Kevlar-E

Dupa MLI “Vavilon” pe sasiu de T 64, o noua tentativa de MLI apare in nomenclatura producatorilor de armament ucraineni.

De aceasta data tentativa se numeste “Kevlar-E” (un nume la fel de ridicol, din punctul meu de vedere, ca si “Vavilon”) si are la baza, evident, un sasiu din epoca sovietica, de aceasta data unul de obuzier autopropulsat – 2S1 Gvozdika.

Originalul, obuzierul adica, este o piesa de artilerie veche de cand lumea, calibrul 122mm. Am avut-o si noi in dotare sub numele de obuzier autopropulsat Model 89. In cazul nostru se folosea un sasiu comun cu MLI 84.

La sovietici, acest timp de sasiu a fost larg raspandit, fiind inrudit cu cel al transportorului de trupe pe senile MT-LB.

Revenind la vecinii nostri de la nord si est, Kevlar-E este propus armatei de catre compania privata Corporation UkrInnMash, fiind expus pentru prima oara pe 18 iunie in cadrul expozitiei de armament “Arms and Security”, la Kiev. „Kevlarul” este tot o MLI la fel ca si „Vavilonul”

Kevlar-E va dispune de o turela Shturm automata, va avea un echipaj de trei militari si va putea sa transporte o grupa de infanterie formata din sase cetateni foarte bine pregatiti.

De asemenea blindajul va fi intarit, iar compartimentul pentru trupe va avea la randul sau un nivel de protectie sporit.

Despre turela Shturm stim ca foloseste un tun ZTM-1 de 30mm, mitraliera coaxiala de 7,62mm si poate fi dotata cu rachete AT si lansatoare de grenade de mascare. Masa turelei este de 1,3 tone. Este o turela fabricata in Ucraina.

Ramane acum de vazut cat succes va avea acest nou program ucrainean, cati clienti va strange in jurul sau si daca va intra in dotare candva, la cineva. Fata de MLI “Vavilon” – care foloseste un sasiu de tanc T 64, Kevlar -E ar fi sa fie o versiune mai usoara si de mai mare mobilitate.

Nu stim inca daca producatorul are in vedere ca vehiculul sau sa fie amfibiu, stiindu-se faptul ca la origine acest 2S1 – ca si ML-TB – avea capacitatea de a pluti, fiind propulsat pe apa cu ajutorul senilelor.

GeorgeGMT

13 comentarii:

  1. E amfibiu și ar trebui să înlocuiască BMP-1. Are 15 tone și STANAG 4569 de nivelul 2.

    Mi se pare o porcărie ”învechită” și va rămâne la nivel de prototip. Ar fi dubios dacă ar băga armata bani în așa ceva.

    2
  2. Mi-ar placea sa am motive serioase sa rad de ykrainskii la capitolul industrie militara dar mi-e teama ca n-am niciun motiv, astia-s praf dar noi nu mai existam defel, nici materia prima pt munitie nu mai suntem in stare sa o facem, cat despre o arma de asalt , TAB , MLI , drone etc nici n-are rost sa mai vorbim.
    Daca se doreau lucrurile astea se bagau bani direct in cercetare in proiecte comune dezvoltate de armata (ACTTM) si min economiei ( filiale Romarm & firme private gen STIMPEX) macar pt munitii, o familie de arme de infanterie si un transportor dar astia vor ingroparea totala a industriei ca cica nu-i performanta…Catu si Ma Ciuca au promis investitii , dar vad ca dau pe afara……

    4
  3. De admirat ca totusi se chinuie sa faca ceva. Pacat ca nu incearca un model complect nou .

    8
  4. pai arata un pic mai bine decat varianta romaneasca de mli lansata anul trecut…nu?

    4
  5. Citesc aproape saptamanal la ce proiecte grandioase lucreaza ukrainieni .De concretizat nimic

    4
  6. Dați un zoom pe poză și uitați-vă la sudura aia de la turelă. Au ukrainenii o problemă cu sudorii sau așa trebuie să arate? Că nici ai noștri nu reușesc să aducă niște meseriași să sudeze plăcuța cu numele producătorului pe Pirande (sarcasm)

    3
  7. Aha , meseriasu din garaj ”strajik aghen ” ! De data asta a ieshitt caltabos cu puscolieta

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *