O aeronavă bimotor de mici dimensiuni, tip Beechcraft, la bordul căreia se aflau două persoane, a survolat la joasă înălțime spațiul aerian al Ungariei, României, Serbiei și Bulgariei, în seara zilei de 8 iunie.

Precizăm că aeronava în discuție, care a evoluat în spațiul aerian al României pe traiectul Oradea – Caransebeș – Drobeta Turnu Severin, nu a manifestat un comportament ostil sau periculos. În niciun moment, pilotul aeronavei nu a răspuns interogărilor radio și nici semnalelor vizuale transmise de aeronavele militare interceptoare, potrivit normelor internaționale.

Din datele disponibile la acest moment, aeronava a decolat din Ungaria, din zona Debrețin, în jurul orei 17.30, fără a avea un plan de zbor aprobat și fără a avea pornite mijloacele electronice de identificare de tip transponder.

Aeronava a fost interceptată în spațiul aerian al Ungariei de două aeronave militare ale Forțelor Aeriene Ungare, de tip JAS 39 Gripen, la ora 17.38. Aeronava nu a răspuns interogărilor radio și nici semnalelor vizuale transmise de aeronavele militare.

În jurul orei 17.49, aeronava a intrat în spațiul aerian al României, în zona Oradea, fiind însoțită de cele două aeronave militare maghiare, în baza acordului cross-border dintre România și Ungaria.

La ora 17.58 aeronavele maghiare s-au întors către bază, ținta fiind preluată de două aeronave F-16 ale Forțelor Aeriene ale SUA, dislocate pe Baza 86 Aeriană Fetești, care se aflau în misiune de patrulare în spațiul aerian al României.

Misiunea celor două aeronave americane a fost similară, de interogare radio, identificare vizuală și escortare a aeronavei țintă.

La ora 18.36, aeronavele americane au solicitat aprobarea de revenire pe Baza 86 Aeriană, misiunea de poliție aeriană fiind preluată de două aeronave F-16 ale Forțelor Aeriene Române, decolate de pe aceeași bază aeriană.

Aeronavele militare române au interceptat aeronava-țintă la ora 18.42 și au continuat misiunea de interogare și escortare. Aeronava țintă, care a continuat să nu răspundă interogărilor radio și semnalelor vizuale, a intersectat, în jurul orei 19.00, pentru un interval de aproximativ două minute și spațiul aerian al Serbiei, într-o zonă aflată între Drobeta Turnu Severin și Korbovo.

În jurul orei 19.09, aeronava-țintă a traversat în spațiul aerian al Bulgariei.  Cele două aeronave F-16 române au încheiat misiunea de poliție aeriană și au aterizat la Fetești în jurul orei 19.46.

Autoritățile bulgare investighează, la acest moment, la sol, zona ultimei poziții cunoscute  a țintei, pentru identificarea aeronavei și stabilirea detaliilor.

MApN – Biroul presă

135 de comentarii:

    • Toata partea asta a Europei este varza. Si unii dintre voi ar dori sa se bata cu rusii… Asa a fost si cu drone – au intrat ca in branza, si cu Mig-ul 29 al ucrainienilor, care a ajuns prin centrul tarii…

      3
      • Vorbesti aiureli. 29 de boabe dupa ceafa…
        Si vezi ca „voi” suntem toti, inclusiv tu, putinica…n-are nimeni chef sa se bata cu nimeni, cu exceptia voastra a infantililor obsedati de „perfectiunea” sistemelor dictatoriale. Imediat dupa ce vi se arata pisica…aveti chef sa spargeti capul „opozitiei”. Atata stiti, „voi”… putinistii/dughinistii/orbansitii/erdoganistii…ceausistii.

        43
      • Miroase a trol parlit!

        6
      • bei vărzache era SU 27, că nu știi nici măcar asta e cam la nivelul tău de a te da cu părerea (la ceva la care nu ai habar)

        4
      • Romulus Vlad (alt Vlad)

        Te ai trezit și tu!

        1
  1. Bine ca avem AWACS si Poseidon la Marea Neagra

    12
  2. Bulgaria are cu ce să facă poliție aeriană? Ca se pare că nu.
    Iar băiatul mâncător de gulaș stricat, care nu avea plan de zbor și nu a răspuns în niciun fel la apeluri, s-ar putea să-și vândă avionul să plătească intervenția a 6 jeturi. 4 f16 și 2 gripen. Bine că e doar de râs.

    13
  3. Știe cineva ceva concret despre aeronava ăsta? Cine era la bord, scopul „vizitei’? S a prăbușit în Bulgaria?

    4
  4. Hahaha Romanian Luftwaffe Hahaha!????

    8
  5. Posibil TEST..TEST…. nu treci asa ca vaca prin trifoi.

    7
  6. 6 avioane NATO care au eșuat în misiune, fain.
    Data viitoare știe Lavrov cum sa procedeze.
    Și dacă tot a trecut că prin brânză prin trei țări europene poate nu au trecut cu „portbagajul” gol, o „iarba”.. , ceva să își scoată banii de benzină!

    4
    • ii zice cherosen, nu benzina 😀

      4
    • Sugerezi ca trebuiau doborâte sau ce? Slava Domnului ca NATO are proceduri spre deosebire de Uniunea Sovietica, pardon Federația Rusă.

      18
    • Răzvan Rotaru

      Nu au eșuat. Ce vroiai să-i facă? Să-l doboare? Nu suntem în Donbass…

      12
      • capatu satului

        nu e de ras e de plans,
        dar cine nu cunoaste istoria noastra nefericita totu e de ras,

        a dat mai jos @MTX niste explicati legale legtae de Legea 257/2001
        reproduc si io ceva din lejea asta, respectiv art. 8 din Legea 257/2001 si care e in vigoare:
        Împotriva aeronavelor care utilizează neautorizat spaţiul aerian al României Ministerul Apărării Naţionale va lua succesiv următoarele măsuri:
        a) stabilirea de la sol a poziţiei aeronavei, a legăturii radio şi a identităţii acesteia;
        b) transmiterea de la sol a informaţiilor şi dispoziţiilor către pilotul sau echipajul aeronavei, în vederea utilizării autorizate a spaţiului aerian al României;
        c) interceptarea aeronavei care continuă să utilizeze neautorizat spaţiul aerian al României;
        d) executarea focului de avertisment de către aeronavele interceptoare;
        e) executarea focului de nimicire de către aeronavele interceptoare;
        f) executarea focului de nimicire de către mijloacele terestre de apărare aeriană.

        acum la ministeru de somn este o stare similara somnului de moarte dar ei nu stiu,
        comanda operativa a aviatiei militare ar trebui sa iasa in fata si sa spuna ce a facut sau aia de la comanda operativa isi faceau siesta sau aveau alt proggram diferit fata de programu pt. care sunt platiti
        sau a dat coineva ordin ceseteu ca aviatia militara sa nu respecte legea ceea ce e foarte grav,

        frointiera terestra, navala, aerioan are un rol, cine nu stie ce rol are sa puna mana pe carte

        11
    • @ZOGU
      esti doar un alt troll scarbos din trans sinistria pardon transnistria
      nu va e rusine ma animale ivanesti ?

      9
      • E albanez dupa nume, prietene, Kosovo je Srbjia =)))

      • Nu stimabile,
        Sunt chiar persoanacfizica romana care si-a indepkinit obligatiile militare fată de tara si care cunoaste regulamenteke in vigoare privind paza frontierei de stat.
        In ce ma priveste si ne priveste, coordonatorul de zbor al celulelor care au zburat pe teritoriu Romaniei isi iau leafa cam degeaba. Aparatul trebuia obligat prin orice mijliace sa respecte indicatiile avionului care a facut interceptarea.
        Altfel vor aplica si alte regulamente tot din 2 in 2.

        9
  7. Sa mai aterizat cîndva cu un „țînțar” asemănător în Piața Roșie , făcîndu-se de rahat toată ărarea AA a Rusiei și încheindu-se cu căderi de capete elefantine..

    10
  8. Putea sa transporte droguri, arme, persoane. Dacă poți sa zbori cum vrei cu escortă și să ignori orice avertismente…In ce condiții se doboară un avion dacă acesta nu comunică deloc?

    4
    • Răzvan Rotaru

      Era doborât dacă avea traiectoria spre o aglomerare urbana sau dacă se observă ceva suspect, gen o bomba atașată. La cat de mic e se observă imediat. Nu se compara cu situația vreunui Boeing care ar fi zburat de capul lui. Probabil că ăla era dat jos.

      2
      • capatu satului

        Fara supărare, dar cred ca astea sunt povesti nemuritoare
        Si de unde stia onor conducerea militara ce transporta avionu care nu vrea sa comunice
        Avea conducerea operativa a aviației militare capacitați paranormale si cunoștea si concentrația de oxigen din avionu ăla potențial inamic
        Despre ce vorbim noi aici
        Ca avea sau nu avea bomba
        Si de unde știau piloții nostrii care au exportat avionu ce se cara in avionu ăla care nu voia sa comunice
        Dacă era o bomba atomica înăuntru

        Sau or fi luat piloții nostrii ochelari de aia din nu știu ce film sf si știau si ce nr au la pantof piloți din avionu inamic

        Conducerea operativa a aviației militare a greșit conform legii noastre
        Lege care e foarte clară
        La trecerea frontierei sunt reguli clare care îți spun ce sa faci
        Nu ești in târg in Obor sau nu știu unde sa stai la discuții

        Dar la cati generali si comandori avem
        Ce mai contează o greșeală elementara militara
        Noi ne permitem
        Ca așa ne-am permis si in 40 când rusii au început înainte de ultimatum cu survolu Cernăuțiului

        Avansările sa vina si trecerea in rezerva

        9
        • @capatu satului
          La mintea ta aia creață care e plină de bălării, înțelegi faptul că decizia de a distruge un avion nu o ia un căpitan aflat în carlinga unui avion, ci e o decizie politică?
          Au mai făcut unii așa, cu un avion coreean de pasageri, prin anii ’80, și îi ține minte lumea și acum.
          Dacă te oboseai să citești puțin, sunt explicați în lege pașii de urmat pentru doborârea unui avion, și cine e angrenat în lanțul ăla de comandă, dar la tine în capatu satului e grele cu cititul.
          Tu știi că iubești trădarea &shit…
          Părerea mea, hâc…

          8
  9. O fi fost vreun victoras micula de-al lor, avea drum la un club din Nisipurile de Aur…

    3
  10. Ghita Bizonu'

    Ce e aia „tip Beechcraft” ?
    Monomotor? Bimotor?

    2
  11. Mai cum dracu se face ca tot din Ungaria a plecat ??

    Nu tu Sebia nu Bulgaria…. dar Ungaria.

    Astia in afara sa bage batu prin gard mai stiu sa faca ceva ?

    PS: hai sa o lasam moarta cu ridicarea lu JAS39…..

    5
  12. Acum ce era de facut? Sa-l doboare? Inteleg ca l-au escortat permanent, daca se crea vreo stare de pericol pp ca il doborau asa…l-au lasat la bulgari…sa vedem ce zic castravetii

    11
    • E o decizie foarte dificila sa dobori un avion civil care nu reprezintă o amenintare directa – asta dacă ești o persoana rațională , bineînțeles

      17
      • Articolul 13 din L257/2001 reppublicata 2014 privind modul de acţiune împotriva aeronavelor care utilizează neautorizat spaţiul aerian al României:
        ‘Focul de nimicire împotriva aeronavei care utilizează neautorizat spaţiul aerian al României se execută de aeronavele interceptoare numai dacă măsurile prevăzute la art. 8 lit. a)-d) nu au avut ca rezultat intrarea în legalitate a aeronavei respective sau în cazul în care aceasta ripostează, prin manevre agresive sau cu foc, la instrucţiunile, dispoziţiile şi semnalele transmise.’
        Adica, daca se considera ca zevzecii aia au miscat in front, azi erau identificati dupa amprentele dentare.

        6
      • capatu satului

        @john connor
        ma gandesc ca aia care au scris legile astea cu frontierea de stat si cu codu aerian sunt toti bolnavi si irationali
        iar infrcatiunea si nerespectarea legii sunt trendu de azi,
        altfel nu se explica,

        dupa cum este postat un comentariu mai jos,
        daca nu opresti la semnalu politistului rutier politia are dreptu sa deschida focu impotriva ta si au fost cateva cazuri,
        la spatiu aerian s-ar astepta ca sunt reguli mai srtricte decat la militia rutiera,
        ca pe la Oradea, Timisoara sunt coridoare aeriene si mai zboara ceva avioane, plus ca zboara la greu avioane pe deasupra noastra de cand cu razboiu din Ucraina si interdectia din spatiu ruso-ucrainean,

        sau poate piloti militari au dorit sa execute foc de avertisment si sa execute un zbor la intimidare fata de avionu inamic, dar minstrul pesede al somnului nu primise aprobarea de la moskva si a zis pas,

        zice unii ca venise avionu de la rusi,
        iar piloti au disparut,
        https://ziare.com/bulgaria/bulgaria-expert-aviatie-avion-incalcare-spatiu-aerian-romania-state-nato-1745473
        sigur e ceva cu baba vanga,

        o fi legat cineva cununiile la conducerea operativa a aviatiei militare,
        sau le-o fi trimis argintu viu,
        sau poate le-a citit cineva psaltirea la patriarhie,
        altfel nu se explica,
        pai sa i-a conducerea armatei dintr-un ziar o persoana de asta iscusitra sa faca ceva farmece sa vina mintea cea de pe urma la capu conducerii operative a aviatiei militare,

        3
  13. capatu satului

    opina ministerului de somn, este elocventa legat de capacitatea noastra de lupta si de raspuns la posibile amenintari,
    https://ziare.com/vasile-dincu/reactie-ministru-aparare-dupa-ce-spatiu-aerian-romania-survolat-aeronava-bimotor-un-incident-ciudat-1745292

    la ministeru de somn, smege si ceseateu nu conteaza o amernintare potentiala ci substratul sociologic, prihologic sau, de ce nu, psihiatric., al acelei amernintari

    pai atunci sa modifice la Academia Militara materia de strategie militara cu materia de somnu mintii ca sa fie toata tara la nivelu de exprimare a loazelor care conduc

    iubesc tradarea dar urasc pe tradatori

    8
  14. E un precedent periculos.
    Acum poate Lavrov sa zboare în Serbia când vrea.

    5
  15. O misiune de PA, executata cu profesionalism de FOAR SI US AIR FORCE , respectandu-se conventiile /tratatele internationale!

    Sa ne si amuzam:
    Distanta Debrecin -Oradea (aerian) 40 km aprox.

    Keskemet-Debrecin 150 km

    Asta a zburat 19 min in spatiul maghiar….

    Este evident ca ,Grippnul l-a asteptat , caci daca era alarmata célula, n-avea timp suficient de reactie…

    Daca l-au asteptat, putea f bine sa anunte fortele terrestre/Politia si l-ar fi blocat la sol….

    Concluzia este ca autoritatile politice si militare au stiut despre ce este vb, ex : o persoana importanta se afla la bord si a necesitat escorta…

    Cu aceasta ocazie s-a transmis un mesaj si lu’Rogojina si Larva….spatiul NATO este total controlat si dominat in amanuntime de fortele aliate….

    Ps.Confidential, pe surse, ?am aflat ca :celor de la Kremlin l-i s-a permis tranzitul prin UE ,numai terestru, folosind un singur mijloc de transport ,ecologic :TROTINETA!

    5
  16. capatu satului

    daca avem o frontiera terestra, navala si aeriana de decor,
    normal ca aviatia noastra militara a facut doar ceea ce putea face – a excortat avionul inamic care a penetrat frontiera – ca atata putea aviatia noastra militara: excorta in pas de defilare,

    povestile astea cu transpoderu oprit pornit ma lasa rece,
    aviatia militara are o misiune si tb sa o execute,
    daca ala nu raspunde deschizi focu de avertisment,
    iar daca nici la avertisment nu raspunde incerci altceva,
    sunt tipuri de misiuni cum au facut englezii contra V1 in ww2, etc etc,
    ca de aia se cheltuie jdemii de ieuro pe ora de zbor, sau poate banii aia sunt aruncati pe fereatra dupa cum vedem,

    ca nu esti pe bulevard la defilare,
    dar poate si comandori si aia de la comanda operativa a aviatiei militare au intrat demult in somnul cel de moarte, dar ei nu stiu,

    asteapta ziua de maine sau poate pensia,
    la mintea mea nepriceputa, toate persoanele implicate, piloti, comanda operativa ar trebuie destituiti si retrogradati la soldat,
    dar pt a sanctiona somnu sunt necesari comandanti,
    iar noi nu stiu daca mai avem asa ceva

    4
  17. Mai Frate ,dar cum ,pana mea, trece ca prin lanul de porumb pe teritoriul a 4 Tari …Nato si ne-Nato… or fi fotografiat ceva obiective sau ceva viitoare linii de atac ?

  18. Ghita Bizonu'

    Pro[punere , sa zicem, „constructiva” ..

    Avionu de politie militara sa care si un container in care sa se afle o metralera mai usurica… gen M249 dotat si cu o munitie care sa nu patrunda cine stie ce…

    Adica, la o adica , daca face unu pe porstu sa se trezeasca cu niste gauri „decorative” in parti „permisive” . Adica in parti care sa nu produca avarii, moarte samd ci doar o reactie de genu „drace si cat ma costa ?!”

    2
    • capatu satului

      sigur e ceva cu baba vanga,
      sau o fi cu soros,
      sigur la conducerea operativa a aviatiei militare le-a facut inamicu ceva farmece, le-a bagat argintu viu si le-a citit psaltirea la patriarhie,
      sau poate ceva cu ayahusca si bani cu camata, ca asta e trendu la conducerea serviciului ala zero barat din militie,

  19. Se pare că a decolat din Lituania și a zburat și peste Polonia înainte de a realimenta în Ungaria. Poate voia omul să participe mâine la măreața reuniune B9, dar pentru străini Bucharest, Budapest sau Sofia tot același lucru…

    3
  20. Trebuia sa-l doboare si gata.

    6
  21. alo, baietii care au un job sa critice orice se face in Romania sau NATO, prostacii de servici care nu pierd nicio ocazie sa denigreze ceva legat de noi, fiti putin mai inteligenti, stiu… „e” vremuri grele si se cauta vorbitori de poloneza acum.
    uite ce spune legea
    Art. 8
    Impotriva aeronavelor care utilizeaza neautorizat spatiul aerian al Romaniei Ministerul Apararii Nationale va lua succesiv urmatoarele masuri:
    a)�stabilirea de la sol a pozitiei aeronavei, a legaturii radio si a identitatii acesteia;
    b)�transmiterea de la sol a informatiilor si dispozitiilor catre pilotul sau echipajul aeronavei, in vederea utilizarii autorizate a spatiului aerian al Romaniei;
    c)�interceptarea aeronavei care continua sa utilizeze neautorizat spatiul aerian al Romaniei;
    d)�executarea focului de avertisment de catre aeronavele interceptoare;
    e)�executarea focului de nimicire de catre aeronavele interceptoare;
    f)�executarea focului de nimicire de catre mijloacele terestre de aparare aeriana.
    Art. 16
    Dreptul de a ordona sau de a aproba masurile prevazute la art. 8�lit. a)-c)�il au sefii structurilor stabilite de Ministerul Apararii Nationale
    Art. 17
    Dreptul de a ordona sau de a aproba executarea focului de avertisment de catre aeronavele interceptoare, executarea focului de nimicire de catre aeronavele interceptoare si de catre mijloacele terestre de aparare aeriana il au persoanele cu drept de decizie, stabilite de Consiliul Suprem de Aparare a Tarii.
    Deci concret, NATO, RoAF precum si Romatsa si-au facut super bine si corect treaba, a) to c). De la d) to f) este treaba politicului, adica sa ordone foc. Nu suntem URSS sa tragem cu rachete in avioane civile atata timp cat asupra Ro nu a exista absolut niciun pericol. Daca ala facea ceva naspa azi il dezlipeau de pe resturile fuselajului.
    Ps. pentru luptatorii din canapea le recomand un interviu al unui pilot de MIG 23 de la baza MK care a fost trimis la interceptie cu impotriva unui avion care venea dinspre Moldova si Ucraina, interceptat de ucrainieni, in realitate era un AN 24 (nu mai caut dar parca era cursa Bucuresti- Baia Mare) dezorientat complet si fara comunicatii a aterizat pe vapori la MK ghidat de pilotul de Mig. Nu se iau decizii razboinice fara sens decat daca esti redus mintal ca aia care au dat jos avionul corean plin cu pasageri.
    Cum ar fi fost ca ucranienii (care atunci ne racaiau constant) sa traga in acel avion?

    32
    • Ce baiat destept esti tu,auzi deontologule dar daca avionu ala isi dadea el cu craci in sus intentionat in vreo cladire cu civili ?

      6
      • hai merci, da recunosc ca baiatu mamei tale e mai bun.
        vezi geniule ca avionu’ ala a zburat in inca 4 tari nato fara sa aibe nimeni habar sau sa nu dea 2 bani pe el. Singura tara care l-a insotit cu avioane inarmate a fost Ro.
        Asa ca, baga o cantare la alta masa ca deja o dai in urecheala ieftina.
        PS. daca vrei sa faci o nefacuta ce faci cu rasnita aia cu benzina din canistra cand pe strazi e plin?

        12
    • @ADR
      Nu-ți mai bate capul, nu ai cu cine…
      În ultimul timp retardul e în floare și analfabetul funcțional e regula, nu excepția, pe aici.
      Să înjuri, când n-ai habar de nimic, e ușor, să citești și să gândești cu creierul proprietate personală e grele.
      Părerea mea, hâc…

      11
      • dap, citez un mesaj vazut pe undeva „respect parintilor ca au facut scoala si au luat examenele fara net” . Pare funny, dar daca privesti din alta optica intelegi ca in mintea unora cultura si baza teoretica izvoraste de acolo.
        Netu’ asta a creat un „om nou”, o specie superficiala care crede ca a invatat fisiunea nucleara de pe wiki, sa scrie cod dupa un curs de pe linkedin si engleza de la jocuri ?.
        Nu o sa uit 2 persoane specializate pe net in microbiologie, frizerita si soferul de uber.
        Acu pe bune, ma uit pe aici si vad un pattern, apare un nume gen „Ionica” si ala arunca o vorba gen „ce dkkt e armata nostra ca nu a dat jos acel avion, daca pica pe cineva?”
        Pe urma apar alti „Gica” „Neamtu” „XXL” care incep sa umfle gherla, tara dkkt, somnambuli, varzet de natie, saraci, hotie crunta. Apar si aia vii care incep si ei sa cante prohodu epocii sau frustrati care au emigrat de pe aici de foame.
        Si asa de la un kkt de avion pe care bulgarii nu au dat 2 flegme, iese un caz.
        Schema respecta la virgula cele 2 principii propagare, nu mai detaliez, dar un batran avea o vorba, daca 10 oameni iti spun ca esti beat te duci sa te culci, chiar daca nu ai baut decat apa.

        11
    • capatu satului

      Si de unde știi tu ce era in avionu ăla care nu vrea sa comunice
      De unde știi tu si conducerea operativa ca in avionu ăla nu erau nu știu câte bombe atomice
      Sau material radioactiv
      Sau droguri
      Sau otrăvuri etc etc

      Legea îți spune ce faci când ăla din avionu care trece frontiera nu raspunde
      Dar la noi toată lumea e mai deșteaptă decât prevede legea
      Începând cu conducerea armatei
      De aia o ducem așa de bine

      De ce ai frontiera ?
      De ce ai poliție aeriana ?
      De ce ești stat suveran ?
      De ce ești stat independent ?

      5
      • Are el informati…doar e ce trebe.

        1
      • pentru ca doar atunci cand ai raspuns corect la toate dilemele prezentate si de tine poti trage concluzia ca este necesar sa omori oameni. Fa o diferenta intre un militian care trage in cauciucuri si un avion lovit de gloante in zbor sau chiar de o racheta.
        Ai idee cam cate curse clandestine vin spre US cu narcotraficanti? Cate avioane doborate de USAF pentru asa ceva cunosti?
        Uite o ipoteza, de unde stii ca in acel avion erau doar 2 oameni si nu mai erau inca 2 copii? Sau de unde stii ca ambii erau in ilegalitate si nu cumva pilotul pilota sub amenintare.
        Daca ai nostrii sunt praf asa cum insinuezi de ce crezi ca ungurii nu au tras, pana la.urma la ei a avut si activitate ilegala la sol sau bulgarii de ce nici nu s-au sinchisit sa trimita ceva dupa el?
        Terminati cu aprecierile simpliste si belicoase, sa iei o decizie in care sa omori nu se face fara motive.
        Critica constructiva este buna dar sa-ti dai cu parerea fara un minim discernamant e altceva.

        10
        • capatu satului

          cine zice sa omori oameni,
          tragi foc de avertisment,
          te apropii de el la intimidare din ambele parti, si dupa aia de deasupra
          sau crezi ca aia din avionu inamic nu inteleg nimik,
          si avionu inamic zbura singur fara piloti,
          era ceva x files sau star trek,

          povesti nemuritoare,
          aviatia militara nu si-a facut treaba. punct,
          iar ce trebuia sa faca aviatie scrie la lege: foc de avertisment, manevre de apropiere de avionu potential inamic, manevre de intimidare,
          nu exista asa ceva, ca aia sa stea nu stiu cate zeci de minutre in spatiul nostru aerian, sa faca ce vor, iar noi la cat de prosti suntem sa dam onoru,

          ca nu suntem la defilarea de ziua nationala, e un avion care a trrecut frontiera pe langa Oradea, urngurii l-au excortat ca sa fie siguri ca nu se atinge nimeni de el, iar noi mult mai prosti ca unguri am facut la fel,

          iubesc tradarea dar urasc pe tradatori,

          2
        • Si sa nu uitam ca prima patrula sosita la interceptie era americana!

          1
          • capatu satului

            nu ma intereseaza ce face patrula americana,
            patrula americana nu poate aplica legea romana pt ca nu o cunoaste si nu are astfel de oblighati,

            legea romana e clara,
            nu mai intereseaza ce fac americanii, ungurii, sau altii la ei in tara,
            o tara exista prin suprematia legii,
            unde nu exista lege ai faradelege si iti pui intrebari daca mai exista statu – dar astea cu existenta statului sunt detali care nu incurca mintea conducerii ministerului de somn prelung si a subalternilor de la conducedrea opertativa a aviatioei militare,

            la mintea mea, treuiia trsa foc de avertisment si efectuate manevre agrrsive pt obligarea aterizari avionului inamic
            pt avionu ala inmaic
            dar astea is detalii

            2
    • „Deci concret, NATO, RoAF precum si Romatsa si-au facut super bine si corect treaba, a) to c). De la d) to f) este treaba politicului, adica sa ordone foc.”

      …adica (pentru a intelege si Hans si capu’ satului) fiind vorba de o aeronava infractoare civila, CAOC Torrejon isi deroga comanda celulei SLP-PC prin RTOA catre AOC Balotesti, controlul asigurandu-se prin CRC-ul national, iar decizia de a da ordinul ENGAGE (executarea focului de nimicire de catre aeronavele interceptoare) revine conducerii militare nationale si se face in conformitate cu legislatia nationala, adica pe linie ierarhica, AOC/CRC Balotesti, ->SMFA, ->SMAp, ->Ministrul apararii.

      7
    • Eram eu sigur ca erau mai multe articole nu numai art.8 (sincer nu aveam chef sa stau sa caut /citesc actul normativ asa ca multumesc). Ca si completare: dupa cum interpretez art 17 nu este obligatoriu sa se ordone deschiderea focului si probabil exista si proceduri prin care se stabileste daca exista un pericol pentru a se da autorizatia.

    • Sefu armatei zice ca „nu a existat absolut nici un pericol „. Pai de unde stie asa sigur, asa cum zicea cineva mai sus daca avionul era plin de chimicale , explozibil sau mai stiu eu ce.

      @ADR cand ai un autoturism si circuli cu el urmezi niste reguli, daca nu le respecti chestia asta te ppoate costa viata, pe tine si/sau pe altii. Cu atat mai mult daca pilotezi un avion, regulile sunt mult mai stricte. Mi se pare o totala aberatie sa presupui ca pilotul nu cunostea zona si nu stia regulamentele si mai ales „nu avea transponderul pornit si nu raspundea la mesaje”. Pai numai chestiile astea mi se par o agresiune directa. Pai mi se pare foarte clar >> pe sosea daca nu te opresti sla semnalul politiei aia pot sa foloseasca si armamentul din dotare pentr ca sa te opreasca. In cazul acestui avion de ce ar fi altfel. Pai va zic eu, au vazut ca trece spre sarbi si-lau lasat, nu si-au batut capul, sa rezolve altii treaba. Bine ca nu s-a intamplat nimic desi mi se pare foarte dubioasa treaba.
      Pana la urma ce insemna „politie aeriana” daca ala nu raspunde si nu opreste? Arunci dupa el cu papucii ? Daca nu raspunde la somatii il dai jos si gata. eu daca eram la comanda asta faceam si nu aveam nici o remuscare.

    • O completare la afirmatia „nu a existat nici un pericol” >> pai la mine la Brasov nu avem aeroport si e un trafic de elicoptere si avioane de mici dimensiuni de numa. La Oradea este aeroport, la Debretin la fel, la Timisoara la fel. Acum intreb si eu , daca la zbura bezmetic fara comunicatii si transponder activ, punea sau nu punea in pericol traficul aerian din zona?

      1
      • tu ai omora niste oameni pe acest „daca” ?
        Nu uita ca era escortat, deci nu exista pericol de coliziune sau de terorism. Daca tu te intrebi asta, de bulgari sau polonezi ce poti spune ?

        5
        • Nu am facut cine stie ce armata, dar din cat am facut am petrecut si cateva luni in garda. Cei care ati facut armata stiti despre ce este vorba. daca vezi pe careva pe care il somezi si nu raspunde si nu se opreste, tragi un foc de avertisment si apoi piti trage in plin. Asa era cand am facut eu armata. Probail ca acum se poarta chestia asta mai soft mai umana, „daca” omu care este ilegal pe teritoriul unitatii este bun la suflet nu il impusc. Asa si cu avionu asta, nu raspunde la apel radio, nu are transponder pornit, automat trebuie considerat avion ostil si tras in plin.
          Daca maine trece altul cu un avion prin spatiul aerian ro, si face la fel atunci ce se intampla. Pai va zic eu, toate avioanele alea F16 plus restul care fac PA pot sa mearga acasa si noi putem sa le vindem pe ale noastre. Putem mari astfel bugetul de pensii ca e mic.

          „Nu uita ca era escortat, deci nu exista pericol de coliziune sau de terorism. Daca tu te intrebi asta, de bulgari sau polonezi ce poti spune ?”

          Si ce daca era escortat , asta nu inseamna ca daca ala vroia sa prabuseasca avionul peste vreun oras nu ar fi putut, ca doar nu au astia pe F16 arcan sa-l prinda de coada daca face miscari nasoale.

          Nu ma intereseaza de altii, ma intereseaza ce fac ai nostri ca pe astia ii avem si ii tinem din impozite.

          2
    • Multumesc pentru lamurire. Am aflat cu ocazia asta ca „persoanele cu drept de decizie, stabilite de Consiliul Suprem de Aparare” considera ca utilizarea in spatiul public al vehiculelor neinmatriculate nu reprezinta un risc pentru siguranta cetatenilor.
      O iau si eu dupa capul meu de civil:
      – pentru condus o masina neinmatriculta politia e obligata sa te rupa in bucati cu argumentul (just consider eu) ca ai pus in pericol viata oamenilor „nevinovati” (vezi Carmagedon).
      – cu o masina neinmatriculata nu poti trece granita, deci nu poti exporta riscurile
      – ce ar putea face un avion in comparatie cu o masina impotriva „oamenilor nevinovati” e insa mult mai sexy:

      > sa faca titluri penibile prin presa si F..ace..k
      > sa creasca pretul avioanelor SH, ca daca se poate zbura fara lege, cine isi sparkaie hormonii din tanc pe strada ar putea cu s-o faca din avion cu si mai mai mult talent !
      > sa verifice povestea cu 9.11
      > sa reediteze bancu cu „pentru tara si popor” sarind sprinten peste volo-stopistele din Ungaria
      > sa testeze niste „vaccinuri nazale” facute in oala minune cu functii de CRISPR, in memoria victimelor coronei (in ziua de azi, mai ieftin decat de la Zeppter)
      > sa produca geodatele alea din cauza lipsei carora se tot surpa autostrazile
      > sa o caute pe Greta
      > sa o gaseasca pe Elodia
      > sa isi ceara scuze pentru ce a gasit si sa se intoarca in … ma-sii
      > sa insamanteze norii cu ce-au furat rusii din Ucraina
      > sa insamanteze norii cu mici vorbitori de limba rusa
      > sa se grabeasca sa inregistreze la ANAF firmulitzele din Belize si Seychelle ale oligarhilor din toata lumea.. si sa livreze regulamentar „impozitele” pe USB – ca sa mai creasca pensiile oleaca
      > sa dea peste ala care, cu capu in nori fiind, a uitat sa dea ordinu de foc si sa fuga de la locul accidentului
      > sa il prinda pe stiti-voi-cine de-un picior
      > sa rateze pe muche AWACS-u’ cu care isi numara aia gainile prin Banat
      > sa ii deseneze inimioare printre norisori lu Udrea
      > sa nimereasca vre-un glont de flinta de pe F16

      3
  22. crocodilul_lilu

    Doar trolli si batutii in cap pot reprosa ceva Romaniei la ce s-a intamplat aseara,insa sunt multe intrebari de pus,mai ales in ceea ce priveste Ungaria si Bulgaria.Cum a putut ateriza,alimenta si apoi decola acest avion in Ungaria?cum a fost posibil asa ceva?Pe siturile lor ,informatia aproape lipseste cu desavarsire,ieri seara erau ceva preluat de la noi si un pasaj dat de ministerul lor de 10 randuri,in care spunea ca era lituanian si venea din Slovacia.
    la bulgarei,la fel,tot ce au publicat ,a fost luat de la noi,abia azi au inceput sa vina cu stiri de la ei ,nici nu au ridicat aviatia,ca a fost furtuna si l-a gasit ministeru de interne,cu nimeni la bord si au si clasificat ancheta.
    Nu cred ca e vorba de nici o testare,ca e o testare stupida,toata lumea stia de el,dar sa il aprovizionezi iar mai tarziu sa il faci scapat,e ceva extrem de dubios la mijloc.
    Cum dracu poate ateriza un avion la tine,il aprovizionezi cu combustibil si apoi ridici Grippenurile ca habar n-ai ce e cu el?Ceilalti stiau de 2 ore ca vine spre ei si au facut un fix nimic.

    6
    • off, ce va mai plac conspiratiile.
      Avionu’ ala a venit in Ungaria din Lituania prin Polonia si Slovacia, pe unde a trecut tot fara drept de survol. A aterizat la unguri pe o margine de pista si au alimentat din canistrele care le aveau in avion. Ungurii au chemat politia, dar pana sa vina aia avionul a decolat, asa ca ungurii au pus colimatoru’ pe el si au ridicat o celula de Grifoni. Pe urma a intrat la noi si l-au insotit americanii iar pe la Resita au venit ai nostrii. Deci daca filmarea aia de pe net e de la Drobeta, cele 2 F16 sunt ale nostre (ce bine se aud?). Dupa care ala a trecut putin pe la sarbi si din nou pe la noi si a intrat la bulgari unde cele 2 F16 l-au lasat balta.
      Deci ca sa rezumam, din cele 6 tari NATO, 3 habar nu au avut (cu Polonia cap de lista cu teritoriu imens), 1 (Bulgaria) nu a dat 2 bani ca intra aia si a trimis politia sa-l caute la sol pe la jumatatea tarii, 1 (ungurii) habar nu au avut de el decat cand aia au aterizat clandestin si alimentau de la bidon. De sarbi nu zic nimic ca la aia a fost cat arde un bat de chibrit.
      Singura tara NATO care l-a tratat ca la carte a fost Romania, ba din contra, chiar au facut o demonstratie aeriana marfa de a dus la geam oamenii din oras.
      Cand vezi comentariile dkkt de mai sus si faptele nu ti se pare ca e poluarea cam mare in comment-uri?
      Acum ce cautau aia cu benzina la ei si stiau unde e aeroportul ala abandonat din Bulgaria, care au riscat atat in fata a 6 avioane NATO…nu va afla nimeni, dar ruta si destinatia in sine spun multe, nu e clar o infiltrare ca trebuie sa fii retard sa faci asa ceva cand poti veni relax din Turcia sau Serbia. Ori a fost un test si in avion era niscaiva aparatura de monitorizare, ori au avut de carat ceva pe fuga in Bulgaria… in 2014 acolo parca a bubuit o fabrica care livra munitie catre Ucraina.

      35
      • Poate cel mai pertinent comentariu.

        5
      • Vasile -plecat de foame

        Total de acord ,am si spus ,Ro a dat o lectie de cum se protejeaza spatiul NATO!

        Cine este „doctor” nu observa faptul ca, la interceptare, pe teritoriul Ro, primii au actionat americanii sigue luat decizia sa nu-l doboare dar sa-l suoravegheze agresiv …

        Ce trebuia sa faca F16 romanesti, cand au preluat supravegherea /escorta…sanu respecto procedura stabilita comform standardelor NATO?!

        Cine sustine asa ceva orí e trol orí e „doctor”!

        Acum ,dupa ce ne-ai urecheat ,sa ne spui ca ,ungurii de la keskement ,au avut timp sa alarmeze si sa intercepteze in 19 min …. prea tii cu ursul!

        Atitudinea bulgarilor este elocventa!

        Elitele político militare stiau de acesta operatie!

        Imi mentin pozitia din primul comentariu….

        3
  23. Imi place cum bulgarii nici nu s-au obosit sa-si ridice avioanele, si nici macar nu stiau unde exact a aterizat avionul. S-a chinuit politia ceva timp pana cand au dat de avion intr-un aerodrom abandonat.

    Durerea mintii.

  24. rogozin pilota si lavrov ne arata hemoroizii

    5
  25. mie nu mi-e clar daca din alea 6 ozn-uri Nato a tras vr-unu foc de avertisment. Daca au respectat legea si au tras atunci de ce nu au reluat focul in litera legii pentru „nimicirea” intrusului.
    E super tare circul asta ca banc politic:
    – statul de drept in est e pierdut printre nori iar Nato face eforturi sa ne convinga ca „nu egzista”, cum ar fi zis Ceasca pe vremea lui.

    Io o vad ca pe un exercitiu militar de disciplinare civica pentru revenirea la Turkey dupa atatia ani de instrainare. Care mai au vise de unitate intre granitele (evident irelevante) ale tarii de dupa Marea Unire… sa se gandeasca daca n-ar trebuie sa inceapa sa faca lobby sa ne integram in Gagauzia.

    3
    • „mie nu mi-e clar daca din alea 6 ozn-uri Nato a tras vr-unu foc de avertisment. Daca au respectat legea si au tras atunci de ce nu au reluat focul in litera legii pentru „nimicirea” intrusului.”

      Deoarece aeronava infractoare nu a avut comportament ostil fata de celula SLP-PA, nu a ridicat suspiciuni de deturnare spre a fi parte a unei operatiuni teroriste si a pastrat un curs de zbor in afara zonelor cu spatiu aerian interzis. Neindeplinind aceste conditii, nu se poate da ordinul de avertizare cu foc si apoi nimicire cu foc, chiar daca aeronava infractoare nu intra in legalitate.

      4
  26. Vasile -plecat de foame

    Algo,alooo…liniste,stati la locurile dvs….

    N-are rost sa ne ambalam degeaba….

    Pilotii romani au actionat perfect /respectand standardele NATO…

    Cititi atent:primii s-au ridicat la interceptie ,americanii, apoi au predat tinta F16 romanesti!

    Americani au considerat ca nu este un pericol….ne apucam sa-l doboram noi?!

    Realizati ceea ce spuneti/cereti?!

    Vreti sa nu mai respectam standardele NATO???
    De partea cui santeti?!

    Acum ,sunt unul din „plecati de foame ” …

    Au ramas astia imbuibatii ce au construit podul de peste Siret….
    ADR ,boala noastra …

    Intreba N.Iorga pe , Bratianu ,in parlament,”ce sa invat eu de la dumneata,de la un inginer…..raspunsul a fost acesta domnule ADR…MASURA /MASURA!

  27. Daca am inteles bine, cele 2 avioane maghiare au intrat in spatiul romanesc, cu acordul nostru, asa prevede intelegerea dintre cele 2 parti.
    Intre noi si bulgari nu exista aceeasi intelegere, sa fi intrat avioanele noastre in Bulgaria, daca astia nu erau pregatiti?

    2
  28. Dorelul initial

    @Calin

    Si eu as fi curios sa stiu daca exista un asemenea acord intre noi si bulgari. Ca daca nu exista tare as vrea sa stiu de ce nu exista.

    O alta intrebare este de ce nu s-a tras foc de avertisment? Ok, inteleg ca nu dai jos avioanele civile cu rusii dar totusi ala n-a raspuns la apel, transponder oprit etc.
    Iar cand vezi 2 avioane de lupta langa tine si nu faci in pantaloni asa usor e clar ca nu esti la prima manevra de genul asta.

    Acum alta intrebare: daca ala la un moment dat o lua in jos spre satuc mai aveau timp pilotii de F16 sa-l trimita la cele sfinte inainte sa intre in casa lui nea Vasile si tanti Marioara? Asta apropo de aglomeratia urbana.

    1
  29. Ion Ratiu:” Am sa lupt pana la última mea picatura de energie pt ca tu sa ai dreptul de a nu fi de acord cu mine”

    Mai este valabila domnilor ?

    Si ca sa ne insusim ceea ce doresc „unii” pe aici…

    Va invit sa luam un avión ,doua canistre de benzina si sa plecam ,asa ca aventurieri in vest ,nu este zona de conflict…abandonam avionul prin Portugalia (Setubal) oceanul aproape….. Cine ar face asa ceva?!

    Mai bine tacem, nu mai verificam fisa tehnica , consumul aeronavei, altitudine , la ce ora a plecat, cati L au luat in canistre,viteza de zbor….

    Lituania nu este zona de trafic de droguri…

    Pilotii englezi /romani au nevoie de 15 -20 min pt a decola in alarma ….ungurii ,probabil ,dormeau in carlinga , speriati fiind ca „partenerul” lor strategic II ataca…..

    Raman cu mandria ca F16 romanesti si americane si-au facut datoria!

    2
  30. Dacă a fost un test dar și dacă nu, în opinia mea ai noștri au acționat ca la carte. S-au sincronizat și cu americanii.
    Ce mă miră este episodul Debretin. Admițînd că avionul a decolat din Lituania, să zicem de pe lângă Vilnius, traseul urmat până în Bulgaria însumează cca. 2000 de km. Este un Beechcraft King Air C90, nu 350 cum greșit estimau tembeliziunile si experții care nici sa numere hublourile nu stiu. Dar are o autonomie de zbor de +2500 de km. De ce au riscat episodul Debretin?

    3
  31. A fost odata ca-n povesti
    In povestile de adormit copiii
    Niste francezi , forte speciale s-a spus , au sarit cu parasutele in Bulgaria, cu scopul de a trece frontiera romana .
    Norocul nostru ca paznicii tarlalei de castraveti i-au prins si le-au administrat o ciobaneasca .
    Bineinteles, aici ” suporterii ” au spus ca voiau sa verifice frontiera UE si NATO , si numai noi suntem de vina . Desi respectiva frontiera e tocmai in partea cealalta a tarii .Apropo , de irlandezul beat turta care a intrat in parlamentul Romaniei pe geam se mai stie ceva ?

    In rest , s-au ridicat avioanele de lupta pentru un zbor intr-.adevar ciudat .
    Dar nu de mult timp vorbeam aici de AN-2 si Ka-26 care treceau netulburate frontiera dinspre Ucraina . Sau nu erau zboruri ciudate ?

    3
  32. Probabil un zbor sonda pt testarea reactiei, in situatia de fata s-ar fi pretat o interceptare mult mai agresiva data fiind lipsa evidenta de colaborare din partea Beechraftului. N-a avut atitudine ostila (ce-ar insemna ostil la un avionache de-ala???) dar nici n-a colaborat. Sa-i zici la politzai dupa ce te-a alergat cu nino-nino vreo 50 de km ca n-ai fost ostil, doar i-ai evitat, sa vezi cam ce patesti.
    O aripa „bagata in ureche”, o trecere cu 900/ora pe la ora la 100m pe dedesubt urmata de o sandela in fatza la 200m sau un fortaj aprins in fatza la 3-400 de metri le-ar fi atras atentia imediat baietilor din Beechraft.
    Dejaba ai F-16 daca n-ai oua in ele. Prima data drona zburata pana la Zagreb, acum Beechraftul cu misto pe el, nu prea-mi place ce vad…

    15
    • Nu s-a vrut. Prea cusuta cu ata alba toata povestea. Baietii au batut toata Europa estica de la N la S si fie nu i-a intrebat nimeni de sanatate, fie i-a scapat politia la mustata fie doar au fost escortati fie nu s-au mai ostenit sa ridice avioane pentru ei iar cand au aterizat pana s-au miscat organele au disparut. Si toti ridica umeri sau ingaima cu jumatate de gura despre anchete secrete.

  33. Este ceva dubios cu avionul, a traversat spatiul NATO de la N la S, a facut o oprire la Hajduszoboszlo nu Debretin sau cum s-o scrie corect iar la final au avionul dar habar n-au niciunii cine erau pasagerii si ce treaba aveau ei. Pute a roman de spionaj de la o posta. Mai lipseste Bond, James Bond.

    5
  34. capatu satului

    sumarizand,
    avionu inamic decoleaza de a rusi, trece pe la littuanieni, polonezi, slovaci,
    ajunge la unguri unde aterizeazaa pe un aeroport hajduszoboslo care e un fel de aeroport ca si inchis,
    pe aeroportu hajduszoboslo piloti/pasagerii umplu rezervoarele aparatului cu ce au prin canistrele din avion,
    avionu decoleaza lejer de pe teritoriu ungar,
    trece la spatiu nostru aerian,
    pasaseste spatiu nostru aerian si trece la sarbi,
    reintra in spatiu nostru aerian venind de la sarbi,
    iese de la noi si trece in spatiu aerian bulgar,
    la bulgari aterizeaza pe un aeroport inchis
    nineni nu stie cine sunt pilotii/pasagerii care au disparut integrandu-se in mediu ambiant bulgar,

    cea mai naspa aparare aeriana inexistenta intgr-o gramda de tari si cu aparate de zbor la care costa ora decat jdemii de ieuro,
    mai bine ridicau ceva IAR 99,
    poate piloti mai tineri ar fi avut mai mult curaj in aplicarea legii,

    asta e nivelu de pregatire de lupta
    si se pare ca au fost si niste piloti americani cu aceiasi pregatire de lupta ca si aia unguri si romani,

    salaru sa vina si inca niste licitati de astea cu avioane f 35 ca sa mai mulgem un pic bujetu de stat,
    ca oricum avioanele si alea care le avem sunt decor

  35. mai nene, tu stii sa citesti? Ce piloti si ce curaj in aplicarea legii?
    Tu ai tigla pe casa? Vezi ca am pus legea mai sus, ordinul de foc de avertisment sau de nimicire il da persoana imputernicita de CSAT. Daca un pilot tragea fara asa ceva deasupra teritoriului Ro, ca era ungur, roman sau american incalca legea, iar daca omora un om facea o crima, indiferent ca ala era in un avion care zbura fara drept de survol.
    Am mai vazut mentalitatea asta la un subofiter in armata ca se sarea gardu’ industrial…..doar ca fiind TR ist am considerat ca dealtfel toti baietii ca citise gresit regulamentul si l-am lasat in bula lui de Rambo cu emanatii de trascau.

    6
  36. multa lume e intrigata
    au scris si francezii de pe OPEX360 (http://www.opex360.com/2022/06/10/un-mysterieux-avion-civil-a-traverse-lespace-aerien-de-six-pays-membres-de-lotan-sans-autorisation/ )
    o sa apara un articol se pe The Drive
    pe langa semne de intrebare normale ( de unde, cine, ce scop au avut, cum naiba de au reusit, cate perechi de cohones trebuie sa fi avut, etc) sunt si altele mai putin placute: cum de polonezii si slovacii nu au reactionat (daca imi aduc bine a minte, polonezii garantasera slovacilor ca ii ajuta la apararea spatiului aerian)

    7
  37. O postare de acum 3 luni a unui baiat care zice ca lucreaza la ROMATSA in care explica ce înseamnă și cum se face o interceptare a unei aeronave care se apropie de spațiul aerian național.

    Atentie la lantul de comanda si decizie.

    „Chiar dacă misiunea SLP-PA este una pașnică, de prevenire a unor situații periculoase, totuși, există situații când celula decolată este pusă în situația de a întrebuința armamentul de la bord. Pentru aceasta, decidenții au convenit asupra unei serii de ROE („Rules Of Engagement” – „Reguli de Angajare a Luptei”) foarte clar definite, pe baza cărora se evaluează și se ia decizia de intervenție în funcție de comportamentul și caracteristicile țintei, ordinul emis în astfel de situații fiind ENGAGE („Angajare”). Mai precis, sunt discriminate două situații, și anume:
    1 – aeronava infractoare este militară
    2 – aeronava infractoare este civilă”

    2
  38. era si un link

    • @iat
      Povestea asta e cusută cu ață albă de la început.
      Cum dreaq vinzi tu un avion, nu o oaie sau o drujbă, unor oameni de care nu ai habar ce limbă vorbesc, ce identitate au, pe niste formulare pe care nu le înțelegi, și cu care te înțelegi numai în rusă, în contextul în care ai un război la ușă, în care rușii joacă rolul principal.
      Și toate astea nu ridică nici un semn de întrebare, și nu se anunță nici un organ competent???
      Plm, ori ăia-s retarzi, ori e prosteală pe față!
      De un lucru pot să zic că sunt sigur, nu e mâna rușilor.
      Dacă erau ei, până acum Lavrov&trompetele de serviciu trâmbițau în toată lumea succesul lor!
      Părerea mea, hâc…

      7
      • Sincer, suspectez droguri.

        1
        • erau deja prea multi oameni in avion, plus carburant, ca sa faca sens sa risti un zbor la granita cu un razboi, pt o cantitate relativ mica de stupefiante (vezi sarcina utila a avionului, scade minim greutatea a 4 persoane plus plinul de carburant)

          3
        • Poate consumatori de droguri. Cine plimba droguri din Lituania (care e in Schengen) in Bulgaria (care nu e in Schengen).
          A fost un test, cel mai probabil la rusilor in cadrul razboiului hibrid.
          Nu va uitati ca rusii nu se lauda. A fost test nu misiune de propaganda.
          Poate a fost un test chiar al americanilor ca mai trebuie sa-i testezi si partenerii, cat de seriosi si profesionisti sunt.
          Cert este ca „intrusii” nu au incercat nici un moment sa se fofileze, au zburat sub supraveghere si cu avertismente radio, care atragaeau din minut in minut atentia ca sunt detectati si putin le-a pasat. In schimp au aterizat pe aerodromuri (la unguri si bulgari) nu pe miristi, ceea ce arata ca i-a interesat securitatea tehnica a zborului, si-au asigurat getaway car la bulgari. Au facut exact ce si-au planificat nimic nu a fost la intamplare.

          3
      • daca era vre-un roman, nu cred ca ar fi vorbit rusa perfect fara vre-un accent (slavii, inteleg, insa orice natie latina are oaresce accent)

        da, vanzarea e cusuta cu ata alba, si oricum din cate tin minte Lituania este in UE, asa ca o tranzactie cash la acea valoare era red flagged, iar daca era corect facuta prin transfer bancar, ramaneau un minim de urme

        cert este ca au planificat zborul, si avea si cunostiinte de zbor destul de extinse daca si-au putut calcula realimentarea in Ungaria si aterizarea pe un aeroport abandonat in Bulgaria, pt un avion proaspat cumparat

        cred ca polacii si slovacii au fost prinsi dormind in post, iar bulgari….dupa castraveti
        la noi, noroc ca ne anuntasera ungurii, si ca erau F-16 americane in aer ca altfel cine stie cum ne faceam de cacao (oricum ne-au cam luat in balon cei de la The Drive cu declaratia ministrelului, pardon ministrului apararii)

        nu as exclude ca sa fie rusi (nu e musai sa faca parte din armata, sau servicii)

        3
  39. Avionele de vanatoare (Mig 21, F 16) pot insoti avioane care zboara cu viteza mica (150 km/h)?
    Cred ca pentru asa ceva si drone mai ales ar trebui reactivate avioane cu elice sau elicoptere.

    1

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *