A fost lansat noul tractor 100% românesc. Preț, caracteristici și dotări

RUM Reghin a lansat în anul Centenarului Unirii primul tractor 100% românesc, conceput şi construit de inginerii societăţii, la 15 ani de la dispariţia producţiei de tractoare româneşti.

Primul tractor românesc, TAGRO, este un tractor conceput și realizat pe platforma IRUM Reghin.

Proiectul TAGRO a fost realizat în Centrul de Cercetare și Dezvoltare pentru Utilaje Agricole și Forestiere – IFOR – care funcționează la Reghin. Acest centru a fost înființat de grupul de firme MAVIPROD, în incinta fabricii IRUM și a presupus o investiție de 2,65 milioane de euro reunind aproximativ 50 de ingineri români.

Investiția în concretizarea proiectului TAGRO a însemnat alți 4.000.000 de euro puși la dispoziție de grupul MAVIPROD, acționarul IRUM. TAGRO este primul tractor agricol românesc produs după o pauză de 10 ani.

Acest tractor este destinat cu precădere fermelor mici și mijlocii și va fi vândut atât pe piața internă, cât și pe cele externe. TAGRO va avea toate dotările necesare unui tractor modern, inclusiv comenzi prin radio și aer condiționat. Înainte de lansare, tractorul a fost testat în România și în Italia, iar până la finalul acestui an se va finaliza procesul de omologare în cadrul Registrul Auto Român București.

Prețul de pornire pentru un astfel de tractor agricol va fi de 34.500 de euro. Producția în serie va începe în aprilie 2019, iar conducerea IRUM Reghin estimează că în primul an vor fi produse și vândute 200 de tractoare, în 2020 va fi depășit pragul de 300 de tractoare TAGRO, iar în 2021 vor urma alte 500 de tractoare TAGRO.

Primul tractor agricol românesc este un dar pe care IRUM îl face României în Anul Centenarului Marii Uniri. Însă 2018 este și anul în care se împlinesc 65 de ani de la fondarea IRUM și 25 de ani de la fondarea grupului MAVIPROD, acționarul majoritar al fabricii de tractoare din Reghin.

Fabrica IRUM a fost fondată în anul 1953, pentru a repara utilaje și mecanisme agricole și forestiere. În anul 1969, la IRUM a început producția de tractoare articulate forestiere. În anul 1993, familia Oltean, a fondat grupul MAVIPROD. Administrat cu inteligență, acest grup a fost capabil să cumpere, în anul 1996, pachetul majoritar de acțiuni de la IRUM Reghin. Această tranzacție a însemnat salvarea de la faliment a fabricii din Reghin. După ani de modernizare, IRUM Reghin a intrat, în anul 2007, într-un parteneriat cu Uzinele Tractorul din Brașov pentru a produce împreună un tractor agricol românesc, însă falimentul uzinei brașovene a pus capăt acestui proiect.

Însă în anul 2010, IRUM Reghin a început producția de tractoare agricole în parteneriat cu Uzinele Belarus. Treptat, producția a crescut, iar în prezent IRUM Reghin vinde anual câte 500 de tractoare pe piața românească. Acest lucru înseamnă 20 la sută dintr-o piață în care sunt vândute anual 2.500 de tractoare noi.

Un alt punct de cotitură în evoluția fabricii de tractoare a fost reprezentat de deschiderea Centrului de Cercetare și Dezvoltare IFOR, în anul 2015. Astfel, la capătul a trei ani de eforturi susținute, echipa Centrului a reușit să producă cel mai spectaculos rod al unei tradiții de 65 de ani: TAGRO.

„Am urmărit dezvoltarea unui produs care să fie destinat fermierilor mici și medii, dar și fermierilor mari care folosesc și acest tip de tractoare pentru diferite activități unde nu se pretează tractoarele cu o putere mai mare. Focusul numărul unu a fost crearea unui tractor care să aibă un raport calitate preț competitiv și care să poată fi exportat cu brio oriunde în lume. În ceea ce privește designul acestui tractor, s-a urmărit creearea unei identități vizuale unice și proprii, care să fie cel puțin la nivelul oricărui mare producător mondial și să reprezinte fundația viitoarelor dezvoltări IRUM, în gama agricolă. Astfel, am ținut cont de aspecte legate de confort și dimensiuni, dorindu-ne să păstram același logo, aceeași linie tradițională a tractoarelor noastre. Un accent important s-a pus și pe partea de ergonomie și siguranță a utilizatorului final, elemente care putem spune cu mândrie că sunt la cele mai înalte standarde”, spune Mircea Oltean, CEO-ul IRUM Reghin.

Caracteristicile TAGRO sunt următoarele:

  • Motor FPT 86, 95, 102 CP
  • Norma de poluare: Stagiu IV final
  • Capacitate cilindrică: 3 387 cm³
  • Putere: 102 Cp ( 75Kw )
  • Cuplu maxim: 430 Nm la 1 400 rpm
  • Filtru de aer: uscat
  • Rezervor combustibil: 110 l
  • Rezervor AdBlue: 20 l
  • Cutie de viteze: Shuttle cu 12 viteze de mers înainte și 12 viteze de mers înapoi
  • Inversor mecanic
  • Blocare diferențial: electrohidraulică
  • Tracțiune: 4 x 4
  • Cuplare tracțiune 4 x 4: electrohidraulică
  • Priza de putere spate: Independentă cu 540 / 1 000 rpm.
  • Debit pompă hidraulică: 60 litri / min
  • Capacitate de ridicare în tiranți spate: 4 400 kg, cu Sistem Auto Lift
  • Cuple hidraulice spate: 2 perechi
  • Certificată ROPS și FOPS, vizibilate sporită, scaun operator cu pernă de aer, centură de siguranță, scaun pasager cu centură, girofar, ștergătoare cu spălator parbriz față/spate, geam spate cu degivrare
  • Aer condiționat
  • Oglinzi retrovizoare
  • Faruri de lucru: 2 față / 2 spate
  • Echipare radio

IRUM Reghin a fost fondată în anul 1953 cu scopul de a produce, întreține și repara utilaje și mecanisme agricole și forestiere. Experiența acumulată în acest domeniu a reprezentat premisa pentru dezvoltarea și maturizarea proiectului primului tractor agricol românesc.

În prezent, IRUM are aproape 500 de angajați, iar cifra de afaceri pe anul 2017 la nivelul grupului MAVIPROD din care care face parte și IRUM este de 40 milioane de euro.

Digi24.ro

 

Comentariu RoMilitary: În final, îi dorim producătorului român ca tractoarele lui să sune ca mai jos… (ceea ce o sa auziţi este sunetul celor şase cilindri ai unui tractor pe şenile Challenger MT875B – 570 CP)

71 de comentarii:

  1. Intr-adevar o stire foarte buna,unde se vrea,se poate…mult succes si vanzari extraordinare sa aveti parte….si de ce nu poate diversificarea gamei spre excavatoare si incarcatoare pe viitor ?

  2. bravo !!
    echipe de vânzare,scheme de finanțare ,rețea de service și vânt din pupa !

  3. Salut. Bravo lor o initiativa care va duce incet dar sigur la dezvoltarea industriei Romanesti, dar am un semn de intrebare nu cumva aceasta fabrica face parte din cele care platesc angajati ca sa protesteze impotriva PSD.

    • Cu siguranță că fabrica plătește angajații ca să protesteze împotriva PSD! Iar cel mai bun argument este faptul că tractorul are motor, dacă nu puneau motor și legau și ei un cal la un plug cum ar face orice român care știe ce e aia muncă, nu mai aveam motive să-i bănuiesc că sunt sorosiști !

      P.S. next time când ai un semn de întrebare, pune și acel semn de întrebare să știm și noi cititorii ce și cum.

  4. da’ motorul lor cum se aude?!

  5. asta e un lucru bun…pentru asta se plateste cercetarea…nu pentru pdfuri…
    sa speram ca se vor pricepe si la vanzare…
    daca s-ar profila si pe taburi…am avea sansa sa vedem si pirandele alea fabricate odata…oricum presupun ca au o fabrica de zece ori mai dotata decat bucurestiul…

  6. Am văzut tractorul de 102CP la INDAGRA. Arată bine, are numai componente de la firme recunoscute, prețul este foarte bun, iar întreținerea e mai ieftină decât la cele străine din ce spuneau ei.

  7. am o nedumerire, vad ca foloseste adblue deci ar trebui sa ajunga la o norma de poluare de vi nu de iv, nu cumva e o greseala. In ziua de azi ar fi important sa fie vi.

    • la utilaje agricole se foloseste normal numita „final Tier IV” sau „stadiu IV final” care difera de normele autoturismelor. Norma final Tier IV impune in 99% din cazuri folosirea AdBlue. Deci este alt reper, stirea este corecta.
      Un pic cam veche stirea (are deja 3-4 luni) iar schimb pretul nu este deloc foarte bun (asa cum scrie Green mai sus), l-au pozitionat scump in fata competitorilor consacrati. Oricat de patrioti ar fi, nu cred ca fermierii isi permit experimente.
      Vom vedea, mult succes oricum

      • dupa cite am inteles investitia e de 6,65 mio euro, deci asta ar trebui amortizata, de regula se vorbeste, in 5 ani, in care se spera ca s-ar fabrica (si vinde), sa zicem, 1500, deci pe bucata ar fi 4430 euroi. La care se adauga, desigur, cheltuielile de fabricatie, de vinzare, profitul si taxe.

      • Strict pe partea de pret, la o comparatie sumara, putere motor echivalenta, preferatul fermierilor romani, John Deere, costa 51400 euro + TVA, cel de la IRUM costa 34500 euro, probabil inclusiv TVA.

        Sursa pret JD: https://www.autovit.ro/anunt/john-deere-6110b-ID7GwYWX.html#7fbd6a4b51

        Sursa pret IRUM: https://agrointel.ro/104901/tagro-tractor-romanesc-irum-pret-motor/

        • Nicolae, sunt extrem de apropiat de domeniu :). 2 precizari:
          – nu vom apuca, in perioada vietii noastre, momentul cand tractorul romanesc va concura cu John Deere. Poate suna fatalist dar este o realitate. Concurenta directa: Deutz-Fahr, Landini, Kubota. Acestia au preturi similare sau inferioare! New Holland si Case IH sunt in alta liga dar cu toate astea exista si la ei unele promotii care incep tot cu 3….. la 100HP
          – tractorul JD vazut de tine, desi tot in gama aia de putere este in alta liga (alt sasiu, alta greutate, alta pompa hidraulica, alte anvelope si alta transmisie). JD are in segmentul de 100CP tractor nou care incepe la pret cu 4.
          Tractorul IRUM e scump si pun pariu ca va urma o promotie cat de curand

          • @Vlad,

            Stii la ce mq gandeam cand citeam comentariul tau?
            Ma gamdeam cs si graul si porumbul american e mai consistent nitritiv decat ceeealele produse de romani. Deci so decat ale tale.

            Daca lumea ar merge pe principiul tau, si ar cumpara cereale mai scumpe dar mai calitative, sigur ai da faliment.

            Eu nu inteleg de ce romanii nu cumpara produse romanesti. In felul acesta se sustin reciproc.
            Si e bine ptr toti. Fermierul sa cumpere utilaje romanesti (daxa are posibilitatea) Si oraseanul sa cumpere produse romanesti din Supermarket.

            Dar la felul cum gandesti tu, Vlad… mie greu sa cred ca se va intampla asta. Majoritatea romanilor nu mai sunt patrioti.

            ASA cum spuneai si tu…. JD are tractor din aceeasi clasa de putere, a carui pret incepe cu 4. Adica poate fi 48 000-49 000 euro. Pretul acestui traxtor e de 34 500 euro. Diferenta e chiar foarte mare.

            Chiar daca JD ar avea oferta de 41 000-42 000 euro si tot qr fi o diferenta de 6500-7500 euro.

            Ca si idee…. si eu sunt fff apropiat de acest domeniu (agricultura) si adevarul este ca pentru un mic fermier, care are 30-40HA… 7000 euro sunt bani multi.

            Iar intretinerea la JD…. scuza-ma dar… te trimite la sapa de lemn.

            Iti iei JD ca si tractor principal, pentru muncile grele, dar la mincile usoare iti poti lua un tr romanesc ca si tr secundar.

            Marea majoritate a fermierilor folosesc 2 tipuri de tractoare. Unul principal si altul secundar.

            • salut
              ceea ce am scris eu sunt „facts”, nu este vorba de principii, c’mon… e simplu, trebuie doar sa citesti. N-am afirmat nicaieri ca fermierii ar trebui sa cumpere produsul X in loc de Y, si sustin ideea de a cumpara „made in Romania” si o fac cu prioritate! Pur si simplu afirm ca sunt 2 produse in segmente de cumparatori diferiti, si o pozitionare gresita a unui produs va impune o corectie in curand.
              Succes in ferma si-ti doresc achizitii inteligente, productii mari si preturi bune. Insa imi permit o singura intrebare: Care-i legatura intre patriotism si faptul ca atunci cand ai bani, iti cumperi un Volvo in loc de Dacie?

          • Am inteles! 🙂 Si eu sunt apropiat de domeniu, sunetul de Challenger din articol este inregistrat personal, in curtea fermei. 🙂 Totusi nu le pot judeca tehnic ca tine, eu ma ocup de altceva la ferma, mai stiu cate ceva pentru ca ma pasioneaza masinariile.

            Altfel, nu te contrazic, de altfel si spuneam mai sus ca e o comparatie sumara. Este greu sa faci concurenta companiilor consacrate atunci cand nu ai propriul motor si propria transmisie…

            Au nevoie de o retea de service cat mai buna, este esential, si de un sistem de finantare cat mai bine pus la punct. Si probabil sa mai umble la pret in jos, dupa cum zici si tu. La noi pretul ramane un argument esential, mai ales pentru un fermier mic.

            Kubota nu erau specializati mai mult pe tractoare mici? Nu stiam ca au si tractoare mari…

            Anyway, le urez mult succes!

          • VladM, tind sa-ti dau dreptate dar marea problema a firmei romanesti e ca seria de fabricatie e destul de mica. Deci cheltuielille unice de dezvoltare, proiectare, certificare, pregatire de fabricatie, se-mpart la un nr mult prea mic de produse. Drept urmare e un cerc vicios, scot un produs scump care nu se va vinde prea bine.
            Probabil ar trebui, cum spui si tu sa iasa cu niste promotii in speranta de a vinde cit mai multe, raminind riscul sa nu-si scoata cheltuielile.
            Sau sa treaca pe alte modele de finantare, gen leasing, sau chiar inchiriat.

            • au un avantaj major de care pot profita daca-si fac un plan de bataie: constructia simplista, transmisia mecanica si reputatia buna a modelelor U650 vechi le deschide o foarte buna oportunitate de export in tarile arabe (Egipt, Irak, Liban) iar daca se linistesc apele, Siria, Iran sau Libia. Exista multe relatii deja facute pe aceste rute, trebuie exploatate.
              In plus pot vinde un model long time, dincolo de uzura morala de pe o piata europeana. Arabii nu sunt setati pe noutati, ei vor simplitate si fiabilitate dovedita.
              Si, bineinteles sa furnizeze piese si scolarizare pentru ca aia vor sa le repare in garajul propriu.
              Piata din Romania este inca limitata (3000 /an), si sunt mai toti jucatorii mari la bataie pe placinta. Nu pot spera la o cota mai mare de … 6-7% sa zicem (optimisit).
              Loc de amortiza a investitei este, trebuie un pic gandit global, nu local.
              Si uite asa le fac eu bazele pentru strategia pe termen mediu 🙂 fara sa le dau sub nas vreun contract de consultanta… gata, ma opresc 🙂

              • noi acolo vindeam din cauză de preț dumping,troc si barter nu că familia U era un exemplu de fiabilitate.

                • sau din cauza câștigării unei compeiții cu vreun alt competitor…..tot in conturile securității au au ajuns petrodolarii.

                • @psyho,

                  Nu stiu daca ai condus…. U650.
                  Sa stii ca tractorul nu era in tractor „prost”.

                  Intr-adevar avea unele probleme. (Personal nu m-am impacat niciodata cu casera aia de directie…. cu jocul acela) mai av1a ceva pierderi de ulei. (Lacrimeaza… mai peste tot) dar e un tractoras bun. Mai ales la muncile usoare (ierbicidat, ingrasamant, semanat, carat cu remorca)

                  Pentru arar si discuit…. apeleaza la un prieten cu J.D. cu CAS sau cu FENDT. :))
                  Noi asa procedam. 🙂 🙂

            • Orice produs de serie are calculat punctul de breakeven, incepand de la care firma obtine profit. Sunt convins ca nu se asteapta profit in primii ani.

              Problema lor e de alta natura: utilajele agricole, mai ales cele produse de marii producatori, beneficiaza de subventii atat din partea furnizorilor (discounturi) cat si din partea UE (finantari din fonduri nerambursabile consistente).

              Aici era nevoie de sustinere din partea statului, dar nici nu se pune problema ca statul roaman sa sustina producatorul roman. Statul roman e atat de corupt incat va prefera intotdeauna produsele din import (cu spagile de rigoare) in detrimentul celor romanesti.

          • Buna seara
            JD de 99 CP pret 39900 euro fara tva
            New Holland 114 CP 38700 fara tva
            La fel si Case care daca parte din acelasi consorțiu cu New Holland si Steyr.Pretul lui Irum e fara Tva.E un tractor care 50% are componente produse in Romania.Motorul e Fiat
            TOTUSI E SCUMP COMPARATIV CU MĂRCILE CONSACRATE

            • Este strict treaba lor… nu te priveste! Sunt firma privata, ei au creat acest produs… si-au facut calculele… presupun cel putin(adica na, in mod ideal ar trebui sa si le fi facut)… iarasi presupun ca sunt suta la suta constienti, de concurenta de pe piata locala si internationala… daca cred ca vor putea vinde la acest pret… numai timpul o va dovedi! Orice critica este de prisos!

            • As spune ca „sta competitiv” ..in raport cu ceilalti
              Ptr toti „consacratii” tot „puzzelul” de piese de la furnizori e problema
              Pe „dieseluri” ..concernele ce le mai produc se numara pe degetele de la maini
              Daca isi fac o retea de distribuire , proprie sau prin terti , in conditii ..au servicii bune post vanzare si conditii de finantare , chiar pot avea succes
              E mai important ptr un agricultor , sa poti primi piesa sau consultanta rapid , sa nu tii tractorul imobilizat in caz de ceva , decat brandul
              Ferestrele de timp in agricultura nu stau pe loc
              Eu as spera la o dezvoltare a gamei ” in jos” de la solutii mai „simple” spre „accesorizare completa” ..si o gama , macar de la 55 cai spre 90 , cu preturi intre 15000 si asta
              Ca solutii ptr cei mici si tractoare ptr „sprijinul fermei” si treburi mici , unde nu te bagi cu astea
              Mai exista si zimbru articulat pe la mat craiova..pe gama mijlocie si in sus , oarecum exista o acoperire
              Pe gama mica nu avem nimic , decat importuri chinezesti
              Cerere ar fi cu finantare corespunzatoare

  8. Ati vazut? 😀 Unde se vrea cu adevarat… SE POATE! Tot ce iti trebuie este putin vizionarism, multa dorinta(in ciuda piedicilor ce apar pe drum) si credinta in Dumnezeu… unde se intrunesc(intalnesc) aceste conditii… Dumnezeu binecuvanteaza! =)

    • De ar da Dumnezeu ca si Roman-Dac Brasov, sa se repuna pe picoare cu camioanele si autobuzele civile, pe acelasi model ca cei de la IRUM… =)
      DOAMNE AJUTA-NE!

  9. La sunetul Challenger raspund cu un singur cuvint: Fendt. 🙂

    PS: stiu ca e acelasi lucru, AGCO.

  10. și pe agrcultura mică avem firme autohtone ruris,rotakt,etc, dar sunt probleme mari defiabilitate semnalate de dealeri și utilizatori.
    prețul foarte mic vine cu probleme,nu asta e soluția.

  11. garanția,post garanția și service-area sunt lucrurile care contează cel mai mult.

  12. https://m.youtube.com/watch?v=4GD-n_x5bv8
    dincolo de tot și toate eu mă bucur și le urez succes.
    cu puțină atenție la piață și la competiție vor reuși.nu trebuie să reinventeze roata doar să se mai uite în stânga și în dreapta.

  13. Am dezbatut acumc eva vreme subiectul si ma repet ca trebuie. Felicitari, si multumiri pentru aportul in industria nationala. In rest, la cat mai multe comenzi.

  14. 500 de bucati pe an?
    Pai Tractorul Brasov producea cca 30.000 din care exporta 20.000. Insa nu avea piata interna care sa absoarba restu de tractoare ….
    vezi si https://adevarul.ro/locale/brasov/productia-tractoare-fost-revitalizata-brasov-costa-model-u-650-piata-africa-1_5badf922df52022f75f17d42/index.html

    tot productie confidentiala … Nu mai caut insa sigur ca RR produce mai multe masini anual…
    Nu stiu … nu prea cred in tractoare care sunt produse in ritm de Paganni

    • Ai rabdare domle! Chiar vrei sa intre in productie cu viteza a 10-a? :O
      Incetul cu incetul, se vor face cunoscuti pe piata europeana… si vor urca incetisor spre 1000 buc. pe an, 1500, dupa care 2000, 2500… si tot asa… ce atata graba?!

  15. Tractor 100% romanesc cu motor FTP? WTF? Cred ca FTP sunt niste macaronari.

    • Ce ai domle cu F.I.A.T.?? 😀 Fac motoare decente! Nu cele mai bune, dar decente… doar nu ai fi dorit sa fi demarat productia cu motoare CAT, Paccar sau Cummins de 15-20k USD bucata… ar fi sarit pretul spre un tractor John Deere… si atunci chiar ca nu ar mai fi avut nici o sansa!

    • lasă-i șu tu acum,au scos ditamai jeel-ul din rahat?

  16. 1:Nu e 100% romanesc motor FIAT Powertrain technologies,puntea fata fabricata de Hema Endüstri̇ a.ş.(Turcia).Nici macar cauciucurile nu sunt romanesti.Polonezii de la Ursus folosesc motoare Perkins dar si-au facut deja transmisie autohtona https://scontent.fomr1-1.fna.fbcdn.net/v/t31.0-8/12240479_1190063581007474_8880945780248090692_o.jpg?_nc_cat=104&_nc_ht=scontent.fomr1-1.fna&oh=74d8bc3640b3ad2e2f0656e7ccfbde32&oe=5CB8AA70 Am fost banat de pe site-ul IRUM pentru ca le-am aratat poze cu axa fata turceasca la tractorul lor „100%” romanesc.Unde e libera exprimare mai ales cand vii cu dovezi?

    • Domnle, pentru inceput e bine si asa! Cu trecerea timpului… daca se vor ivi si producatori autohtoni romani de diverse componente(motoare transmisii, cutii viteze, etc.), vor cumpara de la ei si incetul cu incetul va deveni tot mai 100% romanesc… care e probleme?

      • Oare cand va disparea obsesia asta cu 100% romanesc? Ne trage in spate zeci de ani!

        • Ei… chiar absolut 100 la 100, nu cred ca se va putea vreodata, doar in cazul in care, efectiv se va ivi un producator competitiv romanesc pentru fiecare piesa in parte… dar sa zicem ca pe viitor se vor gasi totusi, producatori de calitate de motoare, transmisii si cutii de viteze din Romania… tractorul va deveni practic 70-80-90% romanesc…

          • 100% romanesc e o obsesie tembela de pe vremea lui Ceausescu. Pentru ala obsesia avea un rationament simplu: statul roman era practic falit in anii ’80 si nu-si permitea cheltuieli in valuta. Multi dintre compatrioti au ramas cu reflexul asta fara sa stie de ce. In rest, orice producator normal pune cele mai avantajoase componente pe care le poate gasi pe piata indiferent daca-s romanesti sau straine, fie ca avantajul inseamna pret sau calitate sau accesibilitate, depinde ce produce, pentru cine, ce urmareste.
            In general a face un produs complex 100% romanesc e greu pana la imposibil pt. ca marea parte a producatorilor din Ro n-au notorietate si retele de distributie internationale deci sunt conditionati de serii mici. Iar pe serii mici ori iesi exorbitant la pret ori esti refuzat ori le faci pe genunchi.
            Nici macar aia de la Pegas nu cred ca-si fac toate componentele.
            Pt. mine daca e conceput si proiectat in Ro si are macar 50% din manopera aici il iau drept romanesc.

            • Exact
              Sa nu mai vorbim ca productie de motoare romanesti de conceptie si productie proprie e o utopie
              In actualitate sunt vreo 5-6 cunoscuti , care si astia folosesc subansamble de la „generalisti” , fie ca vorbim.de semeringuri, segmenti sau sisteme de injectie , mentinand „in casa” doar turnarea si prelucrarea unor ansamble si managementul electronic(partea de soft ..hardul e tot de la „generalisti”)..si asamblarea finala , testarea , etc
              Daca ar fi sa vrea vreunul sa faca o fabrica de motoare de bine ..cu febra electrificarilor si hibridarilor nu o vad de lunga durata
              Avem in softronic un producator roman pe partea de ” electrice” ptr locomotive
              E loc , se pot face multe , cum ar fi un tractor „hibrid”?
              Oricum , eu in loc de suta la suta romanesc (care oricum nu ar fi ca ar trebui sa extragi si minereul de aici ..ca sa fie unii multumiti ca gramatica e folosita la suta la suta din potential )..as prefera ca un productor autohton sa se orienteze si spre gama de tractoare mici multifunctionale
              As vorbi ca potential cumparator

  17. Le urez succes.
    In urmatorul link este reportajul celor de la „Romania Fast Forward” (Digi 24).
    https://youtu.be/Z723eVUEiOs

  18. https://www.youtube.com/watch?v=dF8dAk-2GXE

    Ma speriai ca am crezut ca-I vorba despre asta …dar e destul de reusit si arata modern si al nostru

  19. știre veche de câteva luni

  20. LICITATIA PENTRU CORVETE SUSPENDATA !

    Comunicatu MAPN:

    Comunicat nr. 2
    Data: 11.01.2019

    Informație de presă

    Vineri, 11 ianuarie 2019, secretarul de stat pentru Armamente, Andrei Ignat, responsabil cu derularea procedurii de achiziţie aferentă Programului de înzestrare esențial „Corvetă multifuncțională”, a prezentat ministrului apărării naţionale un raport de informare cu privire la acest subiect.

    Astfel, secretarul de stat a adus la cunoştinţă faptul că Departamentul pentru Armamente, prin semnătura sa, a sesizat Parchetul Militar de pe lângă Curtea Militară de Apel, în temeiul unor suspiciuni rezonabile privind derularea în deplină legalitate a procedurii, de natură să afecteze realizarea interesului naţional de securitate în ceea ce priveşte Programul de înzestrare esențial „Corvetă multifuncțională”.

    Având în vedere acest aspect, precum şi faptul că, la această dată, există un litigiu pe rolul Curţii de Apel Constanţa prin care Şantierul Naval Constanţa S.A., ca parte la „Asocierea dintre Naval Grup Franţa şi Şantierul Naval Constanţa S.A.”, solicită „anularea în tot a HG nr. 48 / 2018”, act normativ care fundamentează derularea procedurii mai sus amintite, secretarul de stat pentru Armamente, Andrei Ignat, a informat cu privire la suspendarea procedurii de achiziţie, până la clarificarea aspectelor semnalate.

    https://www.mapn.ro/cpresa/16163_Informatie-de-presa

  21. Herr Von Renn Weg

    Bravo! Succes!

  22. E pana la urma doar un tractor oameni buni! Orice tara membra UE ar trebui sa aibe capacitatea industriala sa faca asa ceva. Nu mai suntem in 1930.

  23. Fara a reduce din merite, problemele cu tractorul 20% romanesc sunt urmatoarele:
    1. Pretul. Atunci cand esti integrator de componente si nu producator, arja dintre costul de achizitie si pretul de vanzare al produsului finit te limiteaza la discounturi si promotii. Doar daca nu ai un sac fara fund din care sa acoperi pierderile. Iar un produs nou, care nu e consacrat va intra greu pe piata altfel. Patriotismul fermierilor locali nu e de ajuns.
    2. Cantitatea. Un asemenea produs necestita crearea unei retele de distributie si de asistenta tehnica. Aceasta inseamna niste costuri dependente de zona acoperita in primul rand, nu de nr de produse vandute. Deci, la o productie de 300 de bucati anual, e greu sa te extinzi regional si imposibil global.

    Totusi le urez mult noroc, poate vor reusi prin servicii conexe vanzarii produsului (a se citi asistenta tehnica brici si la preturi supercompetitive) sa se consolideze pe piata nationala si, poate in 10-15 ani, sa si exporte.
    Vezi Dacia (la alta scara ce-i drept) unde competitivitatea in Romania (29% din piata in 2017 fata de VW 9%) vine nu doar din pret ci si din costurile reduse de intretinere si reparatie.

    • Totusi reusesc de ceva ani buni
      De la belarus la un produs nou si chiar aratos si competitiv , e un progres , gama e de pe la 85 pana la 105 cai , cu solutii bune de motorizare etc
      Chestia enuntata la 1 nu se sustine actual
      Producatori japonezi , pana sa fie absorbiti, cumparati , produceau cumparand motoare ..in nr mare
      E o chestie de negociere contracte si contabilitate interna , organizarea productiei , chestia de beneficiu sau nu
      Fiecare firma isi face calculele
      Nu neaparat , produs intern e sinonim cu ies mai bine la pret
      Sunt procese tehnologice , pe care daca nu le faci la scala si in serie mare , nu ies rentabile ..sunt destule firme mari care nu se complica
      Japonezii cumparau motoare si isi dezvoltau „singuri” hidraulica , altii fac motoare si cumpara hidraulica
      E simplu sa iei orice tractor si sa te uiti pe componente
      Nu mai sunt anii 60 cand producatorul facea totul
      Chestia cu patriotismul e o chestie rasuflata in cazul de fata ..cumperi ce iti convine
      La numarul 2 , cu toate ca mie personal nu imi place ca nici un producator autohton nu merge pe o gama mica , in parte ii inteleg
      Normal produsele scumpe , de la o gama medie in sus , au valoare adaugata mai mare si le permit serii mici pe profit ..si in pret competitiv cu cei mari , consacrati
      La astea mai mici , se impun serii de productie mai mari ,mai dificil de controlat , atat pe proces de fabricatue , cat si logistic , atat aprovizionare cat si distribuire
      Reteaua de distributie , poate fi si de obicei se face asa ..prin terti sau in franciza , prin terti e important sa stii sa ti-i alegi , in franciza riscul e mai mic , poate fi si retea proprie , dar la nivel national nu prea se justifica si in ziua de azi ..nici aia mari nu isi mai fac retea proprie totala ci e un mix intre toate
      Deci , calculele ..zic ca si le fac ei
      Succes sa aiba si totusi sper la o extindere a gamei in jos

    • @bloomberg. Pretul de achizitie nu e neaparat o problema. Serviciile de asistenta si suport client pot face diferenta. E adevarat ca Romania inca e o tara a pretului minim dar lucrurile incep sa se schimbe si la noi, mai ales „pa persoana juridica”. Deci, daca asigura suport client de cea mai buna calitate (asistenta tehnica, piese si consumabile, eventual adaptari ale produsului) si o fiabilitate rezonabila, se pot descurca decent si cu un pret mai marisor.
      Cum zice si Niko mai jos produs in Ro nu inseamna automat mai ieftin. E normal sa sustinem ceea ce e produs in Ro dar trebuie multa atentie la teoria pretului mai mic.

  24. Un lucru excelent, Doamne Ajută ! Nu se poate ca o țară ca România să nu producă un tractor, un camion, o mașină de teren. Nu o producție enormă, nu una care să spargă piața internațională, ci una care să acopere necesitățile interne și să mai dea și la export câte ceva.

    • Mai este si mat craiova
      Care au si de 45 de cai , am vazut acum , cu motor deutz
      Cum agricultura incepe sa miste si producatorii o sa isi extinda oferta

  25. Cam scumpe…. Case 100 cai este la acelasi pret… Plus leasing cu zero avans zero comision de acordare… Pe 7 ani cu 2 %dobanda..

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *