Fincantieri şi SUA, un exemplu de clarviziune si succes

A face afaceri la nivel global înseamnă să ai echipe de management, infrastructură şi facilităţi pe toate pieţele. De aceea, de la Mediterană la Marea Nordului, din America până în Asia, Fincantieri – lider occidental în construcţia de nave – are o prezenţă directă şi operaţională şi este pregătit să răspundă solicitărilor pentru produse avansate şi mai sofisticate. Grupul italian are capacitatea de a-şi exporta şi a-şi aplica expertiza şi cultura în toată lumea, în cele 20 de şantiere pe care le are, pentru orice fel de produs sau serviciu. Graţie experienţei de 230 de ani în construcţia de nave, Fincantieri a dobândit reputaţie şi experienţă în toate domeniile, intrând pe pieţe noi şi construind poveşti de succes.

Una dintre poveştile de succes are ca pornire anul 2008. La acel moment, Fincantieri a decis să intre pe piaţa americană ca parte a strategiei de globalizare şi diversificare şi ca răspuns la dorinţa Marinei SUA de a adopta cele mai mai bune practici pentru şantierele sale. Compania italiană a achiziţionat Manitowoc Marine Group, astazi Fincantieri Marine Group (FMM), şi cele două şantiere din Wisconsin, pe Lacul Michigan (Marinette Marine şi Sturgeon Bay).

Fincantieri

Sursa foto: Fincantieri

În 2009, Michigan – care până atunci fusese coloana vertebrală a producţiei in Statele Unite – era statul american cu cea mai mare rată a şomajului din ţară, din cauza recesiunii şi a prăbuşirii sectorului auto. În acea perioadă dificilă, investiţiile Fincantieri au însemnat o gură de oxigen mult aşteptată, pentru că grupul a investit în şantierele pe care le cumpărase, a recalificat forţa de muncă locală, construind o industrie locală şi contribuind la diversificarea economică. Compania a devenit, astfel, cel mai mare angajator din regiune. Rata şomajului în zona Marilor Lacuri – Michigan, a scăzut de la 14% la 4% în acea perioadă. Astăzi, Fincantieri Marine Group are aproximativ 2.100 de angajaţi direcţi şi peste 900 de subcontractori. A livrat 190 de nave şi ambarcaţiuni şi deţine 3 şantiere în Wisconsin. Aceste facilităţi sunt şantiere americane, cu angajaţi americani. Acest proces a presupus integrarea in sistemul local de instruire şi educaţie, prin includerea orelor de practică in programa unor licee şi colegii.

Cei trei piloni pe care s-a concentrat Fincantieri au fost: investiţiile în infrastructură şi în procesele de producţie; investiţiile în oameni şi în instruirea lor profesională; inovarea în domeniul soluţiilor tehnologice şi în materialele folosite pentru produsele sale. Banii care au ajuns în economia locală – salarii, dar şi contractele pentru furnizorii locali – au ridicat întreaga zonă în regiunea Marilor Lacuri-Michigan. De la cumpărarea şantierelor din SUA, în 2008, Fincantieri a investit 140 de milioane de dolari pentru modernizarea lor , dar şi în dezvoltarea lanţului de aprovizionare, în transferul bunelor practici şi a instrumentelor de producţie, în asigurarea experţilor care să faciliteze transferul de cunoştinţe şi de tehnologie. În urma acestui proces, au fost create aproape 1.000 de noi locuri de muncă pe şantiere şi alte câteva mii în zona de aprovizionare deja extinsă. Rezultatul: Fincantieri Marine Group este acum unul dintre cele mai moderne şantiere din SUA, fiind considerat un element cheie al bazei industriale a Marinei.

Fincantieri a obţinut toate acestea prin:

  • Identificarea unor noi furnizori, pentru a construi o relaţie strânsă cu şantierele şi pentru a atinge standardele înalte de calitate şi de performanţă tehnologică cerute de Marina SUA.
  • Stabilind o bună colaborare cu organizaţii din industrie şi cu furnizori importanţi.
  • Colaborând cu furnizorii pentru a-i introduce în lanţul global de aprovizionare al Fincantieri. Efectul direct: proiecte europene au fost acordate unor furnizori americani.

Această strategie de anticipare şi de a intra pe pieţe noi şi importante, cum este piaţa americană, s-a dovedit a fi una de succes, având în vedere că Fincantieri a câştigat licitaţia de construire a seriei de nave LCS (Littoral Combat Ship) – la acea vreme unul dintre principalele programe de înzestrare navală din lume, bazat pe o nouă generaţie de nave multirole de talie medie. Mai mult, compania a primit recent din partea Marinei SUA un contract de 15 milioane de dolari pentru a dezvolta proiectul FREMM într-o nouă generaţie de fregate în cadrul programului FFG(X). Fregatele FREMM sunt nave militare de ultimă generaţie ale apărării italiene şi europene, dovedind că sunt de încredere, că au o mare flexibilitate, oferind configuraţii multiple ale platformei în funcţie de diferitele nevoie operaţionale. Din aceste motive, programul reprezintă un model în sine, având în vedere că fregatele FREMM şi-au dovedit performanţele (7 din cele 10 nave sunt deja folosite cu succes de Marina italiană) şi pot fi dotate în funcţie de nevoile clientului.

Povestea Fincantieri în SUA este una de succes şi reflectă abilitatea şi strategia Grupului de a dezvolta şi de a creşte afaceri locale în ţările în care pătrunde, inclusiv în România. Prin subsidiara VARD, Fincantieri deţine două şantiere în România. Construind pe acelaşi model folosit în SUA şi continuând tradiţia românească în construcţia de nave, Grupul a investit şi continuă să investească pe plan local, în aceste facilităţi care astăzi sunt considerate a fi printre cele mai moderne din Europa. În ultimul deceniu, producţia la Vard Brăila şi Vard Tulcea s-a axat pe nave specializate şi pentru operaţiuni offshore, dar viitorul anunţă diversificare. Şantierele au început deja să producă componente pentru nave de pescuit şi de croazieră şi sunt gata să facă un mare pas, acela de a produce pe plan local cele patru corvete pentru Forţele Navale Române, în cazul în care Fincantieri va câştiga licitaţia.

Acest lucru va presupune şi mai mult transfer de tehnologie şi expertiză din partea Fincantieri şi va avea drept rezultat dezvoltarea continuă a şantierelor locale, mai multe locuri de muncă şi, în general, valoare adăugată pentru România. Fincantieri are o mare experienţă şi o tradiţie solidă în ceea ce priveşte transferul de tehnologie, susţinând forţele navale şi economiile mai multor ţări şi contribuind la creşterea capacităţii lor în domeniul construcţiilor de nave şi al mentenanţei pe plan local. La toate acestea se adaugă faptul că Fincantieri este, în România, cel mai mare angajator pe plan local din industria construcţiilor de nave şi reprezintă un partener de încredere al ţării pentru mulţi ani de aici înainte.

Fincantieri

32 de comentarii:

  1. Foarte bine ca merge bine industria asta în România. Slava Domnului ca infrastructura ne-a lasat-o Dumnezeu și e exceptionala: și Dunăre Și Marea Neagra altminteri Ungaria a luat și BMW ul. Ce sa construiască ăstia autostrazi, nu am auzit o instituție în țară ăsta sa ceara așa ceva. Sa zică de exemplu Brigadă de Politie rutiera ceva de starea rutiera sau Biserica Ortodoxă de miile de morți de pe drumuri? Nu, aia sunt cu plăcuțele de înmatriculare si like-urile,ceilalți cu slujirea puterii politice. Poate nu ar strica o fabrica de avioane americane la Craiova. Nu doar pentru România ci pentru întreaga Europa. Nu se poate f35 nu I nimic poate f16 sau textron sau ceva de antrenament. România are tradiție mare în lume în producția de avioane și dacă în domeniul elicopterelor se mișcă, în cel al avioanelor și drone lor, mai puțin.

    • Legat de capra vecinului, măcar știm sigur că Ungaria n-o să construiască niciodată submarine… Așa că, măcar din punctul ăsta de vedere, suntem în avantaj!

    • Comisaru' Moldovan

      Nu-i vorba numai de autostrăzi, nu alea sunt urgența. Mâna de lucru calificată i-a atras pe constructorii nemți de vehicule și posibilitatea de a crea noi clase și profile la școlile de meserii sau universități. Noi? Uită-te la un documentar despre școlile de meserii românești. Nu mai au nici măcar utilajele și materialul didactic din anii ’70-’80 !!!!
      De schimbat profilul acestor școli sau de convins profesorii universitari că trebuie să se reprofileze nici nu poate fi vorba.

      • Autostrăzile sunt o urgență de aproape 30 de ani. cum puteți să spuneți așa ceva? Știți că activitățile din Cluj se aprovizionează mai ușor de la Budapesta decât de la București?

    • Romania nu are nici o traditie „mare” in domeniul avioanelor… Lasati prostiile.

    • Hai las-o in papusoi, cand umbli cu Muia pe strada si pe urma te eschivezi cu DEX-ul de parca nu stii ce felatie bagai pe numarul de inamtriculare te astepti sa-ti dea politia flori. Politia a gresit ca i-a dat drumul in tara cu numarul asta si s-a tot codit s-ai ia numerele, ca pana la urma facebook-ul si presa l-a facut celebru pe talamb nu politia.

      • „Sa-i”

      • Adica “MUYEP5D”???

        • Adica m*** plimbata public sub ce forma ai scrie-o tot la expresie obscena si triviala se incadreaza indiferent de ce urmeaza dupa ea. Personajul daca tot dorea sa-si expuna muia putea sa-si lipeasca un sticker cu mesajul pe capota masinii dar probabil nu obtinea acelasi efect ca in cazul numerelor ca sa nu mai zic ca de fiecare data cand l-a oprit politia era cineva de la presa care sa filmeze sau sa fotografieze momentul al dracului protest spontan. Nu stiu cum ca de cate ori m-a oprit politia pentru verificari nu era nimeni sa ma pozeze si pe mine de la nici o publicatie probabil pentru ca nu dadeam nimanui m*** de pe numarul de inmatriculare. Si ar mai fi si partea a doua pentru iubitorii de m*** de pe soselele patriei este ca si-o dau singuri daca isi imagineaza ca darama PSD cu asa ceva. Curentul asta felationist din lupta politica nu o sa convinga niciodata masa nehotarata sa voteze contra psd ci mai curand contrariul. Adica numere si mesaje prin tarlale cu m***psd vine sa mangaie sufletelul rezistentilor hard core adica al alora foarte hotarati deja dar mai mult de atat.

          • Herr Von Renn Weg

            @anla’shok nu darami PSD-ul cu o placuta de inmatriculare, dar il provoci sa isi dea arama pe fata, sa vada lumea ca inca au setea de putere totalitara si tendinta de anihilare a oricarei manifestari a dreptului democratic de libera exprimare! Ce vrei?! Nu vezi ca ies in strada sute de mii de oameni sa protesteze iar PSD le ignora vocea! Daca numai m-ui-a prinde, chiar daca nu e de bun gust, pe asta o folosim!

            • Serios. Incearca sa justifice cam multe mizerii si sa legitimeze cam multe jivine lupta contra PSD. Cum este si cazul tontului cu aere de martir. Daca era mare protestatar isi asuma ce a facut. Spunea bai frate am facut-o ca-i urasc ca nu-i mai suport asta este suport rigorile legii dar nu-i mai vreau. In
              schimb a venit la ciupeala poate nu-l baga politia in seama ca-i mediatizat iar cand i-au luat numerele s-a ascuns dupa copil si dupa dex de parca sunt romani care nu stiu ce-i aia mui**. Cu asa ceva vreti voi sa schimbati puterea? Tine minte un lucru intr-o confruntare daca o tabara impinge lucrurile intr-o directie cealalta va cauta sa echilibreze intr-un fel sau altul. Nu asta-i calea si pot sa pariez cu tine ca la viitoarele alegeri tot PSD castiga gratie unor destepti ca lemurianul asta si a altor destepti care il si aproba.

  2. Ungaria poate construi submarine pentru dunare.

  3. Sa speram ca vor scoate ceva bun de acolo!
    Cat despre BMW ungaria… no comment.. umorul romanului va scoate glume destul de amuzante!

    • Ca Ungaria are BMWea… mare scofala… in Romania, in curand o sa vina Mergedessa… sa vezi ce-or sa moara toti ungurii de invidie atunci! 🙂

  4. Acuma, vorbind serios despre submarine, și U214 e bun!
    Ce dacă se clatină cam tare?
    Lipești la intrare o plăcuță cu ‘E PERICOLOSO SPORGERSI’ și gata!:-))

  5. ati vazut declaratiile lu fifor cu rachete balistice ?

  6. Eu nu stiu cum e la altii, dar la mine reclama nu are darul sa ma convinga, ci sa ma enerveze. Cu cat incearca cineva sa imi bage reclama lui in ochi cu atat sunt mai convins sa nu cumpar produsul ala. Stiu ca o sa supar, dar m-am saturat de reclamele Ficantieri ca si de alea la detergenti.
    Or fi bune navele alea, dar nu deschid un site web sa nu dau de Ficantieri. Parafrazand un banc: Ori ma…ori ma lasi.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *