Gowind pentru Malaiezia

In urma cu un an Malaiezia a  hotarat sa cumpere din Franta sase corvete de tip Gowind, cu conditia ca navele sa fie construite local. Datorita acestei cerinte prima corveta din clasa va intra in dotarea marinei malaieziene abia in anul 2019, cu doi ani mai tarziu decat daca ar fi fost construita in Franta.

Insa Malaiezia doreste ca prin aceasta achiztie sa-si dezvolta capacitatile proprii de productie si proiectare, pentru nave de razboi moderne. De asemenea Franta a fost de acord sa faca ceva modificari la cele sase corvete, pentru a indeplini cerintele cilentului sau. Printre modificarile agreate se afla si crestere tonajului de la 2400 cat are o Gowind, la 3000 de tone, in varianta malaieziana, cu un echipaj de 106 oameni.

Nava are in doatre un tun de 57mm, rachete anti-nava si antiaeriene, tuburi lans-torplia si un elicopter EC-725 la bord. Una dintre cerintele malazienilor a vizat turela tunui de 57mm care va fi reproiectata pentru a avea un profil radar cat mai redus.

Clasa de corvete Godwin este una extrem de flexibila, astfel incat in aceasta clasa sunt incluse diferite variante de nave de la un tonaj de 1100 de tone si pana la dimensiunea unei fregate maricele, respectiv 4000 de tone.

40480

Prin contractul cu Malaiezia constructorul francez DCNS a castigat primul client pentru export pe clasa Gowind, valoare contractului fiind de aproximativ 3 miliarde de dolari. Insa istoria Gowind nu este atat de placuta pentru DCNS cum pare acum si asta deoarece constructorul nu a reusit sa vanda aceasta corveta nici macar Marinei Franceze, asa ca pana la urma santierul naval a construit o varianta a Gowind, mai mult un OPV decat corveta si a rugat Marina Franceza s-o opereze 12-18 luni, sa vada ce si cum, iar odata nava intrata in paine au aparut si clienti. Astfel constructorul francez a fost de acord ca navele sa fie construite in Malaiezia (montajul final mai exact), impreuna cu asamblarea locala a unor sisteme electronice. De asemenea fiecare corveta va fi dotata, cu acordul guvernului de la Paris, cu cate opt rachete anti-nava Exocet, sisteme AA VL MICA si doua tunuri ultra-rapide calibrul 30mm cu rol CIWS.

Poate va mai aduceti aminte de scandalul din urma cu 2-3 ani dintre Franta si Bulgaria, scandal care a avut in centru aceleasi corvete Gowind. Practic Bulgaria se angajase sa cumpere trei astfel de nave, iar mai apoi s-a razgandit pe criterii financiare, in timp ce DCNS-ul se zbatea sa faca rost de primul client pentru noua sa linie de corvete.

 

Sursa: strategypage

GeorgeGMT

5 comentarii:

  1. „Una dintre cerintele malazienilor a vizat turela tunui de 57mm care va fi reproiectata pentru a avea un profil radar cat mai redus.”

    Inexactà informatia. Initial era prevàzut un tun de 76 mm Otto Melara ca în reprezentarea asta:
    http://imgur.com/au0dMfE
    Apoi au decis sà fie înlocuit cu un tun de 57 mm Bofors ca pe corvetele Visby, ca în imaginea aceasta (tun care un carenaj care ar da, în teorie, o semnàturà radar mai micà). Iatà cum aratà pe Visby:
    http://s706.photobucket.com/user/elmuzzerino/media/Visby-1080.jpg.html#/user/elmuzzerino/media/Visby-1080.jpg.html?&_suid=136794184563609271165019156955

  2. Ce nave au astia…laser frate :))

    Las’ ca e bun, facem pentru olandezi, pentru noi facem in photoshop.

  3. Sau nici pe aia.

    • Ok, atunci buca de la tribord (nu ma intrebati de ce) 🙂

      …serios, ce mama draq sa comentez la stirea asta? Daca bulgarii au santierele DCNS si nu au rezolvat nimic, daramite noi cu Damen?..nici macar 1-2 Sigma

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *