Damen in Romania – suntem aici pe termen lung

Damen Shipyards Group, o corporatie globala in domeniul constructiilor navale, opereaza 35 de santiere navale de constructie si reparatie din intreaga lume, dintre care doua in Romania. Unul dintre ele, ce face obiectul preluarii recente de catre Damen asupra controlului operatiunilor acestuia, este vorba despre Santierul Naval Damen Mangalia, este considerat printre cele mai mari santiere din Europa. Noua achizitie face ca Romania sa devina tara cu cea mai semnificativa productie din cadrul grupului, in termeni ce vizeaza facilitatile si forta de munca, ingloband astfel peste 4,500 de angajati romani la care se adauga 1,500 de subcontractori, tot romani.

 

Cu o istorie de peste 90 de ani, Damen si-a inceput activitatea in Galati acum 25 de ani, mai intai ca partener, iar incepand cu 1999, ca actionar majoritar. Damen a investit considerabil in santier, transformand Santierul Naval Damen Galati intr-unul dintre cele mai de succes exemple ale privatizarii din economia romaneasca.

Peste 400 de nave au fost construite de cand santierul galatean s-a alaturat Grupului Damen, pentru diversi clienti din 70 de tari printre care Australia, Belgia, Brazilia, Canada, Danemarca, Franta, Germania, Grecia, Hong Kong, Islanda, Italia, Olanda, Mexic, Norvegia, Singapore, Suedia si Marea Britanie. 29 de nave militare au fost construite incepand cu anul 2002 in santierul de la Galati, pentru treisprezece marine militare si autoritati de paza de coasta de pe intreg mapamondul, inclusiv pentru multe state membre NATO si UE. Santierul a devenit astfel cel mai mari exportator roman de nave, si una dintre cele mai importante unitati de productie din industria de aparare din Romania.

Santierul beneficiaza enorm de pe urma experientei proprii – toti managerii sunt locali si urmasi din tata in fiu ai navalistilor din zona. In fapt, intregul Grup Damen beneficiaza de pe urma acestui aspect; experienta navalistilor galateni nu este doar exportata catre clienti sub forma navelor construite aici, ci este si impartasita via transferul de cunostinte la nivelul intregului grup. De exemplu, Marine Engineering Galati, o companie de proiectare navala, parte a Grupului Damen are in jur de 150 de ingineri angajati care livreaza proiecte complete pentru toate navele militare construite de Damen. Alaturi de sora sa, compania Damen Schelde Naval Shipbuilding, Santierul Naval Damen Galati a devenit cel mai important santier din cadrul Diviziei de Aparare & Securitate al Grupului Damen.

În vara anului 2018, la sfârşitul celor 7 luni de negocieri cu guvernul României, Damen, singura corporaţie care şi-a manifestat interesul de a prelua participaţia Daewoo Group la Şantierul Naval Mangalia, aflat aproape de faliment, a încheiat un parteneriat cu statul roman privind controlul şi operarea acestui obiectiv industrial major din economia românească. La fel ca şi în cazul şantierului din Galaţi când Damen a preluat compania acum 20 de ani, preluarea administrării companiei din Mangalia nu a fost condiţionată de primirea de comenzi din partea guvernului român.

Șantierul din Mangalia va fi incorporat în divizia dedicata construirii de nave destinate exploatărilor offshore şi nave de croazieră. În prezent, Damen se axează pe atragerea de comenzi noi pentru a putea asigura un viitor de succes şi prosper acestui şantier. Pe lângă aceasta, Damen doreşte să păstreze forţa de muncă înalt calificată şi experimentată de care şantierul dispune, garantând totodatămenţinerea şi extinderea acesteia.

Damen se află în România pe termen lung. Obiectivul grupului este de a continua succesul de necontestat al Şantierului Naval Damen Galaţi şi de a dezvolta imensul potenţial de la Şantierul Naval Damen Mangalia. Această abordare profesională va continua să dovedească o valoare deosebită pentru comunităţile în care grupul Damen activează.

 

Întotdeauna, Damen a colaborat cu autoritățile române la toate nivelurile, această colaborare fiind transparentă, corectă şi exclusiv instituţională, indiferent de culoarea puterii politice democratic alese. Aceasta este filozofia Grupului Damen, abordând o poziție echidistantă faţă de factorul politic în toate ţările unde este implicat. În acelaşi timp, în ultimii ani, Grupul Damen a adoptat un cod de conduită în concordanţă cu cele mai înalte standarde internaționale. Acesta se referă atât la relațiile instituţionale cu autorităţile statelor unde îşi desfăşoară activitatea, şi în acelaşi timp cu partenerii locali (incluzând activităţi de consultanţă, asistenţă etc.), procedând în acest fel ca toate corporaţiile occidentale care activează în domeniu (incluzând pe cele legate de industria de apărare).

 

În final, Damen a fost mereu deschis şi cooperant cu media din întreaga lume, construind o relaţie valoroasă cu canalele de media din România. Damen observă că acest tip de articole negative, precum cele apărute de curând în media din România şi care aduc corporaţiile multinaţionale în lumina reflectoarelor, constituie o practică obişnuită în lumea afacerilor, în special atunci când la mijloc sunt contracte importante. Pe de altă parte, în acest moment, Damenexaminează impactul pe care campaniile media negative şi defăimătoare, care cuprind informațiineadevărateşi calomnioase, îl au asupra imaginii şi intereselor sale şi, împreuna cu avocațispecializați, analizează lansarea unor proceduri legale adecvate situației create.

 

Damen Shipyards Group

 

30 de comentarii:

  1. Today is the day ?
    Sau se mai amana?

  2. Salut. Asteptarea asta ma omoara, ceva noutati.

    • Slabut articolul, din punctul meu de vedere. Nu cred ca exista pe lumea asta vreo companie producatoare de armament care sa nu fi fost la un moment dat subiectul unei investigatii de coruptie…
      Insa amanarea pare a fi politica…

  3. Interesanta aluzia, dar si dureroasa, la adresa concurentei franceze(atat Naval Group, dar si Airbus si MBDA)
    ,,La fel ca și in cazul santierului din Galati când Damen a preluat compania acum 20 de ani, preluarea administrarii companiei din Mangalia nu a fost condiționata de primirea de comenzi din partea guvernului roman”

  4. Pffff zici că vine Crăciunul așa sunt de nerăbdător. Parca am redevenit un puști așa sunt de nerăbdător. Ce bine ar fi să-i împace pe amândoi, pe Damen cu corvetele și pe broscari cu o comanda de vreo două FREMM-uri că tare bine ne-ar prinde.

  5. parca sunt in ziua cand am dat de intrarea la facultate si asteptam raspunsul :))))
    Eu sper sa avem rezultatul azi, si sper sa aveti vreo antena sa ne dati raspunsul mai repede 😀

  6. Hai cu corvetele, cu fregatele, cu submarinele, bateriile de coasta :)))) …. ceva vesti despre contractul cu cele 4 magnifice ?:D

  7. Pariez pe Damen ca va castiga licitatia.

  8. De ce apare in poza DAMEN 125 ? Daca se zice ca este infiintata acum 90 ani.De unde apare cifra?

  9. Premierul Olandei, Mark Rutte: „We do not agree on all points, such as Schengen, but we agree on many other issues” (vizita de 1 zi la Bucuresti, septembrie 2018)
    De exemplu, contractul cu Damen ? 🙂

  10. Damen e o variantă excepționala în momentul ăsta. Produce în România și produce lucruri bune. Politicienii lor au grija de firmele lor. Dacă va e dor de politicienii romani ce tăiau fabrici în anii 90 mergeți voi puțin la ei sa facă bărci. Nici de hârtie nu vor face. În plus cred ca Damen ne vor face și submarine în viitor

  11. https://m.adevarul.ro/news/politica/traian-basescu-ataca-olanda-sugereaza-contract-damen-pretul-sustinerea-aderarii-romaniei-schengen-1_5bd45e22df52022f75ea218b/index.html
    Se pare ca fostul presedinte Basescu arunca pastile. Cui o folosi? M-am saturat de toti dinozaurii obositi si scabrosi din politica romaneasa precum de continua logoree verbala ce este omniprezenta. Am facut noi afaceri mai proaste ca asta iar asta nu este o afacere proasta. Este o posibilitate fantastica de a aduce in tara tehnologie pe care doar in vise o putem avea. Alta varianta mai buna decat Damen nu exista, mai ales ca vrem si submarine iar olandezii se uita la suedezi pentru ele. Ar fi mai profitabil pentru noi sa mergem impreuna cu olandezi si suedezi pentru submarine. Numai transferul tehnologic va o mana cereasca. Daca am fi mers si cu Saab pentru Gripen E am fi avut asigurat si accesul la tehnologia aerospatiala de varf. Acum suntem legati de niste vechituri de f16 luate la suprapret ca sa fie multumit unchiul Sam. Nu am vazut nici un politician sa faca gargara pentru asa ceva.

    • Baselu are el o combinatie in afacerea asta, ca nu iesea la atac pe degeaba. L-o fi scos Bosanceanu la inaintare, se racoreste vremea in Monaco?

      Dar in conditiile in care licitatia e pe pretul cel mai mic Baselu poate sa stea si in cap, daca francezii sunt mai scumpi si cu un euro nu pot lua contractul. Sau o fi vreo idee sa-i descalifice pe ceilalti si sa ramana doar ei?

  12. Bun articolulu
    Nu ma mira ca se tot amana. Anul marinei militare cu nimic in traista
    Se apropie sfârșitul anului si nu vand ninic nou in curtea mapnului
    Piranha v cand apare? Pana la sfarsitul anului, sa nu mi se zica ca pe 30 decembrie

    • Cum, asta e un articol bun? 🙂 Nu ne mai acuzi de nimic? Un pranz, un bilet de avion, ceva? 🙂
      Si asta e tot un comunicat de presa…

      • Unii nu fac distinctie intre un comunicat de presa , articol de opinie , articol de investigatie
        Poate ar trebui scris cu litere mari sub titlul articolului in loc de tag-uri , sau la sfarsit ca sa se inteleaga
        Articolele narative nu prea au chestii de comentat , alea de opinie da
        Mie imi plac alea confruntate , partinitoare ..ca sa poti dezbate
        Poate suntem si putin „obsedati” cu rusii si manipularea
        Si pana la un anumit nivel mi se par normale unele chestii …de „lobby”
        Iesirea fostului presedinte Basescu pe facebook ..impotriva damen ,mi se pare…
        Daca nu e o chestie sa ajute la negociere ..o mare gogomanie
        Avem trei mari oferte si probabil cea mai buna „cooperare industriala” ar fi din partea olandezilor
        La margine de presiunile lor
        Probabil si italienii sunt bine implementati
        Am incercat sa inteleg dedesubturile iesirii lui si nu le inteleg
        Francezii cu gowind ..probabil ar avea ultima sansa din prisma pretului si cooperarii , cu toate ca pot fi surprize
        Depinde mult si de „relatia” intre constructori si furnizorii de echipamente ptr a „da” un pret bun
        Daca tu ai o relatie „privilegiata” cu mbda ..?? Pot fi surprize
        Ponderea pretului echipamentelor in pretul final e destul de mare

      • Tocmai de aceea am si scris, ca sa vad reactia redeactiei de dupa
        Offtopic:de ce nu primesc mail la reply stie cineva?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *