Semi-Stealth ‘Advanced Super Hornet’

“This aircraft is a shining example of the low-cost, low-risk, customer-driven innovation that Boeing is known for.”

Noul SuperHornet semi-stealth este dotat cu rezervoare conforme, container stealth pentru transportul armelor si in general o amprenta radar micsorata cu 50%, fata de modelul standard Block II, iar in aceasta configuratia raza de lupta a aeronavei este de aproximtaiv 1250km.

This aircraft is a shining example of the low-cost, low-risk, customer-driven innovation that Boeing is known for,”  sustin cei de la Boeing, adaugand ca acest program de modernizare este disponibil pentru totii cei care detin in exploatare flote de F/A-18 Block II la costuri foarte competitive, oferind astfel avionului o durata de viata extinsa in noile conditii ale campului de lupta modern, mult mai ieftin, zic tot cei de la Boeing, fata de achizitia unui nou avion stealth.

Pe langa rezervoarele conforme, containerul pentru armament, producatorul poate oferi si un sistem de achizitie si detectie a tintei (IRST) sau un cockpit definit ca fiind next generation.

Primul zbor de test a fost efectuat pe 5 august la baza aeriana Patuxent River si va fi urma de inca 20 de astfel de zboruri, pe parcursul a 3 saptamani. Enclosed Weapons Pod (EWP) poate transporta pana la sase bombe de diametrul mic si doua AMRAAM, ori 2x Paveway a cate 250kg plus doua rachete AMRAAM.

Noul Super Hornet va dispune si de motoare cu capacitatea crescuta de pana la 20% General Electric F414-440 ca si de un sistem de avertizare impotriva rachetelor, de tip sferic. Una peste alta Boeing spune ca dotat astfel, avionul va ramane in varful ierarhiei mondiale, din punct de vedere tehnic pana dincolo de orizontul anului 2030.

Sursa: Defense-update

RomaniaTricolor

 

20 de comentarii:

  1. „Boeing a prezentat demonstratorul Advanced Super Hornet in 27 August pentru reporteri si delegatii din Brazilia si Danemarca” 😀
    http://www.ainonline.com/aviation-news/ain-defense-perspective/2013-08-30/boeing-flies-advanced-super-hornet-demonstrator

  2. Dupa cum stau lucrurile in domeniul aeronautic, dupa cum se misca rusii cu programul lor T50, cine are acum in dotare FA18 ar mai putea trage de ele inca 20 de ani prin modernizarea lor la nivelul semi-stealth avand inclusiv o avionica de ultima generatie.

    • Adica vrei ca sa spui ca rusii nu se misca bine cu PAK FA? Argumente?

      • Producerea aparatului T50 nu respecta termenii stabiliti anterior asa ca circa 15-20 de ani T50 nu va fi aparatul de baza in aviatia militara rusa.

      • PAK-FA nu pare a avea pusa la punct intreaga zona posterioara, practic eu au rezolvat se pare doar fuselajul anterior si aripile. Asta fara sa stim de eventualele probleme interne. Chiar dupa declaratiile rusilor urmeaza o remotorizare consistenta care va afecta probabil tot fuselajul posterior, probabil si prizele de aer, samd. Cum mai ziceam si alte dati, pare un avion foarte „crud” inca, probabil rusii s-au grabit sa lanseze ceva pe piata. La momentul de fata par a avea doua optiuni: fie lanseaza un fel de semi-stealth, un fel de „Ryphoon” sau „Rafale” imbunatatit adica o jumatate de masura fie le mai ia inca 10-15 ani ca sa obtina ceea ce este acum F-22 adica sa faca o treaba pana la capat.

        • @ Stelian stiu discutia de pe resboiu cu diferenta foarte mare la usile de la calele interne si probabil ca aceasta se pastreaza si in alte parti. PAK FA nu e gata si inca 5 ani estimez ca cu tot afortul depus nu va fi gata, asta inseamna pentru mine prima varianta PAK FA adevarata prin 2018-2020. Nu cred ca ii vor da drumul pe piata asa rapid. PAK FA de acum pe care vor sa il introduca este preseria, preserie care zboara in cazul F 35 de ani buni deja.
          Astfel se mai ajusteaza una alta, se aduc imbunatatiri si optimizari, si in final se va obtine produsul dorit.
          Faza cu Advanced Super Hornet tine daca te duci dupa sirieni sa ii calci sau pe altii cu tehnologie similara, nu la un stat care are „netcentric warfare system” deoarece RCS-ul conteaza nu doar in sectiune frontala in cazul acesta. Fightere-le devin platforme de lansare si nu au nevoie de multe ori decat de coordonate relative ale tintei ca sa o poata intercpta si lansa rachetele.

  3. Mie nu mi se pare mare fas ce au facut pana acum cu Advanced Super Hornet-ul – RCS comparabil cu Typhoon, Rafale, si Gripen NG + Container stealth pentru armament.
    Este cred ca raspunsul Boeing pentru F 16 V, tarile care nu isi permit sa exploateze F 35 vor opta pentru F 16 V sau Super Hornet daca vor merge pe mana USA ca principal furnizor de avioane de lupta. Daca nu exista deja multe alternative pe piata date de eurocanard-uri.
    Sunt curios daca nu cumva F 16 V si F 18 Advanced Super Hornet -ul nu vor reprezenta avioanele de linia a 2-a si in cazul in care o tara va merge pe F 35.
    la ce costuri si ce pret are asocitat F 35-ul este greu de crezut ca toata lumea se va gandi la o forta aeriana formata din 12 avioane ca si militia cerului de la noi.

    • In nici un caz RCS-ul acestui nou Super Hornet nu este comparabil cu cel al Typhoonului sau eurocanardurilor, pentru ca este net superior. Sa nu uitam ca eurocanardurile au un mare dezavantaj si anume canardurile. Europa este inca pe ultimul loc in lume(la continente) la aviatie militara. S-au bazat toti pe canarduri iar dupa aceea au incercat sa mai traga de RCS. Nu vor putea sa egaleze F-16V, Noul Super Hornet sau Silent Eagle-ul. Pacat, din 3 avioane ar fi putut fi macar unul in configuratie standard..

      • Boeing afirma ca RCS-ul (unii comentatori zic ca e vorba de cel frontal doar) al „ASH” dotat cu CFT si EWP (aici incluzand si alte modificari care tin in general -hai sa zicem- de „paint job”) va fi redus cu 50%! Ca o fi vorba de 50% din cel frontal, total sau cel din cerintele US Navy pentru Super Hornet, putem spune mai pe romaneste…Holy Shit! Lockheed cred ca are o zi proasta, sa vedem cu ce vin ei…pe langa deja plicticoasele (cine-I mai crede?)…”scaderi drastice de preturi”…la F-35 🙂

      • Rafale nu se comparà cu Typhoon sau Gripen în ceea ce priveste RCS-ul.
        A fost conceput de la început ca avion „discret” (prizele de aer, racorduile aripi/fuzelaj, aripile compresorului mascate, derivà „transparentà” la radar, vopsea „anti-radar”, semnàturà infrarosie scàzutà (ràcirea jetului de propulsie înainte de iesirea din ajutaj)). Sistemul SPECTRA contribue de asemenea la discretie, ba chiar si la „contrarea” activà a detectiei radar;

    • de fapt ca s-a discutat mai sus de PAK-FA si de Silent Eagle cred ca la momentul de fata Advanced Super Hornet-ul si Silent Eagle-ul sunt de de fapt echivalentul lui PAK-FA, mai putin manevrabilitatea unde avionul rusesc e superior.

      • @Stelian PAK FA cred ca o sa aiba un RCS mai mic desi nu atata de redus ca si „mingea de golf” F 35. Nu ma incred in tot felul d poze puse pe net cu T 50 PAK FA caruia i se vad paletii motoarelor deoarece am tot cautat alte poze mai clare si mi-a dat cu virgula, eu zi ca sa mai asteptam pana ce vom trage concluziile.
        @ MIG 21 Lancer / documenteaza-te despre RCS-ul eurocanardurilor inainte ca sa le critici, la intrarea in seviciu si Typphoon si frate-sau Rafale aveau RCS mai mic seminificativ ca si Super Horntet-ul.
        La fel Gripen C/D avea un RCS foarte mic.

  4. Link catre documentul oficial al Boeing cu caracteristicile mai detaliate ale lui Advanced Super Hornet, inclusiv cu configuratia armamentului din cointainer percum si precizarea mai veche conform careia poate cara nu doar unul ci chiar 3 astfel de containere…
    http://news.usni.org/2013/08/27/document-boeings-advanced-super-hornet

    Numai canadian sa nu fii in momentul asta… 🙂

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *