Mda…
Pai nici la alea 2x H215M navale, de care armata avea nevoie (de fapt are nevoie de minim inca 5-6 pentru toate navele, consider eu), nu s-a pus problema sa le faca aici, ca cer cifre mici, faramitate.
Sunt curios daca MApN a pus pe masa un numar concret de elicoptere, care sa treaca de 12. Asta e de pus in balanta cu a merita sa transfere productia de H225 aici, cand au comenzi de la alte tari si le e bine mersi la Marignane.
Presimt ca MApN se va supara si va comanda BlackHawk, care nu e facut aici si din aceeasi clasa de masa cu H215 nu cu H225 🙂
Eu nu pricep, EU a cheltuit milioane pt un elicopter grozav, cel mai grozav din istorie, la care a participat si Romania si acum se sta cu mina-ntins ala francezi.
Dupa cum spunea stimata dir a INCAS “RACER este un demonstrator de elicopter care are ca scop reducerea costurilor cu 25% pe milă marină în comparație cu un elicopter convențional, precum și a consumului de combustibil și zgomotului cu aproximativ 20% pentru misiunile tipice de transport de pasageri.”
E un elicopter civil, greu sa credem ca v a fi militarizat ! Are rotoarele alea pe lateral….capacitate mica ! Mai ok cele din programul american FARA… La fel cum H215 tot din elicopter civil ,nu poate fi comparat cu BlackHawk, din nastere militar, ranforsat etc
Asta da, o nava mama pentru drone doar ca are o mica problema rotoru principal daca o sal faca Quadcopter
E ceva cum nu s a mai vazut, un concept revolutionar ,ce nu vad, e cine sau ce asigura apararea unui astfel de drona elicopter ?
Probabil apărarea o asigură o altă dronă.
https://x.com/FaytuksNetwork/status/1977755364104757620?t=TqoGOJQVJOf9BV2-OCV-zQ&s=19
https://www.defenseromania.ro/armata-romaniei-nu-vrea-elicoptere-h215m-considerate-prea-vechi-desi-francezii-le-ar-produce-in-tara-iar-pentru-h225m-francezii-nu-vor-sa-ofere-licenta_637040.html
Intre timp la noi prin batatura. Romanul cere, francezul NU da. Cred ca intr-un final sunt reintrodusi americanii in joc!
PS Sper ca linecnta nu inseamna asamblare la Gimbav in hala lor, ci productie si transfer de tehnologie la IAR. Doar pentru H225M. 🙂
Atunci la revedere si un praz verde. Blackhawks si aia e.
Mda…
Pai nici la alea 2x H215M navale, de care armata avea nevoie (de fapt are nevoie de minim inca 5-6 pentru toate navele, consider eu), nu s-a pus problema sa le faca aici, ca cer cifre mici, faramitate.
Sunt curios daca MApN a pus pe masa un numar concret de elicoptere, care sa treaca de 12. Asta e de pus in balanta cu a merita sa transfere productia de H225 aici, cand au comenzi de la alte tari si le e bine mersi la Marignane.
Presimt ca MApN se va supara si va comanda BlackHawk, care nu e facut aici si din aceeasi clasa de masa cu H215 nu cu H225 🙂
Preferinta mea ar fi Merlin dar e cel mai scump dintre astea europene.
Eu nu pricep, EU a cheltuit milioane pt un elicopter grozav, cel mai grozav din istorie, la care a participat si Romania si acum se sta cu mina-ntins ala francezi.
Dupa cum spunea stimata dir a INCAS “RACER este un demonstrator de elicopter care are ca scop reducerea costurilor cu 25% pe milă marină în comparație cu un elicopter convențional, precum și a consumului de combustibil și zgomotului cu aproximativ 20% pentru misiunile tipice de transport de pasageri.”
https://projects.research-and-innovation.ec.europa.eu/en/horizon-magazine/silent-speed-fast-fuel-efficient-european-helicopter-setting-pace-clean-aviation
E inca in faza de demonstrator. Se spune ca in 2030 va fi gata de productie dar la cum se misca europenii probabil va muri tanara speranta.
E un elicopter civil, greu sa credem ca v a fi militarizat ! Are rotoarele alea pe lateral….capacitate mica ! Mai ok cele din programul american FARA… La fel cum H215 tot din elicopter civil ,nu poate fi comparat cu BlackHawk, din nastere militar, ranforsat etc