Romania Military

AESA si sud-coreenii

Industria sud-coreeana a reusit, cu ajutor israelian, sa asimileza si sa produca primul sau radar AESA. Astfel LIG Nex1, o companie coreeana a reusit sa produca un radar cu raza lunga de actiune (400km) pentru uz militar. Cu patru astfel de radare Coreea de Sud poate supraveghea foarte bine orice penetrare a teritoriului sau dinspre nord, cu orice fel de proiectil sau avion.

Compania coreeana a creat chiar o versiune care permite detectarea timpurie a lansarilor de rachete balistice.

Cu ceva timp in urma Coreea de Sud a achizitionat din Israel un radar de tip EL/M-2080 Green Pine, de detectare timpurie a rachetelor balistice, dezvoltat de israelieni pentru sistemul lor anti-racheta Arrow.

Anul acesta Coreea a primit si primul sau radar AESA Green Pine, contra sumei de 215 milioane de dolari iar acum, pe baza tehnologiei israeliene isi va dezvolta propriul radar de raza lunga.

Un radar de tip AESA este de facto un manunchi de radare mici, mii de bucati, capabile, independent unul de altul, sa baleieze spatiul controlat. Principalul avantaj al acestui tip de radar este faptul ca poate controla simultan un numar foarte mare de tinte si de asemenea, are si capacitatea de trimite impulsuri electromagnetice concentrate asupra unei tinte punctiforme, generand astfel un efect PEM si distrugand componentele electronice ale tintei , avioane, drone sau rachete.

Radarele AESA de la bordul avioanelor au si capacitatea de a ataca astfel radarele inamice si rachetele AA. Din pacate sistemul AESA nu prea este de folos in cazul rachetelor balistice din doua motive: viteza foarte mare la reintrarea in atmosfera a focosului si de aici si timpul foarte scurt in care radarul poate focalize racheta inamica si de asemenea faptul ca un focus al unei rachete balistice nu are prea multa electronica, nu este dirijat la intrarea in atmosfera, ci pur si simplu vine pe o traiectorie balistica pre-programata.

Adevarat, nu toate rachetele balistice se comporta astfel, cel mai bun exemplu fiind Bulava, care are capacitate de manevrare pe partea finala a traiectoriei.

Sursa: strategypage

Exit mobile version