J-20 are tractiune vectoriala?! Imagini noi cu stealth-ul chinez…

J-20 fighter pictures,j-20 fighter

j-20 fighter prototype,j-20 fighter,Chinese stealth fighter

Poate este doar o iluzie optica, dar cele doua duze de evacuare par mobile…

Si acum galeria foto:

 

Imi pastrez parerea ca J-20 este mai mult un avion de atac la sol, tinand seama de dimensiunile sale. Pare mult prea mare ca sa fie un avion de suprematie aeriana, in schimb J-60 ar putea fi un vanator pur-sange.

 

GeorgeGMT

 

 

 

12 comentarii:

  1. SU30, F15 sunt avioane foarte mari ca dimensiuni dar sunt specializate pe lupta aa; poate fi folosit ca interceptor dar si ca purtator de rachete anti nava. Le-ar fi foarte util sa se apropie cat mai mult de nave nedetectat apoi sa lanseze rachete supersonice lasand prea putin timp navelor sa se mai apere. Oricum pare un avion foarte cababil iar daca tinem cont ca chinezii au banii si vointa necesara sa treaca la productie de scara ar putea sa schimbe echilibrul de forte.

  2. @ George GMT – unde vezi tu tractiune vectoriala la cele 2 motoare ale J 60 ca eu nu vad niciun aspect care sa duca la aceasta concluzie>?!
    Pana una alta nu spun ca nu se poate ca variantele ulterioare sa capte motoarele respective dar acum in aceste imagini nu sunt prezente.

  3. „Imi pastrez parerea ca J-20 este mai mult un avion de atac la sol, tinand seama de dimensiunile sale. Pare mult prea mare ca sa fie un avion de suprematie aeriana, in schimb J-60 ar putea fi un vanator pur-sange.”

    Aha, dimensiunile, dar vezi tu ca MiG31 nu e avion de atac la sol in ciuda faptului ca e cat un Tupolev.

    Nu te mai gandi la suprematie aeriana din perspectiva dogfightului sau a Cobrei lu’ nea-ala Pughaciov.

    Un avion mare cu caracteristici stealth e numai bun pt suprematie aeriana:
    -e din start mai greu detectabil, ca de aia se chinuie orezarii sa-l faca stealth
    -are spatiu interior suficient de mare si rezerve de greutate utila in fuselaj pt a incarca un radar puternic si o gramada de echipamente electronice
    -are de unde sa le asigure puterea de functionare celor de mai sus
    -are motoare puternice si probabil supercruise
    -are rezervoare mari si autonomie pe masura, ca e destul spatiu de acoperit in zonele de interes ale Chinei
    -probabil are trape pt ceva armament intern: rachete aer-aer si eventual niste bombe/rachete mai finute

    Acum cine detecteaza primul, cine are ECM/ECCM eficient si e mai greu de detectat/incadrat, cine are radar si rachete eficiente, ala controleaza spatiul aerian.

    Conteaza si manevrabilitatea, dar mai greu ajung la dogfights, la viteze supersonice nu prea se mai sparg in manevre, in nici un caz ce vezi la Le Bourget. Conteaza ce pierdere de viteza au in viraje la ce unghiuri de atac si in ce regimuri de viteza, in WVR e avantajat acela care pierde mai putina viteza. Si asta n-ai cum sa-ti dai seama din poze dupa dimensiuni.

    Si din poze nu prea reiese ca are duze orientabile.

    • As adauga si limitarile umane ale pilitilor in obtinerea unei performanta maxime a avionului motiv pentru care avioanele pilotate de la sol reprezinte noua directive aviatica.

  4. Nu ma gandeam la lupta manevriera…Poate fi si interceptor, precum MIG-31, oricum pozele, primele doua arata de parca motoarele ar fi ajustabile dpdv al evacuarii. Oricum foarte putin probabil sa fie vectorial.

  5. Ajutajele par întradevăr mobile dar într-un singur plan, cel vertical. Spre deosebire de MIG-35. Procedeele de întrebuinţare în luptă sunt în curs de testare, nu se ştie ce minuni vor mai scoate chinezii, oricum nu poţi să crezi pe cuvînt. Trebuie urmărit în evoluţii complexe. Cine ştie, poate îl declară avion de recunoaştere sau alimentare în aer pînă la urmă.

  6. Intrebarea e ce motoare are galbeaza chinezeasca,al31 sau copie chinezeasca,daca e copie chinezeasca si as fi pilot mi-ar fi cam frica sa ma ridic cu avionu de la sol,am vazut pe unele forumuri obeze ca se discuta asa zisa tehnologie stealth,zic drogalaii ca avionul galbejitilor ar fi mai stealth decat T50 betivanilor,ar fi chiar culmea avand in vedere ca J20 e copie dupa mig1.44

    • Nu prea cred ca e o copie a lui Mig 1-44. Ca e cu ampenaj canard si el, da, dar nu prea seamana. Poate s-a inspirat si de la Mig 1-44 dar mie nu imi pare o copie prea detaliata. E mai degraba un amestec de Mig 1-44 si F-22 cu un proiect original chinezesc, care a dat un avion nou.
      Motoarele astea nu cred ca sunt vectorizate, din ce am citit chinezii se chinuie de ceva ani sa produca un motor autohton si considera ca mai au de tras inca vreo cativa ani pana va iesi cam cum vor ei. Abia motorul ala va fi cu tractiune vectoriala.
      J-20 e mare intradevar, dar nu foarte mare. E cam cat un Su-27, un pic mai lung decat Su Pak Fa si un pic mai scurt decat YF-23 sau Mig 1-44.

      Parerea mea e ca se vrea sa fie un multirol clasic, bun si ca interceptor sau dogfighter si bun si ca avion de atac la sol. Cu motoare suficient de puternice si cu tractiune vectorizata, si cu aripi canard va fi suficient de manevrabil ca avion de vanatoare.
      Iar locasele interioare mai mari pot duce si rachete sau bombe mai mari.
      Plus rezervoare interioare mai mari care sa-l tina mai mult in aer, deasupra Siberiei sau marii Chinei de Sud.
      Sigur, mai au de lucrat la avionica, radar, armament de bord etc. Dar ca aspect s-ar putea sa fie ceva mai stealth ca Pak Fa, despre care am citit/vazut si eu ca i s-ar vedea palele de la motoare prin prizele de aer, iar alea reflecta foarte bine undele radar.
      Sigur, nu stiu cat de reala e treaba, cer e ca rusii intarzie ccam mult cu Pak Fa si nici ei nu au gata motoarele dedicate pentru el

  7. auzi si la ala cu ”stealth” te caci in iel de stealth cand intri in raza radaru inamic gen THAAD sau S-400 poti sa iti tragi stealthul pe madular, J20 sigur va fii interceptor…iar J31 cum ii zic uni J60 defapt e F60 dar ce sa ii faci ca uni ca gsg9 o ard pe wikipiki ,va putea fii catalogat ca avion de suprematie aeriana…in reste ce pot za zic de jhon asta de asupra comm meu ce o arde pe americanul…ce sa ii faci mai ballistic rusia nu mai e urss-ul de odinioara spre norocul tau,si nici nu mai au si cashcavalu ce il avea odata oricum rusi nu sau bazat pe ”stealth” tzinand cont ca un savant rus a inventat teoria si fraieri au aplicat-o (SUA-F117) cand si-au dat seama tarziu ca pe ala lau lasat rusi sa plece la americani sa ii bucure cu descoperirea lui facanduii pe fraieri de cateva zeci de miliarde de dolarei au bagat bani ca dobitocii in avionul paci pana cand a facut cunostinta cu 2k12 kub in serbia doar stiti povestea 🙂 in urmatorii ani lau si scos din dotarea aviatiei deci…nu cred ca are rost sa o ardem cu care is mai tari si vrajeli deastea deocamdata nu stim nimic de T-50 nici de F-22 Raptor nu s-au angajat intr-o lupta sa stim daca chiar e cv de capul lor…copie ne cope al nustiu cui avion au devenit o super putere China si cresc de nu se mai opresc….

  8. Nimeni nu -şi permite la o adică să zboare cu un avion de generaţia a V-a doar noaptea. Iar ziua în stratosferă un pilot cu ochiul format îl poate distinge dacă nu condensează de la peste 50 km. Başca senzorii termali.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *