Airbus – H125M, H145M, H225M

Airbus Helicopters a finalizat cu succes prima serie de trageri cu elicopterul H145M echipat cu tehnologia HForce

Donauwörth, 13 Noiembrie 2017 – Airbus Helicopters a finalizat recent, în Baza Aeriană Pápa din Ungaria, un test balistic al sistemului de armament HForce amplasat pe un elicopter H145M. Sistemul testat a inclus arme (FN Herstal HMP400), rachete neghidate (Thales FZ231) și tunuri (Nexter NC621), precum și un sistem de ochire electro-optică de la Wescam (MX15) și al unei căști cu afișaj la nivelul ochilor pilotului, de la Thales (Scorpion). Planificarea și executarea testelor s-au realizat în baza unui calendar strict.

„Aceasta este o etapă importantă pentru certificarea HForce pe H145M planificată pentru sfârșitul anului 2018”, a declarat Axel Humpert, șeful programului H145. „Rezultatele pozitive ale acestui prim test balistic se datorează cooperării foarte bune între toate părțile implicate, în special cu Ministerul ungar al Apărării”.

Etapele următoare din calendarul certificării HForce pe H145M constau în testarea rachetelor ghidate cu laser, ce va avea loc în Suedia până la sfârșitul anului, precum și în executarea unor trageri de luptă în condiții reale, ce vor avea loc în vara anului 2018.

HForce este un sistem de arme inovatoare, integrate, care poate fi ușor montat („plug and play”) pe versiunile militare ale elicopterelor Airbus, cum ar fi H125M, H145M și H225M, destinat operațiunilor militare complexe, în cadrul cărora flexibilitatea armamentului este un criteriu definitoriu. Acesta este conceput pentru a satisface cerințele agențiilor de apărare care caută capabilități ușoare de atac sau care să vină în completarea flotelor existente de elicoptere de atac. Între timp, certificarea sistemului de bază HForce este programată să aibă loc la sfârșitul anului 2017, pe baza unei campanii extinse de testare în zbor efectuate pe o platformă H225M.

H145M este un elicopter militar derivat din H145, testat în condiții reale de luptă, beneficiind de un raport putere-masă optim, toate acestea făcându-l cel mai bun din clasa sa în ceea ce privește misiunile de evacuare medicală (EMS) și misiunile de poliție. Prima livrare a lui H145 a avut loc în 2014. Până în prezent, întreaga flotă H145 a înregistrat peste 80.000 de ore de zbor. Cu o greutate maximă de decolare de 3,7 tone, H145M este un elicopter de atac ușor și agil. Se potrivește perfect cerințelor Forțelor Speciale, poate fi folosit pentru o gamă largă de activități, inclusiv misiuni de recunoaștere, stingerea incendiilor la sol, misiuni antitanc, escortă, transportul tactic, MEDEVAC și CASEVAC. Clienții H145M includ Germania – care a primit, în iunie, al 15-lea și ultimul elicopter H145M LUH SOF la timp și cu încadrare în bugetul stabilit – precum și Republica Serbia și Regatul Thailandei.

Airbus

RoMilitary

Interesant HForce din perspectiva achizitionarii de catre MApN a elicopterelor medii multirol H 215M, elicoptere care vor avea, cel mai probabil,  si un pachet de arme si senzori.

5 comentarii:

  1. Pana la urma la Bv ce model se poate produce: 215, 225 ,alt model?

  2. In completarea la AH-1 si Venom ar trebui macar cateva H 145 M sau AH-6 little bird.
    N-ar fi rau nici cateva Kiowa Warrior

    • Nu ar strica pt ArmRo si 12 CH-53 Staillon, 12 CH-47 Chinook, 24 CH-92 Cyclone impreuna cu 24 H-215M, 60 IAR-330 Puma/SOCAT, 48 AH-1 Viper, 24 UH-1 Venom, si cum ai zis tu #ICEMAN 24 Boeing AH-6. Este o parere personala.

  3. Airbus Helicopters are si o varianta militarizata pt EC-135, respectiv EC-635, asta dupa vechile denumiri, acum cred ca ar fi H-135/-M, elicopter care se afla in Romania in dotarea MAI-ISU si ar fi bine a pe langa H-215/-M sa se fabrice in Romania si H-135/-135M. Ca ar fi frumos ca gama elicopterelor produse de Airbus in Romania ar fi frumos sa fie completate cu AS-365/-565M, H-125/-M si H-225/-M.
    Nu stiu daca modernizarea celor aproximativ 60 IAR-330 Puma/SOCAT ar mai fi rentabIla?
    Sa vedem cu ce vor fi inlocuite elicopterele MI-8/17 Hip din dotarea MAI-ISU pt ca cele doua organisme au nevoie di de un tip de elicopter mediu-greu de transport in dotare, poate cu….H-225 sau CH-92 Cyclone….asta daca va veni si LM-Sikorsky in Romania.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *