Buletin naval. Rușii, contrabanda cu petrol și denunțarea tratatului asupra Mării Azov. Alte întâmplări din Marea Neagră

Regulile sunt făcute pentru a fi încălcate spune o zicală adeseori folosită. Și, cumva, acest fapt stă în natura umană. Rușii au mult petrol de vânzare iar prețul său scăzut îl face deosebit de atractiv. Deși marea majoritate a statelor și companiilor evită să ajungă pe lista neagră a SUA există și destui curajosi care-și asumă riscul de a face tranzacții cu petrolul rusesc.

Cei de la New York Times (Instagram link către un scurt video aici) au desfășurat o amplă investigație pe acest subiect aducând la lumină practici interesante cu petroliere care nu sunt acolo unde arată AIS-ul c-ar fi, companii paravan „nevinovate” și companii americane de asigurare sau marinari plictisiți care postează anapoda pe rețelele de socializare devoalând poziția corectă a navei.

S-ar părea că petrol în valoare de mai mult de jumătate de miliard ar fi fost trimis cu ajutorul acestor petroliere fantomâ din Rusia în China. Modus operandi pare să fie preluat de la coreenii cei răi din nord conform unei alte investigații a celor de la New York Times.

Contrabanda este o meserie la fel de veche precum lumea iar oamenii vor căuta întotdeauna „alternative” când efortul merită.

Facem un pas mare din Pacific în Marea Neagră. Se pare că rușii au promovat legislația necesară denunțării tratatului asupra Mării Azov încheiat cu Ucraina în 2003. Spre surprinderea mea, ucrainenii au fost primii care au denunțat acest tratat (februarie 2023) care reglementa regimul de navigație, pescuit etc în Marea Azov, mare la care cele două țări se învecinau până de curând.

Doar că, în lumina rezultatelor „operațiunii speciale” demarate în februarie anul trecut, Federația Rusă și Ucraina nu se mai învecinează de facto la Marea Azov devenită „lac intern rusesc”.

Pierderea porturilor de la Marea Azov a creat mari probleme Ucrainei pentru că pe aici era exportată o mare parte din producția de cereale a țării. De la spectaculoasa scufundare a crucișătorului Moscova lucrurile au cam stagnat în Marea Neagră, singurele momente notabile fiind atacul portului Sevastopol și al navei de spionaj Ivan Khurs (24 mai 2023) cu ambarcațiuni ucrainene fără echipaj. Iar pe 11 iunie ar fi venit rândul altei nave rusești, Prizovie. Interesant este că ambele nave rusești de spionaj se aflau la mare distanță de țărmurile ucrainene în misiune de „pază a conductei Turk Stream”.

Rezultatele sunt neconcludente, se pare că nici ambarcațiunile ucrainene nu funcționează în parametri fiind probleme cu detonarea explozibilului aflat la bord la contactul cu coca navei inamice. Deși rușii pretind că le-au distrus pe toate, între timp a apărut o filmare conform căreia una dintre ambarcațiunile ucrainene ar fi reușit să facă contact cu coca navei rusești, greu de spus în condițiile în care ambele părți dezinformează cu mare „grație”.

De cine mai exact apără Federația Rusă conducta Turk Stream se întreabă și reputatul jurnalist HI Sutton în condițiile în care rușii sunt singurii care au capacități tehnico-tactice apte pentru o asemenea misiune… Turcilor le lipsește mobilul, ca de altfel și rușilor. Se așteaptă aceștia din urmă la vreo acțiune din partea altor actori interesați pe model Nord Stream sau pur și simplu încearcă o palidă justificare a prezenței celor două nave de spionaj atât de departe de baza lor?

18 comentarii:

  1. Cu toata contrabada lor incasarile in cash ale Rusiei sunt la un nivel foarte jos, datorita si plafonarii pretului per baril la 60$ de catre G 7. Vand pt ca au nevoie de valuta, pt ca nu pot opri exploatarile, dar vand pe bani putini.
    In acelasi timp, cand vinzi in sistem de contrabanda trebuie sa te multumesti cu putin.
    Prin vanzarea de titei la preturi mici Rusia sustine, intr-un fel, un pret mic la combustibil, desi sauditii au incercat o fortare de crestere a pretului prin reducerea productiei, dar cu Rusia disperata sa vanda arabii si-au luat-o direct in barba. Bataie intre doi vagabonzi 🙂 …

    51
    • Imi place bataia intre vagabonzi…….

      9
      • Da, am văzut că ministrul saudit de externe e la Teheran, să se întâlnească cu ceilalți ticăloși. Și când „bagabonții se unesc, o pun de o gașcă, și încep să bată pe ăla mai slab din curtea școlii. Unchiu’ nu știu ce zice, dar cred că ar trebui să slăbească lațul în care ține pe băieții ăia cu steaua albastră pe coada efurilor.

        15
  2. Citisem pe undeva și că Bosanceanu ar ști ceva despre niște vase care se întâlnesc în ape internaționale cu ceva rusoaice. Plus Raportul asupra traficului de persoane al State Department. Mai vreți vize la liber în USA?
    P. S. Bărcile alea orceshti cu electronică multă pe ele, poate asta păzesc, schimbul în liniște al petrolului între vase.

    9
  3. O firmă controlată de milionarul Gheorghe Bosînceanu transportă petrol rusesc pe mare în plin război în Ucraina
    https://www.g4media.ro/o-firma-controlata-de-milionarul-gheorghe-bosinceanu-transporta-petrol-rusesc-pe-mare-in-plin-razboi-in-ucraina.html

    7
  4. Dap, rusii au dat dovada de aceeasi prostie monumentala in afaceri ca si in razboi. Au presupus ca Ucraina va cadea fara lupta in cateva zile, acum s-au trezit prinsi intr-un razboi crunt din care numai stiu cum sa iasa, s-au facut de ras la nivel international si nu sunt in stare de mare lucru.
    La nivel economic, au presupus ca preturile la gaze, titei si grau vor exploda, lucru care s-a intamplat doar la gaze si grau dar pe termen foarte scurt, astazi preturile sunt mai mici decat erau inainte de razboi.
    La capitolul titei, ivanii si-o trag singuri, pentru ca au nevoie disperata de bani, sunt prinsi in razboi, decimati de sanctiuni si trebuie sa vanda, nefiind capabili sa micsoreze productia, ba dimpotriva pompeaza cat pot de mult, dar cum au o bariera de pret si sunt sub sanctiuni sunt fortati sa vanda mult sub pretul pietii, asa ca vand si mai mult pentru a compensa pretul redus.
    Asa afaceri rar vezi, ivanii sunt vai mama lor in orice fac.

    12
  5. Acest război pare blat. Vama româno-bulgara e plină de ucrainieni. Se vede după bagaje că merg spre mare … Bulgaria, Grecia… Turcia.
    Ceva nu se leagă.

    2
    • „Acest război pare blat. […]Ceva nu se leagă.”

      Sinapsele unora. Alea nu se prea leagă. „Blatul” ăsta e cel mai sângeros conflict de la al doilea război mondial în Europa, incluzând civili și militari. Și timpul nu e trecut să declanșeze ceva și mai și. Mai erau niște inteligenți care au mers anul trecut, la începutul conflictului, să se convingă cu ochii lor că nu-i vrăjeală. S-au întors, că norocul mai ține cu cei slabi de minte.

      Zi mersi că nu ești pe front ( că erau șanse dacă muscalilor le ieșea visul cu URSS 2.0 ) și vezi de blatul din bucătărie. Sau din fotbal.

      8
      • Pai da, pe modelul aseara a fost blat in meciul cu Elvetia. Ne-au calarit aia tot meciul si am dat si noi doua goluri in prelungiri, cu mare noroc!

        Asta e la mintea cocosului, sau poate a trolului rusnac!

  6. @Adrian

    Interesant, povesteste-ne mai multe, cum poate un razboi sa „pare blat” , asa e ceva nu se leaga.

    Ai uitat sa mentionezi de masinile scumpe cu numar de Ucraina..

    7
    • Ultima ta grija masinile ucrainienilor. Daca ai fii tu in locul lor, ti-ai lasa masina acasa si a-i fugi per pedes? Oamenii astia poate nu mai au case, si-au pierdut pe cineva drag. Se vede ca ti-a scuipat Putin in gura.

      3
  7. Vasie Băcăuanul

    Ce e așa greu de înțeles? Cei cu bani nu luptă, ei așteaptă finaul să tragă bani de la tanti Europa pentru reconstrucție și investiții,

    2
  8. Investigația pe tw….
    https://twitter.com/trbrtc/status/1663939506448236544
    Tupeu de borfași…
    Și multă prostie…

  9. Cum se face că io văd și ucrainence amărâte, vai de steaua lor, cu copii după ele și îmbrăcate în haine ieftine…? Halal blat, arză-l-ar focul cel nestins al Iadului, pe nenorocitul care a declanșat toată povestea asta…

    5
  10. Vin din Turcia..in Antalia e pliin de rusi.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *