Fincantieri și Leonardo au stabilit principiile directoare pentru a-și consolida cooperarea în sectorul naval, prin modernizarea societății mixte Orizzonte Sistemi Navali

 

  • Fincantieri și Leonardo au stabilit principiile directoare ale unui acord în domeniul naval, care va permite ambelor companii să concureze pe o piață marcată de tot mai multe provocări. Scopul este de a-şi consolida expertiza complementară, dobândită pe plan intern, pentru a-și extinde prezența pe piețe din afara ţării.

 

  • Scopul este de a acorda Orizzonte Sistemi Navali responsabilitatea pentru dezvoltarea sistemelor de luptă și definirea cerințelor subsistemului, inclusiv a sistemelor de management al luptei.

 

  • Fincantieri va continua să acționeze în calitate de contractant principal și de interfață unică pentru client. Leonardo își va păstra rolul de dezvoltator și furnizor al sistemelor și echipamentelor din sistemele de luptă și sistemele de management al luptei, consolidându-şi astfel prezența pe piață prin intermediul parteneriatului privilegiat cu Fincantieri.

 

Roma/Trieste, 9 octombrie 2018 – Leonardo și Fincantieri, ca parte a relației de colaborare și a parteneriatului privilegiat lansat în octombrie 2014, au stabilit principiile directoare ale unui acord în domeniul naval pentru a profita mai bine de noile provocări de pe piețele internaționale, pentru a prezenta soluții comune într-un sector din ce în ce mai competitiv și mai exigent. Consolidarea expertizei complementare – dezvoltată la nivel național, pentru extinderea prezenței pe piețe din afara ţării – va fi realizată prin revizuirea Orizzonte Sistemi Navali (OSN), un joint-venture deținut de Fincantieri și Leonardo, cu acțiuni de 51% și, respectiv, 49% . Ambele părți intenționează să furnizeze resurse care să permită OSN să își asume responsabilitatea pentru dezvoltarea sistemelor de luptă și pentru definirea cerințelor subsistemului și a arhitecturii componentelor individuale, inclusiv a sistemului de management al luptei (CMS). Acest acord reprezintă baza acordurilor obligatorii ulterioare, pe care părțile le vor negocia în conformitate cu reglementările aplicabile, inclusiv cele care reglementează tranzacțiile părților afiliate și problemele antitrust. Dezvoltarea produsului „nava ca sistem” se bazează pe o istorie îndelungată și de succes a colaborării, în cadrul unor programe naționale și de export, pe care Fincantieri și Leonardo – lideri mondiali în construcția de nave militare și în crearea și gestionarea integrată a CMS, a sistemelor de înarmare, a comunicațiilor, senzorilor și a elementelor de electro-optică – au dezvoltat-o de-a lungul anilor.

Giuseppe Bono, CEO Fincantieri, a declarat: „Credem că o colaborare din ce în ce mai strânsă între cele două importante companii de apărare din Italia este crucială. Acordul semnat este o dovadă a angajamentului nostru continuu, pe măsură ce privim spre viitor. În calitate de contractant principal pentru întregul segment al navelor militare, Fincantieri va continua să acționeze ca interfață unică pentru clienți, îmbunătățind oferta de produse a celor două grupuri și acționând, de asemenea, ca un motor al dezvoltării tehnologice pentru companiile italiene mici și mijlocii din acest sector”. Alessandro Profumo, CEO Leonardo, a declarat: „Prin acest acord, Italia se va prezenta într-o manieră mult mai coerentă și mai eficientă, pe o piață cu foarte multe provocări, consolidând toate competențele de înaltă tehnologie pe care cele două companii le-au dezvoltat împreună. Modernizarea Orizzonte Sistemi Navali este cel mai bun mod de a încuraja dezvoltarea întregului lanț național de aprovizionare care contribuie la crearea navelor militare. Prin oferirea în comun a produselor și serviciilor, vom spori competitivitatea industriei italiene pe piața internațională”.

 

Acordul reînnoit va consolida modelul de colaborare existent între Fincantieri și Leonardo, care le va permite să își exercite mai eficient rolurile și responsabilitățile și să definească o strategie de produs comună pentru sectorul naval militar. Fincantieri și Leonardo vor transforma Orizzonte Sistemi Navali (OSN) în autoritatea de proiectare pentru sistemele de luptă, cu toate competențele necesare pentru a-și îndeplini pe deplin acest rol, sporind eficienţa operațională. Acest joint-venture va reprezenta un vehicul pentru a maximiza conținutul italian și randamentele ulterioare pentru industria națională și pentru lanțul său de aprovizionare. Fincantieri va acționa în calitate de contractant principal, ca interfață unică pentru clienți și va avea responsabilitatea navelor militare, în ansamblul lor (Autoritatea de Proiectare a Navelor Militare).

În consecinţă, va fi responsabilă – în numele OSN – de arhitectura navei, atât în ​​ceea ce privește platforma, cât și sistemul de luptă. Leonardo va fi partenerul preferat pentru Sistemul de Management al Luptei și pentru echipamentele și sistemele necesare navelor. Consolidarea parteneriatului dintre Fincantieri și Leonardo va spori resursele și expertiza celor două companii, pentru a-și asigura viitoare oportunități comerciale și industriale. Reînnoirea colaborării le va permite prezenţa, pe piețele naționale și internaționale, cu soluții inovatoare, graţie unei oferte mai competitive, constând în produse și servicii mai bune, implicând astfel IMM-urile într-un mod mai structurat. În acest scop, cele două companii au convenit să înființeze grupuri de lucru permanente ca să faciliteze cooperarea pentru dezvoltarea de noi produse pentru unitățile navale și să optimizeze lanțurile de aprovizionare.

 

*   *   *

Fincantieri este unul dintre cele mai mari grupuri de construcții de nave din lume și numărul unu în materie de diversificare și inovare. Este lider în proiectarea și construcția navelor de croazieră și un jucător de referință în toate sectoarele high-tech ale industriei construcțiilor de nave – de la nave militare, la nave offshore, de la nave specializate de mare complexitate și feriboturi , la mega-iahturi – precum și în reparații și conversii de nave, în producţia de sisteme şi echipamente mecanice și electrice, dar şi în servicii post-vânzare.Cu peste 230 de ani de istorie și peste 7.000 de nave construite, Fincantieri și-a păstrat întotdeauna birourile de conducere, precum și toate competențele de producție, în Italia. Cu peste 8.400 de angajați și o rețea de furnizori care are aproape 50.000 de angajați, Fincantieri a transformat producția fragmentată pe mai multe șantiere navale într-un punct forte, având cel mai mare portofoliu de clienți și produse în segmentul navelor de croazieră. Pentru a-și păstra competitivitatea și pentru a se afirma la nivel global, Fincantieri și-a lărgit portofoliul de produse devenind lider global în sectoarele în care operează.Grupul are 20 de șantiere navale pe 4 continente, peste 19.000 de angajați și este principalul constructor occidental de nave. Are printre clienţi pe cei mai importanţi operatori de croaziere din lume, Marina italiană și Marina SUA, alături de alte forţe navale străine. Este partenerul unora dintre marile companii europene din domeniul apărării, în cadrul unor programe multinaționale.Activitatea companiei Fincantieri este diversificată în ceea ce priveşte piețele finale, expunerea geografică și baza de clienți, cu venituri generate în principal de construcția navelor de croazieră, a navelor militare și a celor destinate operaţiunilor offshore. În comparație cu actorii mai puțin diversificați, o astfel de diversificare îi permite să atenueze efectele oricăror fluctuații ale cererii pe piețele finale deservite. www.fincantieri.com

Leonardo se numără printre primii zece jucători mondiali din industria aerospațială, de apărare și securitate și este principala companie industrială din Italia. Organizată în șapte divizii de afaceri, Leonardo operează pe cele mai competitive piețe internaționale graţie expertizei în domeniilor sale de activitate. Listată pe Bursa de Valori din Milano, în 2017 Leonardo a înregistrat venituri consolidate de 11,7 miliarde de euro și are o prezență industrială semnificativă în Italia, Marea Britanie, SUA și Polonia.

Fincantieri

Leonardo

8 comentarii:

  1. Salut. Cu ceva ani in urma Orizzonte Sistemi Navali au prezentat o lista intreaga de corvete care plecau de la 1500 tone pana la 2500 tone, foarte interesante, daca vor gasi ceva clienti macar sa le faca la noi in tara.

  2. „Fincantieri este unul dintre cele mai mari grupuri de construcții de nave din lume…” aceiasi placa stricata cantata si de hotnews si de resboiu. Macar v au platit si masa cat ati fost in italia sau doar drumul si cazarea?

    • Nimeni de la romil n-a fost in Italia.
      Ne-au platit insa abonamentul la tren pe un an iar George a primit si unul la metrou.
      Iar Eroul a primit un mic dejun gratis pe luna la santier la Tulcea.
      Fincantieri chiar este unul dintre cei mai mari constructori de nave din lume, poti cauta cifra de afaceri.
      Pe bune acum, n-ai vazut ce scrie la sfarsit? Fincantieri/Leonardo. Este un comunicat de presa si atat…

  3. Nu îşi are rost aici postarea, da e tot despre vapoare. Unii îşi transforma navele istorice in muzeu, noi le vindem. Nava din articolul https://www.mangalianews.ro/2016/09/o-alta-promisiune-neonorata-transformarea-navei-eugen-stihi-muzeu-plutitor/ este scoasa la vânzare de Romtehnica cu ceva mai mult de 700.000 lei. La licitatia din 30.10.2018. Pentru conducătorii acestei ţări, pentru cei care pot lua astfel de decizii, nu conteaza că este cea mai veche nava militara românească, poate chiar o raritate în Europa şi în lume. Nu cred că mai sunt multe nave construite în 1920 şi care să mai plutească. Mai ales nave militare.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *