspre-est-din-perspectiva-lipsei-infrastructurii-nu-cumva-construim-doar-un-coridor-de-evacuare–1775869.html
Cât de vulnerabilă este Moldova în fața unui conflict armat dinspre est din perspectiva (lipsei) infrastructurii? Nu cumva construim prin A7 doar un coridor de evacuare?
Foarte bună analiza!
„Sunt acestea doar întârzieri administrative sau elementele unei strategii deliberate de abandon investițional?”
Cred că subiectul merită o dezbatere extinsă, poate chiar și cu participarea procuraturii…
Bun, nemtii isi fac armata sa se joace ii bata pe rusi ‘cu o singura mana’. Sa le uram succes si sa ne lipim si noi pe langa ei le ce putem.
Scuze, era comentariu la alt thread.
Hahaha…Buna gluma 😉
De cand va tot spun…moldovenii din dreapta Prutului o vor duce bine cand PSD va disparea la groapa de gunoi a istoriei. Prea mult timp a fost fief rosu si a dus la dinozaurizarea unor politicieni de nici cu mama crizei nu-i poti misca.
Dar, inainte de acest wishful thinking, e mai cert sa se intample ca episodul viiturii de acum din nordul Moldovei sa devina ceva sezonier si anual – Asta e, cand vrei sa bei viitorul si siguranta copiilor si nepotilor – adica si-au taiat padurile si vandut pe 3 lei cinzeaca.
Asa ca ASUMARE ca nistte barbati si urmasi si lui Stefan…si mana la reimpadurit si la munca cu valoare adaugata mai mare nu acceptat de a face sluj la niste nemernici.
Wow, 3000 de Boxer-i și 3500 de Patria!!!
https://armyrecognition.com/news/army-news/2025/breaking-news-germany-plans-massive-arms-orders-to-build-europes-most-powerful-conventional-army
The plan includes the acquisition of 20 Eurofighter jets, up to 3,000 Boxer armored vehicles, and as many as 3,500 Patria infantry fighting vehicles.
Bun, nemtii isi fac armata sa se joace ii bata pe rusi ‘cu o singura mana’. Sa le uram succes si sa ne lipim si noi pe langa ei le ce putem.
As reported by Defence 24 on July 28, 2025, Poland is currently analyzing a proposal from the United States concerning the acquisition of 25 M1150 Assault Breacher Vehicles (ABVs), with the potential transaction to be formalized through an annex to the existing Letter of Offer and Acceptance (LOA) agreement PL-B-UEC.
https://armyrecognition.com/news/army-news/2025/poland-eyes-25-us-made-m1150-assault-breacher-vehicles-to-clear-paths-for-tanks-through-minefields
Și noi ar trebui să suplimentăm comanda, doar patru vehicule mi se pare foarte puține pentru un batalion, trebuie luat în calcul și eventuale distrugeri de echipament în luptă
And this:
https://defence24.pl/technologie/czolg-saperski-na-abramsie-czy-k2-rozne-maszyny-do-roznych-zadan
& https://defence24.pl/sily-zbrojne/polska-rozwaza-zakup-25-czolgow-saperskich-wkrotce-decyzja
Correct, they are different vehicles but both are necessary
Germania renunta la Flecktarn in favoarea Multitarn („incetatenit” de Fortele Speciale/KSK):
https://www.hartpunkt.de/neuer-tarndruck-fuer-die-bundeswehr-multitarn-kommt-fuer-alle/
Multitarn (cele 4/5 bazice: gri, crem, maro, verde inchis/deschis… fara celebrele „fleck”/puncte/pete)
https://x.com/Remnantize/status/1599852945377722368
Pare sa fie tot un fel de strutocamila cum era si ala american.
Citez motivarea studiului care a dus la aceasta decizie, e in articol:
„Un model multi-camuflaj («multicam», «model multi-teren» etc.) nu este cel mai bun model în cât mai multe medii operaționale posibil, dar nici cel mai rău în cât mai multe medii operaționale posibil”, se arată în studiul WIWeB menționat anterior. 😎
Sincer, la ce vegetatie cacalau e in Germania, trebuiau sa pastreze Flecktarn.
Polish low-cost anti-drone missile. Perhaps.
https://x.com/adamswierk99/status/1950516129085927503
https://defence24.pl/przemysl/powstanie-polski-zabojca-szahidow
Maybe something will appear at MSPO’2025.
And: https://x.com/KwasekTomasz/status/1848806564884369456
Rheinmetall extinde producția locală în România și consolidează industria | titleSuffix_1 https://share.google/nShreaJrb3S8s0qww
„Inițiativa se concentrează pe producția locală a vehiculului de luptă pentru infanterie Lynx la Rheinmetall Automecanica, cu un lanț de aprovizionare robust și o dependență redusă de furnizori externi. Rheinmetall Munitions Romania va produce muniție de calibru mediu pentru vehicule de luptă pentru infanterie și apărare aeriană, în timp la Victoria se va realiza productia de pulbere, pentru care Rheinmetall furnizează know-how și tehnologie pentru o fabrică de propilenă. Facilitățile locale de service vor fi responsabile de întreținerea și asistența continuă a echipamentelor militare, asigurând astfel în permanență disponibilitatea operațională.”
Nou si vechi in Royal Navy.
https://www.navylookout.com/rfa-argus-stuck-in-portsmouth-deemed-unsafe-to-sail/
https://www.navylookout.com/in-focus-royal-navy-minesweeping-capability-restored/
https://youtu.be/w3hC01A1N3A?si=kw5W7cOxUJKRT-2C INS „Drakon”, Super Dolphin-2 AIP. Yesterday he headed to the Skagerrak Strait. Test…
De unde a început isteria Iron Dome în România? Sistemele Spyder personalizate pentru România vor fi o versiune hibridă cum nu s-a mai văzut
Zilele trecute în o parte din media românească s-a declanșat ceea ce putem numi „isteria Iron Dome” după ce unele publicații au scris despre faptul că în programul SHORAD/VSHORAD țara noastră va achiziționa celebrul sistem israelian, informație preluată și de unele publicații internaționale. Dar lucrurile au devenit și mai interesante în contextul în care Ministerul Apărării Naționale a transmis că nu e nici Iron Dome și nici Spyder. Așadar ce achiziționează România?
https://defenseromania.ro/634805
https://armyrecognition.com/news/army-news/2025/breaking-news-belgium-enhances-air-defense-with-polish-piorun-portable-missile-system-acquisition
Interesant acest MANPAD… cumva pare că a apărut prin faptul că alții din Occident nu au oferit alte alternative. Sau sunt prea scumpe.
More:
https://milmag.pl/belgia-zatwierdzila-zakup-ppzr-piorun/
https://defence24.pl/sily-zbrojne/pierwsze-pioruny-dla-belgijskich-specjalsow-jeszcze-w-tym-roku
Leonardo acquista Iveco Defence per 1,7 miliardi euro. Valuta con Rheinmetall i veicoli pesanti – Borsa Italiana https://share.google/vRMHYysflSWnLez5U
Asa da!
Cehia intenționează să solicite un credit din programul european SAFE (Security Action for Europe) pentru a finanța achiziția a 44 de tancuri Leopard 2A8 și 17 vehicule de sprijin, după ce a recunoscut oficial că nu dispune de resursele necesare pentru această investiție strategică.
Valoarea totală estimată a comenzii este de 52 de miliarde de coroane cehe (aproximativ 2,5 miliarde de dolari), o sumă considerabilă chiar și pentru cele mai dezvoltate state NATO.
https://techrider.ro/defense/tancurile-leopard-2a8-sunt-atat-de-scumpe-incat-cehia-apeleaza-la-credite-safe-oferite-de-ue/
Diehl Aviation a început oficial construcția pe 30 iulie a noii sale unități de producție din Craiova, situată în județul Dolj din România.
https://www.defenseromania.ro/gigantul-german-diehl-construieste-la-craiova-o-fabrica-de-componente-pentru-industria-aeronautica_634812.html
Fabrica Diehl de la Craiova va produce în principal produse și componente pentru aeronave comerciale de pasageri, asigurând livrări fiabile pe măsură ce ratele de producție continuă să crească.
De asemenea, divizia de apărare, Diehl Defense, este specializată în producția de rachete și muniții. Cel mai cunoscut echipament produs de companie este IRIS-T
Aualeu !!! ☺️
https://www.wsj.com/business/deals/palo-alto-networks-nears-over-20-billion-deal-for-cybersecurity-firm-cyberark-046aa047
It’s official: tomorrow, a contract will be signed for Poland to purchase M1150 ABV (Assault Breacher Vehicle) tanks from the United States.
The purchase price for the M1150 ABV, including the support equipment, will be $115 million. The vehicles are scheduled to be delivered to Poland in 2029.
https://defence24.pl/sily-zbrojne/wojsko-polskie-otrzyma-abramsy-z-zebami
Avioane USR Craiova. Ultima șansă pentru IAR-99 și resuscitarea unei companii căpușată și băgată în comă?
https://defenseromania.ro/634814
În ultimele zile s-a vorbit mult despre câteva numiri pe care ministrul Economiei Radu Miruță (USR) le-a făcut în Consiliul de Administrație al societății Avioane Craiova S.A.
Este vorba despre Nicu Fălcoi, Claudia Gasparini și Iulia Dudu. Toți trei însă, persoane cu vastă experiență în zona de management antreprenorială privată sau în zona militară.
Nicu Fălcoi spre exemplu, fost membru în Comisia de Apărare din Camera Deputaților și vicepreședinte al Adunării Parlamentare la NATO, dar și fost pilot militar cu peste 20 de ani de experiență pe supersonice, a fost numit președinte al Consiliului de Administrație la Avioane Craiova.
Ministrul Radu Miruță, într-un drept la replică transmis către Gândul, a subliniat că alegerea nu s-a făcut pe considerente politice ci pe competențe profesionale.
„La Avioane Craiova procedura de selecție pe întreg mandatul a managementului corporativ a fost declanșată, însă nu a fost finalizată, iar vechile mandate au expirat.
Conform art. 29^1 din OUG 109, suntem în situația unor numiri provizorii, iar aceste numiri provizorii se fac de către autoritatea publică tutelară.
Indemnizația brută stabilită este la valoarea de 4.645 RON/lună. Da, ca ministru, nu am propus sumele văzute la televizor pentru alte companii ale statului.
Vă las mai jos profilul fiecărui membru al CA:
– Bogdan Craciunas – director financiar una dintre cele mai mari companii private din România, în trecut senior manager KPMG, responsabil pentru investigarea fraudelor în cadrul PricewaterhouseCoopers România, absolvent de Finanțe Bănci la Babeș Bolay;
– Nicu Fălcoi – pilot de avion supersonic, vicepreședinte al AP NATO, președinte al Comisiei SIE și al Comisiei de Apărare din Camera Deputaților;
– Monica Roșca – absolvent de ASE București, contabil șef și auditor intern in sectorul public;
– Gasparini Claudia – economist, expert tehnic judiciar, membru ANEVAR și formator de auditori;
– Iulia Dudu – economist, manager cu experiență de 20 de ani în companie privată.
Dacă ar exista în toate consiliile de administrație ale companiilor de stat doar astfel de oameni, care să vină din mediul privat cu astfel de CV-uri pentru 2774 RON net, am vedea mai multă performanță și mai multă eficiență.
Chiar nu știu apartenenta politică a fiecăruia, selecția a fost făcuta pe baza de CV-uri și vă invit prin comparație să verificați CV-urile celor numiți anterior în alte companii de stat, pe sume din 5 cifre”, a transmis Radu Miruță, ministrul Economiei în subordinea căruia se află industria de apărare din România.
Ce e cert e că Avioane Craiova chiar are nevoie ca de aer de o conducere competentă care să resusciteze.
Într-o reacție pe pagina sa oficială, Nicu Fălcoi anunță schimbarea la Avioane Craiova. O companie care trăiește din contracte cu Ministerul Apărării, pe care nici măcar nu le poate respecta. Căpușată politic și ținută la aparate de statul român, Fălcoi spune că dacă nu va reuși să resusciteze Avioane Craiova va fi primul care va demisiona.
„S-a tot vorbit în ultimul timp, pe la unele televiziuni, despre numirea mea ca președinte al CA la Avioane Craiova SA ca și când chestia asta ar fi un eveniment epocal, care mă va transforma dintr-o dată într-un nabab, indemnizația pentru această funcție fiind imensa sumă de 2770 de lei net.
Vreau să vă spun că, atunci când mi s-a propus să fac parte din acest CA, am stat mult pe gânduri dacă să accept sau nu. Propunerea nu prea corespundea cu planurile mele de viitor, dar mi-am dat seama că, până la urmă, nu se exclud. Iar atunci când Radu Miruță, ministrul Economiei, mi-a propus să fiu și președinte, am acceptat fără să clipesc, poziția fiind o adevărată provocare pentru mine. De ce?
De-a lungul timpului, am tot vorbit de incompetența cu care această societate strategică a României a fost condusă. De faptul că, de 35 de ani, lucrurile au mers din ce în ce mai rău acolo, chiar dacă statul român a tot ajutat compania să nu intre în faliment, și că ar fi nevoie de o cu totul și cu totul altă abordare. Am făcut întotdeauna o paralelă între Aerostar Bacău și Avioane Craiova. Una cu management privat și alta cu management stabilit politic. Una care este centru regional de mentenanță pentru F16 și tot felul de alte contracte, și una care trăiește exclusiv din contractele pe care Ministerul Apărării i le dă și plină de datorii.
E cât se poate de clar. Acolo este ceva putred, și provocarea mea este să fac ca lucrurile să se schimbe. Asta pe termen scurt, pentru că pe termen lung, eu cred că soluția general valabilă, pentru toate aceste societăți de stat, care merg pe pierdere, este privatizarea. Și argumentul este chiar Aerostar Bacău.
Ce mă recomandă pentru această poziție? Vă rog să citiți CV-ul meu și poate veți găsi și explicația. (Și poate citiți și CV-urile mulțimii de președinți de CA-uri numiți de fostul ministru, nu de alta, dar poate găsiți mici diferențe)
Voi reuși?
Eu așa cred, și dacă nu voi reuși, să fiți siguri că voi fi primul care-și va da demisia. Oricum, prezența mea acolo este provizorie și unul dintre scopurile acestui CA este și acela de a organiza cât mai repede un concurs prin care să se stabilească atât directorul cât și CA-ul , conform OUG 109/2011 completată in 2025 privind guvernanța corporatistă”, a transmis Nicu Fălcoi.
Avioane Craiova are un „palmares” de invidiat în ceea ce privește întârzierile în programul avionului de antrenament IAR-99, program pentru care MApN a făcut plățile și care trebuia deja finalizat.
Așa cum analiza și DefenseRomania în primăvara acestui an, după ce acumulase deja întârzieri serioase în programul de modernizare a avionului de antrenament IAR-99, în octombrie anul trecut directorul Avioane Craiova informa printr-un SMS că până la finalul anului va preda Armatei 5 din cele 10 avioane de antrenament.
Se întâmpla în contextul în care jurnalistul Adelin Petrișor, cel care s-a interesat intens de programul IAR-99 de-a lungul timpului, publica un material despre situația celor 10 avioane care trebuiau modernizate. La luni distanță, surpriză, niciun avion modernizat.
în 2020, când s-a semnat contractul între Avioane Craiova și Ministerul Apărării pentru modernizarea a 10 avioane IAR-99 Standard la versiunea Standard Modernizat (Șoim), era stipulat că acordul se întinde pe 4 ani iar ultima aeronavă modernizată urmând a fi livrată în termen de 48 de luni de la semnarea documentului.
Valoare contractului e de 275 de milioane de lei fără TVA iar plăți s-au efectuat către fabrică.
Un prim contract, semnat în 2020, prevede modernizarea a 10 aeronave IAR-99 Standard la configurația IAR-99 SM, iar un al doilea, parafat în 2022, prevede eliminarea obsolescenței sistemelor pentru alte 10 aeronave IAR-99 Șoim.
România deține 21 de aeronave IAR-99. Din acestea, 11 au fost deja modernizate, sunt IAR-99 Șoim, în timp ce celelalte 10 au rămas la versiunea Standard din fabrică.
Având în vedere că România va avea anul acesta trei escadrile complete de F-16 Fighting Falcon, Forțele Aeriene Române vor trebui să formeze mulți piloți pentru acestea într-o perioadă scurtă. Întârzierile mari de la Avioane Craiova complică foarte mult lucrurile.
https://defenseromania.ro/634814
Si din banii care ii primim pt inarmare se pare ca vom face autostrazi. De ce nu cale ferata?
https://www.youtube.com/watch?v=zZoU9BED8F0
Has Russia Finally Decided to Modernize their Tanks??
Thousands Of Russia Hoax Documents Found In FBI Secret Room In Burn Bags
https://thefederalist.com/2025/07/30/thousands-of-russia-hoax-documents-found-in-fbi-secret-room-in-burn-bags/
https://hotnews.ro/strategie-fortele-navale-la-marea-neagra-viceamiral-mihai-panait-2034413
INTERVIU „Drone pe toate planurile”. Șeful Marinei detaliază noua strategie a României. „O schimbare majoră” / Lecțiile învățate din războiul din Ucraina