Francezii, umar la umar cu italienii

In urma cu putin timp, Franta a lansat la apa cea de-a saptea fregata din clasa FREMM – “Alsace”, ne referim la nave ce opereaza in cadrul Marinei Franceze (Franta a vandut o fregata FREMM “Normandie” Egiptului, desi nava apartinea Marinei Franceze, pe motiv ca arabii nu mai aveau rabdare), in timp ce macaronarii si-au lansat cea de-a opta FREMM.

Astfel, programul celor doua tari de dotare cu fregate FREMM se cam apropie de sfarsit, Franta va achizitiona doar 8 nave din clasa FREMM (sase specializate pe lupta anti-submarin si doua pentru lupta anti-aeriana), Italia in schimb va dispune de zece fregate, patru pentru lupta ASW si sase multirol.

Franta a mai taiat din comanda de FREMM pentru a cumpara cinci fregate/corvete (ca deplasament) FTI (Frégate de Taille Intermédiaire), nave mai mici si mai ieftine, desi ca nivel de armament ele par a fi niste mini-fregate foarte serioase.

Si ca sa ne facem o idee, constructia FREMM “Alsace” a durat 13 luni, de la inceperea asamblarii si pana la lansarea la apa. Se asteapta ca nava sa devina operationala prin 2021.

GeorgeGMT

 

21 de comentarii:

  1. 13 luni. Presupun ca au avut totu la dispozitie fara intarzieri de la diversi furnizori

  2. Salut. C e bine ar flutura tricoloru nostru pe catargul a macar 3 astfel de fregate.

  3. 3 Fremm pentru Ro…3 !!!

  4. treisprezece (13) luni dar fittingul dureaza mai mult cred cu testari cu tot.

    offtopic ati auzit astia vor trei (3) companii de tancuri, nu se precizeaza ca-s noi sau SH.
    ce poti face cu trei comp, aprox. 60 tancuri astazi ? sa incurci dusmanul pana vin intaririle ? trebui sa fie la la cei 300 de spartani sa-i atragi intr-o gaura….

  5. FTI – corveta? 🙂 Lasand la o parte ca are „fregata” in denumire, dar e suficient sa ne uitam ce armament si misiuni are ca sa fie clar ca e fregata, nu corveta… 🙂

    • Mini-fregata, maxi-corveta…
      Si Horizon-class este desemnat ca distrugator.

    • Nicolae, nu te supara, dar ca si armament nu pare peste Gowind-ul propus Romaniei (singura diferenta notabila ar fi VLS-ul A50, desi daca cei dela hotnews au dreptate, posibil sa il avem si noi. ?Diferenta o vad la dimensiuni / deplasament si marime echipaj, ceea ce probabil se transoune intr-o autonomie sporita. Pentru „ligheanul” nostru, cred ca corvetele sunt foarte bune.

      • Nu ma supar absolut deloc! 🙂 Poate sunt eu mai riguros cu clasificarile… 🙂 Mie mi se pare important sa clasificam corect o nava, ne facem o idee asupra capabilitatilor din start. Pentru ca-corveta nu-i fregata oricate VLS-uri i-ai pune… 🙂

        Diferenta fata de Gowind vine din ce-ar putea fi, fara modificari majore: o combinatie de 4×8 Sylver A50/70 fata de cele 2×8 Sylver A50 cu care pleaca la drum.

        Am dubii ca vor pune A50 pe ale noastre, pana acum nu exista info publice cum ca vreo Gowind 2500 din cele vandute pana acum si dotate organic cu VL Mica ar fi primit VLS dedicat Sylver.

        Chestiunea deriva din faptul ca VL Mica vine in propriile containere care au inclusiv canalele de evacuare a gazelor integrate in containerul rachetei si nu necesita VLS dedicat pentru a putea fi lansate ceea ce ma conduce la concluzia rezonabila (zic io) cum ca nici ale noastre nu vor avea A50, decat daca a existat solicitare expresa in acest sens.

        Surse:
        https://en.wikipedia.org/wiki/Sylver_Vertical_Launching_System#Usage
        https://www.edrmagazine.eu/naval-group-details-fti-capabilities-and-programme-development

        Diferentele sunt, in opinia mea, mai profunde decat ce se vede cu ochiul liber la prima vedere. FTI este „entry level” pentru marina Frantei care este una de „blue water”.

        Ciudat cum nu au luat Gowind 2500 daca navele sunt similare ca armament, nu-i asa? 🙂 Io zic sa ne obisnuim cu ideea ca Gowind 2500 este pentru marinele „brown water” (ca sa nu zic lumea a treia)… Asta nu inseamna ca nu sunt bune ci ca nu se compara cu FTI oricat de mult ni s-ar parea noua ca se compara.

        BTW, „the FTI has been developed to be capable of conducting a wide range of missions, from high-level war fighting to maritime interdiction operations and crisis prevention.” – pun accent pe „high-level war fighting”.

        P.S. N-am zis ca-corvetele n-ar fi bune in „ligheanul” nostru…

        • pai intre Sylver A50 cu 5m adancime si A35 cu doar 3,5m e o diferenta de 1,5m de profunzime, care mananca din niste spatii utile sub punte.
          Si care ar fi diferenta de pret?

          • Mi-e teama ca nu inteleg intrebarea… 🙂 Diferenta de pret in conditiile unei licitatii cu cel mai scazut pret vine taman din pretul unui VLS Sylver. 🙂

            Dupa cum stii, o racheta VL Mica vine intr-un container dedicat, gata de tragere, care include si canalul de ejectare a gazelor. Prin urmare nu are nevoie de VLS dedicat si nici nu stiu daca containerul standard intra in Sylver fara alte modificari.

            Cand spun asta ma bazez pe:

            1) niciunul din utilizatorii VL Mica naval nu apare ca fiind utilizator de Sylver (ce-i drept datele sunt cam vechi): https://www.naval-group.com/wp-content/uploads/2017/01/sylver-multimissile-vertical-launcher.pdf

            2) faptul ca „the missile is launched from an individual storage container (no additional VLS), providing 360° engagement coverage and maintaining ship stealth and stability. The system compactness and modularity enable installation on a wide range of warships for new built or refit.”

            De aici: https://www.mbda-systems.com/product/vl-mica-sea/

            Poate veni in pachete de 16 fara VLS, probabil structuri metalice care asigura sustinerea containerelor standard si accesul la energie si date. (descarca brosura din link de mai sus, de acolo am citat chestiunea cu cele maxim 16)

            Cele de mai sus plus faptul ca NG (cand le-am luat interviul) nu mi-au confirmat utilizarea Sylver desi i-am intrebat expres ma fac sa cred ca Gowind-urile si Type 22-urile R nu vor avea VLS Sylver decat daca l-am cerut expres. Asta daca nu castiga Damen licitatia… 🙂

            Daca n-am inteles bine intrebarea… asta e, fii mai specific! 🙂

            • DA 🙂
              Eu am intrebat specific, diferenta de pret intre alea 2 VLS-uri, nu comparat cu containerul Mica inclus in pret si nici relativ la pretul cel mai mic din licitatie.
              Dar putem compara si asa, cat costa VLS-ul ala in plus, in cazul in care sunt unii pe care-i dau banii afara din casa (nu noi, bineinteles).

              • de unde au luat astia pretul ala?
                http://www.deagel.com/Cannons-and-Gear/Sylver_a001421001.aspx

                Sylver
                Initial Operational Capability (IOC): 2001
                Total Production: 93
                Unitary Cost: USD$3.0 million
                Also Known As: Sylver A35, Sylver A43 and Sylver A50
                Origin: France
                Corporations: Naval Group

                Parent System: Sylver
                Initial Operational Capability (IOC): 2001
                Total Production: 93
                Total Cost: USD$300 million
                Family Members: Sylver A-70

              • Habar n-am! 🙂
                Probabil in banii de acum ne ducem spre 10 milioane pt cele mai raspandite: A43/50.
                Dar cine isi ia Aster 15/30 nu cred ca-si mai bate capul cu asta.
                Pentru echivalenta vezi si anuntul DSCA pt Mk-41 in cazul Finlandei.

  6. hehe, francezii pe modelul 8 + 5 mai mici si mai ieftine. Bate vantul inspiratiei de peste Canal, din Nord?
    Daca da, oare cand al 2-lea portavion?

  7. Sa inteleg ca Naval Grup va colabora si cu santierele navale de la Braila si Tulcea, in realizarea corvetelor?

    Asta chiar e o veste buna.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *