Sikorsky-Boeing SB-1 Defiant, in sfarsit!

WEST PALM BEACH, Florida, 26 Decembrie  2018. Sikorsky si Boeing au prezentat primele imagini cu elicopterul SB>1 DEFIANT pe care companiile l-au dezvoltat pentru programul demonstrator tehnologic Joint Multi-Role al US Army. SB>1 DEFIANT va zbura de doua ori mai repede si mai departe decat elicopterele conventionale de azi si ofera agilitate si manevrabilitate avansate.

Datele din program vor ajuta US Army sa dezvolte cerintele pentru noul elicopter utilitar asteptat sa intre in serviciu la inceputul anilor 2030 in programul Future Vertical Lift.

Lockheed Martin

16 comentarii:

  1. De abia astept sa il avad alaturi de Bell V-280 Valor (si poate si un Black Hawk) pentru comparatie.

  2. Si o animatie:

  3. In materie de elicoptere doar americanii si rusii mai fac cercetare, proiecte noi! E interesant si conceptul celor de la Kamov desi e influentat de cele americane. https://defence-blog.com/news/russia-accidentally-leaks-image-of-future-high-speed-helicopter.html

    • la ce te referi cind spui ca ar fi influentat de amis?

      • Inspirati cand vine vorba de utilizarea unei elice propulsive(pusher engine -elicea montata in spate ).In general rusii s-au inspirat,(au fost influentati), de la americani cand vine vorba de anumite trenduri in proiectare cum ar fi aripile cu geometrie variabila sau vizual tu160 ,buran! Alte concepte rusesti : https://i.servimg.com/u/f62/19/86/99/77/59be1410.jpg

        • Desenele rusesti „scapate” ale viitorului elicopter rus de atac nu utilizează elice montată in spate pt cresterea vitezei ca la S 97
          Desenele ruse utilizează pt cresterea vitezei tuboresctoare
          Io asta am văzut in poze – se prea poate sa ma insel

          Rusii au inca capacitatea de a construi elicoptere de lupta
          Kamov are o anumita istorie in spate in ceea ce priveste rotit principal cu elice contrarotative
          Iar Mil a proiectat si construit multe elicoptere cu recorduri mondiale

          Cândva făceam si noi elicoptere militare si aveam si planuri de a construi propriile elicoptere de atac
          O fi bine, o fi rau ?

          Astăzi visam cu ochii larg deschisi spre orizontul second hand inclusiv la elicoptere
          Am inteles ca ungurii cumpara ceva elicoptere noi Airbus in doua versiuni
          Noi asteptam inca învechirea elicopterele SB defiant
          Nu are cum sa avem si noi elicoptere de astea mai repede de 50 de ani – avem noi experți nostrii la conducere care au descoperit universul second hand
          Restu țărilor din nato care nu se pricep cumpara atât avioane militare cat si elicoptere noi
          Ma gandesc ca ăstia din nato care nu vor sh nu sunt in parteneriate de astea strategice, altfel nu se explica

          • Puteam si noi sa avem Kamov daca continuam productia sub licienta https://www.rumaniamilitary.ro/ka-126-o-oportunitate-inca-viabila .Pacat

            • la mintea mea, cred ca nu se putea continua cu Kamov,
              vanzarea de tehnica militara rusa este la pachet cu o anumita pozitie fata de fratii de credintza de la moskva,
              ori scutu de la Deveselu si unitatea de pe MK desi sunt argumente pt mentinerea tarii in nato pt ca asigura un plus de securitate, plus de securitate ce nu poate fi asigurat de politicieni infractori patrioti sau de mandra armata nationala
              astfel incat nu se poate pune problema livrarii de armament rusesc,

              pe de alta parte Ka 126 si 226 desi sunt civile sunt produse de Kamov,
              totusi Kamov face parte din holdingu https://en.wikipedia.org/wiki/Russian_Helicopters
              asa ca este improbabila o colaborare cu Kamov,

              la mintea mea, cred ca daca se dorea se puteau crea si construi elicoptere si la noi
              la conducerea ce o avem este mai fiabil un elicopter proiectat acum 50 de ani sau mai mult decat sa incerci sa proiectezi si sa construiesti unu nou,
              idem la avioane militare,
              normal pt. producatoru de avioane si elicoptere militare americane este mai bine ca o tara sa cumpere sh decat nou – costul componentelor al upgradului, intretinerii, este de cateva ori mai mare la sh decat la aparatu nou
              de aia polonezii nu isi permit avioane sh –
              noi cei mai capabili din estu Evropei nu doar ca ne permitem sh dar sustinem in continuare necesitatea cumpararii de produse mature – unele la varsta senectutii
              la fel vrem tancuri M1 sh, in timp ce ungurii cumparra Leo a7+,

              fara suparare, cred ca multi dintre cei care o tot dau cu sh ar trebui sa isi inchipuie ca prea mult sh nu o sa-ti permita niciodata sa concurezi cu un potential adversar cu produse noi,
              nici strategia nu mai este ce era candva,

        • dincolo de ce se vede in afara un elicopter e o masina extrem de complicata intern, mult mai complicata decit un avion. De aici si greutatea de a copia/prelua una sau alta dintre idei.

  4. e un aparat super, insa foarte complex si tare ma tem ca va devenii un F35 al elicopterelor (atat ca si costuri de dezvoltare cat si ca si costuri de exploatare)

  5. Nu se ba face nici un KA126 la brasov.
    O parte din componente veneau din Rusia. Si rusii nu-a dispusi aa mai dea nimic Romaniei.

    Nu mai avem capacitate.
    Daca vroiam KA126 trebuia sa-l facem acum 20-25 ani.
    Noi nu avem nici maxar 1 elicopter produs pentru Romania.
    S-au produs doar ptr Export. In special in Rusia.

  6. Aceasta este o tehnică foarte interesantă.Sper că la test acest elicopter se va arăta foarte bine.
    P.S.Logo-uri interesante aici https://www.logaster.com/ro/ .

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *