Masini militare de epoca

Motto:” Toate masinile militare rusesti sunt copii ale celor americane”

22 de comentarii:

  1. Nici nu ma mai uit la articol ca stiu despre ce este vorba

  2. Salut. Tovarasu, cum poti matale sa jgnesti inteligenta si tehnologia sovietica ei nu au furat nu au copiat ei au inventat.Un domn care a lucrat ca mecanic in armata romana spunea ca masinile sovietica fata de cele americane sunt niste gioarse.

  3. Interesant conceptul de aparat de ochire cu biocurenti…mi-a adus aminte de cartea „Firefox” a lui Craig Thomas..

  4. Cam bate campii nenea..

    • De ce bate campii? Ar fi bune si niste argumente. Ar fi bun de implementat pe internet un formular pentru comentarii, prin care sa fii obligat sa iti argumentezi opiniile. 🙂

    • Nu asa… bate maxim…adica copie la copie … si tot am fi putut fi buni..

      Plus ca „a venit ordin” de la fratele mare.. Eterna scuza ca nu esti capabil de mai mult .. si neasumare de responsabilitate .. Si asta cand ai exeplul care a mers in fata ochilor.. Dacia .. Mama ei de Dacie .. In aceeasi oala cu Tractorul, ARO, Roman.. etc. Diferenta majora ii ca faceau un produc pe care si piata interna il cerea .. asa cum este el ..

  5. Iar Romanii au copiat tot ce e rusesc. Unde dai si unde crapa

    • te-ai gandit ca au fost obligati sa faca asta? nu puteau cumpara licente decat de la rusi , iar ca sa produca ceva nou si propriu nu erau lasati de „prietenii” din est

    • Nu chiar. Locomotivele electrice sunt licenta ASEA Suedia (ABB-ul actual), cele diesel electrice sunt sub licenta Sulzer (elvetia), Dacia- Renault, Oltcit-Citroen, Roman -Man, IAR 330 Puma – Aérospatiale SA 330 Puma si multe altele.
      Noi am avut probleme la cercetare, modul de lucru nu era unul competitiv si am pierdut mult din cauza „nepotismului”.

  6. Veniamine Franqueline

    „According to Reuters, Director, Joint Strike Fighter Program, Vice Admiral Mathias W. “Mat” Winter, told U.S. lawmakers that “future potential Foreign Military Sales customers for the F-35 include Singapore, Greece, Romania, Spain and Poland.”

    In https://nationalinterest.org/blog/buzz/everyone-gets-f-35-pentagon-eyes-new-european-buyers-66792

  7. Faine IMS urile. Imediat dupa revolutie asa prin 90-91 „Baietii destepti” au pus mina pe cite 1-2 exemplare „casate” vindute pe ninimic din parcurile reci ale UM. Nu erau scumpe deloc. Bani nu erau atunci si „relatii”. Chiar unele nu aveau asa multi km la bord.

    • Aveau intre 1000 si 6000 de km..Le-au desfacut, revopsit si montat la loc si se bateau cu pumnul in piept ca au „reconditionat” IMS-uri

  8. Cum sa tii stafeta adica sa devii numero due doar copiind dupa numero uno….copii si copiind.

    Si asa devin ceolovecii cu costurile aferente intre primele super-hac puteri mondiale, daca americanii descopera primii o necesitate meletara de ce sa nu o fructifice ?

  9. Rusia a fost ajutata de Americani, urmariti de la min 42 ( ex 500 000 camioane Studebaker). https://www.youtube.com/watch?v=t_SYvFHUu5o

  10. Sovieticii in industria auto civila nu s-au inspirat doar de la americani ci si de la Italieni, Germani, Englezi, etc. Ar fi incorect sa spunem „copiat” deorece tot ce au scos ei dupa inspiratie era oarecum diferit de original si adaptat dupa nevoile si doctrina lor. Chinezii si Iranienii putem spune ca au copiat si inca o fac.
    Una din marile probleme ale socialismului este ca ii durea la bascheti de omul de rand, munceau ca sclavii dar nu aveau bunuri de lux cum aveau capitalistii. Ei in schimb au investit masiv in industria de aparare, asta i-a tinut in loc si i-a falimentat, spre binele nostru.
    Scria WW intr-un articol despre Grad-uri ca sovieticii au produs un model de camion militar (nu retin exact care) in peste 1.000.000 (milion) de exemplare. Pai nu avea tot poporu’ sovietic masini civile cate camioane militare au produs. Plus jdemii de tancuri, ifv-uri, apc-uri si alte kkturi. Iar modele de blindate, avioane, elicoptere, submarine, artilerie si rachete aveau cat tot restul lumii la un loc.
    Problema a fost complexa la ei, cum e si acuma de altfel, in loc sa se axeze pe dezvoltarea bunurilor de consum, ei achizitioneaza licente din occident (de ex GAZ Volga Siber este o licenta dupa Chrysler Sebring) iar resursa de RD o folosesc sa proiecteze/modernizeze armament de tot soiul! Asta-i mentalitatea lor. Omu’ face atat cat il duce capu’
    E foarte mare pacat ca nu mai exista ARO, Romanul a ramas doar o umbra, UTB-ul nu mai exista si multe altele..traim in Romania si asta ne ocupa tot timpul. ?

  11. Iar în timp ce voi dezbateți care nepot de la care văr a copiat, să-i felicităm pe vecinii noștri polonezi care au intrat oficial în Top 25 economii din lume.

    În caz de pică Ucraina, americanii și polonezii sunt singurii care ne mai pot ajuta în caz de invazie rusească.

  12. Inspirat dupa GAZ a fots IMS 461 ….

    ARO .. ei bine mi se pare ca ARTo afots o evolutie independenta.
    Si trebe sa va zic capana ce fu expus ARO 240 nu se auzise ca arexista vreo masina ARO . Si in primii ani era lcar – ARo era „aia noua si misto” iar IMS era aia veche cu spect de GAC

    • Mai exact IMS-57 și ARO-M461. Astea au fost făcute după documentația rusească.

      https://www.kolesa.ru/uploads/2019/04/ims_m461_5-980×540.jpg

    • Se spune că platforma autovehiculelor ARO a fost o inspirație după Jeep Wagoneer 1967 , oferită cu interes de către Nixon , musafir în România pe 2 august 1969 .
      Au fost cumpărate 110 bucăți , iar cu ajutorul manualelor de service și reverse engineering , împreună cu experiența căpătată la construcția IMS 461 , a ieșit … ARO 240 cu prelata .
      Interesant este că Jeep nu a mai fabricat niciodată modelul 4×4 cu suspensie independenta , modelul 1968 și variantele ulterioare au fost cu doua punți , o buna perioadă de timp …
      ARO era bunicel pentru epoca aia , având partea din fata clonata după JW 1967 .
      S-a muncit mult la caroserie , care era … cum era .
      Inclusiv Mercedes s-a inspirat din caroseria celor de la Câmpulung Muscel , atunci când unul dintre inginerii români a rămas în Austria .
      Modelul ARO244 a fost sursa de inspirație pentru cei ce au realizat aspectul exterior al seriei G de la Mercedes , dar asemănările de opresc aici 🙂 .
      Cărțile din cărți se scriu …

  13. @ George – a mai aparut ceva de la nenea asta: https://www.youtube.com/watch?v=ROrv5tujCEo – chestii interesante, mai ales partea privind ofiterii tehnici din armata si dezvoltarea acestor corpuri de tehnicieni.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *