Malaiezia se uita dupa F/A-18 Horneturile kuweitiene

De saracie si de frica chinezilor, malaiezienii cauta solutii cat mai ieftine pentru a-si putea mentine suveranitatea aeriana asupra teritoriului sau cu bani cati mai putini.

Astfel, planurile pentru achizitia de Rafale, Eurofighter sau F/A-18 Super Hornets au fost lasate de-o parte si acum guvernul de la Kuala Lumpur cauta solutii mai ieftine. Problema este inlocuirea celor 12 MiG 29, aparate care intre timp au fost retrase din serviciu.

In acelasi timp, chinezii ii viziteaza foarte des mai ales in zona recifurilor „James Shoal” si „Luconia Shoal”, doar anul trecut in luna mai 16 avioane de transport chineze au traversat spatial aerian malaiezian fara sa dea binete proprietarului de drept.

S-au cautat solutii, s-au cerut oferte, doar ca banii sunt o problema (ca pentru toata lumea de altfel), insa ofertele primite au avut de-a face mai mult cu aparate usoare de vanatoare. Au oferte de la indieni cu Tejasul lor rapciugos (ma si mir ca au curajul sa-l ofere la export), F/A-50 Golden Eagle de la KAI, rusii cu eternul si niciodata vandutul lor MiG 35, M-346 de la Leonardo, ba chiar si turcii de la TAI au ofertat aparatul lor de antrenament avansat si atac Hürjet desi asta nici macar primul zbor al prototipului nu l-a facut. Culmea, si chinezii au venit cu Hongdu L-15.

Insa chiar si un supersonic usor costa o gramada de bani daca-l cumperi de nou si astfel solutia ar fi Kuwaitul, cu a sa flota de F/A-18 Hornet aparate care vor fi retrase odata cu intrarea in dotare a Eurofighter Tranche 3A din Italia.

Iar pretul pare a fi senzational (aparatele sunt in stare foarte buna si au resura suficienta) de doar un million de dolari per bucata. Cu un astfel de pret au fost ofertate de kuwaiteni catre Tunisia. Horneturile kuwaitiene au intrat in dotare intre 1991 si 1993.

Doar ca desi Malaiezia doreste, mai trebuie sa astepte si opinia arabilor. Acestia nu refuzat cererea dar au explicat ca o astfel de afacere trebuie sa fie aprobata de nus’ ce comitet de-al lor si ca, evident, este nevoie de aprobarea Guvernului American.

Deocamdata se discuta, dar pentru Malaiezia ar putea fi o afacere buna cu atat mai mult cu cat tara asiatica mai are niste Horneturi “D” prin flota, astfel inca ar face sens sa cumpere “C”-uri.

Si daca va ganditi sa radeti de malaiezieni pentru ca cumpara la mana a doua, atunci sa stiti ca tari mult mai bogate si mai cu pretentii fac cam la fel, dar nu din cauza banilor ci a incompetentei clasei lor politice. Canada fiind doar un exemplu, una dintre cele mai bogate natiuni din lume, a cumparat din Australia 18 aeronave F/A-18 Hornet, sa-si mai primeneasca flota imbatranita pentru ca a tot amanat o decizie in programul de dotare cu un nou aparat multirol.

GeorgeGMT

29 de comentarii:

  1. Salut. Malaezia e de inteles ca se uita dupa vechituri dar Canada nu, totul pleaca de la cei care decid, cum si noi ar trebuii sa-l castram pe Dragnea pentru decizia luata cu corvetele.

    13
    • Avioanele F 18 din anii 90 nu sunt nici pe departe vechituri! Dacă sunt în stare tehnică bună şi actualii proprietari nu şi-au bătut joc de ele sunt avioane excelente, eficiente atât în ceea ce priveşte lupta aeriană cât şi atacul al sol. De asemenea sunt superioare oricărui avion chinez pe care l-ar putea întâlni!

      8
    • Salut noii am făcut o afacere bună ținând cont că vom avea 3 escadrile de F16 , piese suficiente, vor fi și actualizate și întreținere în țară ,dar chiar și așa nu înțeleg de ce nu am negociat direct cu US să luăm cu ceva mai multa resursă?. Banii poate? Armata cheltuiele sute de mii de euro pentru o echipă de fotbal in liga a 2, întreține un stadion enorm care papă banii. Statul risipește resurse bugetare importante pentru pensii speciale deși clasa politică declara că gata specialele, pe finanțarea partidelor politice,pe diferite achiziții publice locale și naționale indiferent de resurse bugetare,e haotism în orice sistem naționale.Sa nu vorbim despre admistratie deși populația scade noii angajăm tot mai mulți bugetarii, îți dau un mic exemplu scurt o comună din județul meu Arad populație 400 de oamenii aflată la 10 minute de oraș are primar care are salariu de 5500 de lei ,sa nu vorbim de faptul că pe lângă poliție,primărie au și administrator special cu același salar ca al primarului și nu exista până de curând nici un drum asfaltat. Pierdut resurse financiare , pierdut populație ,caut pensii speciale. Dâncu declara că armata are 30.000 de civili angajați pe salari mici ,acum noii avem personal militar 64000 de oamenii în Armată Română ,ce fac cei 30.000 ? E râsul curci ce se întâmplă în România. Nu înțeleg de ce stagnează atât de mult toate programele de dotare ,noii ar trebui sa urgentam totul în situația în care aproape de tine e un răsboi local și Ursul nu doarme și suntem și în atenția lui. Dar proverbul a fi român merge și așa .Hai că a ieșit soarele închidem gazul ,facturii cat mai mici vă urez. Malaezia cred că se vor îndrepta spre rușii până la urmă dacă nu vor lua F18 din Kuweit că rușii acceptă reeșalonări , acceptă și diferite produse. Vom vedea oricum China are o aviație numeric puternica ,încă mențin în dotare J7 copia Mig 21 , nu știm calitativ cat de eficienți sunt dar numeric s-ar putea spune că pot merge pe mai multe fronturi in caz de bubuială

      8
      • Avem o armata formata din civili???

        8
      • Popa Liviu Dorel

        Ce nu înțelegi ??? Că și la afacerea Fregata ! Au cheltuit o grămadă de bani ptr alea 2 Fregate incomplet înarmate știi cât …Bulgarii au cumpărat tot 2 știi cât .? Așa și aici ! Cine știe care firma de apartament a mijlocit afacerea și ăștia au mușcat momeala ! Cu ce ne-am ales ? Cineva a încasat spaga și noi plătim paguba !

    • Eu din cate imi amintesc Tariceanu a fost cel care a oprit achizitia corvetelor Damen in perioada in care Ciolos era la putere, ma insel?

      2
    • https://www.defensenews.com/global/asia-pacific/2021/12/23/malaysia-keen-on-buying-kuwaits-hornet-fighter-jets/?utm_medium=social&utm_source=facebook.com&utm_campaign=Socialflow+DFN
      Iote unu din articole dintr-un ziar care zice despe intentia lu Malaezia de a cumpara F/A-18 C Hornet sh.
      Sincer este o buna afacere pe care vor sa o faca malaezienii si cred ca vor reusii. Tunisienii nu cred ca au bani ca macar sa cumpere 12 F/A-18 CD Hornet sh de la kuweitieni cat sa inlocuiasca sau sa adauge la, flota lor de 12 F-5 EF Tiger 2, numai daca le vor da Kuweit pe degeaba sau cu un credit pe termen fff lung.
      F/A-18 AB/CD Hornet sh ar fi fost avionul pe care personal il vedeam cel mai potrivit pt ArmRo si FARo, dar MApNRo a decis altfel si sper sa nu se fi inselat dtpdv!!!!

  2. Ia uite escadrila de superioritate aeriană, vintage cum ne place nouă. Mă întreb, prețul ăla e doar pt Tunisia?

    2
  3. Lasa ca la noi mai ieri declara onor menestru Dancu faptul ca armata romana e dotata ultramodern si ca problema reala, principala o reprezinta salariile mici.

    Asa ministru asa armata avem.

    La fel si canadieni.

    13
  4. Cred că mai degrabă va pune mâna pe ele US Marine Corps, așa se zvonește în târg.
    Au argumentele necesare.

    2
  5. Eu chestia asta nu o inteleg si pace. De ce oare trebuie sa ceri aprobarea guvernului tarii de unde este fabricantul sa il vinzi SH? Adica dupa ce ca dai un morman de bani pe avion, piese de schimb, armament(si ala tot de al lor ca de la altii te costa bani in plus sa il integrezi), cand vrei sa il schimbi, daca nu il dai la fer vechi, nu il poti vinde decat cui vor ei!!! Plus ca atunci cand ai nevoie de el, daca inamicul face parte din grupul lor de prieteni, il poti folosi doar sa te aperi. E aiurea rau de tot.

    1
    • Vânzările militare au și substraturi politico-strategice. Găsesc normal această clauză.
      Ceea ce găsesc mai putin normal este obligația clientului de a avea acordul furnizorului pentru utilizarea materialului. Țări arabe ( Egipt, EAU) au trebuit să utilizeze avioane de fabricație franceză în loc de F-16 fiindcă nu au avut autorizația unchiului Sam pentru anumite misiuni în Libia.
      Faptul că nu au nevoie de aprobarea Franței pentru a efectua misiuni, este un argument de vânzare la Dassault. Dar pentru re-vânzare, au și ei nevoie de acordul Franței.

      12
    • Dacă se intorc la americani, poate îi convingem pe americani sa ni le vândă nouă, niște F 18 la MK ar fi bune si pentru noi si pentru americani. Cu prețul final e mai problematic, nu cred că ar ajunge la noi tot cu 1 mil USD bucata.

      • Vad ca Malaezia nu se gandeste deloc la Gripen, mai ales ca e disponibil si in leasing.

        @Caudillo: evident ca F-18 era cea mai buna alegere pentru noi, rata de disponibilitate mare, avion care suporta mai usor uzura dar ai nostri militari au un fetish, zic ca astea cu doua motoare nu prea merg bine la noi, prea scumpe etc.

        1
        • „evident ca F-18 era cea mai buna alegere pentru noi, rata de disponibilitate mare,”

          Rata de disponibilitate nu este datà numai de calitàtile intrisece ale avionului, dar și de cum este întreținut (condițiile de exploatare, personalul de întreținere, disponibilitatea pieselor de schimb).

          4
  6. Doamne, 1 milion bucata si cu resursa ! Avizul americanilor l-am lua.
    Bani ? Tiriac, Nastase et& ? Pacat ca nu mai traieste Jean Mihail, el ar fi dat.

    3
    • Fraților, prețul ăla mic era oferta pentru tunisieni. Apoi, Marele Licurici decide unde merg sculele. Abia reușesc Forțele Zburătoare să integreze trei escadrile de F-16, cu piloți, tehnicieni, consumabile, finanțe pt ora de zbor. Eu mă întreb dacă la facultățile și școlile de profil sunt studenți dedicați acestui avion. Sau Aerostar și-a făcut școală proprie și califică acolo?

      1
    • sa spunem ca-ti dau o escadrila la 20 de mil, mai pui ceva bani pentru revitalizare si sa spunem cs ajungi la 300 mil.
      Da nu te gandesti cine le va zbura, cine va face intretinerea, unde le tii si multe alte detalii. FARo au deja o problema mare de personal pentru norvegiene, nici macar nu au spatiu pentru ele. Un pilot sau tehnician se formeaza in multi ani, de unde ii aduci in 1 an? Angajaza pensionari ce cunosc rusa si ii trimite la training in US? Sa acceptam ca lucrurile au un mers al lor si nu merg sarite etape, momentam am ajuns pana la a avea 3 escadrile de F 16, urmatorul nivel e sa ne luam si noi o escadrila top line ca celelalte tari aliate, F/A 18 e deja pe duca.
      Si mai sunt si dronele, acolo e viitorul.

      3
  7. Eu nu știu de ce fiecare „calculează” doar prețul avionului și atât.
    Prețul avionului e o mică parte dintr-un întreg.
    Costurile mari vin la conexe: baze, integrare/operaționalizare, pregătire piloți, mentenanță/întreținere, armament, modernizări, costul orei de zbor.
    Vorbim totuși despre un lucru care zboară, deci nu poți folosi jumătăți de măsură.
    Iar mare parte din valoarea oricărui echipament (despre orice echipament am vorbi) e dat de integrare, mentenanță/ținerea în funcțiune în condiții optime și pregătirea operatorilor. Iar asta înghite și cei mai mulți bani.

    Vezi Egipt in Războiul de 6 zile, când au avut multe tipuri de avioane sovietice (unele destul de noi pentru acele vremuri: Mig21, TU16) dar nu au știut cum să le folosească și au pierdut 338 de avioane (100 in aer și 238 distruse la sol) în fața Mirage III, Mystere IV și Super Mistere operate de o țară care știa cum să le opereze.

    10
  8. Malaezia este o țară ok. Chiar bogată pe alocuri. Problema lor este însă comunitatea chineză (aproximativ 30% populație).
    Niciodată nu își vor permite să ridice mâna la domnul XI așa că se mulțumesc să se facă că fac. Vorba poetului…

  9. Noii vorbim despre acest stat numit România dar uitați-vă cum se omoară românii în spitale și ce se întâmplă dacă ajungi într-un spital. A fi român e mai rău decât a fi un animal , anchetă jurnalistică în Arad la spitalul de Covid, spune tot ce se întâmplă în sistemul sanitar și autoritățile competente nu fac nimic ,ce poate fi mai rău decât a îți omorâ proprii cetățeni și a uita proprii cetățeni . A fi cetățean român nu are valoare pentru autoritățile române ,noii nu contam la cum se comportă . 70% din cei internați la spitalul județean de Covid din Arad și Sibiu uciși cu medicamente improprii pentru Covid. Deci ce poate fi mai rău decât a îți ucide proprii cetățeni ? Nu se poate așa ceva . Suntem a doua tara care emigrează proprii cetățeni după Siria din lume și va continua exodul Acum știu că mulți mă veți atacă dar aici majoritatea suntem patrioți ,simțim românește și așteaptăm sa se schimbe ceva și lucrările merg mai rău . Nu avem patrioți nu avem oamenii de stat . Sănătate va urez. E un site militar știu dar aici mereu e subiect principal România asa că m-am gândit că ar trebui să împărtășesc asta.

    3
  10. Lăsați-ma sa visez : ce frumos ar fi sa avem 49 F16 și 12 F18 … Măcar pe hârtie ar fi foarte frumos … Adevarul e ca dacă am cumpara 12 F18 pe lângă ce e deja programat nu văd sa ne aducă un mare plus … dar pentru fantezie , e super !!!

    2
    • Nu prea merge. Ti-ai bate un cui în talpa aiurea. Dacă vrei sa te complici iei măcar ceva de superioritate aeriana, F15 sau Eurofighter. Sa operam noi alea 49 de F16 și sa avem 3 escadrile certificate de lupta….
      Eu de mult salivez la F18 astea ale Kuweitului, sunt o super afacere, puțin zburate, ținute în mediu uscat… nu degeaba le vor americanii.

      1
  11. Malaezia mi se pare cam la același nivel de seriozitate ca Indonezia, cel puțin în aviație. Au câteva avioane americane, asezonate cu câteva rusești…. indonezienii au vrut Ef austriac, nu si-au permis dar acum vor Rafale și nu se opresc aici vor și F15 EX, dar ei sunt în urma cu cotizația la KF-21.

  12. Când era vorba, acum multi ani, de a echipa aviația română cu 48 de avioane multirol noi, F-18 era la un preț incredibil de ieftin fiindcă era la sfârșit de carieră și Boeing făcea dumping să păstreze linia de producție. Alte vremuri… ocazii pierdute.

    2
  13. Canada nu are nevoie de armata , sau sa cheltuiasca 1 cent ptr. aparare.

    Canada nu are nevoie de forte armate din acealasi motiv ptr. care tarile europene din NATO ( cu cateva exceptii ) , nu au nevoie de forte armate..

    ARTICOLUL 5.

    Fortele armate canadiene , sunt probabil aproape cat cele ale Belgiei…

    Daca este adevarat , ca Kuwait a oferit Tunisiei un F18 ptr. 1 mil.$ asta se numeste : Pomana , caritate , moaca…

    Probabil a facut acest gest , ori din spirit al fratiei arabe , ori din motive strategice ( dezacorduri cu Algeria sau/si Libya , vecinii Tunisiei)…Din nou 1 mil.$ este practic : Gratis.

    Malaezia este si ea musulmana , dar nu si araba. Probabil ca vor cere putin mai mult.

    Daca Romania , are trece de stagiul asta de impotenta al Aviatiei de Politie , si ar avea o doctrina militara de APARARE , , aceste avioane ar fi perfecte…

    Dar asta este Romania…Din nou , precum Canada : Articolul 5 ( In traducere libera : Contribuabilul american plateste , in $ , in caz de pace. In caz de razboi , in sange si echipament )..

    Dupa care , este injurat , denigrat si scuipat pe obraz , in loc de : Thank You!…

    Daca nu ma credeti , citi presa franceza , germana si BBC…In special in preajma alegerilor din US…

    2

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *