Centauro 2 gata de testare

25709_resize_620_380_true_false_null

Italienii continua seria vechiculelor pe roti vanatoare de tancuri Centauro cu un nou model. Centauro 2 este gata pentru prezentarea oficiala si inceperea testelor complexe premergatoare omologarii si intrarii in productia de seria.

Armata Italiana are in vedere achizitionarea a 74 de vehicule intr-o prima transa apoi este posibila chiar dublarea comenzii.

In linii mari Centauro 2 are are un tun cu teava lisa calibrul 120mm si lungime de 45 de calibre (120/45), dar turela modulara Oto Melara HITFACT poate fi dotata si cu un tun calibrul 105mm cu teava ghintuita si 51 de calibre lungime (105/51), in functie de optiunea beneficiarului.

Centauro 2 8×8 este propulsat de un motor de 720cp si a fost proiectat sa fie rezistent la mine si IED vehiculul putand fi dotat cu blindaj suplimentar si poate ajunge la o masa maxima de 35 tone.

Noul Centauro va inlocui in unitatile de cavalerie italiene Centauro B-1. Daca totul merge bine in iunie vor incepe testele extinse urmate in toamna de prezentarea oficiala a vehiculului.

GeorgeGMT

31 de comentarii:

  1. Turela Oto Melara n-ar merge și pe platforma TBT?

    • Fara sa fiu ironic cred ca asta ar trebui sa vada cei de la Moreni si cei ce colaboreaza cu ei. O platforma TBT cu tun de 120 mm ar fi buna pentru rolul de TD printre altele.

    • Teoretic da, dar din moment ce platforma TBT in sine nu e finalizata, greu de zis.
      Si apoi ar trebui cativa ani de teste + integrare, exact cum se intampla acum cu Centauro, deci alti bani necesari…

    • Ghita Bizonu'

      Insa jucareaua italiana este proiectata special ptr tunul ala.
      TBT ul?!
      Ca oi fi io pifanter dar parca ma auzit ca ar fi niste problemutze legate de suspesnsii , de rigididatea platformei samd in cazul unor tunuri mai puternice.
      Sau pui pe margini i niste sa zicem chituci metalici retractabili care sa maresca rezistanta utilajului si tragi muna cu masina „cocotzata”. Adica nu din mers , adica nu din scurte opriri …

  2. eu sunt mai dgraba curios daca instalatia aia rezista la reculul de la un APFSDS.
    In mod sigur un squash-head sau un cumulativ vor fi trase fara probleme pentru ca viteza nu este importanta acolo dar la un APFSDS viteza este tot!

    • Probabil este tun cu recul redus si dubla frana de gura si poate trage
      APFSDS (la variante mai vechi, cu anumite restrictii) … De vazut daca se comporta bine in teste, dar acum se testeaza sistemul complet, turela fiind testata separat, anterior:
      http://www.otomelara.it/products-services/landsystems/hitfact-105-120mm
      „A hydraulic, recoil-counter-recoil system and a multi-baffle, high efficiency muzzle brake minimize the recoil force and prevent any excessive stress on the turret structure.”

    • Atat timp cat italienii considera Centauro „vanator de tancuri” probabil ca rezista.

    • Probabil rezista, ca de aia le fack vanatoare de tancuri…

      Aici la 0:38 varianta deja ‘veche’ de Centauro trage din panta laterala si nu se da cu roatele’n sus: https://www.youtube.com/watch?v=jjlcHhc5Uik

      • poate fi vanator de tancuri lejer si fara APFSDS. Englezii se bazeaza in continuare pe squashhead care este si mult mai ieftin decat sagetile de DU sau tungsten.
        Daca tunul ala este low recoil, atunci banuiesc ca nu are saboti prin dotare.

        • Antitanc fara APDSFS tungsten sau DU poate numai contra TRurilor noastre 🙂

          De pe Army Technology, astia spun ca varianta de 105 trage cu munitia standard NATO including APDSFS

          „The low-recoil force rifled gun fires standard NATO ammunition, including APFSDS (armour-piercing fin-stabilised discarding sabot) rounds.”

          Deci daca ala de 105 trage e putzin probabil ca ala de 120 sa nu traga cu asa ceva

          Nu pun linkurile intregi ca intru direct in spam, adaugi tu www. la linkurile de mai jos

          army-technology.com/projects/centauro/

          De pe military-today.com/artillery/centauro_b1.htm

          ” It is compatible with all standard NATO 105-mm ammunition.

          This tank destroyer has a very effective muzzle brake, which reduces recoil force by about 40%.”

          De pe pajina producatorului: otomelara.it/products-services/landsystems/hitfact-105-120mm

          „all standard NATO kinetic and chemical”

          „A hydraulic, recoil-counterrecoil system and a multibaffle muzzle brake of high efficiency minimize the recoil force and prevent any excessive stress on the vehicle structure”

          De aici: thinkdefence.co.uk/2014/10/power-8-part-3/

          „The M1128 Stryker MGS is similar to the Italian Army’s Iveco Centauro B1, which is fitted with either a 105mm or 120mm gun and fires both HE and APFSDS rounds.”

  3. Cutia blindata pare mult mai inalta decat la prima generatie care avea cca 1.74m. Nu-mi dau seama cum s-ar comporta la o tragere la 90 grade in lateral.
    Sau e doar o imagine generica?

    • Poate e o iluzie optica, rotile fiind de fapt mai mici decat la Centauro 1 🙂

    • Stai tu linistit ca daca trebuie sa traga din lateral se reazama de un copac sau de vreo casa daca are ghinionu sa se plimbe prin oras! 🙂 Sau isi telescopeaza ”chitucii” lu’ nea Ghita! 🙂

      • Ghita Bizonu'

        Onorabile daca astazi un producatir cat de cat ..fiabil primeste ordin sa faca un „tanc pe roti” cu in tun de 105 mm ghintuit sau 120 lis io zic ca poa sa il faca sa traga si din mers chiar daca trage in travers. Mai els la o configuratie de 8 x8.
        Orobleme care sa necesite niste stabilizatori /9chituci) aditinali ar iesi numa la cestii improvizate (iei sa zicem un Riman si ii pui un tin de 130 sau obuzier de 152) cand nu proiestcezi special trenul de rulare (rigidiate suspensiei, rigiditate platforma samd)
        Binentels ca in aczul incare ai vrea sa pui aceiasi turele pe TBT care este proiectata ptr altele .. o sa ai de tras …Ma ropgt nu zic ca nu s-a rputea insa ar tebui s areproectezi masiv trenul de rulare si structra de rzistenta. Adica ai avea pana la urma a;tceva care ar arata a TBT dar ar fi mai mult

    • parca si turela e mult mai compacta decat aia din linkul de l-am postat mai sus, mai scurta

  4. Off topic:
    http://www.tvrplus.ro//editie-pro-patria-337853
    incepand de la 8.37 arata parasutisti sarind din Hercules, la Babadag. Unul din ei da cu gaozul de pamant tare de tot.

    • la minutul 19 se vede cum se strunjeste ceva piesa. bate piesa aia in universal de numa.. sigur iese rebut..

    • „Unul din ei da cu gaozul de pamant tare de tot.”

      O fi Vlad 🙂 🙂 🙂 ?

      • Daca inca se mentin vechile norme ar trebui sa faca salturi si cu tipul asta de parasuta… Nu stiu daca se mai mentin vechile norme, structura din care stiu ca facea el parte nu cred ca avea in dotare asa ceva…

    • As vrea sa va vad cum aterizati cu o parasuta „supermanevrabila” si un container care sa cantareasca macar 20 kg… Din clanta toti sunteti cei mai tari… pana in momentul cand ajungeti in trapa… acolo se rupe filmu’ la multi…

      • in trapa n-am ajuns, ca am zburat doar cu planorul, de sarit am sarit doar din (diverse) pat(uri), insa instructorul care-i pregatea p’aia de sareau cu parasuta la aeroclub clar avea niste lampi care mai palpaiau asa un pic intermitent pe la dumnealui prin cutiutza, era suficient sa discuti cu el si sa te uiti printre ochii lui alunecosi 🙂 🙂

        o fi periculoasa si dixtraxxtia asta, unii de la foci s-au parasutat cand cu grenada nopatea pe vreme proasta parca si n-au mai auzit de ei

        • Sa te vezi in trapa la AN-24 /26 cand sunt 35-40 grade la umbra… Si pilotu’ sa tina trapa inchisa pana aproape de raionul de parasutare si sa 8servi cu „multa placere” tot ce ai mancat la popota… 🙂 Si cand deschide ala trapa zici ca il apuci pe Dumnezeu de picior, de abia astepti sa iesi la „aer”… Mai cateva termice, mai cateva goluri de aer… taman atunci 8servi la ce sunt bune „campurile patriei”… un lan de porumb, altu’ de grau din ala aproape de secerat… si cand vezi semaforul cu verde sa 8servi ce inseamna salt la 0,5 secunde… se poate si mai bine 0,3 secunde la Hercules parasute cu deschidere automata (noile modele din armata romana …sa manance si aia de la Condoru’ o paine! traiasca mosh Lemon Icter Puparu si contractele lui cu firme austriece sa aiba si astia din FOS ce calari… 🙂 )… Cu Kabaeva astea noi de la 300-500 m (banui pt ca nu am avut „placerea” am inteles ca sunt „supermanevrabile” mai mult te calaresc ele decat tu pe ele), cu BG-u’ minim 800 m, pe asta il puteai calari tu cum voiai cu conditia sa ai experienta, altfel te calarea mosh BG la greu…
          Era sa uit… un salt pe timp de noapte fara AVN este placerea maxima… 🙂

  5. Greu sa egalezi eroarea/oroarea Piranha III si sa ai aceeasi probleme pe teren greu dar la +30 tone pe roti probabil o sa vina cu limitari serioase privind geografiile accesibile.

    Din acea poza zona rotilor pare cam prea vulnerabila (vedeti cat blindaj este desupra rotilor si cat in spatele lor), este o problema de desing care nu poate fi eliminta dar poate fi redusa cum s-a facut la Saur2.

    Acesta eroare cu acea zona prea expusa si neprotejata este prejenta la multe transportoare Piranha III, Stryker, Boomerang, etc. Daca se va merge pe TBT (cam prea greu) ar trebuii importate de la Saur2 (daca si cat se poate) solutiile de protejare a zonei.

    Cum este redusa vulenerabilitatea rotilor la Saur2 (Poza 4 si ultimele 2):
    http://adevarul.ro/locale/targoviste/monstrul-moreni-bt-8×8-treilea-mai-sigur-blindat-lume-secretele-blindatului-apreciat-englezi-nu-e-bun-armata-romana-1_55631f8fcfbe376e35941183/index.html

    Acum comparati cat de expusa este acea zona la Piranha III (de la distanta dintre roti si blindajul de deasupra, spatiile dintre roti, etc):
    http://www.army-technology.com/projects/piranha/
    Iar asta a dus la Stryker: „..and it has particularly vulnerable areas such as the near
    shoulder high wheel wells (where small arms can penetrate)” – „Wheels & wells
    extremely vulnerable to small arms” – raport pt. congresmen.

    Si sa mai destindem admosfera (mai am cu bufonul Stryker dar asta este in ton oarecum cu ce am scris despre greutate si accesibilitate):

    „62 mph” Stryker truck going 0 MPH in the Mud:
    https://www.youtube.com/watch?v=u_E25Yyv0ZE

    • Iti dai seama, s-a impotmolit in noroi pana sub osii, ceva obisnuit pentru terenul de la noi. E fain ca unul din ei spune „e a treia oara”.

    • @Eroul Bula
      Ca se alege Saur2+ sau TBT saurizat in zona rotilor sa se aleaga ceva produs in tara si care este cel mai potrivit pt. geografiile relieful si conditile meteo de la noi, nu un „APC de autostrada” pt. ca noi nu avem infrastructura altor tari.
      Si oricum oricat de greu ar fi pana la urma nu este MRAP, in ziua de astazi nu poti sa folosesti doar APC-uri ar fi sinucigas.

      @Marius Zgureanu
      Probabil ceva se poate aduga si dupa dar esti foarte limitat de anumite aspecte care trebuiau sa fie avute in vedere in faza de proiectare (probabil: dispunerea rotilor, distanta dinre roata si partea aflata desupra lor, suspensia, etc) asta deoarece la Stryker, asa cum am scris, zona respectiva este foarte vulnerabila „extremely vulnerable to small arms” cum au descoperit in Irak. Sunt ferm convins ca daca se putea reduce aceasta problema prezenta la sasiul Piranha III ar fi facut-o cand le-au „transformat“ in Stryker dar nu s-a facut…

      Inca un video cu bufonul regelui, Stryker:
      Stryker struggles to climb a hill (are o mica tendita de a se rasturna– specilitatea casei si la Piranha)
      https://www.youtube.com/watch?v=XhfziLDLJ-A

  6. Ar fi bun si pt noi, macar 80-100 de bucati. Poate in alt univers si cu alte conduceri am fi avut asa ceva alaturi de TR-2000 …

  7. Intersant cum de nu or optat pt. o turela joasa semi sau chiar autonoma care e tot mai la moda in zilele noastre.

    Daca la tancuri asta e ”noul trend ” si Strykerul” a demonstrat din Irak succesul unui asemenea sistem …macar pt stabilitate ar fi un ”to do list ” si pt. vehiculele pe roti .

    Poate e doar un teaser poza respectiva sau un soi de proiect rostogolit de vreo 5-10 ani in caracteristicile clasice, altfel conceptul ar cam fi depasit inainte de a aparea pe piata , daramite sa aiba si continuitate de zeci de ani de serviciu .

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *