Articolul de seara – Sedinta CSAT s-a incheiat

Saur 2 ATE copy

Din pacate nu stim mare lucru, comunicatul oficial fiind foarte lapidar si informandu-ne nonsalant ca in cadrul intalnirii s-au discutat punctele aflate pe ordinea de zi!

Care ordine de zi este, sau a fost urmatoarea:

1. starea industriei de securitate, implicaţiile acesteia asupra capacităţii operaţionale a instituţiilor din domeniul securităţii naţionale şi măsurile necesare pentru restabilirea rolului strategic al industriei de securitate în cadrul economiei naţionale;

2. forţele armate ale României care pot fi puse la dispoziţie pentru participarea la misiuni şi operaţii în afara teritoriului statului român în anul 2014;

3. Carta Albă a Apărării;

4. Planul de înzestrare a Armatei României în perioada 2013 – 2022;

5. Catalogul-cadru cu obiectivele de infrastructură teritorială importante pentru sistemul naţional de apărare;

6. Raportul privind activitatea Centrului de Răspuns la Incidente de Securitate Cibernetică – CERT-RO.

În cadrul şedinţei CSAT de astazi s-a discutat si despre privatizarea firmelor din industria aeronautică de apărare – Romaero, IAR Ghimbav şi Avioane Craiova SA.

 

Acum revenind la ce am mai auzit si noi si am mai citit prin ziare, Planul de inzestrare contine cele sase programe strategice arhi-cunoscute deja, si anume:

Forte terestre:
Vehicule blindate de transport trupe (TBT)
– Vehicule de teren neblindate/blindate usor

Fortele aeriene:
– Avionul de lupta multirol
– Capacitati de aparare anti-aeriana cu raza lunga

Forte Navale:
– Corvete multifunctionale
– Puitoare de mine/deminoare

 

Iar ca programe prioritare pentru DpA avem:

 

  • TBT(Transportor Blindat de Trupe) si eventual programele mai vechi Saur2 si Saur1;
  • Arma de asalt cal. 5.56 ;
  • UAV Boreal 5, drona de recunoastere de dimensiuni medii;

In privinta privatizarii celor trei uzine din industria aeronautica, sunt extrem de curios cum vor putea fi privatizate si care va fi strategia, alta decat transformarea lor in spatii de birouri sau mall-uri, atat timp cat respectivele unitati nu au, cu exceptia ROMAERO, nimic de lucru si nici perspective sa primeasca ceva.

 

La ora 1930 a fost anunta o declaratie  a presedintelui Traian Basescu, fara a se specifica daca are sau nu legatura cu sedinta CSAT de astazi.

 

GeorgeGMT

36 de comentarii:

  1. M.C frumos aricol dar pacat ca de asa amploare se face o data la 3 ani

  2. Hmmm…. Nimic de cojile alea la mana a treia?

    • Ba da. Tot 12, tot sh, si tot F16. Cel putin asa a spus base in declaratia de presa.

      • Da asa e. Ce sa-i facem. Nu mai e nimic de spus. Stau si ma gandesc cum naiba e posibil ca un stat cu 19 miloane locuitori, aflat totusi pe continentul european sa se chinuie de cativa ani sa cumpere niste avioane, si intr-un final tot ceea ce isi poate permite sa fie 12 avioane la mana a doua sau a treia (chiar nu mai conteaza la a cata mana sunt). Mi se pare ceva sub limita josniciei. Pai cum sa fie Romania ca tara respectata de alte natiuni? Pai aia o sa se uite pe un sfert de foaie A4 pe care o sa fie trecuta toata tehnica noastra militara și o sa zica: „Uite-i ma pe astia au si ei 12 avioane vechi”. Si cand ma mai gandesc ca SUA au pe un portavion mai multe avioane decat o sa avem noi cu bulgarii, ungurii si sarbii la un loc. Ar trebui ca de maine sa iesim toti pe strazi doar cu o pereche de chiloti pe noi.

  3. http://en.wikipedia.org/wiki/Romanian_Air_Force

    Cica zvonuri de 24 F16 de la IAF, dar si ca ar fi surse cu avioane portugheze.
    Treaba cu avioanele incepe sa semene cu o combinatie de telenovela trista si tragedie greceasca.
    Numai zvonuri…… Cand o venii si realitatea?

  4. Propunerea israeliana pentru F-16 A/B Netz catre Romania dateaza de prin 2005. Daca te duci pe documentele mentionate vezi ca e asa…
    Atunci se gandeau sa inlocuiasca aproape 1:1 MIG-1 Lancer cu F16 (64-96 de bucati). Oricum, si Netz-urile israeliene sunt forjate prin razboaie si antrenament intensiv, asa ca stau destul de prost cu resursa.

    Sufa ar fi alta mancare de peste 🙂

  5. Salut . in prima parte a emisiunii „in premiera” de duminica trecuta s-a vb de aviatie ce mia starnit lehamitea este acea sulocotenenta ce spune ca si doresc sa zboare pe F-16 aia se pregateste intr o institutie unde se vb de onoare ?! Da nu putea sa spuna dorim sa zburam pe avioane noi , nu ca o lasau aialti probabil repetenta . http://www.antena3.ro/inregistrari/in-premiera-cu-carmen-avram-72.html sa le ia atunci alte vechituri daca nu au curaj sa spuna asta .

    • @ CaporalMusat

      Salutare G man! 🙂

      Nu trebuie sa te superi pe o copila care recita ( la ordin !!!) o poezie scrisa de autori (ne)cunoscuti 😉 Pe biata fatuca aia a cazut „bucuria” de a da cu subsemnatu-n fata camerei si, implicit, a natiunii 😀

      „Cojones” ar trebui sa aiba burtosii aia plini de stele; ei ar trebui sa dea flegme-n freza borfasilor din politichia romanesca si sa le spuna: baaa javrelor, noi vrem jucarii noi, baaa !!! 😉

      Am mai spus-o si o voi repeta mai mereu: Romania Noastra NU are elite autentice care sa lupte cu gunoaiele politicianiste care ne tot sodomizeaza prezentul si, mai ales, viitorul. 😉

      P.S.

      Cum mai mere treaba cu „jucarioara” ta? Ai mai lucrat ceva la ea? Ti-a dat nenea colonelu` ala – de posta articole p-acilea – fotografiile de care aveai nevoie? 🙂

  6. Stiu, m-a luat si pe mine cu greata cata propaganda sunt obligati sa faca pe chestia cu F-16…

    APROPOS DE CSAT:
    http://www.presidency.ro/?_RID=det&tb=date&id=14377&_PRID=lazi

    Întrebare: Pentru că aţi menţionat planul de înzestrare pentru următorii ani, Ministerul Apărării urma să prezinte CSAT un memorandum privind încheierea sau stadiul negocierilor cu portughezii pentru avioanele multirol. Aş vrea să vă rog să ne spuneţi dacă s-a luat o decizie sau care sunt în momentul acesta negocierile.

    Preşedintele României, domnul Traian Băsescu: CSAT a aprobat memorandumul în şedinţa trecută cu privire la achiziţionarea avioanelor multirol.

    Întrebare: Şi Guvernul a aprobat săptămâna trecută memorandumul privind încheierea negocierilor din punctul de vedere al (…). Vi l-a prezentat, s-a luat o decizie?

    Preşedintele României, domnul Traian Băsescu: E altceva, partea comercială nu este problema CSAT-ului. Nici la calea ferată, nici la avioane de luptă, nici la… CSAT-ul constată nişte nevoi de dotare sau în cazul CFR-ului, constată decizia Guvernului de a privatiza şi el se îngrijeşte ca nevoile de securitate naţională să fie acoperite. Cu câţi bani, în ce condiţii, reprezintă problema Guvernului, CSAT-ul nu are atribuţiuni să discute partea comercială.

    Întrebare: Şi în acest plan de înzestrare, aţi prins un număr de avioane nou achiziţionate?

    Preşedintele României, domnul Traian Băsescu: Este vorba de acelaşi despre care discutăm, sunt…

    Întrebare: Douăsprezece avioane multirol second hand?

    Preşedintele României, domnul Traian Băsescu: Multirol.

    Întrebare: Deci am rămas în aceeaşi grilă.

    Preşedintele României, domnul Traian Băsescu: Da, da.

    Întrebare: Şi preţul care ar urma să fie? S-a schimbat ceva?

    Traian Băsescu: Întrebaţi Guvernul, pentru că CSAT-ul nu negociază, preţ, condiţii tehnice, mentenanţă, piese de schimb, nu sunt problema CSAT-ului, CSAT-ul ştie doar să se pronunţe pe chestiuni de securitate şi când România este riscul de a nu mai avea aviaţie viabilă, de vânătoare, sigur că trebuie să ia o decizie. Care e costul deciziei, este problema Guvernului.

    Întrebare: Şi când se vor cumpăra, în momentul acesta, se ştie?

    Preşedintele României, domnul Traian Băsescu: Tot Guvernul vă spune, dar trebuie să cumpere înainte de expirarea resursei la avioanele MIG 21 Lancer.

    • „Întrebare: Douăsprezece avioane multirol second hand?

      Preşedintele României, domnul Traian Băsescu: Multirol.”

      Asta-i tare interesanta.
      Poate, cine stie, luam 12 bucati de la polonezi, bl50/52, ca deja se plang de costurile mari de intretinere pentru 48 de aparate.
      Dupa ce am vazut vizita lui din Polonia, primul gand a fost ca au discutat despre pregatirea pilotilor romani, in Polonia, pentru trecerea pe F-16, fapt ce ne-ar scuti (pentru inceput) de obligatia de a cumpara aparate cu dubla comanda.
      Mai tarziu am inceput sa ma gandesc ca poate ne transfera 12 F-16 de-ale lor, ca sa mai reduca din cheltuieli.
      Pana la urma ar merge si cu chirie, cu conditia sa le platim daca le paradim.
      Oricum, conditiile de livrare negociate cu portughezii sunt o golanie totala: Le primim dupa ce terminam de platit toate ratele (cca 4 ani) timp in care ei le vor calari in continuare si le vor reduce resursa de zbor.
      Nu mai spun ca, inainte de livrare, le vor schimba toate echipamentele cu altele de acelasi tip, functionale, dar mai uzate (cand vinzi Dacia, pui pe ea baterie si cauciucuri mai vechi :-))))

      • E.B.

        Simplu spus…NU.
        Am vazut in direct conferinta de presa si am inteles clar din raspunsurile si gesticulatia/mimica „verbala” a lui Basescu (prezentata mai sus stenogramic de M.Zgureanu) ca e vorba de acele 12 th din Portugalia.

        „Lasciate ogni speranza…”

  7. No, Robert Ionut, avem doua chestii faine pentru tine – multiroalele ne-noi portugheze si F-18 – costuri de operare si modernizare

    • @ Marius Zgureanu

      Bueeeey, putina decenta si rabdare, te rog !!!:) Dupa ce va iesi de la briefing-ul matinal cu Basescu, domnul R.I. va avea timpul necesar si pentru noi – ticalosii necredinciosi – pentru a ne „iecsplica” cum e cu multiroalele si „viziunile” pe termen lung ale „iluminatilor” ce ne conduc 🙂 Am rabdat 23 de ani, nu o mai putem face inca una / doua ore???? 😀

      Hai sa traiesti bine, Mariuse ! 😀

      • Tu esti ironic, dar eu nu sunt asa tolerant. Mai am putin si-l injur. Nu pentru povestea cu f18, pentru ca nu stiu cati au pus botul la asa ceva, ci pentru atitudinea aia de 2 bani pe care o are…. „mai stiti si voi pulimea ce vrem noi sa stim”, „avem aceeasi pula, dar nu gandim la fel” (cu referire la romanii din RO si Basarabia), etc.

        Mai ales in conditiile in care nu are nicio treaba cu armata sau, daca are, probabil ca e portar pe undeva.

        • @ Adrian

          Adi, individu` asta chiar trebuie ironizat 🙂 A aruncat niste petarde iar unii dintre noi s-au ratacit (temporar) prin fumul lor si…..au visat frumos.
          Cu ce l-am putea pune la coltisor??? Cu umorul si ironia ! 😀 A-l injura nu cred ca-l va afecta prea mult si, totodata, nu ai mai fi tu insuti 😉

          P.S.

          Sunt multi incompetenti in tara asta care nu au nicio treaba cu domeniul in care activeaza insa, de multe ori, detin niste functii (job-uri) extraordinare.
          Te-ar mira ca si „colegu” nostr` sa fie din aceeasi „casta”? 😀 Pe mine, nu 😀

  8. @CaporalMusat

    „ce mia starnit lehamitea este acea sulocotenenta ce spune ca si doresc sa zboare pe F-16 aia se pregateste intr o institutie unde se vb de onoare ?!”

    Bre, da’ti aduc si aia o pasarica tinerica sa-ti povesteasca despre frumusetea zborului de peste 4-10-20 ani pe shele doishpceefshaishpce re-re-re-resapate si matale in loc sa intri in erectie te apuca lehamitea 🙂 🙂 🙂 Caporale, problema e la tine mei, mai ia si tu vitamine si mai fa sport pt circulatie bre 🙂 🙂 🙂

    Relativ la subiect, 99% din muieret nu e in stare sa faca o parcare laterala cu spatele intre doua masini intr-o zona aglomerata, asa ca sa impanzesti cu muieri o aviatie de 12 avioane si 20 de elicoptere mi se pare definetely the way to go: una, ca-s mai proaste, a doua ca daca-s mai proaste is si mai docile, daca-s docile nu se revolta si nu creeaza probleme, plus ca daca-s tinerele le mai poti folosi si la alte operatiuni de tipul ‘fire-and-forget’ 🙂

    In rest, cum nu mai avem aviatie militara ci e doar politie de centuriste, la o parada pot sa zboare si ele (daca nu-s gravide sau pe ciclu), ca tre doar sa tina drept si sa nu dea in colega din dreapta stanga 🙂

    @MariusZ
    „No, Rober Ionut, avem doua chestii faine pentru tine”

    Bre, Clara Secretara e in concediu de maternitate acuma 🙂

    No, io chiar nu poci sa crez ca voi ati pus botu la ce trolleaza ala p’aishishea 🙂

    Ganditi-va si voi:
    Un militar nu posteaza ‘insider informations’ pe spatiul asta, care e supravegheat di tati servitziili (salutare baieti 🙂 ati baut cafeluta si acuma la lucru , la lucru ? ), pt ca-l gasesc foarte usor si, pe langa ca isi incheie fulminanta cariera in glorioasa harmie romana, mai viziteaza si bulaul pt ca incalca legea.

    Daca e din ‘sistem’, a fost trimis de sistem sa va abureasca, sa nu mai faceti tam-tam pana trece afacerea, va arunca si voua niste oase de ros, tancuri la secret, Azuru’ Buru Buru care deviaza Iskandere, F/A18 si arme secrete pe care le are ei acolo la ei in fisete la secret si nu le stie ‘pulimea’ 🙂

    Sau e doar un troll care n-are legatura cu sistemul sau servitziili si se amuza pe seama voastra 🙂

    • Stiu GSG9, dar amu’ am dat cartile pe masa si cu CSAT-ul si cu F-18 Hornet/SuperHornet – vezi articolul!
      Eu, fiind fan F-20, ma gandeam daca F-18 mosteneste calitatile acestuia si la operare, adica mai ieftin, mai robust, etc. Are toate sansele sa fie cel mai ieftin bimotor multirol vestic… Dar daca cu asta pot sa-i raspund argumentat si lui Robert, de ce nu?!

    • Io nu crez sa fie nici troll nici din sistem, ci pur si simplu un baiat tanar care crede ca este suficient sa-si doreasca ceva, ca acel ceva sa se si intample. Daca ar fi sa fac un pariu, nu i-as da mai mult de 18-19 ani si din acest motiv nici nu ma supar pe el.
      F-18 pt noi este doar o gluma si trebuie tratata ca atare, in rest revenim la jalnicia noastra tipica.
      Dominsoara pilot, m-a dezamagit si pe mine…putea sa spuna doar ca isi dorerste sa zboare avioane noi, sau, ca sa nu incalce nus ce ordin, declara ca pe ea o intereseza doar sa zboare supersonic. Cu ce?! Nu este problema ei, cel mai probabil nu patea absolut nimic.
      Din pacate mizeria din civilie, n-avea cum sa ocoleasca spatiul militar. Daia n-are ursul coada si eu nu suport mitingurile aeriene, de cel putin 2 ani.

      PS Matale nene ai luat bataie multa de la muieri, este?! Si crez io ca inca mai rabzi, faza e sa-ti ti parola de acces pe blog ascunsa, ca n-are rost la varsta lu’ mata, sa iei bataie in piata publica de la doamna gsg9, pentru…asertiunile legate de feminitatea unor piloate… 🙂 🙂

      • Tind să crez că ai nimerit-o cu vârsta ajentului Robertuț.
        Eu mă gândeam că a zis 18, F-18 să se asorteze cu vârsta, dacă era mai trecut zicea de 22, F-22, iar dacă era de zamă cu unii de pe ici zicea de negocieri de trecere directă și nemijlocită la F-35, așa, ca să îi fie ciudă lu Dobriță conaș cu scărili lui compatibili… Am zis!

      • Da’ ce-ai cu mitingurile tata, mai ales de 2 ani incoace. Acu’ 4 ani erau ok?:)

    • Vorba lui George, iti place sa-ti iei posete in cap :-))))
      Mai ai putina rabdare. In 10-15 vor zbura doar drone iar pilotii si piloatele vor sta frumos pe scaun, in fata monitoarelor, cu cafeaua alaturi si vor pilota drone cu joystick-ul (sau vor crede ca le piloteaza :-))))). Atunci nu va mai fi problema de sex, sarcina, ciclu etc

      • Ba daca-i inchizi singuri intr-un birou s-ar putea sa fie probleme de sarcina, sex si alte alea. 🙂 😉 Mai dai o rachete mai pui mana pe piciorul colegei, mai un taliban, mai dezmierdare, etc.

  9. Oare in CSAT s-a discutat problema mongoloida care dezinformeaza pe la Bruxelles?

    • Incredibil…

      Toate astea se leaga, sunt finantate si coordonate de undeva pentru a urma un plan bine determinat. Asta e cat se poate de evident. Astia nu s-au apucat cu atata ardoare sa-si faca statui, manuale, demonstratii, plangeri si asa mai departe dintr-o data, si mai ales in ritm constant si coordonat.

      Scopul e clar, mai ales ca se agita acum si Transnistria.

      Din pacate in sedinta CSAT expertii p*** mele discuta despre privatizarea CFR. Pana la urma asa e in evolutie, supravietuieste ala mai destept…

      Neam mai slab ca romanii nu mi-a fost dat sa vad, v-o spun cu toata sinceritatea. In Nigeria, Honduras sau Nepal, in Canada, Belgia sau Namibia, Islanda sau Coreea de Sud, nicaieri nu s-ar intampla asa ceva fara un raspuns al autoritatilor statului, oricare ar fi ala.

      • Sunt dovezi foarte clare, documente etc, ca „reprezentantii” mongolilor sunt finantati din buda, probabil circula bani si de la moscova via buda…

        Stim cu totii intentiile lor, nu prea e nimic de investigat.

        Si aia cu „nu sunt toti la fel” ar trebui regandita spre binele nostru…

    • Astia vor fi etern „discriminati”. de fapt de asta se plangeau si prin 1909 consiliul secuiesc la Budapesta… ca-s lasati izolati la granita cu Romania, ca nu sunt investitii, ca Ungaria nu vrea sa dezvolte zona si ca nu sunt lasati sa faca comert cu romanii.

    • Pe langa unguri, Transnistria si modificarea (= destramarea) Constitutiei, apar vizitele astea pur si simplu uluitoare ale sefilor CIA si a secretarului consiliului de securitate al Rusiei, acum avem si vestea ca CIA considera SIE si SRI sunt remarcabile.

      O asemenea aglomeratie de vizite la nivelul asta n-a mai fost de la summit-ul NATO, iar atunci au venit toti in grup, invitati. Acum vin separat.

      Se petrec lucruri extrem de interesante, poate cele mai interesante din ultimii 20 de ani. N-am indoiala ca ungurii sunt agitati de Rusia, iar Flogger ne tot spune de vre-un an incoace ca Rusia pierde teren, insa s-au gandit vreodata remarcabilii din SIE/SRI ca li se destrama tara intre timp ?

  10. Recomand sa aveti la favorit pagina respectiva, sa vedeti si voi care e treaba cu teroristii aia.

    http://www.dantanasa.ro/

    Sper ca nu-i bai George pentru o oarecare promovare a paginii respective 🙂

    • Aoleu,9??! Doar ce citisem 12….bine ,acum,na…12,9 tot o aviatie militara in ruina e,le modernizam zice Dusa,asa cum ati modernizat si fregatele idiotilor? Ungurii de bine de rau,la juma’ din populatia noastra au 14 Gripen…nu stiu cum ne mai suporta pamantul asta,de fapt cum ii mai suporta,ca eu si multi ca mine am vreo o schimbare-n bine…bai cat tupeu au!!imi cer scz dar parca o iau razna,mai bine ma izolez sa nu mai aud stiri si gata!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *