Lockheed Martin’s Evans on F-35 Cost, Stealth, Europe’s New Fighters, Competition

Detalii de la Doamna Balaurita #2 insasi.

Intre momentele 1:10 si 1:35 :

  • reporterul/analistul Vago Muradian aduce in discutie un posibil 70 de milioane de dolari;
  • scopul initial din urma cu cativa ani  – zic ei la LM – de 80 de milioane dolari pana in 2020, lot 14;
  • realizare cu un an mai devreme, sub 80 de milioane, lotul 13;
  • 25 000 dolari cost per flying hour by 2025;
  • bonus – mai departe in interviu, dupa momentul 6:35 – LM are o capacitate de constructie de…190 de avioane F-35 pe an!

6 comentarii:

  1. Chestia asta cu pretul de achizitie al aparatului in sine este o gaselnita de marketing. Achizitia ca achizitia cel mai mult conteaza costul de operare, infrastructura necesara, restul bulendrelor ca sa operezi fieratania in parametrii sai maximi etc.
    In toata aceasta ecuatie, pretul de achizitie mi se pare unul dintre criteriile cele mai de la coada listei…
    Sunt sisteme de arme pe care gratis daca le primesti nu ti le poti permite asa ca…

    • Din pacate cu fiecare generatie de avioane (si cam orice altceva de fapt) preturile de operare vor creste. Avioanele devin din ce in ce mai complexe si mai high tech. Nu mai poti sa iei pe cineva de pe strada, ii dai o cheie si un ciocan in mana, ii dai un crash course de cateva zile, l-ai facut mecanic si gata intretine/repara avionul ca in ww2. Acum sa formezi oamenii necesari costa a naibii de mult.

      190 pe an. Probabil ca pe la jumate doar pt USA. Si rusii se laudau cu o comanda de 76 de avioane pana in 2028. In conditiile in care motorul ultima data cand am auzit ceva inca nu era gata de produs in serie…

  2. Ca la masini. Modelul de baza are un pret. Cu accesoriile pe care le vrei , se poate dubla pretul linistit.
    + ca costa sa formezi pilotii , personalul de intretinere si infrastructura unde vei tine avioanele. Ca la 80 milioane / aparat , trebuie sa fi nebun sa le ti in soare, praf , ploaie , ninsoare, ger.
    Si atunci ajungi la preturi prohibitive pentru foarte muti.
    Ca nu mergem toti cu Mercedes clasa S. E buna si Sandero.

  3. Bani sa avem pentru ca magazinul cu F35 este deschis :P…. Revenind cu picioarele pe pamant, nu se mai stie nimic despre restul de aeronave F16 ?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *