Romania Military

Francezii nu au incredere in industria Indiana

Dassault Rafale

Negocierile dintre francezi si indieni, pentru finalizarea si semnarea contractului privind livrarea de catre Franta a 126 de avione multirol Rafale catre India, au fost oprite. Surse indiene precizeaza ca problema este destul de delicata si ca deocamdata nu se intrevede nici o iesire. Mai exact proiectul de contract prevede ca din cele 126 de avioane Rafale, primele 18 sa fie construite integral in Franta, iar restul pana la 126 sa fie construite in India, de catre compania cu capital de stat HAL.

Pana aici toate bune si frumoasa, francezii s-au angajat sa le livreze indienilor absolut tot ce este necesar pentru ca India sa-si construiasca proprile avioane de lupta Rafale, dar s-a ajuns la scandal si blocarea negocierilor odata ce partea indiana a cerut ca Daasault sa-si asume garantia si pentru avioanele fabricate in India!

In acest moment francezii au izbucnit in ras, asta putem doar presupune, si s-au ridicat de la masa, declarand ca fiecare constructor sa acord garantie pentru avioanele produse de el insusi.

Bineinteles ca toata lumea stie starea jalnica a industrie militare indiene si degringolanda nemarginita in asigurarea calitatii subansamblelor si in general a asamblarii in fabricile indiene. Problemele cu slaba calitate a produselor licentiate catre industria Indiana este foarte veche. Rusii au avut mari probleme, si au in continuare, cu T-90 fabricat in India, datorita acuzatilor indienilor ca nu le-au fost asigurate toate conditile in cadrul parteneriatului de transfer a licentei. Numai ca rusii au aratat negru pe alb ca au predat absolut toate materialele si documentaita tehnica, problemele survenind exclusiv din vina si coruptia industriei indiene, a slabei calitati a pieselor si a modului in dorul lelii in care se face montajul final.

Sa nu uitam ca HAL, care ar trebui sa integreze unul dintre cele mai moderne si complicate avioane multirol din lume, Rafale, nu a fost in stare in 20 de ani sa produca un amarat de trainer si un motor pentru acesta. Astfel HAL Tejas va zbura, daca va zbura, cu motoare cumparate de le americani.

Numai ca Ministerul Apararii de la New Delhi insista ca Dassault sa-si asume garantia pentru intreaga flota de avioane Rafale, insa deocamdata francezii au spus un mare PAS!, tocmai datorita faptului ca indolenta si delasare, cuplata cu prostia fara margini a indienilor, va face ca intre avioanele construite in Franta si cele din India sa fie ceva diferente, cel mai probabil, destul de semnificative.

Cererea indienilor mi se pare pura nesimtire, atat timp cat tu ca minister sti bine ce retardati ai in industria ta nationala.

 

Sursa: Defensenews

GeorgeGMT

Exit mobile version