Rescue & Predator, Made in Romania!

Compania romaneasca GHE-O MOTORS anunta lansarea unui nou vehicul special, RESCUE, destinat salvarii de vieti. Acesta a fost gandit, proiectat si construit de specialisti romani, cu scopul de a crea un vehicul capabil sa ajunga în cele mai grele conditii, in locuri inaccesibile mijloacelor actuale, atunci cand vietile oamenilor sunt puse în pericol.
Rescue

Nu  putine au fost si sunt ocaziile in care am vazut la TV stiri in care ni se prezinta oameni ramasi fara adaposturi in mijlocul iernii, oameni care isi asteapta sfarsitul inconjurati de apa, copii si batrani care raman fara alimente, oameni la care nu ajunge nimeni pentru ca natura vrea  sa ne arate cat suntem de slabi. In ultimii ani dezastrele naturale izoleaza vieti peste tot in Romania, iar sute de oameni raman prinsi in ghearele naturii. In iarna lui 2012 zapezile au avut pe alocuri peste 10 metri, sute de case au fost acoperite de zapezi si toate utilajele existente au fost depasite de ninsorile abundente.

Pentru a depasi aceste obstacole GHE-O a lansat in premiera in Romania in cadrul târgului SAB&Accesorii 2013 un nou concept ce este destinat salvarii de vieti – RESCUE – o masina pe cat de ireala la prima vedere pe atat de atent construita, pentru a da randament in orice situatie si in orice conditii meteo. Rescue este solutia ideala pentru: transport, suport medical, stingerea incendiilor, aceasta intervenind in diverse situatii emergente pentru care nu existau solutii. Rescue este un concept romanesc, proiectat si creat in Romania de un brand romanesc – GHE-O –  si destinat salvarii romanilor din mijlocul apelor si zapezilor.

Predator

Din punct de vedere tehnic, RESCUE este un automobil cu caroserie autoportanta, are 11 locuri, dimensiuni de 5.200/2.700/2.390 si o greutate de 3.2 tone. Este capabil sa transporte aproximativ 1 tona de apa pentru stingerea incendiilor si beneficiaza de 2 motopompe de mare presiune. Poseda senile pe rotile din spate, portbagaj pliabil, o targa medicala cu acces pe usa laterala, sistem plug, terratrip GPS. De asemenea exista multiple posibilitati de  personalizare.

Cei care doresc sa vada automobilul RESCUE pot merge la SAB&Accesorii in perioada 10-20 octombrie 2013 la standul GHE-O Motors.

 

Auto-Bild

 

28 de comentarii:

  1. Acuma sincer ca masina de pompieri e penibila dar pentru smurd , isu si salvamont ar fi excelenta in zonele montane

    • Capacitatea ei principala, ca masina de pompieri, nu sta in cei 1000 L de apa transportati ci in puterea celor doua pompe de apa de la bord. Nu reusesc sa gasesc articolul unde am citit dar pompele au capacitatea sa-si traga apa prin furtun de la max 2 km, lucru esential pe munte unde sursele de apa sunt departe.
      Te duci cu doua masini, una o lasi mai jos, sa traga apa din rau/ lac si sa pompeze catre a doua, amplasata sus, in apropierea focarului.
      Mi se pare o solutie inteligenta: pentru focare mici folosesti cei 1000 L de la bord, pentru focare mari folosesti pompele si-ti aduci apa de la max 2km sau de mai departe, daca lucrezi cu doua masini in tandem.

  2. si noi la ce naiba cautam masini tot teren pt armata pe la”altii de pe afara”? sa nu imi spuneti ca „jucaria” asta nu se poate blinda(cea pt salvare) ca nu cred

    • Mai trebuie sa o omologheze si sa participe la licitatii! Nu noi cautam pe afara, ci ei vin la licitatii. De fapt vin firme romanesti, cu astfel de produse. A cui e vina ca nu se uita in curtea casei?

  3. interesanta masinuta, mi-ar place sa o vad intr-o varianta militara pentru trupe speciale sau interventie rapida …..

  4. Amu nu vreau sa tai avantu unora dar din ce am citit si eu pe ici pe colo doar firma e 100% romaneasca, nu si masinile. Adica piesele, sasiul, motorul etc ar fi de fapt americane, si sunt doar asamblate aici (poate dupa un proiect original sau cel putin inspirat tot de la americani).

    Nu inseamna ca nu ar fi bune, habar n-am cum merg la drum lung. Cum zicea si Barny mai sus, ar fi bune pentru Smurd, Isu sau Salvamont, pentru interventii in zone mai greu accesibile.
    Poate o varianta tot-teren cu 6 locuri, cat mai fiabila si mai simpla insa ar merge si la cercetasi, VM, poate chiar infanteria marina (daca e si amfibie ar fi ceva deosebit hehe, pentru zona Deltei) si desigur fortele speciale.
    Oricum tre sa fie suficient de fiabila si de ieftina, mai ales ca armata vad ca a luat deja ceva Panharduri parca, si mai are Humwee si Vamtac.

    Eu prototipurile astea le vad insa mai mult ca pe un proiect de nisa, facut cu materiale aduse din afara

  5. Reiau aici comentariul pus la celalalt articol:
    PREDATOR o vad foarte utila pentru FOS (inclusiv parasutata), plus cercetasii tuturor armelor.
    RESCUE ar fi o solutie mult mai ieftina pentru transport munitii, evacuare raniti, platforma aruncator de mine (cel putin 81mm), platforma rachete AT, centru comunicatii. Practic, e utila pentru orice arma, de la vanatori de munte pana la BIM. Forma ei ar putea, cu ceva modificari, sa o faca utila si pentru o destinatie MRAP.
    In loc de a folosi un MLI sau un TBT de cel putin 1,5 milioane $ folosesti o astfel de masina, poate la un 200-250 mii $, avand in vedere ca trebuie sa-i pui ceva kituri de blindaj. Nu mai spun ce piata ai gasi afara pentru asa ceva, incepand de la structuri pentru situatii de urgenta si pana la destinatii militare.
    Cine stie, poate de cupleaza cu Niculae de la Autocamioane Brasov sau alt producator local si incep productie serioasa.

    • Stai ca acum mi-a trecut prin cap :-))))) : O varianta mai lunga, cu trei punti, ar putea oferi o solutie de tip Cougar, mult mai ieftina. Zic si eu :-))

  6. Variante gasim pe cat de multe creiere sunt puse in functiune. Doar limita imaginatiei ar pune punct utilizarilor acestui vehicul.
    Pana in WWI si WWII era spitalul situat la multi kilometri apoi americanii au inventat MASH astazi sunt forte speciale combinate cu paramedici in salvarea luptatorilor. E adevarat ca ei folosesc elicoptere dar e un nou concept in dezvoltarea sistemului de razboi cu implicatii si pentru civili. Masinuta asta indiferent de provenienta este utila. Fie ca vorbim de search and rescue cu blindaj sau nu razboi sau pace este mult mai capabila masinuta asta sa patrunda unde un automobil modificat sau nu, nu ajunge. In plus unde ajunge asta nu ajunge nici un TBT oricate roti tractoare ar avea. Adevarat ca implica alte concepte si tehnologii insa plantarea de oamenii in locuri unde nu ajunge un blindat de trupe eu zic ca conteaza. Poate gresesc. Nu sunt specialist.

  7. BRAVO COANE,MI-AI LUAT-O INAINTE !
    ASEARA VORBEAM CU IULIAN DE MASINUTZA ASTA SI AZI AVEAM DE GAND SA SCRIU AZI…PREA ESTI FULGER!

  8. Legat de armata eu cred ca nu poate fi vorba de inlocuit un TBT cu o masina din asta, asta e clar.
    Poate inlocui ARO-urile si sa zicem Humvee si Vamtac si Panhard, daca iese ceva fiabil si suficient de ieftin.
    Un vehicul tot-teren, blindat usor si cu capacitati foarte bune de trecere prin orice teren (deci si amfibiu) si care sa poata duce 6 oameni sa zicem, plus materialele lor. Asta zic eu ca ar fi ceva foarte bun.
    TBT 8×8 ca transportor greu plus ceva in genul masinilor astora in loc de TABC-79, ARO de cercetare (sau/si Humvee, Vamtac etc) ar arata interesant ca dotare

    Dar din ce inteleg eu astea sunt doar cateva prototipuri, e mult pana la o productie de serie a unei masini corespunzatoare.

    • Nu e vorba de inlocuit TBT cu Rescue dar pentru TBT, la fel ca si pentru SAUR si alte TAB-uri, producatorul isi propune multiple variante de utilizare, de la APC, IFV, recuperare tehnica, ambulanta, transport munitie, diverse platforme armament, centre comunicatii.
      Cel putin pentru o parte din ele, cele enumerate mai sus, este mai rentabil sa folosesti un Rescue pentru ca este mai ieftin.

      • Cel putin pentru ce poate inlocui Rescue un TBT? Aici vorbim de armata, nu de ISU, pana si ca ambulanta iti trebuie ceva blindat, daca nu si capabil sa se apere, si ceva de preferinta cat de cat compatibil ca logistica cu ce mai are armata (nu ca acum e asa, tot o dotare pestrita avem).

        Eu daca as putea as face o masina mai mica si mai fasneata decat Rescue ala, pentru doar 6 pasageri, cu un blindaj usor si posibil cu capacitati amfibii, aia zic eu ca ar fi buna pentru armata, complementar la TBT care ar fi un transportor greu (bun poate inclusiv si ca MLI s.a.).
        Masina asta ar inlocui exact ce am spus mai sus, ARO, Humvee, Vamtac, in aceleasi roluri jucate de astea acum

        Pentru ISU sau SMURD, da poate merge un Rescue din ala, pentru interventii in zone mai greu accesibile etc.
        Pentru armata, asa cum e el acum, eu nu ii vad locul, dar asta e parerea mea.

      • Rescue nu este gandit asa cum era Humvee. Din cele enumerate de Eroul Bula mai sus, ar putea fi folosita ca ambulanta de front, dar dupa cateva destul de drastice modificari. Nu o vad ca fiind un vehicul militar, cel putin deocamdata, dar are enorm de mult potential in cadrul ISU, poate si ca zona VM, jandarmerie, dar repet, dupa cateva modificari.
        In rest este un concept inteligent, care ar avea piata de desfacere, in privinta faptului ca este construita din componente importate, sa ne aducem aminte de Allview, care este o companie romaneasca din Brasov, dar a carui produse erau fabricate integral in China. Astazi cred ca asambleaza ceva si in Ro, dar oricum toate produselelor sunt proiectate in Ro.
        Imi plac aceste masini, acum mai ramane de vazut si cat este de fiabil proiectul dpdv economic.

        • Cred ca am creat ceva confuzie cand am spus despre enumerarea de „mai sus”.
          Ma gandisem la utilizarea lui ca platforma pentru aruncator de 81-82mm, platforma rachete AT, autostatie radio pentru Panther si Harris, in locul Chevroleturilor si ce mai folosim. Il vad si ca transportor de munitie, nu la capacitatea unui MLI, dar cu acces mai bun in zonele montane.
          Si, daca tot aberam, il vad ca un excelent tractor de artilerie pentru M777, in zonele montane.

        • Sigur ca ar avea nevoie de modificari si, pentru asta, n-ar fi rau sa incerce o colaborare cu Moreniul care are experienta in platforme 4×4.
          Si, ca tot nu ma pot abtine, ar merge, in varianta papuc, cu un container de 20x122mm APRA, sau unul 13x160mm LAROM sau unul 4×300 mm Extra sau cu un sistem Spyder..

  9. Pentru uzul militar cred ca masinuta e buna unde nu se poate intra cu TBT. Trebuie sa fac un desen cu trecatori la inaltime si cu curbe de nivel ca sa se inteleaga?
    Ca si ambulanta de front este perfecta. Nu ai nevoie de blindaje ultra magice ca la transporturile blindate. Ai nevoie sa nu te gaureasca gloantele si atat. Trebuie sa fie fasneata tare. Da tare. Adica cu herghelie mare. Sa nu uitam ca in razboiul de astazi(vorbim de cel organizat si nu atacuri ale unor factiuni) doctrina spune ca e mai important sa scoti din lupta decat sa omori. Se stie ca orice om ranit mai trage 2 camarazi dupa el.
    Cat despre pret nici nu mai are rost sa vorbim, stiind cat face un TBT. In cel mai rau caz costa o treime din cel de mai devreme. Ai nevoie de rezistenta la uzura nu protectie contra rachetelor. Pentru situatile de urgenta civile bate orice humvee.
    Cel mai important punct. Romania are puncte importante in zonele montane si nu orice vehicul ajunge unde este nevoie. Sau ne bazam iar pe calutii vanatorilor de munte?
    @Nemo Fulgerica ma cheama cand se inflameaza neuronu’ ala stingher

  10. Pai tocmai pentru cel mai important punct ziceam ca o masina mai mica si mai fasneata decat Rescue ala, pentru 6 pasageri si materialele lor sa zicem, si avand un blindaj OK plus fiabilitate foarte buna e cam ceea ce ar trebui pentru armata, in loc de Aro, Humvee si ce mai avem (inclusiv TABC, de aia am zis ca ar fi bine sa fie si amfibie).

    Cat despre calutii vanatorilor de munte hehe, pai daca sunt bine intretinuti aia chiar ajung cu incarcatura lor prin locuri pe unde nici mama si cu tata lui Rescue sau Humvee n-ar ajunge. Au si ei rolul (si chiar avantajele) lor in unele conditii, desi au devenit tot mai depasiti, moral cel putin.
    Parca noi si elvetienii suntem ultimii care ii mai folosesc, am mai vazut ceva la americani, ba chiar vazusem mai demult undeva o chestie cum ca „beretele verzi” au invatat intr-un stagiu pe aici pe la noi cum sa se descurce cu ei prin munti, inainte de invazia Afganistanului unde s-au folosit si de cai (a aparut intr-o carte acolo am inteles).

    Asta asa ca si fapt divers, dar caii/catarii (sau cainii pentru alte chestii) chiar sunt folositori inca. Mai nou americanii (DARPA mai exact) s-au apucat sa faca un fel de calut (sau catar)-robot care sa care materiale pe coclauri da nu mai stiu in ce stadiu au ajuns (din ce se vede eu zic ca tot un calut ar fi mai eficient deocamdata dar macar cercetarea-dezvoltarea ii va ajuta sigur pe americani in viitor)

    http://www.youtube.com/watch?v=NUeNiAOmNLo
    http://www.youtube.com/watch?v=xY42w1w0TWk

    • Pai versiunea Predator e mai mica…

      Asa cum au facut conceptul pentru operatiuni de salvare ar putea, daca ar avea parteneri sau clienti interesati, sa faca si unul militar.

      Cat despre componente, pentru productie de serie, este cu totul altceva decat comandarea unor piese de serie mica, pe specificatiile clientului… Asta ar face diferenta intre o masina concept, sau serie mica, si una de serie.

    • Calutii saracii sunt cam uzati moral insa nu morti. Nu ii exterminam dar nu ne putem baza doar pe ei. Se pot folosi in zone unde nu urca orice insa nici sa ne bazam doar pe caini, cai , magari si restul. POnta oare o duce desaga prin Valea Rea?

    • Confirm cu „beretele verzi”. A fost un schimb de experienta in 2000, in Bucegi.

      Cat despre jucariile astea, nu vreau sa-mi dau parerea ca material pentru ISU, ambulante, ii las pe altii mai avizati.

      La VM si cercetare nu au ce cauta, acolo nu te duci cu cisterna dupa tine in misiune. Punct.

      Videoclipuri care sa arate frumos nu sunt greu de facut.

      Am mari rezerve si cu privire la Bogdan Oprea.

  11. Impresionanta masina. Nu pot sa ma abtin sa ma gandesc la cate as vrea s-o folosesc in armata si ISU. Dar e de punctat ceva. In privinta aplicatiilor militare ar putea fi mult mai buna decat altele pentru rolurile de patrula, interventie rapida si poate chiar ca vanator de blindate. Asta cu conditia sa-i ramana cel putin intacte calitatile pe care i le-am admirat cu totii in filmulete. Si ma mai gandesc la o chestie ignorata pana acum in discutie. Masinuta asta, daca este echipata cu electronica si optica de top si un post observator de tip mast, poate fi cel mai bun scout din toate armatele contemporane. Fara exagerare. Imaginati-va numai ca dintr-o rapa apare doar ansamblul de camere al unui observator telescopic capabil sa observe si chiar dirijeze niste rachete NLOS…
    Vise frumoase…sau posibilitatea concreta de a modela viitorul intr-o realiate favorabila noua? Voi ce ziceti?

  12. These are the voyages of the star trek enterprise……to boldly goes where no one has gone before!
    Din pacate asta e crudul adevar.

  13. Suntem atat de preocupati de negarea valorilor aparute in ograda noastra incat sa nu ne miram cand altii vor realiza ceea ce noi doar am visat. Si atunci se va spune ca aceia chiar au ajuns acolo unde nimeni n-a mai ajuns….Iar asta e un adevar mult mai crud decat ala expus mai sus.

  14. La prima vedere, cand citesti cate variante se propun pentru Rescue, incepi sa te intrebi daca n-ar merge si cu un Tomahawk dar nu e nimic rau in asta.
    Acum cateva luni, cand cautam date despre vedeta CB90 am intrat pe un blog warboats.nustiucum in care il descoseau pe un tip care servise pe ele. Flacaul, pe langa calitatile si defectele constatate in cativa ani de calareala intensiva, le povestea ca inginerii suedezi au testat pe barcuta cam tot ce face poc sau bum, de la AMOS si NEMO, Hellfire, grenade antisubmarin, MLRS pana la tunuri de diverse calibre, inclusiv 57mm :-)))
    Cam asa procedeaza ei cand le pica in mana o platforma si cred ca si noi ar trebui sa facem la fel.
    In definitiv nu este doar MApN singurul potential client, mai sunt atatea armate si structuri de securitate ale altor tari care ar putea folosi diverse variante ale masinii.

  15. @lucian Trebie sa ai si cu ce penu ca doar dorinta nu produce nimic in afara de viziuni amare. Daca tu crezi ca ceva trebuie schimbat in tara asta oare cam ce crezi ca poti face concret fara forta necesara de a sustine ideea din spate? Adica tu ca individ cat de maret poti fi fara spate?
    @Eroul Bula Cand vorbim de armata probabil ne referim orice are uniforma si nu este militian sau jandarm. Numai cate servicii are Romania si este de ajuns sa faca nenea ala o mare burta daca s-ar achizitiona cate 20-30 pen fiecare serviciu. Fara sa mai punem salvamontul, Igsu si alte entitati printre care si firmele de paza private.
    POsibilitati exista insa doar cam atat.

  16. Pana una-alta se pare ca au auzit si altii despre aceasta masinuta. Si drept sa spun tipul chiar incepe sa-mi placa ce scrie pe blogul sau. Este destul de obiectiv. Am vazut numeroase citari aici din acel blog, deci faptul ca a postat clipul de prezentare pentru Ghe-O Rescue inseamna mult.

    http://snafu-solomon.blogspot.ro/2013/10/ghe-o-rescue-vehicle-vid.html

    @Eroul Bula se pare ca ai facut o afirmatie corecta cand spui ca mai pot fi si alti clienti in afara MApN.

  17. Eu nu cred ca masina asta o sa intre in dotarea unor institutii oficiale de pe la noi decat daca este eventual donata. Si nu cred ca o sa fie folosita chiar si in asemenea conditii. Motivul il stie toata lumea – daca nu dai spaga nu cumparam, daca aduci un demonstrator o sa avem grija sa iasa prost pentru ca noi avem alte socoteli.
    Fara suparare, nu cred ca este o solutie foarte buna fiind o masina prea complexa, prea scumpa. Dupa cate vad eu vehicolul respectiv (senilat) trebuie transportat pe platforma pana la locul actiunii, senilele/pneurile sunt speciale deci scumpe si probabil nu prea usor de procurat. Cum sta masina asta cu autonomia?
    Desigur posibilitati, idei, vise sunt peste tot, ceea ce lipseste este simtul practic, da practic 100% nu asa cum fac americanii cu scule care dau bine prin filme dar dezastru in practica.
    Eu, poate putin contra vremurilor, as opta pentru o scula cat mai simpla posibil, eftina si practica 100% pe stil rusesc. Evident – concept/fabricatie romaneasca pe cat posibil.
    Ma uitam zilele astea la LandRoverul englezesc si ca de obicei imi aduc aminte cu mare parere de rau de ARO. Exista inca destul de multi pasionati de ARO, au modificat inclusiv motoarele originale – de Bv sau CL pe motorina sau benzina… Masina este ridicol de eftina, rezistenta si economica, evident… conditia este sa o intretii ca la carte (nu cum se face pe la noi in bataie de joc). Performantele de teren accidentat ale ARO nu cred ca mai au nevoie de vre-o prezentare, desigur… nu vor face tumbe, nu vor urca in tromba tot felul de hartoate dar cu siguranta ajung la destinatie modest si mai putin spectaculos.
    Pe de alta parte nu poate sa nu ma incante faptul ca avem inca oameni pasionati, capabili sa realizeze tot felul de vehicule. Apreciez acest vehicul la nivel de concept/demonstrator si calitatile sale mai ales ca este realizat de romani.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *