KC-46A, noua „cisterna zburatoare” a Boeing

Boeing incepe anul acesta constructia primei “cisterne zburatoare” KC- 46A, dupa ce castigat, cu chiu cu vai, contractul in 2011, in defavoarea Airbus, primul castigator.

KC-10

Numai faza de dezvoltare-cercetare si punere in executie costa 5.1 miliarde deolari, iar Boeing si Pentagonul sunt multumite de ritmul dezvoltarii. In perioada care a trecut, de la castigarea contractului, aproximativ 16 luni, constructorul american a reusit deja sa finalizeze proiectul, iar acum s-a trecut la proiectarea si testarea diverselor componente le viitorului aparat.

Actualul proiect are la baza vechea cisterna aeriana, construita de cel de la Boeing, KC-10, insa va avea performante net superioare, avand capacitatea de a transfera 1200 de galoane combustibil pe minut.

KC-46A

Programul de preserie, include patru aparate: doua vor fi folosite pentru testarile executate de FAA si Pentagon, doua vor fi folosite pentru testele de alimentare in aer. Cel putin deocamdata costul programului este OK, la fel si graficul.

Sursa: defensenews

3 comentarii:

  1. RomaniaTricolor

    O imagine comparativa cu dimensiunile
    – KC-30 (Airbus A330 MRTT),
    – KC-46 (Boeing 767) si
    – veteranul KC-135 (Boeing 367):
    http://www.globalsecurity.org/military/systems/aircraft/images/kc-x-image01.gif

    E ditamai magaoaie (pleonasm?) europeanul…

  2. piata de 767 e suficient de mare pentru celulele necesare acum pt usaf, in plus e locala, spre deosebire de 330. plus ca ai deja forta de lucru calificata la indemana. filosofia usa fiind, daca ai deja ceva la indemana, pornesti de acolo. satisfaci si politicieni si oameni, costurile nu-s chiar o problema pe termen lung. Lakota a fost o „scapare” a sistemului.
    avionul e bun, rezistent, suficient de „rudimentar” pt exploatare militara, piloti in rezerva suficienti. mai mare nu inseamna intotdeauna mai potrivit.
    nu mai sunt la curent, vor 762 sau 763?

  3. Au ales Boeing,suporta consecințele.Se pare că este un proiect cu multe probleme,care nu își găsesc rezolvarea.In timpul testelor făcute de USAF au constatat cam multe deficiențe care cresc exponențial prețul final al avionului.Si inca nu s-au rezolvat.Tind sa cred că AIRBUS ar fi fost o alegere mai înțeleaptă.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *