Zvonurile circulau de ceva timp dar nimic concret până acum, când guvernul de la Jakarta, conform celor de la „Zone Militar” a aprobat un plan concret care combină achiziția navei cu cumpărarea de noi elicoptere.
Astfel, guvernul a autorizat un împrumut extern care să acopere prețul navei – 385 de milioane de euro, cumpărarea de elicoptere de transport – 215 de milioane euro și alte 255 de milioane pentru noi elicoptere multirol.
“Giuseppe Garibaldi” a intrat în dotarea marinei italiene în 1985 și a fost retrasă în octombrie 2024. Deși nava italiană este concepută să opereze avioane STOVL, ea va fi transformată pentru uzul elicopterelor și al dronelor, inclusiv al celor cu aripa fixă.
Dronele turcești Bayraktar TB3 sunt în mod particular avute în vedere cu atât mai mult cu cât acest model de dronă și-a încheiat seria de zboruri de teste la bordul portavionului turcesc „Anadolu”, care la fel ca nava italiană are trambulină în prova.
Necesitatea unei astfel de nave pentru o țară precum Indonezia (o puzderie de insule) este mai mult decât evidentă.
GeorgeGMT

Italienii fac o afacere foarte bună. Au luat pe copaie ceva bani, cam cât pentru o corvetă nouă. Dacă îl dădeau la tăiat aveau mai multe cheltuieli. Parcă și englezii au făcut o afacere bună cu ceva ani în urmă, au vândut două fregate destinate tăierii, la niște fraieri.
Se spune ca aia a fost nota de plata pentru intrarea in NATO. Daca chiar asa a fost, atunci e cea mai buna afacere din istoria Romaniei.
A lui Nastase – PSD !
Alta parere:
Indonezia, cea mai populata tara musulmana are foarte multe maini de lucru ieftine, la fel cu India care
si ea a cumparat un portavion vechi are putere sa l
reinnoiasca la un grad mult mai bun in afara de asta
ca e numai portavion.
Nu merge sa comparam cu fregatele romanesti fc acelea au venit goale, fara armament si invechjte.
Romania a fost obligata in cazul asta sa faca reparatii
destul de mari la carena, sistemul de propulsie, sistemul electric si tevarie inainte de a incerca sa inarmeze aceste vase.
Indonezii pe alta parte nu au ce sa inarmeze portavionul
ci numai sa investeasca in cateva mii de ore de munca,
ieftina precum am spus si au castigat un portavion pt
30 de ani.
In asa fel au facut si indienii cu portavionul lor rusesc,
lucru care nici rusii n au reusit cu aceeasi sandrama
a lor Kuznetzov.
https://en.wikipedia.org/wiki/INS_Vikramaditya
Chestie de identitatea clientului.🙂
Da Dov, ca de obicei reusesti sa pui punctul pe i. Romanii sunt baieti fini, specialisti in boli mintale, ca d-aia sufera, ei cumpara numai lucruri de marca, ca, spun ei, sunt prea saraci sa cumpere lucruri ieftine, de fapt sunt prea prosti si prea lenesi.
Dintr-un „gunoi” poti face o capodepera, e nevoie doar de ceva minte, harnicie.
Nu te am inteles, anyway n am avut intentia sa jicnesc
pe nimeni, in special nu pe romani . Mentionez ca
cost/benefit , portavion pt indonezi e mai rentabil la ei
decat fregatele care au venit cu un 76mm si radar vechi.
Asta inseamna sa pui totul pe o carena veche.
Nici macar tunul 76mm Otomalera nu e de ultimul
model si nu are rata de foc de zilele astea la modelul
actual. Acum se monteaza de exemplu sonar tractat,
una din mai multe lipsuri. Ce mai lipseste?
Rachete AA VLS, rachete AS, rachete EW, si astea sunt
numsi inceputul pt o fregata de acest tip.
Ca sa intri intr un club” trebuie sa platesti ceva”, asa e peste tot ! Nu devii membru ca esti tu ala” mai smecher”. Ar fi putut sa ne dea si challenger, ca la noi tot nemodernizat , ca si ghepardul sau navele T22
Nu vrei sa gandesti putin inainte de a scrie?
Daca erau niste rable mai functionau inca +15 ani fara revizii majore? Navele au fost reabilitate inainte de livrare, acolo e costul mare ca si la portavionul italian.
Faptul ca navele au venit cu minimul de echipamente iar F2 nu a mai urmat (cum era in contract) este 100% vina guvernului Ro care au preferat sa faca parcuri si scoli in sate cu 100 de copii.
navele alea type 22 au fost jaf,
ca de aia le-au retras UK din activitate,
ca nu se mai justifica folosirea lor = incapacitate de lupta,
iar alea cu clubu, cu crasma in care platesti, nu au legatura cu politica externa, NATO si intrarea in UE decat pt cei pt care sunt certitudini tunelele energetice, auru de pe fundu barajulu Vidraru, si restu
nu mai stau sa caut, pe formurile englezesti se spunea in trecut ca navele astea type 22 pot fi transformate doar in opv
asta ii capacitatea lor,
au fost parca si ceva investigatii penale
noi putem sa bagam bani in ele cat intr-un portavion, ca ne permitem cu conducerea care o avem,
ca si Chile a luat o buc. type 22 dar normal ca mult mai ieftin, diferenta mare de pret,
alta conducere civila si militara, si se vede la ce dotare are marina chiliana,
Chile a luat 3 buc type 23, alta tehnologie mai la ziua de azi, dar mai ieftine decat cele doua type 22 regale de la noi,
noi avem deja expertiza in cumpararea la suprapret pt. marina,
ca si corveta asta usoara turca scumpa dar dezarmata,
si inclusiv sandown class retrase din activitate dar mai scumpe decat cand erau noi,
etc
noi daca luam portavionu asta italian dadeam decat vreo 3 mld de euro pe el,
ca avem noi expertiza noastra,
aplauze puternice prelungite
sa fi mare nu-i mirare
sa fi om ii lucru mare
Total gresit ! Ca si la Shengen, ca sa fie de acord toti si sa iti faca unii loby, faci niste „concesii/”favoruri” celor ce sustin aderarea ta in general si la orice organizatie, ca nu e romania buricul pamantului si trebuie unii sa isi aduca trupe, sa isi ia angajamente ca o apara ca patruleaza granita estica ….etc Ce crezi ca ungurii ca sa sustina intrarea in shengen a Romaniei si a Moldovei in UE o fac de placere ? Sau noi si celelate state pentru ucraina ca sa o sustinem sa adere o facem asa fara unele „conditii”, afara de a sustine drepturile romanilor de acolo ! Cat despre fregatele T22 care au fost construite in numar de 14 buc, wikipedia spune : Fregatele Tip 22 sunt multirol, fiind concepute mai ales pentru luptele antisubmarin în contextul avansului tehnologic al submarinelor sovietice de la sfârșitul Războiului Rece. Navele de luptă din această clasă au fost cele mai mari și mai bine dotate fregate din istoria Marinei Regale Britanice; clasa succesoare, fregatele Tip 23, constă în nave mai mici și mai simple din rațiuni financiare. Cand le am cumparat aveau in jur de 15 ani vechime ! La 15 ani vechime o fregata e copaie ? Astea sunt de a lui Georgescu, „ce dam noi bani pe F16 vechi, pe Abrams vechi ca nu ne invadeaza nimeni !” Singura chestie ce se poate reprosa e ca nu s a investit in modernizarea lor atunci cand e ra mai ieftin si ne trezim acum la 20 de ani de cand le am luat, ca in plin razboi in Europa cand totul e scump si unii mai cu cap cum sunt grecii cumpara nave moderne SH, noi nu ne permitem, ca nu avem bani si deja de catva ani am investit in T 22 sa le aducem la zi si normal ca acum nu le poti arunca.,trebuie finalizata investitia si inarmare lor..
@ Gerula
Fără supărare
A face concesii nu înseamnă să dai cu bani pe fereastră
Atât de mulți bani
Ca nu a dat nici o țară care a intrat în NATO o sumă atât de mare ca la noi
Tocmai pt ca suntem atât de săraci
La noi, la intrarea în NATO și UE mare parte din economie era sub controlu societăților controlate de țările din Evropa Occidentală
Și să o luăm sistematic
1. Intrarea in NATO a avut loc atunci cand a existat aprobarea US
Pt ca ei conduc NATO și cred ca sunt rare situațiile în care vreo țară NATO se opune politicii americane – de putin timp ungurii și slovacii au poziția racului, dar in trecut nu aveau atât curaj
Nu s-a probat și nu exista nici o dovada ca din pretu type 22 a ajuns ceva la conducerea US
2. Intrarea in UE a fost o măsură necesara pt protejarea investițiilor țărilor din Evropa Occidentală la noi: investiții existente, și inclusiv a investițiilor potențiale
Pt ca UE de aia s-a construit, începând cu comunitatea oțelului și restu – pt circulația mai ușoară a capitalurilor evropene
Pt ca eram o piață mare
Cu resurse potențiale mari
De aia limitele negociate în tratatu de aderare
Dar degeaba negocierile cu UE, ca politicienii au stricat mult din ce puteam ajunge
Ca pofta de înfundat wc era mai mare ca dragostea de țară
De aia infrastructura a ajuns unde e
De aia multe investiții programate la noi au ajuns la unguri sau altundeva – pt ca la noi conducătorii mai fomisti ca alții, mai pe sistem tradițional
Cu ajutoru miliției, justiției și serviciilor atât de speciale
Și mai există un argument fundamental ca type 22 au fost hoție: puterea exemplului
Atunci când un guvern lansează smenu cu lincente Microsoft, smenu cu Bechtel, trofeu Calității, căpușarea CFR, lansarea smenurilor cu furnizorii de energie de apartament, restu scandalurilor de privatizare cu rușii, și restu multe smenuri, ar fi o minune ca type 22 să nu fie șmen
Comparația cu nava type 22 chiliană e clară
Toate misterele sunt cunoscute numai lucrurile evidente înșală
@capatu satului, asta cu sa fi om e cam plictisitoare, poate gasesti altceva.
Prin anii 90, eram in Ge, si eram pur si simplu asaltat de prieteni, cunostinte, care vroiau sa ajunga in ge sa-si cumpere masini. Eu sunt un baiat f de treaba, nu ca o mare parte din cei care se dau in barci pe aici, ticalosi patentati, si i-am ajutat cum am putut.
Pe unii i-am gazduit, am mers cu ei la autoritati sa faca actele, dar am fost rezervat cind a fost vorba de sfaturi tehnice, desi ma pricepeam oarecum.
Unii cumparau un numar mare de masini, le parcau aiurea si ma rugau pe mine sa le misc pt a nu fi ridicate.
Cu alte cuvinte, nu e usor sa cumperi ceva la mina doua care sa si renteze. Iti trebuie extrem de multa gindire tehnica si economica. Si pe bune, vezi pe aici, de unde asa ceva?
@Neamtu
Victoria iubește pregătirea și nu de ieri sau de câțiva ani ci de câteva mii de ani
Avem lipsuri mari la înzestrare
Și condiții de negociere proaste – ca aflam cum au negociat altii
La mintea mea, type 22 puteau fi opv și cam atat
Sau poți sa le trasnsformi in altceva cu modificari mari și costuri corespunzătoare
Pt a menține nave atât de mari ca type 22 ca nave de luptă ai nevoie de investiții mari, pt ca o nava cu cat e mai mare cu atat cresc șansele de lovire de catre inamic și ai nevoie de investiții mai mari pt apărarea navei
Plus ca o navă cu cat e mai mare cresc costurile de înarmare, deplasare , întreținere, etc
Daca am inteles bine, s-a făcut planu la înzestrare cu sticle de vin
Măcar să fim pregătiți cu sticlele de băutură
Ca atâta știe conducerea marinei militare – au citit ei ceva cu romu marinăresc și acolo s-a terminat lectura lor,
Mai erau ceva lecții cu strategiile de luptă și istoria înzestrării la noi
Dar astea ultimele nu aveau aceleași gust
Paharu sus și capu jos
Asta-i istoria noastră
Fregatele englezesti au fost teapa, combinatia data presei era doar a unei sageti de la Bae cu nevasta romanca, barfele militare destul de informate duceau la vf in politica ambelor tari, asa-i in tenis, politicienii din toate tarile profita de oportunitatile de genu asta.
La vremea aia exista oferta de la olandezi, nave mult mai ok, codog, cu instalatiile de racheta AN si AA la bord.
Singurele avantaje au fost instalatia aia de tras cu urechea si posibilitatea unor echipaje de a participa in misiuni externe, cat de cat reale (partea de boarding sau aia de sigint in Libia).
Portavionu asta si-a facut treaba, italienii nu sunt vreo mare putere navala, la ei orgoliul e al mai important, nu neaparat capabilitatile.
Indonezia are periodic puseuri de putere regionala, au avut ceva probleme cu australienii cand cu independenta Timorului, fortele speciale din ambele tari au fost f active.
Nu sunt prosti deloc, pe anumite capitole sunt destul de sofisticati, o perioada i-au instruit israelienii, care doreau sa-si faca un cap de pod in lumea musulmana.
Da, indonezienii sunt musulmani, desi nu sunt arabi.
Xv
Ai ratat problemele Indoneziei cu China, cu care toti
in regiune le au. Mai au si cu Malaezia si nu de mult
au incheiat discutia cu Vietnam.
Esti cam langa, deci faci progres semnificativ, urari.
Itzik, ai stat la povesti si cu Sukarno, nu?
„Singurele avantaje au fost instalatia aia de tras cu urechea”
Niet Tatiana. Astea au fost printre priele ciuce care le-au dat jos – i.e. Cutlass/Sygnus.
Faci confuzii.
V-au lasat aia niste stetoscopuri sa va ascultati basinile.
Nu se poate asa ceva!
Sa i spui asta celui care le stie pe toate, omul care a spionat Ungaria de la Balaton si pana la Tisa?
Bati campii, bre. Stii tu de pe net, ce sa spun.