F 35B din India
Ei bine, sunt și vești bune, primul Boxer 8×8 asamblat în Regatul Unit a fost predat forțelor terestre și spre deosbire de Ajaxul celor de la GDLS, n-a surzit pe nimeni și nici n-a avut nevoie de reparații până acum, astfel încât, măcar pe zona vehiculelor cu roți, britancii sunt ok.
Nu la fel putem să spunem și despre F 35B ale Royal Navy care rămân de căruță, unul câte unul, ori pe unde ajunge portavionul lor.
Pe 14 iuine, un F 35B a aterizat de urgență în India, pe aeroportul Thiruvananthapuram și deși mecanicii britanici trimiși la față locului au tot încercat, când cu cheia, când cu ciocanul, F 35ul Royal Navy n-a vrut să zboare înapoi la nava sa până pe 22 iulie, când o echipa de specialiști sosiți din Regat l-au pus pe aripi.
Și totul pare că s-a încheiat cu bine, când un alt F 35B aparținând aceleiași nave – HMS Prince of Wales – a dat de necazuri în Japonia și a aterizat pe aeroportul Kagoshima pe 10 august.
Japonezii au mutat aparatul undeva mai la fereală și acum se așteaptă piese de schimb pentru reparație. Nu se știe cât va dura așteptarea dar deocamdată toată lumea este optimistă că nu va dura la fel de mult precum în India.
Operation “Highmast”, presupune că portavionul HMS Prince of Wales, împreună cu 18 aparate F35B, plus navele de escortă să facă un “Grand Tour” prin Asia, din India și Australia până în Japonia.
Până acum lucrurile au mers chiar bine, iar două avioane defecte nu sunt mare lucru, bine că au fost aproape de mal și nu s-au defectat pe ocean. Ar mai fi de amintit că britancii au pierdut deja un F 35B care s-a prăbușit în Marea Mediterana în noiembrie 2021. Avionul făcea parte din grupul aeronautic al portavionului HMS Queen Elizabeth.
GeorgeGMT
Harrier nu avea atâtea probleme mecanice? Pe lângă faptul că nefiind aterizarea controlată de atâtea calculatoare ( nici nu prea erau la vremea proiectării lui) ajungeau multe neveste de piloți ai acestor avioane, văduve tinere.
Cred ca ne grabim sa cumparam F35.Sunt extrem de scumpe,extrem de greu si costisitor de intretinut si mai ales au multe vicii de conceptie si fabricatie.
Daca tu zici asta inseamna ca ar trebui sa cumparam mai multe
Ai dreptate, pe lângă 35 pe care ar trebui sa le luam în număr mai mare, că sa fie suficiente disponibile in orice moment, ar trebui sa ne implicam și într-unul din programele gen 6, FCAS sau GCAP
F-35 ‘can’t turn, can’t climb, can’t run’, mantra de acum 12 ani 🙂
De fapt aici este vorba despre F 35D varianta VTOL. Cea mai complicata. Noi Cumparam F 35A cu decolare si aterizare conventionala. Sunt bune si forte de nadejde.
F35B am vrut sa spun. NU F 35D.
Cele mai scumpe si costisitoare din România sunt dronele rusești de zboară nestingherite prin România si nimeni nu da ordinul de doborâre a lor: AUR, SOS, POT.
Cati bani 8nghit anual de la buget acele ragalii? De banii aia aveam si Marina militara pana acum.
”Thiruvananthapuram ”LOL Pai de aia s-a defectat avionul ca i s-a inodat limba la pilot si au asteptat din Anglia piesa de schimb