EA-18G Growler Block II

Planurile US Navy prevad modernizarea actualei flote de Growler, in principiu toate cele 160 de aparate vor aduse la standardul Block II.

Modernizarea va avea la baza F/A-18 Super Hornet Block III si va include rezervoare conforme, un nou cockpit mai avansat si bineinteles o noua avionica si noi senzori pentru avionul care este adaptat special pentru razboiul electronic.

Lucrul la noua arhitectura a inceput inca din acest an, iar pana la sfrasitul luin 2019 se asteapta ca lucrurile sa fie clare. Jennifer Tebo, director pentru dezvoltare pentru Super Hornet si Glower a declarat: “It’s about enhanced sensitivity through sensor modernization. A lot of these sensors were developed in the ’90s, frankly. We’ve done some upgrades along the way, but it is time to do a step function enhancement on the Growler.”

Practic platforma necesita destul de putine modernizari, senzori in schimb vor primii intreaga atentie…

Ca o noutate, puterea de calcul de la bordul Block II va fi simtitor crescuta pentru a oferi posibilitatea pilotului sa controleze un anumit numar de drone (UAV-uri), acesta modalitatea ieftina fiind considerata ideala de catre Pentagon pentru cresterea numarului de aeronave de lupta. Ideala mai ales prin prisma costurilor reduse.

Daca astrele se vor alinia prielnic, in 2025 am putea avea primul EA-18 Growler Block II in serviciul Marinei Americane.

Si uite-asa Boeing mai prinde putina putere, mai ales daca ne aducem aminte ca US Navy isi doreste ca viitorul avion de generatie a VI-a sa fie doar al ei, dezvoltat separat de catre aparatul US Air Forces. Iar in cazul Marinei, Boeing va fi probabil favorit, mai ales datorita sale experiente in materie de aviatie navala.

Asteptam acum, cu nerabdare, evolutia programului F/A-XX, desi in primele schite publicate de Boeing, nici aceasta aeronava de generatia a VI-a nu avea ampenaj vertical, un lucru despre care Marina a declarat ca nu face altceva decat sa scumpeasca inutil programul.

Ramane de vazut cum va arata pana la urma nou F/A-XX.

GeorgeGMT

17 comentarii:

  1. Interesant se axeaza pe modernizarea maruntaelor si este foarte corect

  2. Dupà eliminarea lui Gripen din competitia elvetianà si (dupà cum transpirà anumite informatii asupra evaluàrii concrete a lui F-35A care se pare nu e ca în poze, cel putin în stadiul actual), F-18 F/A Block III are sansele lui în fata lui Rafale si EF.

  3. ce nu spune articolul este ca sua a dezvoltat acum ceva ani o noua strategie aeriana unde aparatele invizibile merg aproape selecteaza tinte si in urma lor stau aparate de generatia 4 si lanseaza armele ce apoi sunt ghidate de invizibilele din fata.

    asta e unul din motivele pentru care tot trag de astea vechi inclusiv f15. capacitatea de a cara mult armament ce poate fi ghidat de f35/f22
    mi se pare ca la red flag au venit cu tacticile astea si s-au dovedit a fi eficiente.

  4. capatu satului

    probabil ultima versiune EA 18 G va imprumuta mare parte din motoare si forma de la F18 block III,
    https://breakingdefense.com/2017/04/boeings-block-iii-super-hornet-high-end-complement-to-f-35-stackley/
    https://www.youtube.com/watch?v=Gkyz28qJc2w
    echipamentele vor fi un pic diferite totusi datorita categoriilor diferite de misiuni,

  5. Pana la urma, si americanii merg pe aceeasi politica ca rusii. Modenizam platformele in care avem cea mai buna incredere. Ce cred eu e ca rusnacii le forteaza masiv mana, invizibilul e si nu e ceea credeau americanii ca ar putea fi. Avioanele razboiului rece se pare ca au ramas active.

  6. Apropo , scosera si rusii anul asta o drona aproape stealth cu oaresceva subansamble de Sukhoi Pare sa fie ceva mai zburator fata de Mig-ul Skat

    https://www.youtube.com/watch?v=ZJyPblyDMSQ

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *