Indonezia continua sa cumpere

Compania britanica Babcock a anuntat semnarea unui contract de licenta cu compania de stat indoneziana PT PAL Indonesia (Persero) pentru doua fregate Arrowhead 140 (AH140).

AH 140 sta la baza mai cunoscutei Type 31 pentru Royal Navy, fregata gandita sa fie cat mai ieftina si cat mai bine vanduta la export. Royal Navy are de cand sa achizitioneze cinci astfel de nave.

Revenind la Indonezia, contractul a fost semnat cu ocazia DSEI 2021 de la Londra si va permite companiei indoneziene sa construisca in regim propriu doua astfel de fregate, modificand designul conform cerintelor marinei din tara lor.

Bineinteles ca totul se va face cu sprijinul companiei britanice Babcock.

Rezumand, marina indoneziana are deja in dotare patru corvete Damen SIGMA 9113, doua Damen SIGMA 10514, tocmai au semnat contractul pentru doua fregate daneze “Iver Huitfeldt”, plus un contract pentru 36 de Rafale.

GeorgeGMT

22 de comentarii:

  1. Ghiveci indian? Înțeleg că au mare nevoie de dotare în marină ( deh, ditamai arhipelagul) dar nu pricep ce e cu achizițiile astea? Două de la unii, două de la alții…. Parcă americanii au avut în WW2 idea cu navele Liberty. Scufundau dujmanii una, verii lansau două, dar nu asta era interesant ci faptul că marinarii recuperați din apă, se urcau la bordul unei nave noi și știau exact unde sunt toate valvele, robineții…. Adică, un echipaj indonezian nu poate fi rotit sau completat de la o navă la alta, fără să fie reinstruit. Și în timp de pace poate ai timp și bani, dar nu în urgențe.

    4
    • Nu neaaparat, ei cumpara proiectul nu nava in sine construita de-a gata si astfel navele vor avea sisteme de armament si senzori similari. Proiectele vor fi modificate conform cerintelor locale.

      4
    • Achizitiile militare nu sunt doar pentru dotarea forțelor armate ci si pentru cumpararea de amicitii.
      Toate statele mici au achizitii „ghiveci” tocmai pentru a beneficia de prietenia a cati mai multi dintre granzii planetei.
      Ca sa nu punem la socoteala ca uneori furnizorii tai sunt si furnizori ai inamicului si te pot lasa fara munitii sau piese de schimb cant ai mai mare nevoie. Mai multi furnizori din aceeasi categorie inseamna mai multa independenta in luarea unor decizii.
      La ce spatiu maritim si la ce vecini are Indonezia aceste achizitii sunt o picatura in ocean.

      9
    • Într un fel e bine sa cumperi diversificat. Având o multitudine de modele de vapoare, avioane, tancuri, etc. Tu, ca tara inamica, trebuie sa ai o multitudine de soluții pentru fiecare dotare pe care o are inamicul tău.
      Mai ma gândesc ca dacă iei câte puțin din fiecare, iar e bine, ca dacă de exemplu, ai ideea ne fericita sa ti dotezi armata numai cu SU 35.. Avion cu care clar îți vei lua teapa.. Măcar nu ti ai luat o teapa „generala”.
      Eu unu cred ca e mai greu sa te lupți impotriva cuiva care are 40 f16 40 mig 40 rafale etc.

      2
  2. Și încă una, să nu lungesc prea mult comentariile. Englezii lansează construcții de fregate la 300kk și 250k. Fregate. Aloooo, Naval Gropi! Nu veniți cu fonfeuri că patru corvete nu mai încap în 1,2mld. euro. Și că e nevoie de alte sute de milioane din banii fraierilor, ca să scoateți bărcile pe apă.
    Damen și Vard așteaptă după colț!

    21
    • frantujii sunt cunoscuti pentru țepe de genul asta! Dar nu la noi… a noi inca nu au facut nimic ca sa vezi daca iti trag teapa sau nu!

      8
      • Francezii au o parere de fraieri despre noi. Va mai amintiti cum ofereau gluma aia de Airbus 145M de Hobby/Agrement cu niste rachete pe usi si un senzor in bot, pentru programul de elicoptere atac.

        Sau cum platesc inginerii de de la Renault/Dacia in Bucuresti cu 1800-2200 lei dupa 4 ani de studii. Ei ne cred in 2008 inca, dar am mai evoluat.

        16
  3. Cu scuzele de rigoare pentru offtopic. Vedeti ca a trecut anul si nici un proiect de inzestare nu a mai fost anuntat in RO? Valabil pentru urmatorii 5 ani. Asta pentru ca economia duduie si parametrii financiari ai tarii sunt pe verde prazuliu!

    8
    • A explicat Marius de mai multe ori: ratele la Patriot si Himars manaca mai toti banii pentru achizitii. Mai sunt plati recurente la camioane si transportoare. In plus, desi nu sunt asa vizibile si spectaculoase, se fac investii la fel de necesare in infrastructura (vezi modernizarea bazelor aeriene de la Campia Turzii si MK). Cam astia sunt banii, indiferent ca duduie sau nu economia. Si viitorul nu arata foarte bine

      13
      • da, ce spui tu, nu contrazice ce spun eu! E dezolant. Banii de corvete, teoretic erau bugetati, dar uute ca nu ai corvete. Plus, plus, plus… Chiar, cat mai ia un ghinaral pesie speciala pentru a nu fi facut nimic in functie?

        5
      • Marius este cumva vreun purtator de cuvant al vreunei institutii din domeniu? E platit din banii contribuabililor pentru asta?
        E normal sa aflam din comentariile de aici care este P&L-ul din bugetul apararii?

        3 intrebari retorice, scuzati off-topicul

        5
        • Din cate stiu Marius Zgureanu (la el ma refeream) nu e reprezentat al vreunei institutii, si nici nu cred ca e platit de contribuabili pentru posturile sale. Ar trebui sa ii apreciezi efortul cu atat mai mult. Am facut referire la el pentru ca a explicat de mai multe ori lucrurile astea, si nu mi se pare normal sa prezint ideea ca fiind a mea (dar sunt total de acord cu el).

          Cat despre a treia intrebare, de ce nu ar fi normal sa se discute si aspecte legate de bugetul apararii pe un site cu informatii militare (ideal in cadrul subiectului, nu off-topic cum facem noi acum)? Daca nu esti multumit, poti oricand sa consulti site-ul MApN, bugetul e public si e defalcat pana la nivel de titlu si articol.

          7
          • Multumesc frumos pentru clarificari 🙂

            4
          • nu m-ai inteles, dar recitindu-ma pare ca nu ma inteleg nici eu 🙂
            il urmaresc de f mult timp pe MZ si apreciez enorm informatiile oferite de el.
            Intrebarea mea era retorica (cum am spus) si contine critica la adresa autoritatilor referitoare la transparenta si (dez)informarea contribuabilului cu privire la achizitii si investitii.

            referitor la remarca despre site-ul MAPN, evident ca nu sunt multumit. Defalcarea respectiva este complet irelevanta devreme ce capitolul achizitii este „fabulos defalcat” intr-o linie de cheltuieli de capital si alta a TVA-ului aferent. Atat! ma insel?

            1
          • era ironic la adresa inst. abilitate, nu l-ai inteles. Nu cu Marius…

            1
      • Pe langa investitiile in infracstructura (care din cate imi aduc aminte anul asta se ridica undeva la peste 800 mil lei) si peste 260 mil lei in sistemul medical militar, totusi cred ca ar trebui adaugat NSM ($300 mil) si JLTV (vre-o $50 mil), banii bagati in modernizarea Soimu-lui si modernizarea F16 la 6.X (parca primul intra in lucru la sfarsitul anului).
        Apoi anul trecut s-a anuntat achizitia a 6 radare de baterie (a fost si un articol anul trecut postat de George), insa nu-mi aduca aminte cand s-au platit – posibil la inceputul lui 2021. Trebuie adaugat aici si modernizarea FPS-117 cu aceeasi intrebare …
        In ce priveste Patriot, considerand ca anul viitor vor fi receptionate inca 3 sisteme (pentru FA), cred ca banii au fost platiti deja cel tarziu la inceputul anului asta (considerand ciclul plata/productie/livrare). Pentru FT cred vor fi platiti incepand de anul viitor si producatorul v-a avea 3 ani sa livreze. Evident rachetele (proportional) sunt incluse cu sistemele.
        Anul asta s-au declarat intentiile de achizitie pentru drone si autovehicule blindate, iar PR-ul in presa a fost sanatos pentru fiecare in parte. L-a drone s-a anuntat mai nou licitatie, la vehicule inca nu – doar intentia.
        Probabil ca daca nu vor semna Corvetele ceva tot v-a fi semnat pentru a se cheltui banii.
        De regula MAPN anunta achizitiile toamna sau la inceputul anului, asa ca eu unul sper ca, cat de curand urmeaza ceva pe teava…
        Daca mai punem faptul ca avem un program negociat si semnat anul trecut cu SUA (foaia de parcurs pe urmatorii 10 ani in ce priveste dotariile si investitiile in infracstructura si achizitiile de echipament militar + munitie), faptul ca am fost admisi in programul SUA „Dependable Undertaking” care o sa ridice presiunea de a plati „upfront” si considerand vizita recenta a preşedintelui Comitetului pentru alocări bugetare din Senatul SUA, eu cred ca dotariile se vor mai fluidiza putin in perioada urmatoare, cel putin pentru comenzile G2G, iar bugetul de inzestrare v-a primi putin oxigen si pentru achizitiil non G2G cu SUA.
        Speram, speram, SPERAM…!
        PS – Am citit cumva cu o oarecare nedumerire comentariile pe blog in ce priveste angajarea unui consilier american cu experienta in achizitiile militare, si destul de multe au fost extrem de critice sau belicoase (asta am spus-o frumos) la adresa decidentilor nostri sau a celor din MAPN care se ocupa de achizitii…
        In primul rand legislatia americana e destul de diferita fata de cea a romaniei, iar relatiile dintre DoD si producatori, dintre DoD si clienti internationali si relatiile dintre companii si clientii internationali nu prea sunt ca pe la noi… Iar controlul exercitat prin institutiile federale si comisiile senatoriale americane in ce priveste productia si livrarea de armament & munitie complica destul de mult lucrurile care pentru un Roman par destul de simple la prima vedere. Daca mai pui si lobbing-ul necesar pe coridoarele Congresului doar pentru o anumita problema, atunci lucrurile se complica si mai mult…
        Asa ca eu unul nu asi da cu parul, un profesionist ar fi binevenit si ar explica pasii concreti care ar trebui urmariti de autoritatile romane in ce priveste achizitiile militare din SUA din toate punctele de vedere.
        In plus relatiile dintre Romania si SUA se complica (in bine) prin faptul ca incepem sa integram productia si mentenanta in tara noastra a unor componente si mijloace considerate ceva mai complexe sau foarte complexe, iar aici iarasi e nevoie de un profesioninst pentru indrumarea si consilierea companiilor romanesti pe diferite paliere in ce priveste legislatia americana sau producatori SUA
        – cei 2 centi ai mei

        22
  4. Bravo lor. Vor avea o marina moderna, de invidiat. Ma intreb totusi de ce nu au continuat cu Damen? Arrowhead nu prea imi place, pe motiv de VLS si lansatoarele AN fix in mijlocul navei, zona unde rachetele AN lovesc cu predilectie. Cu putina (ne)sansa, explozia ar putea antrena si explozia rachetelor proprii (daca nu a capetelor de lupta, macar al combustibilului). Focul de artificii rezultat ar fi cu siguranta greu de controlat, asta daca nu duce direct la ruperea navei in doua.

    4
  5. Despre „ghiveci”. Daca esti capabil sa produci/intretii singur e bine sa ai o dotare unitara. Daca nu (Cazul Indoneziei si mai ghici a cui) e bine sa ai mai multi furnzori, astfel incat, daca te lasa balta unii t epot baza macar pe ceilalti.

    Indonezia nu e o tara mica, in ciuda lipsei ei de vizibilitate pe plaiuri mioritice. Dar e mai putin dezvoltata.

    2

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *