Sauditii si Antonovul

Sauditii fac un pas cu adevarat mare si vor incepe fabricare locala sub licenta ucraineana a avionului mediu de transport Antonov An 32.

Compania saudita Taqnia Aeronautics a fost desemnata sa preia fabricarea aparatului iar transferul de tehnologie si pregatirea personalului va incepe curand.

218452

                                                                           An 32

Sauditii vor fabrica o varianta modernizata  An 32, aparatul dispunand de o raza dubla fata  varianta clasica si conform cu declaratiile arabilor aeronava va fi fabricata atat pentru uz militara cat si pentru uzul civil, iar in linii mari noul An 32 va fi un conglomerat de tehnologie vestica si estica.

“”Its range will be doubled or more and the kingdom will participate in developing new specifications for the aircraft to co-own this technology with the Antonov company.The new Saudi-Ukrainian aircraft will be designed with Western engines from Canada, navigation systems from American company Honeywell, as well as other parts that will be acquired from the UK.”

Daca totul merge bine in doi ani ar trebui ca primele avioane sa iasa de pe linia de fabricatie, o intelegere initiala in valoare de 150 de milioane de dolari fiind deja semnata pentru opt aparate.

Noul Antonov se va numi An-132 iar arabii vor detine exclusivitatea drepturilor intelectuale asupra acestei variante.

GeorgeGMT

47 de comentarii:

  1. Inca o modalitate de-a sustine financiar Junta de la Kiev.

    • dani onofrei

      @Laur F. – ce ar fi sa te abtii de la comentarii din astea? Aici nu e Russia Today, tovarase. Pun pariu ca mai ai pe teava si alte comentarii ce contin: nazisti, fascisti, Porky, ucigasi de civili (toate cu referire la ucrainieni).

      • Mama, dar chiar au inceput sa dea tare postacii rusi aici pe site, mai recent nici nu se mai prefac…

      • Imi expun parerea. Din cate stiu traim intr-un stat de drept unde libertatea de exprimare este inca in vigoare.

        • Da’ tu prea abuzezi de „libertatea de exprimare” si de rabdarea noastra…

          • prin libertatea de exprimare s-au impuiat astia pe aici

          • V-am lezat onoarea cumva? Macar răspunde-mi constructiv sa avem ceva de discutat.

            • Ti se pare ca ai ceva de discutat cu mine? Eu zic sa nu abuzezi de rabdarea unora…

              • M-am lămurit, tovarase atlantist. Nicio problema.

                • dani onofrei

                  @Laur F – pai cu exprimari din astea cum te mai miri ca ti se pune de la primele cuvinte stampila de „Troll rusnac”? Vocabularul vostru este limitat la cuvintele cheie dictate de aparatul de propaganda plus cuvintele de legatura dintre ele. Cu exprimari din astea de anii ’50 nu va ia nimeni in serios. Si e cam ironic ca un „Putin fanboy” ca tine sa vorbeasca de libertate de exprimare. Voi nu stiti ce-i aia decat cand aveti nevoie de ea pentru a va imprastia veninul.

          • @dany

            he,he :))) fix „libertate de exprimare” urla tolii rusnaci intotdeauna cand li se atrage atentia ca bat campii :)))

            nu e ironic? postacii unui regim unde „libertatea de exprimare” e aproape 0 :)))

            • Pai cea mai veche dezinformare din lume e aia cu ” Hotul striga prindeti hotii „…
              Credeam ca vin si ei cu ceva mai acatarii de genul ” Maskirovka!”

    • @Laur.F
      Junta inseamna dictatura militara. Termenul a fost folosit de Rusia in primavara lui 2014 pentru a sublinia ca noua putere politica de la Kiev nu ar fi legitima pentru ca Maidanul ar fi fost o lovitura de stat, insa termenul si-a pierdut orice urma de credibilitate in urma alegerilor democratice prezidentiale si parlamentare din mai si octombrie (parca) 2014.

      In afara de partea asta cu care nici eu nu sunt de acord, tind si eu sa cred ca intelegerea asta intre Arabia Saudita si Ucraina e de fapt un mod prin care sauditii ii mai arata pisica lui Putin inca o data.

      • Pentru inceput nu sunt pro-rus, nici pro-american si nici pro-EU dar mai degrabă pentru o lume multipolara in care statele sunt suverane. Subliniez faptul ca foarte probabil s-a comis la Kiev un act fundamental anticonstitutional care ne este comunicat noua ca o explozie flamboaiantă a dorintei de democratie. Revolutiile nu au fost NICIODATA simplul rezultat ale revoltei pur populare. Chiar si revolutia franceza din 1789 a fost organizata la scara larga de bancile protestante anglo-saxone, n’en déplaise à Robespierre.

        De altfel, sunt perfect constient de pericolul ce il reprezintă Rusia pentru noi, dar m-am saturat de diabolizarea aste sistematica a Rusiei cand stim perfect ca statul american este de departe cel mai belicos dintre toate. Este insuportabil acest maniheism cu care lumea tratează problemele mondiale.

        Recunosc ca mesajul meu de inceput are in esenta dorinta de Troll dar asta este rezultatul unei nemultumiri.

        • „nici eu nu sunt de acord, tind si eu sa cred ca intelegerea asta intre Arabia Saudita si Ucraina e de fapt un mod prin care sauditii ii mai arata pisica lui Putin inca o data.”

          Sunt de-acord si cu aceasta interpretare si nu o exclude pe cealaltă.

        • Dani Onofrei

          @ Laur F. – ma iau iarasi de tine, nu ma pot abtine 🙂 ” statul american este de departe cel mai belicos dintre toate”. Spune-mi si mie cand a anexat ultima data SUA vreun teritoriu strain? Deci anexat, nu atacat, ok? Si de cate ori ne-au amenintat pe noi americanii cu atacuri nucleare sau cu bombardamente si de cate ori au facut-o rusii? Pentru rusi e de ajuns sa-ti dezvolti capacitati defensive ca sa devii inamicul lor. Dupa logica „daca incerci sa te aperi devii automat dusmanul meu”.

          • Niciunul. Dar ce poti sa zici de sângele si oroarea lăsată in urma americanilor, s-au bucurat „popoarele oprimate” de democratie?
            Cum o duce acum crimea? Mor oameni decapitati de „frătii ortodocsi” ?
            Ce imi reprosezi tu acum este ca s-au incalcat legiile internationale teritoriale dar pe de alta parte te intrebi in ce mod s-ar fi distrat Batalionul Azov cu rusofonii din crimea?

            Aceste doua rele sunt incomparabile prin numarul de victime iar de la poporul crimean nu am auzit sau citit nemultumiri din punctul asta de vedere.

            • Apropo, americanii cum au reactionat la scandalul „Cuba 1962” ?
              Nu cred ca au zis „ei lasa ca se apară si ei stai calm John”.
              E absolut firesc sa te simti amenintat in astfel de situatii.

          • @Dani Onofrei, daca iti trebuie exemple iti spun,
            Vietnam, Siria, Irak, Yugoslavia, Europa (chiar), romania (daca nu ai ochi sa vezi e regretabil), si peste tot unde are cate o baza militara.
            Probabil ca acestea nu iti sunt suficiente.

        • @Laur.F
          Din partea mea poti sa fi pro-orice, cat timp nu faci trolling si poti purta o dezbatere argumentata si civilizata imi va face placere sa discut cu tine.

          Nu cred ca SUA este mai belicoasa decat ar fi China sau Rusia daca ar fi in pozitia ei. Asa cum nu cred nici ca SUA ar actiona altfel decat actioneaza Rusia daca ar fi in pozitia ei. Marile puteri sunt mari puteri si actioneaza ca atare. In general felul in care o fac poate fi descifrat. Era previzibil si cum va reactiona Rusia.

  2. Ghita Bizonu'

    Ehe. Au mabitii astia..
    Ma rog bani au.. insa ma intreb daca au si oameni … Ce este drept cica au vreo 30 molooane de locuitori … ins a10 sunt emigranti nu prea fericiti. Iar restu de 20 .. nu stiu cati au pregatiri tehnice Femeile sunt excluse de la activitati economice …. cam nashpa ca suport ptr o industrie de varf ca cea aviatica.

    Da oricum daca tine cred ca au facut o buna alegere. O „carutza” de moda veche , ruseasca adica celula cam rezistenta, ptr aeroporturi cam … ca la tara , tehnologie nu prea avansata … Restu se cumpara – motoare, aparate de bord …

    Da numa daca tine .. Ca Fokker nu a mai tinut … Da ma rog Arabia are un mic avantaj – suprafata mare, drumuri cam .. (cam greu sa ai grija de 2400 km de sosea prin desert !) si ca ion Arabia Saudiotya nu exista buget ci doar protofelul regelui. Care daca o sa vrea An Saudit aia o sa cumpere !! (nu sgtiu de ce cred ca o sa vrea !!! Ba poa da si o „fatwa” in toata peninsula numa An Saudit !)

    • Mig-21 LanceR

      Mai arata-mi o „caruta” care poate sa faca asta:
      http://m.youtube.com/watch?v=SnS-C_oyEd0

      Dupa mine, e cel mai bun din categoria lui si merita o modernizare

      • Ghita Bizonu'

        Pai la cestii din astea ma gandeam si eu…

        Acu stii poa ca unii sunt cu nasu pe sus… ei vor numa fineturi .. ce nu este fin du fin ultioma tehnologie este „caruta”.
        E bine hai sa ramanem la cestii terre a terre adica transport terestru. Cica F1 sunt sperlativele tehnologice ale cestiilor cu 4 roti.
        Insa mergi matale cu un F1 pe miriste si drumuri de pamant cu gropi ca sa aduci niste porumb de pe camp. Curios caruta „functioneaza” …

      • TU vezi ce comparatie fac astia in clip. Intre un avion cu turbopropulsoare si altele doua cu turboreactoare ca sa nu mai zic ca exista o diferenta de masa mai mult decat vizibila. Si An-ul este facut pentru asa ceva daca tinem cont ca este proiectat prin anii 50 cand nu toate aeroporturile din URSS aveau pista betonata.

        • Mig-21 LanceR

          Lasa ma ce zic aia, ca e irelevant cu ce compara, sunt si ei niste neaveniti care dau comenturi. Important este ce face avionul asta, foarte robust, foarte reusit. Un An-32/30/26/24 cu o cabina „de sticla” este ideal. Succesorul An-24 este micutul asta:
          http://en.wikipedia.org/wiki/Antonov_An-140#/media/File:Antonov_An-140_1.jpg
          tu il vezi sa faca ce face An-24? sau pe asta:
          http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/97/CASA_C-295_of_Polish_Air_Force,_Radom_AirShow_2005,_Poland.jpg

          • Dar de ce sa lase? (mainile in sold ca Leana Partag)
            Ce legatura e intre An-24 si jumbojeturile Boeing 747 si A380?
            Iar in privinta lui CASA C-295, hai ca poti sa bagi clipuri si cu C-27J Spartan, ca nu te doare mana

            • Mig-21 LanceR

              Intre An-24 si B-747 sau A380 nu e nici o legatura, eu nici n-am pus la suflet ce zic aia, se vede cata aviatie stiu. C-27 nu este nici macar din categoria An-32/26, chiar daca toate sunt pentru transport. Casa C-295 insa, este din categoria An-32/26, prin gabaritul obiectelor transportate iar asta strict datorita faptului ca dintre ele doar C-27 poate transporta un tanc. Pe C-27 poti sa-l bagi in familia C-130 mai degraba

          • Vorbim de filozofii diferite in conceperea aeronavelor. Te asigur ca daca vesticii ar fi avut conditiile geografice si necesitatile Rusiei ar fi scos si ei astfel de avioane. An-24 a aparut tinand cont de cerintele practice interne ale URSS.

            • Mig-21 LanceR

              eu nu vorbesc in ideea ca vesticii nu pot. ziceam ca, dupa mine, ar fi pacat sa se piarda familia An-24, atata timp cat avionul deja este proiectat, verificat, corespunde intr-adevar anumitor cerinte specifice si poate fi modernizat si adaptat erei tehnologizate, strict pentru segmentul lui de piata si cred ca are un rol in orice forta aeriana, chiar si in numar mic, pentru anumite misiuni care necesita anumite calitati(precum robustetea pt pistele neamenajate). Cred ca indienii daca il fac asa cum zic, vor scoate un avion mult mai bun decat C-295

    • Forta de muncă probabil va fi formata din imigranți pakistanezi și indieni și câțiva ingineri europeni, sper că și români . Nu cred că au arabii cu ce oameni să facă avionul ăsta cu toate planurile în brate de unii singuri oricât s-ar ruga ei la Alah.

      • Insa e o miscare desteapta, chiar daca-s limitati tehnic in ciuda cocalarismului de care dau dovada. Te pomenesti ca in 10-20 de ani incep sa produca concepte proprii (nu va mai radeti!)

        • Cu mentalitatea arabă de astăzi nu-i vad în stare, poate când se vor laiciza și ei, potențial au ce-i drept.

        • limitati?
          Au 7 fabrici de blindate si masini blindate numai langa Abu Dhabi (UAE) si recruteaza unde? … in Romania… am primit oferta acum o luna si am zis nu.
          Acum depinde ce doresti.
          Chiriile sunt de la 1500 la 2500 de euro si criza se simte si la ei pentru ca firmele nu mai contribuie la plata chiriei si nici salariile nu mai sunt atat de mari (sunt totusi la nivel de Germania).

          In plus au mai pornit si fabrici de componente electronice.
          Eu cred ca incet si sigur au sa aibe o industrie beton.

    • Din cei 20 milioane, 10 milioane sunt femei, excluse complet din viata economica a tarii. Raman 10 milioane de arabi. 4 milioane sunt copii. Din cei 6 milioane adulti, 10% sunt analfabeti. Din cei 5,4 milioane care stiu sa citeasca, au terminat o facultate locala cca. 10% (facultati fondate majoritatea dupa anul 2000). Deci sunt 540.000 de barbati arabi care au terminat o facultate locala in Arabia Saudita. Daca tinem cont de mentalitatea de asistati social (asta e realitatea) si de „experienta” aeronautica (la nivelul albaniei), va dati seama cam cine vrea sa construiasca avioane. 🙂

      • Bani sa fie…restul se gaseste…

      • Ghita Bizonu'

        Tine cont ca nu prea au studii tehnice.
        Ca nu prea au nici industrii ,,,
        Ca sociertarea Arabiei Saudite este una bazata pe comert si ceva produse locale prin oaze. A da si petrol dar asta numa de vreo 80 de ani …

  3. Mig-21 LanceR

    Un avion exceptional An-ul, oricare ar fi el. Extraordinar stabilitate aerodinamica si foarte complex. Americanii au ramas uluiti cand au intrat in cabina unui An in ’96 cand ne-au adus C-urile, pana atunci radeau de noi. Indienii sunt foarte inteligenti la mutarea asta, modernizeaza o platforma exceptionala. Bravo lor!

    • @Mig 21 ..Ce vrei sa zici cu ”americanii au ramas uluiti”? Ce au vazut in cabina ? 2 ceasuri de bord ,o maneta si un scaunel cu 3 picioare? 🙂

  4. Ce vrei să zici cu stabilitatea aerodinamică extraordinară, omule? Toate îs stabile aerodinamic. La clasa asta nu te poți gândi la INstabilitate STATICĂ… Și da, îs bolyshoy mechanisma, rezistente și relativ fiabile în uz intens, dar atât. Nu se remarcă prin alte performanțe, iar resursa nu-i fantastică.

    • Mig-21 LanceR

      Pai toate sunt stabile aerodinamic, dar nici unul nu e la fel cu celalalt. Adica de exemplu An-ul are anvergura mai mare decat a C-295, cu aprox 3.5 m la o lungime comparabila. Nu stiu cum zboara C-295, dar An-ul este un avion care zboara bine. Ca vechiul An-32 nu se remarca prin alte performante decat rezistenta, fiabilitate si robustete fata de C-295 e adevarat, dar e pe acolo, diferenta nu-i mare. Intrebarea mea e cum va arata An-132 cand i se va dubla autonomia si va fi modernizat la nivel actual, iar parerea mea e ca va fi mai bun.

  5. La salonul IDEF din mai Serbia (SOKO), anuntà reluarea proiectului Novi Avion, redenumit White Eagle, sub forma unui avion de antrenament biloc si vânàtoare-bombardament.

    Era un studiu cu Dassault de acum 20 de ani, cu silueta lui Rafale, dar monomotor (M88).

    https://twitter.com/orko_8/status/595849384396455936/photo/1

    Mi-ar fi plàcut sà se reia colaborarea cu „iugoslavii”, iar dacà este si un al treilea partener valabil (Dassault) nu ar fi decât benefic.

  6. http://www.defensenews.com/story/defense/air-space/air-force/2015/05/07/antonov-urkaine-saudi-cargo-plane-manufacture-taqnia-honeywell/70944582/
    Ce e rau in asta ? au dat deja 150 de milioane de coco lui antonov ? Are cu ce isi tine Antonov proiectantii ?
    Eu inteleg ca va fi un avion nou, bazat pe an32, si ca arabii scriu acuma o lista cu specificatii, an32 are deja o versiune cu motoare RR si deja nacelele sunt deasupra aripii, pot monta orice motor si orice elice (mira-m-as eu sa nu fie ceva propfan, cum au pe an70, ca si la sauditi e petrolul scump)
    Si cred ca noul antonov nu va mai avea elice de la aerosila din tabara „cealalta”
    Oricum le-au dat sauditii o gura de oxigen, dupa ce au anulat rusii comenzile de an70

  7. Este foarte ciudat cum unii in al 12-lea ceas al vietii lor militare si civile constientizeaza beneficiile unei asemenea tranzactii cu export de tehnologie, iarl altii….cum mult inaintea lor, cam 25 de ani….renunta la orice proiect de avion civil si militar! O vorba mare spune asa….Ce semeni aia culegi! Intelegeti si voi…

  8. dani onofrei

    Stallone „opera” un avion de tipul asta in Expendables III.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *