Raptor 6×6 KrAZ

Impinsi de nevoi si de rusi, ucrainenii au dezvoltata si scos rapid pe porta fabricii un nou vehicul pentru trasportul trupelor pe front.

Numit Raptor, acesta este un camion blindat, 6×6 si are la baza un camion KrAZ. Raptorul are mai multe versiuni si a fost deja trimis trupelor ucrainene care lupta in estul tarii cu separatistii pro-rusi.

Raptor_6x6_KrAZ_armoured_truck_chassis_Ukraine_Ukrainian_army_defense_industry_military_equipment_640_001

Raptor 6×6 KrAZ

La nivel de protectie vehiculul are geamuri anti-glont si placi de blindaj montate pe laterale, rezistente in fata gloantelor de calibrul 7,62. De asemenea rezista si la incarcatura exploziva echivalenta cu 6 kg TNT sub roata, un grad de protectie bun, daca tinem cont ca pana la urma Raptorul este doar un camion civil blindat si nu un vehicul militar dedicat precum un transportor de trupe.

Camionul in sine, adica partea din spate unde stau soldatii, are obloane inalte si blindate unite de un acoperis si are atat cu ambrazuri de tragere cat si mici ferestre cu geam anti-glont. Capacitatea este de 24 de militari si una peste alta Raptor pare doar o solutie ieftina si foarte rapida la lipsa cronica de trasportoare blindate a armatei ucrainene, doar ca oricat ar fi de haios, acesta nu este nimic altceva decat un paleiativ la un transportor blindat clasic.

Raptor_6x6_KrAZ_armoured_truck_chassis_Ukraine_Ukrainian_army_defense_industry_military_equipment_001

Probabil ca ucrainenii au destule sasiuri de KrAZ, iar sudarea catorva placi de blindaj se poate face mult mai repede decat constructia unui TAB, astfel ca s-au adaptata la situatia de pe front cum au putut mai bine.

 

GeorgeGMT

24 de comentarii:

  1. E la moda pe acolo, parca si rusii au dezvoltat Kamaz Typhoon …ce-i drept un pic mai mult blindat da conceptu’ tot pe acolo e …

  2. De cand a inceput balamucul in Ucraina, diversele uzine mecanice din tara s-au mobilizat sa propuna diverse produse pentru armata. Unele uzine (inclusiv ateliere feroviare) s-au apucat de revitalizat BTR-uri, altele au inventat diverse vehicule blindate ca cel de mai sus. Toate spera sa obtina ceva contracte pe treaba asta.

  3. Noi la Roman Brasov am facut si camioane de genul asta…blindate, sau doar clasice transport trupe si platforme, cu diferite grade de blindaj, pentru diverse arme? Oricum, interesant cum o criza majora te impinge sa faci tot ceea ce nu ai facut zeci de ani la rand. Se para ca lumea invata di asa ceva, numai romanii raman pasivi!

    • Noi ne straduim sa falimentam Roman Brasov ca sa putem sa importam linistitzi camioane, respectiv armata nu mai cumpara de la ei, ca sunt vechi, poluante, si le pute cah 🙂

  4. S-a tot dezbatut problema ambrazurilor de tragere pro si contra la TBT, daca-s bune sau nu, uite ca astia le baga la inaintare.

    7.62 e mult mai mult decat nimic, insa sunt atatea 7.62iuri hard core penetrators, ca sa nu mai vorbesc de calibre mai mari, dar in ce situatie sunt nu prea mai conteaza, orice e bun.

  5. Foarte ciudat ! Ucraina are o industrie grea redutabila, mai ales in armament. Nu cred ca aceaste uzine n-au si planul B, trecerea la productia de razboi. Au uzine militare mari la Kiev, Mariupol, Kirovgrad, Odesa, Dnepropetrovk, Zaparojie, (care se stiu). Produceau tancuri, mli-uri si avioane de lupta. Ceva nu se leaga acum …..nu e cuser.

    • industria aia era mai mult pe hartie, pentru intern n-au mai produs aproape nimic in ultimii 15-20 de ani, ci doar loturi mici pentru export. Noi cred ca stam si mai rau decat ei, deoarece nici pentru export n-am produs aproape nimic, iar pentru intern am mai produs niste loturi mici, de fapt modernizari, pana acum vreo 5 ani.

  6. In caz de razboi, noio sa blindam LOGANELE.
    Atunci sa vezi distractie….

  7. Că tot se apropie comemorarea „revoluției” din decembrie ’89 și pentru că discutăm aici despre importanța protecției transportului de trupe la muniție de calibru mic, hai să ne aducem aminte…

    Pe 23 decembrie 1989, în zori, 40 de militari şi 8 civili au fost ciuruiţi de dispozitivele de apărare ale aeroportului, care i-au luat drept terorişti. Trei camioane pline cu militari ai unităţii din Câmpina au fost întâmpinate cu focuri de armă la Otopeni, la ora 6.30, deşi fuseseră chemate să întărească apărarea aerogării.

    http://www.asociatia21decembrie.ro/2009/12/crimele-revolutiei-masacrul-de-la-otopeni/

    Dacă săracii militarii ăia, victime „colaterale” ale „revoluției” erau îmbarcați în ceva gen Raptor Kraz și între spinările lor și gloanțele vajnicilor apărători ai „cuceririlor revoluționare” se interpuneau niște plăci de blindaj și nu amărâtele alea de prelate de pe camioanele standard ale armatei, de pe vremea aia și de acum, care era rata de supraviețuire a lor?

    Întrebare pur retorică…

  8. Din acelasi ciclu, Mercedes Benz Zetros din tinuturile nemtilor germanici, doar ca e pe platforma de Unimog dupa cum arata, rezultand si ca e mai mic, dar arata belea.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *