Şantierele Fincantieri în România – Vard Brăila şi Vard Tulcea – pregătite să construiască nave militare

Ultimele veşti despre şantierele Vard Tulcea şi Vard Brăila sunt aur curat pentru industria navală din România. Şantierul din Tulcea va construi carenele pentru trei nave pe care VARD, subsidiară a Fincantieri, le va produce pentru Garda de Coastă norvegiană. Pe lângă această comandă, cele două şantiere din România vor construi coca unui nou vas de expediţie de lux pentru compania germană Hapag-Lloyd Cruises – un contract care a fost semnat în urmă cu doar câteva zile. Este a treia navă de acest tip construită pentru aceeaşi companie. Aceste contracte demonstrează cel mai bine capacitatea şi flexibilitatea şantierelor de la Brăila şi Tulcea de a construi toate tipurile de nave. Şantierele deţinute de Fincantieri în România sunt, de altfel, printre cele mai moderne din ţară şi din Europa şi nu e de mirare acest lucru având în vedere că Grupul a investit masiv aici în ultimii ani.

            De-a lungul timpului, activitatea celor două şantiere a fost adaptată progresiv – graţie unei strategii de diversificare implementate de Grup – de la nave pentru operaţiuni offshore şi vase specializate, la nave de expediţie şi croazieră, şantierele fiind suficient de flexibile pentru a urma mersul pieţei. Au expertiza necesară să construiască atât carene pentru nave de croazieră aflate în construcţie pe şantierele Grupului, cât şi nave complete, precum remorchere şi nave de transport, livrate de Vard Brăila şi Vard Tulcea. Efectul a fost o creştere continuă a volumului de muncă, astfel încât cele două şantiere sunt gata astăzi să construiască şi nave militare. Şi asta, în contextul în care Fincantieri a fost desemnat candidat calificat în licitaţia pentru corvetele care vor înzestra Forţele Navale Române. Aşa că, viitorul ar putea fi şi mai promiţător pentru cele două şantiere.

Deţinând aceste şantiere, Fincantieri are un avantaj important în faţa competitorilor. Italienii au demonstrat astfel angajamentul lor pentru România şi, participând la licitaţia pentru corvete, îşi întăresc acest angajament: Fincantieri este un partener de încredere pentru viitorul României.

„Suntem pe deplin dedicaţi activităţilor din România unde avem nu unul, ci două şantiere, Vard Brăila şi Vard Tulcea. Salutăm decizia României de a-şi înnoi flota, dezvoltând în acelaşi timp industria locală. Deci, iată-ne, oferind României un parteneriat pe termen lung şi o expertiză impresionantă clădită în cei 230 de ani, de când construim nave. Spun mereu că Vard Brăila şi Vard Tulcea sunt şantiere româneşti, în pofida proprietarului şi a numelui. Fincantieri e aici ca să rămână, avem o bază solidă pe care să construim mai departe”, a subliniat Enrico Bonetti, Senior Vice President International Naval Unit Fincantieri Group.

De-a lungul istoriei sale, Fincantieri şi-a construit un portofoliu impresionant de nave militare. De la nave de patrulare şi ambarcaţiuni mici de luptă, la corvete, fregate, distrugătoare şi submarine. Fincantieri are capacitatea să le construiască pe toate. Sunt deja testate, rentabile şi răspund celor mai sofisticate cerinţe venite din partea clienţilor Grupului.

            „Suntem flexibili şi suntem gata să oferim cea mai bună soluţie Forţelor Navale Române. Suntem încrezători în avantajul pe care îl avem deţinând două şantiere în ţară care livrează produse complexe de cea mai înaltă calitate”, a adăugat Enrico Bonetti.

Fincantieri

44 de comentarii:

  1. Pssst, Fincantieri!..2×8 Mk41 Strike or at least Tactical, ca altfel dracu’ v-a luat!

  2. Cum sa construiasca doar carenele !?
    Carena este doar partea de sub linia de plutire a cocii.
    Vor construi coca navelor, nu carena.

  3. „corvetele” purtatoare de rachete din clasa Tarantul vor trebui si ele inlocuite cu timpul,poate se vor baga si italienii !

    • Deocamdata vor sa le modernizeze. CMS, radare, rachete antinava, un RAM, contramasuri. Tunul 76mm de la prova e performant, are nevoie de un radar mai modern de dirijare a tirului si, eventual, adaptare pentru munitie AHEAD.
      Si mai tragi de ele 15 ani fara probleme.

  4. Fincantieri face si submarine U212.

  5. Italienii sunt interesati si de programul de submarine, dar atuul lor sunt santierele. In textul de mai sus este atins „tangential” chiar avantajul santierului propriu care s-ar putea, la fel ca in fotbal, sa conteze foarte mult…

  6. Salut. Broscarii isi fac multa publicitate, daca castiga contractul corvetelor macar sa avem parte de 4 nave bine dotate ca altfel !

  7. Cu tot respectul este o asa campanie media pro-Fincatieri de numa`-numa`..
    Nu inteleg , au fost deja desemnati castigatori si se incearca ” obisnuirea” publicului cu numele ? io unul am copiat numele din postarea D-lui Mihaeanu 😛 . Intr-o luna de zile am vazut 5 articole, daca nu ma insel ,cu prezentarea lor, cu accent pus pe cele doua santiere navale din Ro. De ce nu sunt prezentati si Damen ? comparativ capabilitati si capacitati de constructie , desi pe mine unul bilantul contabil m-ar convinge .. zic

    • Pai Damen a venit la BSDA si a punctat cam asa:
      https://youtu.be/naWxUgoabp0
      Acum concurenta incearca sa recupereze , pana la decizia finala.

    • Pai problema cu Damen ar fi ca ei sunt olandezi,care se stie nu ne iubesc si nu ne vor in Schengen pentru ca le luam din castigurile portului Rotherdam.

      Ficantieri,daca ar putea in banii astia sa puna si armament american ar fi ok.(precum au plusat cei de la Damen)

      • va rog incetati cu portul Rotherdam si alte chestii. Nu ne accepta pentru ca politicienii si politia de forntiera sunt corupti! Punct. Nu avem cum sa facem concurenta portului Rotherdam cand noi nu suntem in stare sa facem curatenie in spitale si mor oamenii cu zile din cauza infectiilor.

      • Inca mai crezi intoxicatia cu portul Rotherdam??? Vai mama noastra…

      • Ce mama ma-sii sa iei din castigurile portului Rotterdam, aia tranziteaza anual peste 450 de milioane de tone in timp ce Constanta se zbate de ani buni undeva in zona de 50 de milioane de tone pe an. Ce sa le iei?
        Drumul matasii nu mai exista iar de Dunare ne batem joc cu gratie de ne-njura toti transportatorii fluviali ca ne e lene sa o decolmatam… O Dunare ok ar insemna acces catre centrul Europei si un avantaj pentru Constanta. Dar nu e cazul.
        Serios acum, tu ai pentru ce sa primesti in Schengen o tara in care presedintele camerei deputatilor isi cere scuze puscariasilor?
        Va rog io, incetati cu prostiile astea.
        P.S. Na ca m-am racorit si pentru vestea cu F-urile Slovaciei… Scuze ca te-ai nimerit chiar tu.

      • de fapt canalul navigabil siret-baragan le dă cu panică la olandezi plus bistrița cu plutașii.
        SUNTEM TIGRUL EUROPEI !!

    • Gojira Ex Machina: ”Let Them Fight!”

    • Damen nu comunica nimic oficial, info de la ei tre sa le gasesti pe cai obscure 🙂 …

  8. Oferta agresivă a celor de la Damen ar putea însemna și că încearcă – cum s-ar spune la mine la țară – o ‘hostile takeover’ iar acum Fincantieri încearcă să recupereze!;-)
    Mie Lili Marlene mi se pare un cântec super de ascultat și pe corvete și în submarine…:-))

  9. Deocamdata Fincantieri se lauda cu constructiile metalice pt diferite vase la Tulcea si Braila ! Pana la vase functionale va mai curge multa apa pe Dunare….

    • Constructiile metalice inseamna corpul si suprastructura navei. Armarea se face dupa caz in afara tarii sau in santier. Sa nu-ti imaginezi ca Damen Galati face mai mult de atat. Toate navele militare construite la Galati au fost armate in afara. In cazul Romaniei aceasta fiind client oricine ar castiga contractul armarea se va face aici.

      • Nu m-am referit numai la navele militare. Din pacate si cele civile se armeaza cu instalatii si echipamente tot afara. Realizeaza la noi numai brutul. Valabil si pt Damen.
        M-as bucura sa fie complet dotate aici, ar creste si complexitatea santierelor si pregatirea oamenilor.

  10. ptr aia cu portul rotterdam. nu tre sa le iei la olandezi decat 10-15% din trafic si conteaza. orice ban se pune.
    plus ca turcii au in plan sa construiasca un canal paralel cu bosforul. iar asta schimba multe in marea neagra.
    https://economie.hotnews.ro/stiri-companii-22254805-turcia-pregateste-proiectul-urias-canalului-istanbul-care-dubleze-stramtoarea-bosfor-implicatii-comerciale-militare.htm

    • Numai constructii faraonice nu aveam in Marea Neagra. Rusii vor autostrada in jurul Marii Negre, turcii vor un al doilea Bosfor. Ambele niste democratii autentice, ce sa zic… Si le si merge bine economic ca sa sustina asemenea investitii.

      Sa le iei olandezilor 10 – 15% din trafic inseamna sa dublezi tranzitul actual de marfuri pe Constanta… Nu cred ca asta se incadreaza la „orice ban se pune”…
      Pe langa infrastructura lipsa de la noi, pentru asa ceva ai nevoie de crestere economica reala, nu pe hartie. Ceea ce nu e cazul.

      Schengen si Rotterdam n-au nicio legatura una cu cealalta, terminati cu prostiile. Constanta va creste ca port in momentul in care infrastructura din Romania va intra in Europa si in momentul in care tarile riverane Dunarii vor creste economic.

      Ambele pot fi incadrate cu usurinta la gluma zilei sau in categoria: Vise mari, chiloti mici (copyright Alex)

      • si cum naiba de tocmai olanda se opune !? de ce nu o face spania? sau italia?
        rusii au facut podul ala in crimeea intr-un timp record si isi permit sa faca orice daca vor. iar turcia la fel, e capabila de contructii faraonice, mai ales cand vrea erdogan.
        in ceea ce priveste cresterea economica a romaniei nu pricep de unde e ea pe hartie. ai tu date in acest sens? aci se vorbeste de niste santiere navale, de firme care fac investitii, care cresc cifra de afaceri de la an la an si vine cate unu cu metru lui si masoara pe hartie ba una , ba celelanta.

        • Cand ai inflatie de +4% pe an, explozia deficitului de cont curent si cresterea este pe consum, eu zic ca avem crestere pe hartie. Constanta are nevoie de infrastructura: cai ferate, autostrazi, modernizarea si extinderea portului, adica investitii…

      • Constanta isi poate dubla capacitatea doar prin dragarea Dunarii (am inteles ca se pot face niste sisteme de dragaj automat, permanente) si prin imbunatatirea rutelor de transport terestru peste Carpati

        http://www.zf.ro/eveniment/portul-constanta-isi-poate-dubla-traficul-la-100-mil-tone-daca-dunarea-va-fi-dragata-si-facem-autostrada-peste-munti-14012222

        eu zic ca de fapt calea ferata e mai rentabila chiar si decat autostrada.

        Asta fara sa fim in Schengen, daca am fi probabil cantitatea si rulajul marfurilor ar creste binisor (taxe vamale si timp de asteptare la vama reduse etc etc).
        Ar depasi Marsilia si s-ar apropia de Hamburg (foarte posibil l-ar ajunge sau depasi daca am fi in Schengen).
        Sigur, n-ar ajunge la nivelul Roterdamului dar odata ce s-ar da drumul la „noul drum al matasii” cu China si daca Romania ar fi in Schengen e posibil ca la suta aia de mil tone sa se mai adauge o cantitate semnificativa. Sigur, probabil tot n-ar ajunge langa Roterdam dar in mod cert ar prelua procente foarte serioase de la ei.

        Olandezii (s.a cativa, foarte putini dealtfel, de obicei alti subalterni ai nemtilor, Germania, chiar si Franta uneori) au fost contra tot timpul, indiferent cine a fost la putere aici, inclusiv cand erau Iohannis cu Ciolos premier si nu se mai prea vorbea de coruptie pe aici. Mie imi pare clar ca e vorba in mare parte de alte interese decat grija unora fata de coruptie.

        Cu atat mai mult cu cat neincluderea Romaniei in Schengen nu-i prea afecteaza pe coruptii de aici (dupa cum se vede dealtfel) ci afecteaza in principal economia Romaniei

        • Noul drum al matasii s-a deschis si e pe calea ferata prin Rusia si Polonia. deja la granita poloneza unde se trece la ecartament european cozile sunt zilnic de zeci de garnituri.
          Varianta aia prin Kazahstan, Caspica si traversarea Marii Negre e si scumpa si dureaza si mai mult.

          • o parte din drumul matasii s-a deschis. varianta constanta e in dezvoltare. dunarea se dragheaza si de catre bulgari si de catre noi. e nevoie de multe si ca tot discutam despre santiere navale, de vase fluviale transportoare de containere.

            • Chinezii au semnat zilele trecute un contract de 1 miliard pt constructia variantei Pireu-Belgrad-Budapesta, care include modernizarea caii ferate.
              Deci nici varianta a doua nu trece pe la noi.
              Tinand cont de cum se misca Ministerul Transporturilor (le-a luat peste un an si sa rezolve situatia cu vaporasele alea de pe Bega) cred ca deocamdata doar visam frumos.
              Nu par prea interesati nici chinezii sa vina prin Turkmenistan si Georgia traversand de doua ori cate o mare, e scump si costa mult.
              https://romanialibera.ro/economie/noul-drum-al-matasii-poate-falimenta-portul-constanta-722696

              • pai cu chinezii a incercat d edoua ori in ultimul deceniu:
                – pe timpul lui Boc, cand se voia Gilzu-Tarnita si o noua centrala atomica, de s-a dus Udrea la ei imbracata in alb 🙂
                – apoi i-a adus Ponta, s-au strans manutzele, de voiau sa participe la Cernavoda si infrastructura si cam atat.

                Si pe partea cu japonezii ne-am acoperit cam la fel de „succesuri”… o mai fi valabila finantarea aia pentru metro?

                • Din cate stiu da,ca incepusera discutiile ca de ce s-o prelungeasca prin 1 Mai si nu din Pipera. Tot proiectul ala cu podul din Basarab,parcarea de la Universitate,modernizarea centurii e facut de japonezi in anii 90, pe banii lor.
                  Chinezii au vrut sa modernizeze si termocentrala de la Rovinari si sa faca niste autostrazi.
                  Oricum anul trecut am vazut cateva zeci de muncitori chinezi in Drumul Taberei, iesisera in pauza de masa,nu stiu la ce lucrau.
                  Cam stramba din nas si UE si americani la ideea de cooperare cu chinezii.

            • Am mai spus asta dar se vede ca nimeni nu citeste : MN nu da inspre nimic important. Si sa pui un container in China si si sa il cobori in Germania e main usor decat sa traveresezi doua mari si niste stane.

  11. Ca o chestie ciudata, Fincantieri si Naval Group ofera in standard armament MBDA (VL MIca & Exocet), italienii fiind insa dispusi sa joace si cu americanii.
    Damen & Raytheon& Boeing, TKMS cu Diehl (RBS&RAM)…

    • Si Naval Group poate pune armament american Gowindurile malaesiene mi se pare ca folosesc si armament american si frantuzesc. Cred oricine castiga licitatia iti pune ce echipament doresti in limita banilor existenti.

  12. Lasă maestre, că o să o ia tara noastră în mana big time, condusă fiind de PSD. Chinezii investesc masiv in Belgrad in lărgirea portului și în zona portului Koper din Slovenia…se gândesc să facă un canal până la Vukovar și noi o sa vin bypasati de tot. Din surse la Koper e cel mai scurt, plus că nu mai stau la cheremul sultanului cu Bosforul.

    • Io zic ca vor face un canal de la Shanghai pana la Vukovar 😉
      Uita-te pe harta Croatiei si vezi cate grupari muntoase sunt de trecut.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *