Zvonurile circulau de ceva timp dar nimic concret până acum, când guvernul de la Jakarta, conform celor de la „Zone Militar” a aprobat un plan concret care combină achiziția navei cu cumpărarea de noi elicoptere.
Astfel, guvernul a autorizat un împrumut extern care să acopere prețul navei – 385 de milioane de euro, cumpărarea de elicoptere de transport – 215 de milioane euro și alte 255 de milioane pentru noi elicoptere multirol.
“Giuseppe Garibaldi” a intrat în dotarea marinei italiene în 1985 și a fost retrasă în octombrie 2024. Deși nava italiană este concepută să opereze avioane STOVL, ea va fi transformată pentru uzul elicopterelor și al dronelor, inclusiv al celor cu aripa fixă.
Dronele turcești Bayraktar TB3 sunt în mod particular avute în vedere cu atât mai mult cu cât acest model de dronă și-a încheiat seria de zboruri de teste la bordul portavionului turcesc „Anadolu”, care la fel ca nava italiană are trambulină în prova.
Necesitatea unei astfel de nave pentru o țară precum Indonezia (o puzderie de insule) este mai mult decât evidentă.
GeorgeGMT
Italienii fac o afacere foarte bună. Au luat pe copaie ceva bani, cam cât pentru o corvetă nouă. Dacă îl dădeau la tăiat aveau mai multe cheltuieli. Parcă și englezii au făcut o afacere bună cu ceva ani în urmă, au vândut două fregate destinate tăierii, la niște fraieri.
Se spune ca aia a fost nota de plata pentru intrarea in NATO. Daca chiar asa a fost, atunci e cea mai buna afacere din istoria Romaniei.
A lui Nastase – PSD !
Alta parere:
Indonezia, cea mai populata tara musulmana are foarte multe maini de lucru ieftine, la fel cu India care
si ea a cumparat un portavion vechi are putere sa l
reinnoiasca la un grad mult mai bun in afara de asta
ca e numai portavion.
Nu merge sa comparam cu fregatele romanesti fc acelea au venit goale, fara armament si invechjte.
Romania a fost obligata in cazul asta sa faca reparatii
destul de mari la carena, sistemul de propulsie, sistemul electric si tevarie inainte de a incerca sa inarmeze aceste vase.
Indonezii pe alta parte nu au ce sa inarmeze portavionul
ci numai sa investeasca in cateva mii de ore de munca,
ieftina precum am spus si au castigat un portavion pt
30 de ani.
In asa fel au facut si indienii cu portavionul lor rusesc,
lucru care nici rusii n au reusit cu aceeasi sandrama
a lor Kuznetzov.
https://en.wikipedia.org/wiki/INS_Vikramaditya
Chestie de identitatea clientului.🙂
Nu vrei sa gandesti putin inainte de a scrie?
Daca erau niste rable mai functionau inca +15 ani fara revizii majore? Navele au fost reabilitate inainte de livrare, acolo e costul mare ca si la portavionul italian.
Faptul ca navele au venit cu minimul de echipamente iar F2 nu a mai urmat (cum era in contract) este 100% vina guvernului Ro care au preferat sa faca parcuri si scoli in sate cu 100 de copii.