Indienii sunt fericiti: prima escadrila de MIG-29K a devenit operationala

181089730

Pe 11 mai Marina Indiana a declarat prima escadrila de MIG-29K operationala, la baza aeriana din Dabolim. Escadrila cuprinde 12 aparate cu simpla comanda, MIG-29K  si patru duble MIG-29KUB.

Un oficial indian a declarat ca atunci cand intregul grup aviatic va fi la bordul portavionului INS Vikramaditya, capacitatea multirol a Marinei Indiene va fi extraordinara.

Acum nu putem sa nu ne bucuram de bucuria fratilor nostri de peste mari si tari, mai ales daca tinem cont de diferente: ei avioane MIG-29K noi-noute, noi MIG-21 LanceR de pe vremea cand indienii nu pornisera programul HAL Tejas, ei vor avea in viitor un multirol exceptional, Rafale, noi un avion, nu foarte multirol exceptional si el, dar ca vechime, adica ei cu Rafale, noi cu F-16A.

181089423

 

Numai ca trecand peste aceste diferente, nu putem sa nu remarcam un oaspete lipsa. OK avioanele au venit, zboara, dar unde este portavionul cu nume imposibil INS Vikra…aia ma-si?! Pai portavionul restaurant si modernizat de ivanii si care ar fi trebuit sa fie gata deja, are unele „mici” probleme cu propulsia, mai exact in timpul probelor pe mare i-a murit in mars!

Propulsia bre, nu va ganditi la altceva! Indienii si ivanii s-au luat la poceala, s-au injurat, pana la urma ivanii zic ca totul este de la azbest, adica de la lipsa azbestului la izolarea boilalelor, fapt care fi creat probleme navei la viteza mare. Indienii sustin ca nu au chef de azbest, ca nu vor sa se trezeasca cu mecanicii in metastaza la fiecare sase luni, si de aici beleaua.

Cand va fi gata INS Ala doar zeii hindsusi pot sa stie, noi astilalti putem doar sa speram. Despre ultimul necaz al portavionului indian INS Vikramaditya, ala cu propulsia, puteti sa va informati AICI.

 

Sursa & Foto: Ria Novosti

GeorgeGMT

14 comentarii:

  1. „Escadrila cuprinde 12 aparate cu simpla comanda, MIG-29K si patru duble MIG-29KUB.” K-urile astea nu sînt toate biloc, iar KUB este varianta de antrenament?

  2. Biloc sunt doar KUB-urile.
    „In 2004 India ordered 12 MiG-29K single-seat and 4 MiG-29KUB two-seat fighters.” Sursa – Wiki

    • Am citit și eu asta, peste tot, dar în poze (inclusiv cele puse de tine la articol) sînt numai duble. Și nu de antrenament, astea au radar în bot și pe locul din spate ofițer cu armamentul.

      • Am vazut si duble, am vazut si simple, intradevar MIG-29K simple le-am vazut mai mult cu inmatriculare ruseasca. Si mai stiu ca indienii prefera avioanele cu doi piloti, dar nu am gasit nicaieri, oficial vorbind, precum ca avioanele indiene ar fi duble, dar ar fi posibil.

  3. Razvan Rotaru

    Le-au comandat in 2004 si au sosit anul asta sau nu mai inteleg eu?

    • Moldoveanul ( de peste Prut )

      Ei au primit MiG 29 K in doua loturi
      si mai au o comanda de 25 de bucati paremi-se…
      Rusii au profitat de aceasta comanda si -si „deseneaza” si pentru Kuznetov 24 de bucati, ca asa le iese mai ieftin

      Apropo., Ungaria a pus din nou in vanzare 24 de MiGuri plus motoare de rezerva RD 33

  4. @Razvan. Comanda a fost plasata inca inainte de definitivarea avionului. Practic daca India nu comanda varianta navalizata, nu cred ca rusii mai construiau MIG-29K.

  5. George, deci indienii sunt frati cu tine? :))

    • 🙂 Io bre sunt frate cu toata lumea: cu codrul, cu ramul, iar ce la tehnica de lupta au, mi-ar placea sa fie aia frati cu mine. Da tu ce-ai bai rumanule?! Esti tare-n gura maaaaa?! 🙂 🙂

  6. Indienii vor avea in cativa ani un alt avion exceptional, SU PAK FA T50.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *