HMS Ocean dorita de Brazilia

Guvernul brazilian a inaintat deja o oferta de cumparare ferma catre Londra, punand pe masa un pic peste 80 de milioane de lire sterline. Stirea a fost confirmata si de comandantul marinei braziliene, amiralul Eduardo Leal Ferreira care a catalogat pretul oferit ca fiind unul conevenabil.

Dupa cum stim deja Brazilia s-a hotarat sa renunte la singurul portavion (neoperational) pe care il detine – Sao Paulo, ex Foch, urmand ca in urmatorii trei ani nava sa fie retrasa, astfel incat marina s-a orientat spre o nava port-elicopter.

Pe de alta parte HMS Ocean nu este doar o nava port-elicopter ci a jucat, in Royal Navy, si rolul de nava de comanda, avand capacitatea sa coordoneze actiuni de lupta complexe si un numar mai mare de nave.

HMS Ocean a fost proiectata de britanici ca nava suport pentru debarcari si nu este deloc o nava veche, intrand in activitate in 1998, urmand sa fie  retrasa in 2018, odata cu intrarea in paine a primului portavion din clasa Queen Elizabeth.

Ramane sa vedem daca britanicii vor da curs cererii guvernului brazilian, daca vor fi de acord cu pretul propus si mai ales cum va arata HMS Ocean in serviciul marinei braziliene.

GeorgeGMT

56 de comentarii:

  1. nu inteleg de ce doua noi portavioane ar anula nevoia detinerii acestei nave?mai ales ca vorbim despre royal navy,entitate cu pretentii si istorie.
    despre brazilieni…probabil dă bine la public sa numeri si un port elicopter la inventar dupa un portavion decorativ,practic nu le vad intrebuintarea(tichie de margaritar la ce probleme au la intern).

    • Pai nu le-ar strica englezilor dar costa mult s-o ti operationala…

    • @psycho,

      cum sa nu le vezi intrebuintarea?
      Brazilia are:
      – mii de kilometri deschidere la oceanul Atlantic.
      – 200 MIL locuitori (locul 5 in lume)
      – 8,5 MIL km2 (locul 5 in lume)

      – a 9-a putere economica a lumii (PIB=1900 miliarde USD – in 2015 adica locul 8)
      – Are arhipelaguri in Oceanul Atlantic ( Fernando de Noronha)

      Brazilia are pretentii de prima putere regionala (in America S) si in sudul Atlanticului si in acelasi timp pretentii de mare putere mondiala.
      Acum… are toate conditiile sa aiba aceasta pretentie… avand o suprafata teritoriala fff mare(cu resurse naturale importante), o pupulatie fff mare si incet incet creste si economia tarii.

      O tara cu astfel de pretentii are nevoie si de o marina militara puternica. un port-avion si un port-elicopter nu sunt mofturi. sunt lucruri normale pentru Brazilia.

      • nu m-ai convins,e o pseudo putere .

      • in plus, Brazilia are rezerve imense de titei in diferite zone din Atlantic, lucru care necesita, Brazilia isi asigura securitatea energetica pentru viitor.
        aur, diamante au prin Amazon, cu multe zone de extractie. potentialul economic al Braziliei este imens. insa sufera si ei de acceasi boala ca si romanii : coruptia !

  2. 80 mil nu e mult, pe noi nu ne ar coafa asa ceva?

    In alta ordine de idei, despre ce s a vazut nou la parada ivanilor nu comentam nimic? Am inteles ca ar fi aratat o vaianta noua a t72, ceva rachete balistice noi, ceva trupe cu tot cu tehnica pt arctic etc

  3. Da, cica T72B3M, ceva rachete TOR-M2DT si pe partea de efectiv uman, o noua „grupare” a ministerului Apararii, cu numele de Iuniarmia cu adolescenti intre 11 si 18 ani, pare un fel de Hitlerjugend…

    • Tot mai pun cate-un abtipilid pe rapandula aia de tanc ca nu le iese T 14.

      • capatu satului

        se pare ca si boomerangu are ceva modificari,
        la kurganetz motoru nu prea face fata greutatii, sau probabil o fi bagat motorina de la ucrainieni,

        • Din ce am vazut din pozele indicate de tine, idei bune par a fi avut cu integrarea Kornetului pe Tigr si a sistemelor AA cu raza scurta pe senilatele pt zona arctica.
          Bumerangul este inca in faza de lucru, la T 15 si T 14 clar mai au mult de munca.

  4. sorin.vasile

    Pentru cine are bani Mistral sau Juan Carlos ar fi o alegere excelenta
    Iar ca si varianta low-cost pentru cei suptiri la buzunar dar cu multi kilometri de litoral:
    https://www.youtube.com/watch?v=fKM7W90aZmQ
    Brazilieni cred ca incearca marea cu degetul ,nu au bani si incearca sa ai tenteze pe englezi cu ceva maruntis la noroc ca poate iese.Ori si cum merita incercat
    Ce ma mira este faptul ca tocmai ei care se laudau ca vor submarine atomice produse local apeleaza la sh-uri.
    Chestiile astea nu pusca, azi te lauzi ca vrei sa fii putere regionala si maine umbli prin magazinele sh
    Imi place cum au rezolvat problema filipinezi si indonezieni cu ajutor corean:
    ieftin ,produs local nou la un pret accesibil chiar daca nu rupe gura targului ca performanta.
    Sigur ca un LPD nu se compara cu un LPH

    • @sorin.vasile

      e diferenta imensa intre cele 2 tipuri de nave… Mistralul era peste 1 MILIARD in timp ce HMS Ocean costa… 10 Milioane Lire (vreo 100 mil Euro)
      despre ce vorbim noi aici…

    • Brazilia are probleme economice si sociale uriase…

    • De vreme ce o retrag ce conteaza cu cat o dau oricum primesc mult mai mult decat la fier vechi. Noi nu am cumparat fregatele la un pret mult mai mare si asta dupa ce au demontat tot armamentul???

  5. Tot timpul ma uimeste cat de mare poate sa fie 2S19M2 Self proppeled, @capatul satului multumesc pt poze

  6. Sunt sanse bune ca englezii sa muste oferta, bugetul lor al apararii se cam clatina. Mai ales ca la ultimul Strategic defense review sau cum ii mai zic ei s-au cam aruncat la cheltuieli, iar de la Brexit incoace lira se cam duce in jos…
    Nava a fost construita dupa standarde comerciale si a beneficiat de o modernizare/revitalizare extensive (98 de milioane) in 2014, pentru a deveni LPH cu acte in regula.
    Brazilienii ar face o afacere buna, portavioanele nu par a fi de nasul lor pentru moment, insa o nava ca HMS Ocean este foarte flexibila, putand fi foarte utila si pe timp de pace (interventii la dezastre naturale s.a.m.d.), mai ales avand in vedere si litoralul lor maricel si unele zone cu infrastructura deficitara.
    Cand te gandesti ca noi am dat 116 milioane pe 2 Type 22 dotate cu un tun si 6 torpile…

  7. Pai ce noi nu putem lua una din asta ,sau un mistral!
    Decat 4-6 fregate, nai bine iai una din astaa 20 de elicoptere de diferite modificatie, nava de comanda, tot arsenalul lupta AA poate ceva antinava mai serios si de ce nu Tomahawk , daca avem voie.
    Mai luam 6 -8 F 35 C si gata suntem cei mai tari din Balta neagra.

    • De data asta negociem cu Englezii,
      Ba puritanilor vreti sa va dam vot la Brexit, ia dati rapandula si ceva shpaga reverce.
      Se intoarce istoria daleash m*”# de ciobani. Vretibsa negociati bine Brexitul hai dati un ciubuc fffva in g##*>..

    • Asta ar fi insemnat sa fim si noi odata in viata credibili dpdv militar in fata rusilor, deci NIET! 🙂

    • Gresit, portavionulul turcesc devine operational in 2018 daca merge totul conform planului si transporta mult mai multe avioane si elicoptere (in functie de misiune) decat nava asta. Plus ca si daca am avea-o esti sigur ca am avea aparate de zbor pt ea si nave de protectie insotitoare? Turcii au nave si submarine sa asigura protectia viitorului portavion.

  8. Cat am dat noi pe copaile alea doua acum 10 – 12 ani? 🙂 Acum realizati marimea spagilor invartite la acel contract?

    • Comisionul vehiculat a fost de 7 milioane, primit cu acte de un cetatean britanic. Ce-o fi intors el la Nastase e alta poveste….
      Mai multe info aici: http://www.rumaniamilitary.ro/regina-si-regele-incotro
      P.S. Exista unele informatii conform carora in pret ar fi fost incluse si costurile de exploatare. Dar cum nu stim ce e in contract…

    • Poate cineva sa explice cum e treaba cu comisioanele??? De ce trebuie platite??? Si cui??? Logic guvernul unei tari plateste direct pe alta tara nu-i asa??? Unde gresesc???

  9. Mai bine am cumpăra mai multe avioane F16 și rachete AA performante + misile. Bărcile din M. Neagră sunt greu de întreținut și greu de dotat la un standard actual.

  10. Întrebare care poate părea off-topic dar nu e: care mai sunt relațiile între Brazilia și Argentina?

    🙂

    • Cineva pe un alt blog comenta în felul următor:


      Imagine 2 brothers that argues day and night but when someone tries to reason with them they join forces to attack you. That is Brazil and Argentina, is a weird relationship of brotherly love and hate and if anyone tries to get in the middle they will join forces against that someone.

      Așa o fi?

    • Mereu m-am intrebat, catre cine sunt aceste datorii? Adica inteleg cand spui ca Grecia e datoare Chinei, sau Chine e datoare Rusiei, Rusia e datoare Americii etc. Dar am facut si eu o mica cautare pe google cel de toate zilele si am aflat ca toate tarile terrei sunt datoare, catre cine? Adica mai exista si alte lumi, tari, atlantida, extraterestri? Ca incep sa o dau in conspiratii cu reptilieni si masoni. Oricum in opinia mea banii nu au efectiv nici o valoare, ma si mir cine s-ar duce peste SUA sau Rusia sa le ceara banii. Singurele monezi reala e puterea, influenta si resursele.

      • Banii sunt imprumutati de banci private, care la randul lor se pot imprumuta de la bancile centrale sau imprumuta banii pe care populatia si firmele ii economisesc.

        • Ca sa continui comentariul, puterea unei monede tine si de perceptie dar are in general un singur factor cu adevarat important: productivitatea tarii care o emite.
          De aici incolo apar si alte criterii; accesul la piete, la resurse, stabilitatea economica si politica etc, dar in principal este vorba de productivitatea-eficienta respectivei economii nationale.
          Internationalizarea unei modene tine, pe langa factorii enumerati mai sus, si de marimea pietei interne, adica de cantitatea efectiva de bani disponibila pentru celelalte tari.

          Vorbim desigur de niste principii de baza nu de nuante.

      • la tine totul sa reduce la state. era comunismului cand doar statul se putea indatora a apus de mult. majoritatea datoriilor sunt private, la banci, fonduri de investitie sau populatie

  11. 80 MILIOANE Lire?

    sa inteleg ca nava este mai ieftina decat 1 fregata Type 22 achizitionata de noi…
    Bravo, Bravo Romania! asa da… arunca cu banii.

    altii stiu sa cumpere nave la un pret real nu ca noi…

  12. nu mai gasesc englezii prosti ca romanii! sa plateasca sute milioane lire pe 2 epave.

    • capatu satului

      si in plus la noi nu este nici un vinovat,
      ba mai mult, toti telectualii patriei se plimba pe la tembeliziuni sa ne spuna ca asa premier nu gasim in toata Evropa si ar fi pacat sa-l anchetam,

      maine, poimaine primeste nume de bulevard prin capitala patriei,

  13. Ce misto e asta. Romania plateste aproape 60 de milioane pe o fregata trimisa la fier vechi, iar astia vor sa ia cu 80 de milioane un port-elicopter operational si aproape nou 🙂 psd, ale!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *