Meko class 80 ‘Patrol corvette’

MEKO_80_Saar_Patrol_Corvette_TKMS_Israel_Navy_zpsfe148ff7Meko class 80 ‘Patrol corvette’

ThyssenKrupp Marine Systems (TKMS) a semnat zilele trecute un contract ferm cu Israelul pentru constructia a patru corvete de patrulare la un cost total de 430 milioane de euro. Banii nu includ insa si dotarea navelor cu sisteme de lupta sau control.

Cele patru corvete vor fi folosite pentru protectia zonei economice exclusive israeliene si combina eficienta si pretul redus al unui OPV cu forta unei corvete.

Oferta germanilor include doua tipuri de nave:

  • Prima la un tonaj de 1,500 Meko class 80 ‘Patrol corvette’, sau o nava ceva mai mare cu un deplasament de 1900-2100 tone din acceasi clasa
  • A doua ar fi un OPV classic cu un tonaj de 1800 de tone

 

Ca sa ne facem o idee, cea mai mare nava construita in santierele israeliene este Saar 5 cu un tonaj de 1250 tone si o lungime de 85 metri. Dupa ce israelienii vor alege din oferta germana, noua clasa de corvete va primii in iventarul marinei indicativul Saar 6 si se crede ca va fi detul de similara cu navele din clasa K 130 de 2000 to aflate deja in serviciul marinei germane.

download

Meko Patrol Corvette poate atinge o viteza maxima de 26 Mm iar la viteza de croaziera de 14Nd are o autonomie de 4500Mm si doua saptamani pe mare. Nava dispune de punte heli si poate opera elicoptere de pana la 10 tone, totul deservit de un echipaj de 65 de marinari…

Cum zilele trecute discutam despre cele sase submarine noi pe care rusii le vor disloca in Marea Neagra astfel de nave, destul de ieftine si versatile ar putea reprezenta o solutie mult mai buna pentru noi decat modernizarea celor doua Type 22.

Cum pretul modernizarii celor doua fregate era in jurul valorii de 350 milioane de euro, eu cred ca mai puteam pune inca 100 de milioane si cumpara patru corvete din clasa Meko, nave care ar putea sa dea o cu totul alta greutate capacitatii ASW a Romaniei, plus ca patru corveta luate impreuna au un echipaj putin mai mare decat al unei type 22…

GeorgeGMT

55 de comentarii:

  1. Șpaga?! Unde e șpaga?!

    Dacă au fost în stare să cumpere cele 2 fregata luate de la fier vechi la pret de nou, crezi că o ia decizia cea mai bună pentru marină sau decizia cea mai bună pentru buzunarele lor?

  2. Salut,
    daca in 450 mil euro nu intra si armamentul … ce sa facem cu inca 4 barci piele?!?

  3. Ghita Bizonu'

    Scuze insa daca costa ata de mult modernizarea celor 2 fregate .. si cerle 4 corvete sunt atata de ieftine … atunci cele 4 corvete nu ar fi cam „dezbracate”?

    A da.. Tyoe 22 pua nu sunt noi .. dar ca nave (stirct ca bampoare care plutesc si se misca de colo=n colo) mai au multi ani de plutire …

  4. Costurile pentru dotarea lor sunt estimate la 165 milioane Euro.
    Per total 600 milioane adica 150 milioane pe bucata.
    Si va dati seama ca israelienii nu vor pune pe ele 4 rachete antinava, ca nemtii.
    Daca am avea bani si ar fi sa luam nave pe sufletul meu, asa ceva as lua: https://www.thyssenkrupp-marinesystems.com/en/blohmvoss-class-meko%28R%29-csl-light-frigate.html

    • Daca am avea bani eu m-as duce direct la arleigh burke 3.

    • „Si va dati seama ca israelienii nu vor pune pe ele 4 rachete antinava, ca nemtii.”

      Nu vor pune ca nemztii, ca nemtzii au bani 🙂
      Vor pune 0.

      Sau daca iti place matale -(16) cells, sau – (48) cells ESSM si -(16) Harpoon si ce minus mai vrei matale…

      Ia Goagalul si vezi pretzurile la sistemele de armament si dupa aia vezi ca are Wingaozu culculator, culculeaza ce poti pune pe ele in 40 de milioane incepand cu radar si alti senzori s dupa aia ajungi si la armament 🙂 🙂

      • Soacra, navele astea vor veni sa inlocuiasca Sa’ar 4.5 care au pe ele deja sistemele de senzori si de armamente noi. Au Elta EL/M 2258, au sisteme de razboi electronic, BMS, rachete antinava buluc, artilerie si CIWS. Nu trebuie decat sa le transfere pe nave mai incapatoare care tin marea mai bine.
        Vor moderniza apararea antiaeriana (Barak-8 sau Stunner), sonare si torpile, iar elicoptere gasesc ei p’acolo.
        In 40 milioane Euro/bucata se descurca sa le doteze.

        • Bre Ginerica 🙂

          Si cu SAARurile ce fac, le caseaza 🙂 🙂 ?
          Le lasa chioare, ca au auzit ei de unii care au fregate si mai mari si tot choiare sunt?

          Nu stiu cat si ce or sa transfere, oricum daca prima poza e cea corecta respectiv cum or sa arate ele cand vor fi la ovulatzie numai bune de folosit, e fix ce am spus eu: 1 tun, radar, system optic si gata

    • Evreii zic ca navele vor fi echipate doar cu armament fabricat in Israel si vor fi folosite pentru protejarea zacamintelor de gaz metan.

  5. O sigura observatie: Sa’ar 5 au fost construite in SUA, dupa proiecte israeliene, israelienii neavand santiere cu capacitatea de a produce nave de marimea asta.
    Daca va amintiti discutiile despre posibila cumparare a santierului militar de la Mangalia de catre Israeli Shipyards Ltd, discutia pornise de la faptul ca aveau capacitatea de a construi Sa’ar S-72 la ei dar pentru S-85 aveau nevoie de extinderi ale capacitatilor santierului.

    • Bai, comunisti, comunisti, dar trebuie sa recunosti ca au stil.

      • De unde comunisti? Regat in toata legea.

        • @Focar Pe bune ? cu tunu antiaerian? Cum naiba au facut? L-au aruncat din avion imbracat in staniol ca sa aiba radaru ce prinde si apoi l-au doborat? Baii ce imaginatie pe coreenii astia.Imi placea filmu ala cu bucataria de pe prog 2tvr… 🙂

          • @Wandoo, daca te pui in mintea lor, e mai palpitant sa tragi cu tunul AA in cineva legat de un stalp sau copac la nu stiu ce distanta. Pana il nimeresti cu tehnica aia invechita pe care o ai il trec pe condamnat toate emotiile posibile, de la frica si albirea parului la reactii stomacale si in final exemplul e mai bun decat daca l-ar fi dus pe individ intr-un beci sa-i traga un glont in cap si sa-l ingroape prin munti si nimeni n-ar fi stiut nimic.
            Intr-un regim de teroare cum e acolo, cred ca au ales cea mai buna metoda de executie si tot staful armatei e deja cu tortul de ciocolata la spate.

  6. „Cum pretul modernizarii celor doua fregate era in jurul valorii de 350 milioane de euro, eu cred ca mai puteam pune inca 100 de milioane si cumpara patru corvete din clasa Meko, nave care ar putea sa dea o cu totul alta greutate capacitatii ASW a Romaniei, plus ca patru corveta luate impreuna au un echipaj putin mai mare decat al unei type 22”

    Bre nea GMT, ai idei putzine da’ fixe 🙂 🙂 🙂

    O tot freci ca frecatele alea ie mari si scumpe ca si mai bine mai punem un leu si ne luam kkt pansat…

    La 430 de bulioane aia isi iau fix4 copai mai goale decat frecatele noastre, ale noastre macar au un tun cu sistem electro-opto-ochiometric pe ele, un hull sonar si torpile Stingray…

    Ca sa inarmezi 4 corvete ca lumea, cu SAM, rachete anti-nava, torpile ASW, radare, senzori, sisteme integrate de conducere a focului, hull si towed array sonars, contramasuri cred ca inca 430 de bulioane nu ajung, nu au cum sa ajunga

    Si atunci de 350 de meleoane cheltuite numai pe sensori si armament pt doo copai 8tzii mult mai multa capabilitate de lupta decat 430 pe 4 copai mai mici goale si chele

    Daca ce spune Eroul ca baga numai 160 de milioane pt echipare, asta inseamna 40 per nava si de banii aia iti ei fix un kkt pansat

    La 40 per nava inseamna radar, eventual sonar ca nu scrie ca’s ASW, tun de 76, ceva constramasuri si gata

    Nici macar BARAK-ul lor nu-l instaleaza pe ele, penca „Each Barak system (missile container, radar, computers and installation) costs about $24 million. ”

    DO THE MATH!

    Adica sunt corvete fix pt ce le spune numele, pt patrulare, cam ce avem noi acum pe Type22 sau MAI 1105

    Ce vezi matale cu ochiul lu matale de sticla in poza aia cu korveata hitlerista MEKO, 2 RAM launchers, ala fiecare e vreo 20 si ceva de milioane, deci ai consumat cele 40 de meleoane si nu mai bani nici de radar…deci DO THE MATH!

    Daca vrei SAM, rachete anti-nava, torpile ASW, radare, senzori, sisteme integrate de conducere a focului, hull si towed array sonars, contramasuri ca sa faci din ele corvete multi-rollerskates atunci de 40 de milioane Nutzi cumperi practic nimic

    Asa nu mai abera cu mai pui 100 si iesi mai ieftin, mai pui 100 si iti cumperi in kkt pansat 🙂

    Frecatele astea doo nu-s 8time, dar ideea e ca le avem deja si sunt deja platite si avem oameni care deja stiu sa le manareasca, altele nu se mai cumpara prea curand, si daca le avem atunci bagam bani doar ca sa punem senzori si armament pe ele si cam asta e povestea porcului…

    Nu stiu ce tot ai dai cu echipajul e mare, e mare asta e, salariile marinarilor sunt oricum de kkt, si atunci care e problema mancatzash, costa mult mancarea echipajului?!

    Alea 4 corvete multi-rollerskates pt marina romulana vor sta prin pdf-uri mult si bine

    Pt ca statul in planuri de inzestrare nu costa nimic, decat salariul contra-amiralului de la „inzestrare” si restul slugilor care-i aduc cafeaua sau ai sug peula in maretzul departament de inzestrare al armatei care nu se mai inzestreaza cu nimic de 25 de ani…

    Si cand le vor cumpara prin 2027 (+ inca niste ani) vor fi probabil chele la inceput si va mai dura inca 15-20 de ani pana le inarmeaza cum trebuie…

    • Se si vede in prima poza, are tun, radar, ceva sistem optic, elicopterul nu intra in pretz, deci un MAI1105 un pic mai mare, ca deja frecatele noastre au SONAR si contramasuri si torpile ASW…si sunt mia mari si mai capabile sa tzina marea si potzi pune mai multi senzori si armament pe ele …

      Repet, nu-s 8time, dar altceva mai bun n-ai…
      Decat poate pe contra-amiralu de la inzestrare…

    • Rautate, evreii vor reusi sa le echipeze de 40 milioane bucata, ti-am explicat mai sus ca vor transfera sistemele de pe Sa’ar 4.5.
      Problema este ca noi nu vom avea cum sa facem asta (decat daca transferam Styx de pe Marasesti 🙂 )))) ) asa ca pe noi o sa ne coste echiparea cam cat zici tu, inca 430 milioane Euro.

      • Deci ce am scris still holds 🙂 , respectiv ca in cazul nostru de 430 de bulioane itzi cumperi fix un kkt pansat si ca mai bine de 350 bulioane pui sensors si armament pe copaile Type 22 si asta e, mari, mici, echipaj mult, putzin, consuma mult, putzin, altele mooie in viitorul previzibil…

  7. „plus ca patru corveta luate impreuna au un echipaj putin mai mare decat al unei type 22…”

    yoooo pescarii….hai la scauuuuneeeee, e de bine baa, luati 4-5-6 corvete, scaune pentru toata lumea 🙂

  8. Alvaro de Basan cred ca ar fi cele mai potrivite pentru Ro, 800mil € / fregata, cu sistem aegis pe ele din start, le construim pe licenta la noi

  9. 8sesii ale oamenilor 8sesivi ; ) nea GeorgeleMT
    Lasă curvetele și să ne vedem de aviația ce dă senzația. Trupeții n-au destule camioane și TB… voi visați la prostii.
    Plâng copii de foame, GMT și tu vrei să-ți bagi rămășița de ajutor social (nu tu, așa virtual pt exemplu) în difuzaoare noi la mașină…
    Lasă frecatele, că-s bune – pentru simplu motiv că altele n-avem și mai precis pt că, spre deosebire de ce mai avem, pot ieși din port pe vreme rea… ceea ce știu că nu vă interesează, important e să fie încărcate cu rachete când se scufundă.
    Lasă să le echipeze cu ceva AA și suită sonar tractată. Și să reducă flota, că îs prea multe unități inutile, salarii de plătit degeaba.
    Banii ăia îs mai cu rost la artileriști și AT, nu mai zic de AAA/rachetiști. Tancuri avem destule și de top, deci e bine. Sudurile la TAB-uri țin – freza rezistă în continuare…

  10. OFFTOPIC: Rusii for sa puna un tun de 152mm pe Armata si se lauda cu un proiectil care poate trece printr-un metru de otel! http://sputniknews.com/military/20150514/1022123636.html

  11. Io v-am zis ca Stiletto / Stiletto MOC e solutia si pentru OPV si pentru mine warfare si pentru vanatori de submarine si pentru missile boat dar voi nu vreti sa ma ascultati.
    De 350 milioane Euro, cat vor sa dea pe modernizarea fregatelor, te dotezi cu tot ce ai nevoie pentru toate tipurile de misiuni. In plus, in loc sa ai doua tinte maaaari de 5000 tone ai mult mai multe nave mici, rapide, cu viteza de reactie ridicata, dispersate prin jdemii de locatii si numai bune de dublat cu fake-uri.

  12. Nu ne permitem asa ceva. Corvetele plus costul de inarmare sunt mult prea mari…. nu’s de nasul nostru. ehhh macar daca am primi un cadou sh asemanator de la americani si noi sa le inarmam. Poate… poate atunci da. Si de „da-ul” asta nu as fi asa sigur.
    La noi este greu fiindca timp de 25 de ani am bagat bani ZERO in aparare. Tot bugetul ala mic s-a dus pe salarii, mentenanta si alte c#%&**turi. Prea putin s-a investit in dotare, mult prea putin…

  13. hohenstaufen

    Intrebarea e cat costa facute la noi la Mangalia/Braila/Galati? Cam cat ar costa la rosu 4 corvete (mai putine inseamna preturi mai mari)… Bineinteles facute dupa specificatii potrivite Marinei Romane [ adica 16-24 cells pentru AA sau AS, 4-8 Harpoons, RBU-uri/RPK-uri sau chestia aia de la SAAB) plus daca mai intra torpile AS sau care or fi alea ]. Ca banuiesc ca odata date la facut apoi inarmarea e pe bucati si pe ani deci si prin urmare mai usor de suportat. Plus ca ultima nava poa sa aiba pe ea eventual sisteme noi. Si daca chiar sunt bune pentru Marea Neagra nici bulgarasii nu ar zice pas la eventuale doua bucati iar turcii doar sa se puna bine cu UE ar vrea si ei vreo 4 bucati. Si daca Turcia cere atunci Grecia macar doua ar lua pe banii UE in ciuda crizei. Daca s-ar putea face la noi piata de desfacere cred ca ar fi nu de alta dar prtul ar fi mai mic….

    • hohenstaufen-
      Ce anume te face să crezi că dacă se fac la „noi” de companii românești, olandeze, nemțești sau coreene, navele semi-echipate sau deloc echipate (din șantier zic) ies ieftin tare?
      Avem șantiere care merg, mai mic sau mai mari, dar costurile sunt comparabile. Problema e că nu avem bani pt bugetat și plătit multianual sute de milioane doar pt o singură categorie de arme.
      Sincer, mai bine refacerea căilor ferate și drumurilor exspres, nu zic de autostrăzi și poduri, decât nave noi… măcar alea au efect multiplicator și nu servesc doar familiilor echipajelor, muncitorilor și îngrășat complexul militar industrial euro-atlantic. Că banii ăia se vor evapora și România rămâne cu „nave” și salarii de plată preaînalților comandanți care taie alge la câinii de mare…
      Dacă tot plătim arme și echipament, să fie unde chiar contează – la aeriene și terestre. „Navala” să se restructureze și să echipeze ce au, nu să compună volume multianuale de „dotări”, că au tăcut în ultimii 30 de ani degeaba.

      • hohenstaufen

        @ Flogger…
        Eu cred ca ar iesi mai ieftin datorita fortei de munca platita muuult mai putin decat in Germania…Ideea cu planificarea multi anuala este ca nu vine intr-un singur an ditamai suma pe buget apararii/bugetul Romaniei pentur Marina. Cand te gandesti ca daca ar costa toate 4 360M-380M si dupa aceea alti 300M pentru dotarea lor la fel impartiti pe mai multi ani deja devine suportabil a.i. Marina sa se doteze si ea cu nave. Inteleg ca sunt urgente dar nu cred ca punand stop la dotare unei categorii de forte doar ca sa le urnim pe celelate e bine. Programe multi anuale de dotare/modernizare pentru toate fortele facute in tara genereaza si banuti la buget care apoi se pot duce si la extrautostrazi/drumuri/cai ferate….

        • Hohenstaufen-
          De acord cu costul relativ mai redus la f de muncă, dar cu accent pe relativ. Muncitorii și inginerii din șantierele navale sunt plătiți „gras”, nu se compară cu cei din construcții civile de ex.
          Apoi, dacă costul cu f. de muncă e mai redus, costul materialelor e mai mare la noi… pe motiv de lipsă a producției și dispariție a lanțului industrial.
          Îți dai seama că oțeluri speciale nu se mai produc, sau sunt la o calitate improprie pt aplicații de blindaj (de ex). Nu e neaparat cazul pt construcția unor nave de transport, dar poate fi cazul pentru alte proiecte militare. La naiba, și Dacia importă tabla… așa că vă rog explicați-mi cum facem economiile alea mari, că eu nu văd.
          Dacă continuăm cu firul poveștii, ajungem la echipamente, care echipamente, de la anumite cablaje (care se fac și la noi la Bistrița sau Timișoara) specifice, la comunicații, la senzori opto-electronici, la radar și sonar, la suita de comandă și control etc vor fi importate cel puțin la prețul la care le iau vesticii…
          Dacă coci goale facem și le facem bine, la Galați de ex., dar o navă militară echipată presupune altceva, iar diferența aceea costă exagerat de mult și nu o scoți ieftin oricum ai proceda.
          Așa că rămân la părerea cu investițiile în ceva ce ajută statul și nu îl seacă doar de resurse.

          • Mai este un motiv statul roman isi va recupera o parte din bani prin taxe/impozite atat de la producator, de la cei care ii asigura componete/subansambele cat si de la muncitori fie direct fie indirect. Se poate recupera pana la 40% (mai inspre 30% ca este privat) deci chiar daca ar fi cu 20% mai scump tot ai iesi in castig. Plus ca ii vei garanta reparatii mentenata care la randul lor vor genera niste recuperari de bani si creezi o anumita presiune pt. a produce local ce ai nevoie, mai ales cad investitia este minima si ‘garanteaza’ o anumita cerere.

            • Recuperezi pe dracu! Nu faci decât asistență socială, de acord, dar cu puțini. Serios, omule, la noi statul nu câștigă, vor câștiga câțiva sus-puși. Așa că lasă poveștile cu recuperatul a 40%, nu recuperezi mai nimic și sponsorizezi din banii mei și ai tăi îmbogățirea unuia sau altuia și salarii îngroșate pentru câteva zeci de oameni… aleși.
              Sincer, mai bine să văd banii în drumuri și poduri, spitale și școli… că m-am săturat de șantiere de biserici și blocuri. Singurele construcții care au prosperat în ultimii ani au fost bisericile, care îs mai mult decât suficiente pentru populația în scăderea abruptă spălată la minte…
              Cred sincer că dacă bocim, unii, după cum au ajuns polacii, măcar să facem ce au făcut ei în anii 90. Mai exact din anii 70 până în 90 comuniștii lor, mai „nepatrioți și boi” decât ai noști, au investit în drumuri, căi ferate și nu în proiecte imbecile megalomane care au ajuns în 10 ani la fier vechi sau abandonate. Și nu poți să blamezi toată distrugerea pe „capitaliști”, cât timp 95% din investiții nu aduceau randament pozitiv, adică pierdea bani și câștiga.
              De aceea zic că decât bampoare scumpe și tancuri din anii 1960 făcute la suprapreț, pe care unii vreți să le sponsorizați, prefer drumuri pe care știu că le vom folosi și le vor folosi copii și nepoții.
              Câtă creștere pe termen lung îți aduc banii vârâți în consum. Dar banii investiți în infrastructură industrială, agricolă și de transport?

              • Divizia importuri.
                Atata timp cat se platesc taxe si impozite parte din bani se recupereaza, este economie. Teoretic se pot recupera pana la 40% dar la fel de importat este faptul ca daca dai contractul unui integrator gen Moreni dai de lucru la zeci si zeci de alte firme si oameni (daca am produce un tanc peste 150 de agenti economici ar beneficia de comenzi).
                Daca importi te alegi doar cu scaderea nivelului de trai si nu recuperezi mai nimic.

                „Singurele construcții care au prosperat în ultimii ani au fost bisericile”
                De acord, sa nu uitam ca au fost ani in care biserica avea mai multi bani pt. ‘dotare’ decat armata. De ce a fost asa? Poate pt. ca biserica face parte din strategiile rusesti (vezi cum se foloseste Rusia de influenta bisericii in Georgia, Ucraina, presupusele intalniri de nu prea taina ale lui Dugin cu inalti prelati romanii) poate ca nu.

                „De aceea zic că decât bampoare scumpe și tancuri din anii 1960 făcute la suprapreț, pe care unii vreți să le sponsorizați „
                Cu siguranta te referi la Leopard2 proiectat la farsitul anilor 60, tocmai de aceea m-am opus cumpararii de Leo2 A4 un tanc depasit de timp si evenimente. Este mort asa sper sa ramana.
                Iar vapoare iti trebuie altfel te vei apuca de scris proteste cum fac lituanieni si estonienii cand Rusia ii sicaneaza impidecand realizarea unor proiecte economice.
                Romania are zacaminte de exploatat in MN care pot afecta vanzarile rusesti de gaz…

                „prefer drumuri pe care știu că le vom folosi și le vor folosi copii și nepoții. ”
                Ca sa poti construii infrastructura iti trebuie bani care trebuie produsi, Daca tot ce faci este sa importi atunci banii ii exporti deci de unde, ca si imprumuturile trebuie rambursate.
                Nu trebuie sa alegi intre infrastructura si armta (cu accent pe productie locala) trebuie si una si alta.

                „Câtă creștere pe termen lung îți aduc banii vârâți în consum.”
                Cum R, in general, nu vine de Hipermarket?. Eu cred ca da pt ca in minunata formula de calcul a PIB-ului noi acordam, parca. o pondere de app. 70% consumului si putin peste 26% industiei asa ca ce usor este sa „cresti” PIB-ul crescand consumul (evident ca este cam fortata). Ce atata industrie si bataie de cap, in Ro nu sunt banci de investitii ci de creditare…
                Cat timp vom accepta, vom fi piata de desfacere si asa cum ai scris nu poti creste nivelul de trai fara productie locala care sa aduca ceva plus valoare. Nu te poti astepta sa vina altii daca tu nu faci conditii.

                „Dar banii investiți în infrastructură industrială, agricolă și de transport?.”
                Vrei infrastructura, scoli si spitale cautale in tarile de unde importam. Cei care produc si exporta isi permit infrastructura cei care doar viseaza importuri isi permit doar sa o viseze.

                • Bine, omule, m-am lămurit. Nu e așa cum scrii, dar dacă vrei să repeți mecanic idei, fie. Măcar nu m-ai făcut comisionar…

                  Eu lucrez cu ce e, iar dacă sunt bani, să fie investiți acum direct ca să beneficiem cât mai mulți. Construcțiile sunt o cale mai bună în condițiile în care rămâi cu activul și banii ajung la multe companii locale (proiectanți, muncitori, producători de materiale, transportatori etc). Unii doresc să bage resurse în fiare inutile dar scumpe, care vor necesita salariile operatorilor pe zeci de ani, eu nu.
                  Nu are sens să discut de ce industria are 26% (e mult) și agricultura doar 6%, serviciile și comerțul fac restul, că e normal așa și că industria a susținut creșterea începând din 2010.
                  Rămân la părerea mea, mai bine fără corvete.

  14. VA SPUNEAM DE RACHETELE A.A. RAV-RS (R-60m) in varianta SOL-AER si voi tot imi spuneati ca aberez.

    ca aceasta racheta A.A…. R-60 M este o racheta AER-AER si oricum are o raza de actiune ff mica… maxim 8-12km

    uite aici, unii chiar au transformat racheta R-60M (noi o produceam sub licenta in varianta RAV-RS) intr-o racheta SOL-AER:

    http://www.armyrecognition.com/images/stories/east_europe/serbia/exhibition/partner_2009/pictures/air-defense_missile_rl-2_truck_praga_vz53-59_Serbia_army_Serbian_Partner_2009_Defence_Exhibition_Belgrade_001.jpg

  15. Off topic.
    Comisia Europeană a anunţat miercuri noua agendă europeană în materie de migraţie, al cărei punct central îl constituie instituirea unui sistem obligatoriu de cote de refugiaţi pe care statele membre ar urma să îi accepte în perioadă următoare, pentru a ridica povara afluxului de imigranţi ilegali care se află acum pe statele din sudul Europei.Obiectivul este ca 20.000 de refugiaţi din taberele din nordul Africii sau Orientul Mijlociu să fie transferaţi în UE şi fiecară ţară să accepte un anumit număr de persoane în funcţie de populaţia ei, de PIB, de rata şomajului şi de numărul de azilanţi pe care i-a acceptat deja. De asemenea, vor exista cote şi pentru relocări, adică pentru împărţirea numărului de imigranţi care sunt salvaţi din Mediterană şi care se califică pentru azil. În total, România ar urma să ia, în baza acestui plan, 657 (3,29%) din cei 20.000 de refugiaţi din centrele din afara UE şi 3,75% din totalul imigranţilor care ajung în UE şi se califică pentru azil.
    http://www.gandul.info/international/raspunsul-comisiei-europene-la-numarul-record-de-imigranti-din-mediterana-statele-membre-inclusiv-romania-vor-imparti-refugiatii-in-baza-unui-sistem-de-cote-corespondenta-gandul-din-bruxelles-14257984
    Se duce dracului Europa.Vazand ca le merge, milioane de africani si arabi vor dori sa ajunga in Europa iar in timp bulgarele de zapada se va transforma intro avalansa.
    Solutia la aceasta problema este ca ONU sa pacifice militar zonele de conflict din Africa si Asia, sa le securizeze si sa le administreze eficient.

  16. in nr/1 pe 2015 a revistei marina romana este un interviu cu reprezantul cu inzestrarea a marinei,in care se vorbeste despre cumpararea a 4 corvete noi.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *