Argentina pare, in sfarsit, hotarata

32-1_resize

Sau poate nu. In presa israeliana a aparut stirea conform careia pe 10 noiembrie ar fi trebuit sa aiba loc semnarea contractului dintre tara sud-americana si Israel pentru cumpararea de catre sud-americanii a 14 aparate Kfir Block 60, dotate printre akltele si cu radar AESA.

Avioanele oferite, desi vechi de 40 de ani, au fost refacute din cam toate punctele de vedere de catre IAI, fiind oferite Argentieni la “zero km”, adica resursa refacuta, si practic intreg aparatul adus la zi din punctul de vedere al avionicii.

Astfel Kfir beneficiaza de un motor american GE J 79, garantat pentru 1600 ore de zbor, de un radar AESA Elta Systems EL/M-2052.

Nu cunoastem inca pretul tranzactiei si ramane de vazut daca Argentina chiar va semna, in cele din urma, acest contract.

GeorgeGMT

29 de comentarii:

  1. Nu era mai ok pt argentinieni sa cumpere avioane noi noute,de la ruși sau de la chinezi?

    • Daca nici perciunatii nu mai stiu sa unga rotitele politice.

    • Mai precis care?
      Bimotoarele rusesti sunt scumpe atat in serviciu cat si la mentenenta, e ca si cand le-ai sugera sa ia F-15, nu-i tine buzunarul. J-10 sau JF-17? Pai ar cam fi primul client extern pentru ele. Nimeni altcineva nu mai are J-10 sau JF-17 in afara de China respectiv Pakistan. Asta in conditiile in care Kfir mai zboara prin vecini in Columbia si Ecuador, in mod sigur argentinienii s-au interesat pe la vecinei despre Kfir. Or fi primit feedback pozitiv si (de la IAI) oferta buna de finantare banuiesc. Furnizorii israelieni prin traditie sunt mai flexibili si mai intelegatori cu potentialii clienti dornici sa cumpere dar cu buzunare mai stramte.

  2. Elta 2052 pe Kfir block60, nu 2032 (care e pe LanceR si versiuni mai vechi de Kfir si nu e AESA).

  3. Depinde anume vrea si Argentina.
    Inca SuperEntendard urile argentiniene mai aterizau pe portavioanele americane din cand in cand sa si mentina antrenamentul si probabil ca argentinienii nu vor sa iasa din clubul FreeWorld ca sa intre in club cu China si Rusia.

    La ce dusmani infricosatori au in zona … cred ca e suficient. Cu Chile oricum nu prea pot sa se mai masoare

    • ideea, parerea mea este ca pt orice fortza aeriana care vrea sa se respecte shi sa fie puternica, trebuie sa aiba in dotare shi avioane multirole supersonice mono motoare cat shi avioane multirole supersonice bi-motoare. asta este valabil obligatoriu shi pt FARo. dc polonezii inca nu renuntza la MIG-29 cu toate ca au si F-16? daca FARo avea acum operatzionale 18 MIG-29 SnipeR alta era situatzia.

      • Polacii sunt pregatiti logistic sa exploateze MIG29 asa ca, deocamdata, pentru ei este mai ieftin sa pastreze inca cativa ani, in dotare MIG29, decat sa isi mai cumpere 24 de aparate F16, noi.Cand vor fi scoase din uz aparatele MIG29, polonezii se vor orienta spre un alt aparat multirol, in functie de ce va fi disponibil pe piata in acel moment.Va fi F35?Va fi ultima versiune de F16 sau Gripen?

  4. Va fi Anglia de acord??

  5. Super tare avionul.
    Km ZERO? Pai cum asa? Ca are fiare pe el care ae 40 ani.
    Evreii vor schimba si aripile avionului? Care in 40 ani au acumulat o „oboseala mecanica?”

    F-16 romanesti vin oare tot cu Km ZERO?

  6. parca era vorba sa ia argentinienii 12 SU-24 sau era o ipoteza sf? oricum pt Argentina ar fi bune nishte F/A-18 ABM Hornet,vreo 24, asta in cazul ca au voie sa cumpere asa ceva….

  7. Din dezastru in dezastru pana la desfiintzare 🙂

    Posibil sa nu cumpere nimic pt ca oricum erau in faliment

    Astia acum cateva luni reduceau programul de lucru sa nu mai consume curent, reduceau ratiile de mancare samd

    janes.com/article/53675/argentine-air-force-cuts-working-hours-retires-mirage-fleet?from_rss=1

    si capabilitatile lor in degringolada aia au ajuns varza, zici ca’s romani nu alta

    ukdefencejournal.org.uk/argentine-military-capability-almost-all-gone/

    Daca nu le vand rusii niste MiG-21 pe carne de presedinta nu cred ca mai cumpara nimica 🙂

  8. AESA Elta Systems EL/M-2032 ???? Pai cum asa, asta nu este radarul de pe LanceR-ele noastre?

    Cred ca EL/M-2052 este versiunea corecta de pe Kfir! 🙂

  9. Daca se razgandesc argentinienii poate le chumpara politrucii din Romania.

    S-ar potivi perfect pe cerintele noastre:
    – sunt SH-uri
    – au minim 30 ani de exploatare
    – sunt vopsite proaspat ca sa poata sa puna km la ZERO
    – de ce sa mai puna motor nou? Ii schimba segmentii si garnitura de chuloasa si e ca si nou motoru.

    – radar nou… pai nu avem o groaza de radare de pe mig 21 Lancer? De ce sa le aruncam?

  10. Off topic dar fff interesant:

    In curand(max 2 luni) va avea loc licitatia pentru modernizarea frecatelor englezesti din doatarea copailor plutitoare romane! 🙂

    http://www.romanialibera.ro/economie/companii/incepe-modernizarea-fregatelor–regele-ferdinand-si-regina-maria–cand-are-loc-licitatia-399610

    Ministerul român al Apărării va organiza, în termen de cel mult două luni, o licitație pentru atribuirea lucrărilor de modernizare a două fregate.

    Este vorba de navele Regele Ferdinand și Regina Maria, pentru care se va realiza cea de-a doua etapă de modernizare, au precizat, pentru România Liberă, surse apropiate MApN.

    Cele două fregate, Tip 22, au fost cumpărate în anul 2003 din Marea Britanie. În flota britanică, ele au purtat numele Coventry și London. Înainte să fie livrate României, în anii 2004 – 2005, ele au suferit o primă etapă de modernizare în Marea Britanie.

    Etapa a doua de modernizare era menționată în planurile părții române încă de la acel moment, dar a fost permanent amânată din lipsă de bani. La începutul anului 2015, șeful Statului Major al Forțelor Navale a anunțat din nou intenția de continuare a modernizării celor două fregate, indicând că acest program va începe în anul 2015.

    Citește și: Ce nave de război vrea să cumpere România

    Licitația pentru stabilirea firmei care va realiza cea de-a doua etapă de modernizare a navelor va fi organizată în decembrie 2015 sau în ianuarie 2016. Termenul fiind foarte scurt, o serie de firme au început deja să solicite informații despre aceste lucrări.

    Printre companiile interesate s-ar număra BAE Systems (Marea Britanie), SAAB (Suedia) și Israel Shipyards. Prima dintre ele are avantajul că este chiar producătorul celor două fregate Tip 22 și că a realizat prima etapă de modernizare a lor.

    SAAB este cea mai importantă companie producătoare de armament din nordul Europei și a mai furnizat României o ofertă pentru a vinde avioane de luptă JAS 39 Gripen. La rândul ei, compania Israel Shipyards este cea care a a livrat vedetele din dotarea actuală a Poliției de Frontieră a României.

    De altfel, la data de 4 noiembrie, ministrul Apărării, Mircea Duşa, a avut o întrevedere, la sediul MApN, cu ambasadorul Statului Israel la Bucureşti, Tamar Samash. Una dintre temele discutate a fost cooperarea militară dintre cele două țări.

    După cum se știe însă, Mircea Dușa nu va mai fi ministru al Apărării. În viitorul Guvern, condus de Dacian Cioloș, funcția de ministru al Apărării ar urma să-i revină lui Mihnea Motoc. El este, în prezent, ambasador al României în Marea Britanie.

    Deci…..castigattori la masa verde, inca odata, supusii majestatii sale, regina! 🙂

    • hm, interesanta observatie, macar sa nu luam tzeapa ca si cu fregatele, desi …

      am ajuns sa ne bucuram ca putem cumpara niste gioarse second hand…

    • „Deci…..castigattori la masa verde, inca odata, supusii majestatii sale, regina! 🙂 ”

      Daca te gandesti si ca facura PR pe aici cu Imperial Destroyerul ala al lor pe la CTA, posibil….

      Ca sa pastreze continuitatea de la tranzactzia anterioara, probabil or sa ne vanda SeaWolf GWS-25 in sextuple launcher si niste Exocet MM38 revitalizate, alea de le’au dat jos inainte sa ne vanda copaile initzial, si toate la pretzul modic de 1 miliard £ 🙂

      • Deci de asta l-or fi vrut la MApN pe ambasadorul asta al nostru in UK…

      • Bre @GSG-ule
        Urmatorul slogan pe rumaniamilitary in perioada urmatoare va suna cam asa:
        „Capu’ lu’ Moțoc vrem!”
        De la „Capu’ lu’ Moțoc vrem!” se va trece extrem de rapid la ” Dacă voi nu mă vreți, eu vă vreu!” cam in toata media….
        Asta ca raspuns la guvernul de super mega ultra tehnocrați cu țoale fara culoare dar cu tricouri rosii pe sub…
        De departe cel mai tare in birocratie si coruptie este Făt Frumos Tobă de carte care avanseaza in 2 ani cati altii in 20…
        Pe alte culoare depasesc fara jena Ilene Cosanzene care se jura ca nu au pus niciodata limba pe capu’ lu’ boier Moțoc
        Bah… tovarashi, preteni si alti postaci cu ora…
        Data viitoare cand indemnati lumea sa iasa in strada aveti grija sa le prezentati draqu’ si lista cu viitorul guvern sa aiba si ei ce discuta la manifestatiile in care sunt impinsi ca oile…

  11. mai,
    faceti voi misto misto dar KAFIR-ul asta este avion de avion.
    si radarul ala… EL/M 2052 se afla si pe Mirage 2000 pe F-15 israeliene si pe dezvoltari ale Mig-29

  12. Argentina poate lua doar avioane rusesti sau chinezesti.

    Celelalte, inclusiv Kfir, au componente americane, frantuzesti si britanice.

    Or Argentina e sub embargo occidental datorita Falklands si nu va primi licenta de export din aceste tari.

    Dupa ultima intalnire cu presedintele Chinei si mistoul facut de senora Cristina, nu prea cred ca le vand avioane nici chinezii.

    http://time.com/3695311/argentina-president-kirchner-chinese-accent/

    • in plus, date fiind relatiile dintre Marea Britanie si China, as paria ca englezii pot bloca o afacere cu avioane intre Argentina si China.

      ramane Rusia.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *