6o de ani de aviatie reactiva in Romania!

 

Si cateva explicatii de la fata locului

La exercitiul CSAR „pentru recuperarea unui pilot Mig-21 catapultat in spatele liniilor inamice” (parasutistii militari n-au sarit din cauza vantului insa cei civili locali de la Aerosport Craiova, da…si s-au descurcat foarte bine).

Au participat doua Mig-uri 21 LanceR de la Fetesti, doua IAR-99 Soim (#701 si #703), C-27J Spartan (#2705), doua IAR-330 Puma SOCAT (unul medical unul de atac) si patru Piranha.

3 exercitii separate ale Aeroclubului Romaniei (Soimii Romaniei „Hawks of Romania) au fost superbe (…au evoluat foarte bine Catalin Prunariu intr-un exercitiu solo, dar mai ales George Rotaru a dat clasa tot solo…de asemena exercitiul formatiei de 5 avioane – cu poza lui Mihai Dobre Ţone pe ampenajele vertical – a fost deosebit),”Vulturii Tricolori” (exercitii de tip „folow the leader”, in tandem, foarte frumoase si nu numai).

Extra 300L (pur si simplu n-au avut limite), doua Zlin 142 si doua Ikarus C42, planor (tractat de PZL-104 Wilga al Aerosport Craiova) de asemena a facut exercitii acrobatice…precum si un RC cu doua motoare jet (un Northrop F-89 Scorpion) al unui cetatean german. Au fost expuse un IAR-93 (#239), copia lui Coanda 1 precum si o „aerodina lenticulara”. Vremea a fost rea, cu nori multi si vant continuu, exact pe la sfarsitul spectacolului a inceput putin sa ploua si apoi s-a oprit, insa imediat cum RC-ul Scorpion a incheiat show-ul s-a pus ploaia bine de tot si de atunci ploua si acum, e 3:30 noaptea. Show-ul a tinut destul de mult, de la 10:30 pana pe la 14:30+…

 

Mai tarziu vom avea si poze.

 

Romania Tricolor

 

 

 

 

 

 

11 comentarii:

  1. Restul filmarilor aici: http://www.youtube.com/user/RomaniaTricolor/videos?view=0

    A trebuit sa fac putina echilibristica cu un „semi”smartphone dual sim si un aparat foto Fuji pt. ca desteptul de varu-meu a uit sa incarce acumulatorii camerei de luat vederi desi ii spusesem cu 2 zile inainte (i-am imprumutat-o cu o saptamana in urma cand a vrut sa mearga cu familia pe Transalpina).

    Pozele sunt aici (am uitat la inceput sa sa le fac publice, scuze George): https://picasaweb.google.com/117337987861401523163/27Octombrie2012Craiova60AniDeAviatieReactiva#

    In ciuda vremii rele (plafonul de nori ce acoperea aproape in total cerul era cam la 1500 m pt. ca parasutistii civili au sarit de la 1200m din cate am inteles de la crainic), spectacolul a fost foarte reusit, exercitiile acrobatice au fost periculoase si spectaculoase. Singurul incident a avut loc l-a sfarsitul exercitiului CSAR cand Spartanul 2705, dupa ce a aterizat (scurt in 300 metri cel mult), a dat inapoi si a facut o manevra brusca de intoarcere. In acel moment (11:57 in clipul prezentat in articol) ori din cauza vantului ori datorita intoarcerii/franarii bruste (sau cele doua combinate), botul aeronavei s-a ridicat, iar partea din spate era cat pe ce sa zgarie pista).

  2. Cei mai perormanti parasutisti sunt cei civili.Le dau de regula clasa celor militari, oriunde in lume.Cei care au facut armata la parasutisti stiu la ce ma refer.

    • Nu stiu ce sa-ti spun, nu ma pricep, nu ma hazardez. Poate ca cei militari au avut parasute normale in forma de dom in loc de parasute directionale rectangulare pt. punct fix (seamana cu parapantele) si daca sareau erau luati de vant, habar n-am, nu speculez. Oricum, daca intr-adevar militarii aveau parasute normale in loc de „parapante”, se pune intrebarea: cum ar fi reusit ei intr-o situatie reala sa-l recupereze pe pilotul catapultat daca nici macar nu puteau sa aterizeze la punct fix pe vreme vantoasa?

      Eu i-am vazut pe cei civili (6 la numar) sarind intai o data: 2 au avut exercitii separate iar ceilalti 4 au facut formatie „incalecata” foarte periculoasa (nu cunosc termenii exacti, scuze, ii auziti de la crainic in timpul exercitiului), iar dupa ce au aterizat, au desfasurat o prelata mare cam de 4×6/7 metri, si-au strans „parapantele” si au mai sarit odata (au luat-o si pe o reportera cu ei in avion), de data asta facand pe langa „incalecari” (2 cu 2 de data asta, nu 4 ), inclusiv un tandem cu „parapantele”…”lipite” pe lungime (din nou, nu tin minte termenul). Cel de-al doilea exercitiu al lor mi se pare ca a fost dupa ce decolasera atat Spartanul cat si cele doua IAR-303 Puma Socat spre Bucuresti care teoretic trebuiau sa aiba la bord parasutisti militari (imi scapa numele echipei respective, aveau un acronim special). Sunt aici niste informatii despre ei
      : http://www.focusblog.ro/2012/07/detasamentul-cautare-salvare-prin-lupta/

  3. Scuze, am vrut sa scriu cei mai performanti parasutisti, dar din graba…a iesit altceva.

  4. m-am dus cu nevasta la zilele craiovei 🙂

  5. De olteanul cu farfuria zburătoare, nimic, nimic?

  6. Draga Georgele … vor urma alti 60 de ani … … dar fara aviatie reactiva. Nu spun fara aviatie pentru ca in Romania vor mai zbura cativa …. hotii in jeturi de lux si pasionatii de aviatie pe planoare sau motoplanoare …

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *