Xian Y 20 a devenit operational

Y-20_Cargo_Aircraft_China-696x324

Primul avion de transport greu dezvoltat si construit in China a fost inmatriculat oficial in aviatia chineza. Y 20 devine astfel oficial operational.

Dezvoltat si construit de catre Aviation Industry Corporation of China (AVIC), Y 20 este un produs chinezesc original – daca putem spune asa – dar foloseste deocamdata motoare rusesti Soloviev D-30KP-2, motoare care sunt ceva mai slabe (12 to forta) fata de cele chinezesti proiectate sa fie montate pe aparat – Shenyang WS-20 (14 to forta), dar care deocamdata nu sunt disponibile.

Cum motoarele chinezesti nu sunt inca gata nici aparatul nu poate fi folosit la capacitatea sa nominala (200 tone incarcatura maxima la decolare cu 66 tone masa utila), dar chiar si-asa primele doua Y 20 au fost deja livrate catre fortele armate.

Cererea pentru acest aparat este foarte mare, Jane”s anuntand ca se au in vedere productia a numai putin de 1000 (una mie) de aparate.

In prezent chinezii folosesc avioane cargo de provenienta ruseasca Il 76/78.

GeorgeGMT

 

20 de comentarii:

  1. cam tarziu cu asemenea proiecte la ambitiile lor..

  2. Jane’s e mai rau ca libertatea, click si alte rahaturi. Una bucata general, sef stat major aviatie chineza, dupa ce a citit stirea, fiind intrebat cam pe unde ar parca alea 1000 de buc si ce ar face cu ele, a declarat ca mai mult de 200 de buc nici nu le trebe, nici nu vor.

    • ….poate vor sa vanda si la americani si europeni?

    • gogu de la pascani

      mda, in ultima vreme s-au cam tabloidizat si aia. Nici eu nu vad ce-ar face chinezii cu 1000 de Y-20-uri. Cu atat mai mult cu cat acum stau in vreo 15-20 de Il-76/78. Doar daca nu planuiesc sa invadeze SUA pe calea aerului. Glumind desigur.

      • in ultima vreme ? :)) comunistii mereu au avut dude d’astea de grandomanie

        • gogu de la pascani

          @robi, ma refeream la Jane’s. Nu-i prima oara cand preiau „necritic”, ca sa ma exprim asa, tot felul de dude. Acum e mai important sa iesi primul cu o informatie decat sa o verifici. Pacat ca s-au molipsit si revistele serioase.

        • Exact; Niciodata nu s-au tinut de cuvant: cateva expemple tragice:
          -ziceau ca o sa construiasca transfaragasanul
          -ca fac portile de fier
          -ca fac centrala atomica la cernavoda
          -ca reduc analfabetismul (numai proiecte mici nu ca cele capitaliste)
          Chinezii ca fac (au deja) 90 000 de km de autostrada (americani au 100 000 km).(nu se tin de cuvant)

          • ma refeream la tehnica militara. acolo unde din 10 tancuri mergeau 2

            te-as intreba si despre maretele realizari comuniste sa ne spui si in ce conditii s-au facut si cati au avut de suferit dar nu te mai intreb ca nu vreau sa degenereze discutia…

    • Le vand extern… simplu.. Eu tot nu imi dau seama cum cred Rusii in Chinezi si competitie fair la exporturi …

  3. Asta e un il-76 cu botul restilizat, asta-i tot. O alta copie ieftina chinezeasca.

  4. @ loool si in zona ampenajelor si a trenului de aterizare sunt restilizari dar posibil zona aripilor sa fie sublerita dupa IL . Da’ de ce nu 2000 ? Le-ar ramane si pt. lucrari agricole …

    • la ce piloti au sigur vor ara cu ele..intrebarea e..ce semanam?

    • capatu' satului

      Este vorba de alte aripi decat cele de pe Il 76-78 in plus sunt montate in alt unghi fata de planul fuselajului

      Pe defenceaviation si alte pagini de internet apare informația ca aripile Y 20 sunt rezultatu colaborării chineze cu Antonov

      Surubaritu merge o vreme
      Chinezii au inceput sa producă de mult proprie tehnologie

      Încercați sa va închipuiți ca o parte din utiliajele de la Arsenal Resita erau importate de ceasescu de la chineji
      In condițiile in care inainte de 90 se zicea ca aveam ceva productie de masini unelte inclusiv cateva modele cu comanda numerica

      A simplu sa spui chinezii copiază tot
      Numai ca atunci când propria cercetare chineză pleacă de la ceva si ajunge la solutii tehnice diferite, iar rezultatu este destul de bun inseamna ca oamenii ăstia si’au ascuțit creioanele si au facut ceva studii

      Am vazut cu părere de rău ca specializările legate de industria metalurgica sau alte materiale dispar din facultati de la noi
      In ritmu asta in cativa ani studiul materialelor o sa ajungă o limba straina

      Toate stima pt. chineji au pus mâna pe carte iar scoalele lor produc

  5. Astia pot sa dea lumea peste cap si daca incep sa ii parasureze cu alea 1000 de avioane peste Europa, in ceva timp chineza devine limba oficiala a UE 🙂

    • gresit. deja a doua limba vorbita in Suedia este araba, recunoscuta in mod oficial. nerecunoscuta, araba este a doua limba in mai multe tari ale UE.

  6. avioanele astea sunt o problema pentru taiwan, filipine, japonia, vietnam si care mai sunt p’acolo…

    e clar ca o sa inceapa o noua cursa a inarmarii de prin 2020 asa. intrebarea este ce rol va mai avea europa sau rusia….care sunt in declin constant

    • Te mai uiti….lasa ca e bine si asa. Au polonezii licenta dupa an-2 daca iti poti inchipui de astea. Sa nu uitam ca au facut europenii cheta si au achizitionat 3 globemaster de la americani. Gata, putem sta linistiti. Platim ora de zbor si avem acces la ele. Cu programare bineinteles. Ultima si prima oara cand ii manca pe a nostri sa le utilizeze a fost cu incendiul de la colectiv. Vroiau sa trimita mai multi prin strainatate.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *